رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ تیر ۱۳۸۹

رئیس انتشارات سپاه، معاون وزارت ارشاد شد

بهمن دری اخوی، رئیس پیشین انتشارات سپاه پاسداران به سمت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی منصوب شد.

محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد، روز گذشته، چهارشنبه ۲ تیر، بهمن دری اخوی را جایگزین محسن پرویز کرد.
آقای پرویز در رشته پزشکی تحصیل کرده و به مدت چهار سال معاونت فرهنگی این وزارت‌خانه را برعهده داشته‌ است.

وزیر ارشاد در حکم انتصاب بهمن دری اخوان به سمت معاونت فرهنگی این وزارت‌خانه «تدوین منشور مطالبات نظام و نیازهای بحق مردم، همکاری مجدانه با کارگروه کتاب دولت، دیده‌بانی و نگاهبانی مرزهای فرهنگی و انعطاف به سمت حوزه‌های نرم‌افزاری» را از جمله وظائف این معاونت دانسته‌ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آقای دری اخوی پیش از این معاونت فرهنگی و قائم‌مقام انتشارات صداوسیما، سردبیری مجله پیام انقلاب و معاونت فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری را بر عهده داشته‌ است.

سردبیری هفته‌نامه سروش، عضویت در شورای نشر سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران از دیگر سمت‌های معاونت جدید فرهنگی وزارت ارشاد است.

«تدوین منشور مطالبات نظام و نیازهای بحق مردم، و همکاری مجدانه با کارگروه کتاب دولت» از جمله وظائف وی دانسته‌ شده‌است

خبرگزاری‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران می‌گویند که وی یکی از «کارشناسان زبده‌«کتاب است و ۲۵ سال سابقهٔ مدیریت فرهنگی و مطبوعاتی دارد.

بنا به این گزارش آقای دری اخوان «بیش از یک‌هزار مقاله، تحلیل، تفسیر و نقد در حوزه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ادبیات ایران و جهان و رخدادهای داخلی و خارجی» منتشر کرده‌ است.

«ولایت مطلقه فقیه اصل دین»، «فیلم‌شناسی دفاع مقدس» و «فرهنگ شعارهای انقلاب اسلامی» از جمله تالیفات وی است.

محسن پرویز به خبرگزاری کتاب ایران گفت که صبح روز گذشته از طریق یکی از مسئولان وزارت ارشاد در جریان این جایگزینی قرار گرفته‌ و به او گفته شده است که «ظاهرا قرار است تغيير و تحولی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد.»

در پنج سال گذشته انتشار و توزیع کتاب در ایران با محدودیت‌های بسیاری روبه‌رو بوده است. در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که اردیبهشت جاری در مصلای تهران برپا شد، مسئولان نمایشگاه از توزیع برخی از کتاب‌هایی که با مجوز رسمی منتشر شده بودند، جلوگیری کردند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مردم از خنده وای بگیر منو. موش بخوره این سرداره رو!

-- بدون نام ، Jun 24, 2010 در ساعت 01:02 PM