رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۳ آبان ۱۳۸۹

«فيلم پايان‌نامه ربطی به ندا آقاسلطان ندارد»

جواد شمقدری، معاون سينمايی وزير ارشاد، در مورد خبر ساخت فيلمی درباره ندا آقاسلطان گفت داستان اين فيلم را خوانده و ربطی به موضوع ندا آقاسلطان ندارد.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا) جواد شمقدری در حاشيه‌ مراسم پايانی چهارمين جشنواره فيلم سينما حقيقت درباره ساخت فيلمی با موضوع زندگی ندا آقاسلطان گفت: «من؛ فيلم‌نامه‌های فيلم‌های در حال ساخت را نمی‌خوانم ولی اتفاقأ فيلم‌نامه اين فيلم را خوانده‌ام. داستان اين فيلم هيچ ربطی به ماجرای ندا آقاسلطان ندارد.


جواد شمقدری، معاون سينمايی وزير ارشاد

از چند روز پيش به اين سو، برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مستقل و دولتی ایران گزارش دادند که فیلم «پایان‌نامه» حامد کلاهداری که به جنگ به اصطلاح نرم و حوادث پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ و قتل ندا آقاسلطان می‌پردازد، جلو دوربین رفته است.

اين رسانه‌ها نوشتند ظاهراً قرار است که در این فیلم لیلا اوتادی، بازیگر جوان در نقش ندا آقاسلطان بازی ‌کند. دیگر بازیگران این فیلم نيز داریوش ارجمند، سارا خوینی‌ها، امیر آقایی، محمدرضا شریفی‌نیا، حامد کمیلی، بهاره افشاری، جمشید هاشم‌پور و میلاد کیم‌رام اعلام شدند.

ساخت فيلم «پايان‌نامه» از چند روز پيش جنجالی در رسانه‌ها برپا کرده بود

ليلا اوتادی، بازيگر سينما روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، بازی در نقش ندا آقاسلطان در فيلم «پايان نامه» را تکذيب کرد.

ليلا اوتادی گفت به دليل شکستگی پا، در هيچ پروژه‌ای نمی‌تواند بازی کند، وی افزود: «اخباری که درباره فعاليت سينمايی من منتشر شده، کذب محض و ساخته ذهن افراد است.»

اوتادی اين خبر را «تعجب‌آور» خواند و گفت: «دلم می‌خواهد بدانم چه کسی اين دشمنی را روا داشته تا با طرح اين‌گونه خبر، مردم را نسبت به من هيستريک و عصبی نمايد.»

تنها ساعتی پس از انتشار ساخت اين فيلم اعتراض مخالفان در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و بالاترین آغاز شد. صفحه مخالفان لیلا اوتادی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک تنها در کمتر از هفت ساعت به سه هزار عضو رسید و همچنان افزايش يافت.

از سوی ديگر گروهی با نام «موج آزادی» وب‌سايت ليلا اوتادی را برای مدتی هک کرد.

پس از اين ماجراها، روابط عمومی فیلم «پایان‌نامه» نيز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «نقش اوتادی هیچ ربطی به ندا آقاسلطان ندارد و گرچه بستر وقوع داستان فیلم چند ماه پس از انتخابات سال گذشته است، ولی اصولاً این فیلم پلیسی – اجتماعی بوده و به این موضوع نمی‌پردازد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

پروژه ساخت فیلمهایی بر علیه جنبش سبز وجود دارد حتی اگر تکذیب کنند

-- siamak farid ، Nov 14, 2010 در ساعت 12:05 PM

بسیج مردم باعث عقب نشینی شان شد. مرگ بر حکومت اسلامی
مرگ بر دروغگو
زنده باد انقلاب سبز
سلام بر ندا آقا سلطان

-- بدون نام ، Nov 14, 2010 در ساعت 12:05 PM