رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ بهمن ۱۳۸۸

تیراندازی به اتوبوس زائران ایرانی در عراق

در حمله به دو اتوبوس زائران ایرانی در کاظمین، دو تن کشته و پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این حمله صبح امروز چهارشنبه از سوی افراد مسلح ناشناس در منطقه «حی العدل» در غرب بغداد صورت گرفت که بر اثر آن یک زائر زن ایرانی کشته شد.

واحد مرکزی خبر به نقل از فرماندهی عملیات بغداد گزارش کرده که راننده عراقی یکی از این دو اتوبوس نیز کشته شده است.

خبرگزاری دولتی ایرنا هم نوشته که تیراندازی به اتوبوس‌های حامل زائران ایرانی، از فاصله دور صورت گرفته است.

ایسنا به نقل از یک شاهد عینی ۴۲ ساله گزارش کرده که شبه نظامیان که سوار بر خودروهای غیرنظامی بودند، به اتوبوس ایرانی نزدیک شدند و به سمت زائران تیراندازی کردند

ایسنا به نقل از یک شاهد عینی ۴۲ ساله گزارش کرده که شبه نظامیان که سوار بر خودروهای غیرنظامی بودند، به اتوبوس ایرانی نزدیک شدند و به سمت زائران تیراندازی کردند.

عبدالله نصیری، مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت نیز به خبرگزاری مهر گفته است که دو تن از زائران ایرانی به نام‌های فاطمه کریمی و محمدعلی اکبری، بر اثر این تیراندازی مجروح شده‌اند.

۳۱ تیرماه نیز بر اثر تیراندازی به سمت ۱۰ اتوبوس «زائران ایرانی» در عراق، دست‌کم شش تن کشته و ۳۱ نفر دیگر زخمی شدند.

سوم اردیبهشت ماه امسال هم در حمله به کاروان زیارتی ایرانیان در عراق، دست‌کم ۴۵ نفر کشته و بیش از ۵۰ تن زخمی شدند.

این کاروان که به سوی کربلا در حال حرکت بود، از سوی افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفت. در جریان این حمله، یک فرد ناشناس کمربند انفجاری خود را میان زائران ایرانی منفجر کرد.

دی‌ماه سال گذشته هم در جریان یک حمله انتحاری در کاظمین، ۱۶ زائر ایرانی کشته‌ شدند. مجموع جان‌باختگان این حادثه ۳۵ نفر اعلام شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چشممون روشن! حالا هی ایرانی ها برن پابوس آقا. هم پولامونو تو عراق خرج می کنیم تا انشالا اونجا رو هم مثل مکه و مدینه و دوبی آباد کنیم، هم میزنن میکشنمون. غرامتمون روهم نمیدن. احساس نا امنی هم از طرف ایران میکنند.........
....

-- بدون نام ، Jan 27, 2010 در ساعت 12:15 PM

این مردم واقعا سزاوار اینهمه بلا هستند، گروهیشان در راه مکه می میرند، گروهی در هواپیمای مشهد سقوط می کنند، گروهی در جاه ی حضرت معصومه در آتش زنده زنده می سوند، گروهی در سوریه در راه زینبیه می میرند، و این در حالی ست که تمامی بلایای آسمانی و زمینی از این دین و مشتقات و متعلقات آن می آید.

-- بدون نام ، Jan 27, 2010 در ساعت 12:15 PM