رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۲ آذر ۱۳۸۸

اعتراض صدها مرد باحجاب به بازداشت توکلی

صدها نفر از مردان ایرانی، با انتشار عکس‌هایی که در آن چادر و روسری به سر کرده‌اند، از مجید توکلی دانشجوی بازداشت شده دانشگاه امیرکبیر حمایت کردند.

مجید توکلی، پس از سخنرانی در روز دانشجو از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد. خبرگزاری فارس و روزنامه‌های حامی دولت با اعلام این‌که «این دانشجو با پوشیدن لباس زنانه قصد فرار داشته»، عکس‌هایی از وی با روسری و مقنعه منتشر کردند.

گفته می‌شود احتمال این‌که این عکس‌ها با استفاده از برنامه رایانه‌ای فتوشاپ تهیه شده باشد یا ماموران پس از بازداشت این دانشجو، وی را مجبور به پوشیدن لباس زنانه کرده باشند، وجود دارد. مجید توکلی در میان دانشجویان به «شرف جنبش دانشجویی معروف» است.

یکی از عکاسان ایرانی با انتشار فراخوانی در شبکه اجتماعی اینترنتی فیس‌بوک از مردان ایرانی خواسته‌است در اعتراض به این اقدام نیروهای امنیتی، عکس‌هایی با چادر و مقنعه از خود منتشر کنند.

در این فراخوان بازداشت این دانشجو و انتشار عکس وی با روسری و مقنعه حرکتی برای «فشار بر جنبش دانشجویی و حرکت سبز مردم ایران» و همچنین تلاشی برای «تحقیر زنان ایرانی» عنوان شده‌است.

در پی اعلام این طرح که هدف از آن «حمایت از مجید توکلی و اعلام انزجار از حجاب اجباری» عنوان شده تا کنون نزدیک به ۲۵۰ عکس از مردان با حجاب اسلامی در فیس بوک منتشر شده‌است.


در بخشی از این فراخوان آمده‌است: «برای این‌که ثابت کنیم با مجید توکلی هستیم. برای این‌که بگوییم لباس زنانه بد نیست و این حجاب اجباریست که بد است. چه بر تن زنان این سرزمین و چه بر چهره مجید توکلی. برای این‌که بدانند ما همه با هم هستیم، عکس‌هایتان را با حجاب منتشر کنید.»

پیشنهاددهندگان این طرح قصد دارند پوستری با این تصاویر و به منظور حمایت از مجید توکلی تهیه کنند.

مجید توکلی، دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، روز ۱۶ آذر پس از سخنرانی در جمع دانشجویان معترض توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی در سخنان خود به صورت صریح از مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی انتقاد کرده بود.

در این فراخوان بازداشت این دانشجو و انتشار عکس وی با روسری و مقنعه حرکتی برای «فشار بر جنبش دانشجویی و حرکت سبز مردم ایران» و هم‌چنین تلاشی برای «تحقیر زنان ایرانی» عنوان شده‌است

رسانه‌های طرفدار دولت می‌گویند این فعال دانشجویی برای فرار و ترس از بازداشت، لباس زنانه به تن کرده‌است. مجید توکلی ۲۱ آذر سال ۱۳۸۵، پس از اعتراض به حضور محمود احمدی‌نژاد در دانشگاه امیرکبیر بازداشت شد و ۱۵ ماه زندانی بود.

وی سال گذشته نیز پس از شرکت در مراسم سالگرد درگذشت مهدی بازرگان، مقابل حسینیه ارشاد بازداشت شد و ۱۱۵ روز در زندان اوین به سر برد.

در اعتراضات دانشجویی روز ۱۶ آذر شمار زیادی از دانشجویان در تهران و شهرهای دیگر بازداشت شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آفرین بر این مردان با شرف و با وجدان.

-- کتایون ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

من هم زن هستم و افتخار می کنم که به عنوان زن معرفی شوم!
یک مرد

-- سعید ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

فوق العاده است. چقدر اقدام انسانی و خلاقانه ای است. به کسانی که این طرح را پیشنهاد کردند و کسانی که در آن مشارکت کردند آفرین می گویم.

-- آرش ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

معلوم شد كه زنان هيچ جايگاهي در نزد اين حكومت فاسد استبدادي ندارند و آنها را فقط وسيله‌اي براي مطامع غير انساني‌شان مي‌دانند. و حجاب سرپوش و بهانه‌اي بيش نيست. اگر «حجاب براي زن مصونيت است» چرا با آن بازي مي‌كنيد، چرا زنان و لباسشان را به سخره گرفتيد. چرا زنان را ترسو و بزدل نشان مي‌دهيد. شما براي دقيقه‌اي بيشتر ماندن دست به هر جنايتي مي‌زنيد. عكس‌هاي خميني را پاره مي‌كنيد و در تلويزيون روسياه‌تان پخش مي‌كنيد تا بمانيد. شما حاضريد خودتان را هم پاره بكنيد تا بمانيد. شرم بر شما، خجالت بكشيد. بي حيايي هم حدي دارد. تمام زنان و مردان آزاده ايراني مجيد توكلي آزاده هستند. مجيد قهرمان ما زنان و مردان است. مجيد قهرماني در زير پوشش رسانه‌ ‌هاي حكومت كذاب است. من به عنوان يك ايراني تازه با اين قهرمان آشنا مي‌شوم.

در دهه محرم مردان و زنان آزاده ايراني نشانتان مي‌دهند كه « ما همه با هم هستيم» چه با لباس زنانه و چه با لباس مردانه. آنچه مهم است شرف، ناموس، دين و انسانيت است كه خدا را شكر هيچكدامتان نداريد.

محرم سبز را نشانتان مي‌دهيم. ما تكليف ديگري هم داريم و آن نجات عاشورا و حسين (ع) از دهان ملايان متعفن و روضه خوانان كم سواد است. جنبش سبز ايران دهه محرم را سراسر سبز و حسيني مي‌كند. و دست يزيد صفتان را كه محرم را به كسب و كار ريا و دروغ تبديل كرده‌اند رو مي‌كند.

-- سيد حسيني ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

مرگ بر ديكتاتور

-- بدون نام ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

اي والله. باريكلا برادران غيور ما.

-- داريوض ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

هر مردی به مردی اش می نازد اینها به نامردی ! این آقا اگر مرد است حرفش را زد عواقب آن را هم پذیرا می شد. ظاهرا رسم زمانه است که گنهکاران در لباس نامردی از دست قانون فرار کنند. حتما استاد این آقا همان بنی صدری است که در لباس زنانه و ماتیک مالیده فرار کرد اگر عکسش را ببینید دهانتان آب می افتد! بسر ابن ارطاه نیز در میدان صفین با تاسی به استادش عمروعاص دو پایش را بلند کرد و نامردی خود را نشان داد و لذا حیدر کرار از قتل هر دو نامرد زبون صرف نظر فرمود. در ضمن به این جناب توکلی و هم مرامهایش باید گفت جریان قیام تارابی جن گیر را در سال 633 ه ق بعد از قتل و غارت شهر بلخ به دست مغولها بخوانند که در جلد اول کتاب جهانگشای جوینی آمده است زیرا جریان قیام!! دو ... یعنی کروبی و موسوی درست مثل قیام تارابی است و عاقبت تارابی نیز بعد از فر یفتن جمعی از مردم بخارا(13%!) با تیری کشته شد! ایمیل من: asgharhei@gmail.com ایمیل من واقعی است.می توانید تماس بگیرید.در ضمن آدرس وبلاگم:
www.as-haidari.blogfa.com منتظر نظرات و فحش ها هستم و البته می دانید فحش علامت ضعف و زبونی و نداشتن منطق و برهان است. حیدری

-- حیدری ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

Majid TAvakolli! U are my hero! I have all respect for you, either in man cloth or woman! for the new Iranian generation there is no difference between man or woman! I admire your generous spirit!

---------------------------------------
مخاطب گرامی. از آن‌جا که زبان این بخش از تارنما فارسی است خواهشمندیم نظرات خود را به زبان همین بخش بنویسید. با سپاس. زمانه

-- tia ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

درود بر جوانان ایران زمین با فکری هوشمندانه توطئه رژیم اخوندی را خنثی کردند

-- داریه وهوش ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

بابا این ملت افسانه است درود به همه مردان و زنان آزاده این سرزمین

-- بدون نام ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

آیا این درست است که کسی در صفحه نظرات، نظر تحریک کننده بگذارد و بعد وبلاگ خود را تبلیغ کند؟

-- concerned ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

lebase ejbari che baraye mardan che baraye zanan farghi nemikonad!

-- nazanin ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

تن آدمي شريف است به جان آدميت
نه همين لباس زيباست نشان آدميت
اگر اين درنده خويي ز طبيعتت بميرد
همه عمر زنده باشي به روان آدميت

V

-- نیما ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

آقای جیدری ! تو حق نداری به حجاب من به چادر من توهین بکنی. اگر چادر من نشان ضعف و ریش سبیل وکت شلوارتو نشان مردانگی است، من این مردانگی را نمی خواهم. ایکاش تو هم چادر بسر بودی و چون من آزاده فکر می کردی . برادرم قفس را بشکن وبه ما بپیوند . می خواهم ترا در چادر ببینم و به تو افتخار بکنم .

-- نادره ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

دورود بر همه شما دلیران سبز
من یک زن ایرانی ٤٤ ساله هستم. باورتان شاید نشود با سبز شدن شما احساس میکنم من دوباره متولد شدم

-- fere ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

اگه راس می گن بیان تو خیابون بپوشن. تازه نصف اینایی که این کارو کردن ایران نیستن.به این می گن مبارزه ی آنلاین.

-- بدون نام ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

برادر عزیز راه سبزت را ادامه می دهیم تا به این نا مردها بفهمانیم که : تن آدمی شریف است بجان آدمیت نه همین لباس ... نشان آدمیت

-- بدون نام ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

جنبش ما اساسا جنبشی زنانه است
با هراس ها لطافت ها صداقت ها و شجاعت های زنانه اش
درود بر مادران سهراب ها و ندا ها
درود بر مردان و زنان آزاده ایرانی در هر قالب و هر پوششی.

-- علی ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

جناب آقای حیدری،

اگر آقای توکلی از دستگیر شدنش هراسی داشت آیا اصلا در این مراسم شرکت میکرد؟آیا سخن رانی میکرد؟ یعنی‌ اگه از این مخمصه فرار میکرد دیگه امنیت کامل داشت و برادران جان فروش بسیجیه شما سراغش نمی‌رفتند؟


آقای حیدری، اگه جمهوری اسلامی بگه ماست سفیده من باورم نمی‌شه از بس که دروغ تحویل ما داده، همش دروغ، بهتان، حیله، ریا

-- بدون نام ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

tasavire aghaye tavakoli neshan az tarse ishan az gereftar shodanash ast.soale man be onvane yek iranie modafeh hoghooghe ejtemaei-siyasie mardome mosalman va gheyre mosalman az maghamate dolati va masoole rooznameh kayhan va khabargozarihaye j.e. in ast ke chera yek farde siyasi bayad inghadr az masooline ghazaei va amniyate betersad????dovom inke chera be jaye enekase sokhanranie ishan eghdam be chape shek lo shamayele aghaye tavakoli shodeh ast???lotfan matalebe ishan ra darj o pakhsh namaeid ke mardom khod be mahiyat ishan pey bebarand
mansourpirykhanghah@t-online.de

-- mansour piry khanghah ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

اگر یک روز همه پسران دانشجویئ پلیتکنیک با چادر بروند دانشگاه مثل بمب در دنیا صدا می‌کند.

-- ali ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

آقایان حجاب حجابشان گوش فلک که هیچ گوش موجودات کرات دیگر را هم کرکرده است اگر این حجاب برای شما مقدس است چگونه میتوان بر سرمردی که خیلی هم مرد است بیشتر از شما کرد واورا تحقیرنمود؟مگر مامردان فاقد حجابیم آیا پیراهنمان شلوارمان حجاب نیست اصلا حجاب مگر نه این است که برهنگی را بپوشاند مگر از پارچه نیست چه فرقی میکند که این پارچه را بانوان استفاده کنند یا آقایان؟ اگر متلا جای دکمه های لباس مردان وزنان را عوض کنیم میشود گفت مردی که دکمه زنانه استفاده کرده است تمام خصلت های مقدس مادران ما را بخود گرفته است ؟آقایان فراموش نکنید مقدس ترین موجود روی کره زمین مادر است ومادر زن است همه دختران حتیا دختران یک روزه مادران مقدس فردایند شما به شعور نداشته خود توهین کردید با اینکار میخواستید از کرامت انسانی مجید توکلی محافطت کنید؟میخواستید اصل دوم قانون اساسیتان را شامل حالش کنید؟کرامت انسانی در قانون اساسی یعنی اینکه بر تن مردی لباس زنانه بپوشید ؟در کجای جهان دوباره مینویسم در کجای چنین مغزهای متفکری نظیر شما ابداع کننده اند ؟ جهان حتا کره شمالی وچین وکوبا ولیبی وسوریه همین چند دیکتاتوری همراهتان نیز چنین کاری را نمیکنند شاید در زمان استالین نیز که کرامت انسانی معنایی نداشت نیز چنین نمیکردند شما به مجید اعتبار دادید غزت دادید بزرگ بود بزرگترش کردید وبا توهین به زنان به زنانی که سطح تفکرشان در حدود همان آش شله قلمکار نذری پختن نگاهداشته و پست ومقامشان را برای خالی نبودن عریضه به نامشان کرده اید نیز اگر زن باشند باید از این اهانت تلنگری خورده باشند که اگر این حجاب میتواند هر مردی را نامرد کند حتما بیحجابی هم میتواند هر زنی را مرد کند چرا خود را از شر زن بودن واینهمه برزنت وپارچه خیمه ای بجای مانتو پالتو وچادر وچاقچور نجات ندهیم؟ شما که در راه آسیبرسانی به شرافت وکرامت انسانی برخلاف ادعاهای دروغینتان ید کولایی دارید دزدان با سابقه ای هستید چگونه به کاهدان زدید وغافل از رسوایی بودید؟ فیلم های خانوادگی عکس ها رابطه های نامشروع مشروب وتریاک را تجربه کرده بودید نتیجه نداده بود گویا اینبار دیگر چیزی به ذهن درمانده تان نرسیده است گویا اما چرا عده ای باورتان میکنند این درصد کم جامعه همان چماق بدستان قمه وتسمه وپنجه بوکس واسپری فلفل و وو بذستان باورتان میکنند زیرا اینان بیش از این قدرت تفکر ندارند

-- دارا ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

توی این جنبش زنها بسیار جلوتر از مردها هستند درود بر زنان آزاده.

-- تا دیروز مرد از امروز زن ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

وقتی که چند بار توسط گشت منکرات به خاطر به اصطلاح بد حجابی مورد تذکر و حتی دستگیری چند ساعته قرارگرفتم و یا دورتر وقتی که در دبستان شادمانه گیسوان خودم رو به دست نوازش آزاد باد میدادم و ناگهان بار کامیونی از مقعنه سیاه به مدرسه رسید وان روز نا مبارک همه ما تحقیر شدیم و تنفر از اسلام و فرهنگ مردسالاری درمن نطفه بست .تمام این سالها با تنفر این حجاب اجباری راتحمل کردم هرگز به اون عادت نکردم. اما امروز با دیدن این تصاویر خوشحال شدم به امید برابری و آزادی.

-- فریبا ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

این کار را باید پدران ما اول انقلاب در واکنش به حجاب اجباری می کردند. آفرین به شما مردان با غیرت که زن را سرشکستگی نمیدانید. بر خلاف این نامردان.

-- بدون نام ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

خامنه ای لعنتی چی از جون مردم می خوای دیگه برو به درک

-- مریم ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

پوشیدن لباس زنانه چه اشکالی دارد ؟ مگر زنها لباس مردانه نمی پوشند ...وقت آن نیست که به زن به چشم ضعیفه و به پوشش به چشم تحقیر ننگریم ؟ به فرض که پوشیده ...خوب که چه؟مگر چیزی کم می شود از انسان بودن یک نفر ؟اگر مردانگی به این حرفهاست ...پس زنده باد خر که از همه تان مرد تر است...
یک مادر معترض

-- baran ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

ايده راه افتادن مردان با لباس و به قول اينها حجاب زنانه در خيابانها خيلي جالب است. به ويژه آنكه رژيم نمي تواند تا مدتي تصميم مشخصي درباره آن بگيرد و سوژه اي ديگر براي تفرقه بين آنان خواهد بود.

-- يزدان ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

بايد به شعارهايمان ايمان بيياوريم روي صحبت من با كسايي كه در پس ذهن خود مي پندارند مجيد تحقير شده الان اين سوال مطرح ميشه كه اگر يه دختر با قرار گرفتن در شرايط مجيد خودشو شبيه پسرا ميكرد بازم قضاوت اين دوستان به اين منوال بود؟

-- سارا ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

اینجا تفاوت آشکار میشه سبزها بادست خالی ولی با ذهنی خلاق وتدبر مبارزه میکنند وآنها با مغزی تهی وبه لطف اسلحه

-- بدون نام ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

marg bar khamenei va afrade navaredash dar foto shap

-- amin ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

آفرین به این هوش این بچه ها, هر تهدیدی را به
فرصت تبدیل میکنند.Good job Guys

-- Amir ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

بابت هر تلنگر به جنبش چنان ضربتی نوش میکنند که هوشیار شان بعید به نظر میرسد

-- ما همه هستیم ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

اخير اينقدر احمق هستند كه عكسش را با ريش منتشر كردند در حالي كه لباس زن بر تن يك ريشو باعث جلب توجه بيشتر ميشود

-- بدون نام ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

حیدری جان،
1. این که میگی "لباس نامردی" درست نیست. لباس زنانه درست تر است. یادم هست که روزی از سر بچگی و نادانی به شوخی به مادرم گفتم "ای نامرد!" مادرم کلی ناراحت شد و گفت "من زن هستم ولی نامرد نیستم!" خلاصه من کلی شرمنده شدم و جدا عذر خواهی کردم.
حالا شما هم به زنان مسلمان توهین نکن (همانطور که گفتی توهین کار آدم های ضعیف، زبون و بی منطقه!) و یادت باشه که این لباسها را شما ها به زور تن بسیاری از زنان ما کرده اید.

2. این آقایی که میگی ترسوست و نامرد است، تا به حال چند بار در همین جمهوری اسلامی به زندان افتاده با این حال دست از مبارزه برنداشته. پس ترسو و نامرد نیست.

3. فکر نکنم من از دیدن مردی که ماتیک زده دهنم آب بیفتد (اشاره کردید به بنی صدر) نمی دانم چرا شما دهانتان آب افتاده (؟!) ....

4. فرمودید "این آقا حرفش را زد، منتظر عواقبش هم باشد" حتما اشاره می کنید به زندان و شکنجه و تجاوز و ... که در پاسخ "زدن حرف" نسیب مخالفان نظام می شود. حالا شما بگو کدام نامردی است؟ این که کسی لباس زنانه بپوشد یا این که کسی دهان مخالف را خرد کند؟ ضعیف را له کند؟ صدای مخالف را خفه کند؟ زنان را با تو سری روسری بپوشاند؟

خلاصه جیگر می خواد توی همچین حکومت درنده خویی مثل توکلی باشی. حرفتو بزنی و تاوانشم بدی. حقا که خیلی مرده، حتی با روسری و چادر!

-- آریا ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

ما زبان خود را به ادبیات سخیف متحجرین مسلح نکنیم. ما برای اعتراض نپرسیم چرا فزندان، برادران، یا دوستانمان را با پوشاندن لباس زنانه تحقیر میکنید. زنانگی و مظاهرش در قاموس ما مایه افتخارند نه شرمساری. چه خوبست که نادانی ی مستبدان در خدمت رسوایشان قرار میگیرد و پرده از ادعاها ی بی ریشه شان در تجلیل مقام زن به دست خودشان کنار میرود. مجید توکلی در چشم ایرانیان متمدن تکریم و تجلیل شد.

-- علی ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

درود بر مجید بزرگ و با سلام به همه هموطنان که در راه ازادی و عشق متحمل دردهای فراوان شده اند. با احترام و افتادگی نسبت به خالقین این ایده حجاب که نشان از راستی این نازنینان است.
انان که مردن را نشان افتخار میدانند و ناسپاس از زندگی خودشان را بکشند!!!

-- David Kurdistan ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

مجيد جان اين جماعت تنشان در چادر باشد يا در كت و شلوار درك و شعورشان به حقوق انسان نمي‌رسد. به قول ايرج ميرزا خدا بيامرز
.....
اين جماعت جمود و متحجر بيش از دو سه خروار ....
آنقدر ... بودند كه نفهميدند با پوشاندن لباس زنان، تو را تبديل به اسطوره‌اي هم براي زنان و هم براي مردان مي‌كنند. شير زنان ايراني از اين كه لباسشان را بر تن دلاوري چون تو كرده‌اند افتخار مي‌كنند و مردان ايراني از اين كه قهرمانشان چه در لباس زنانه و چه در لباس مردانه خاري در چشم ديكتاتور مي‌دانند. مگر نداي آقا سلطان قهرمان ما مردان نيست. براي ما درك انساني تو مهم بود و شهامت و آزادگي‌ات. آن نامرداني كه تو را ربودند، به زودي پشيمان مي‌شوند. به شير زنان قهرمان ايراني كه جنبش سبز را رهبري مي‌كنند ما مردان بايد خضوع كنيم و سر تعظيم فرود آوريم.
مجيد جان اين جماعت نامرد براي مادران و زنان و خواهران خودشان هم احترامي قائل نيستند. آنها خطايي كرده‌آند كه تا آخرش را بايد بروند و راه برگشتي ندارند. آن زمان كه مي‌انديشند طرفندي و حيله و نيرنگي بزنند، اين گونه رسوايي به بار مي‌آورند و خداوند مكرشان را به خودشان بر مي‌گرداند.
اكنون من هم به لباس زنان و زنان افتخار مي‌كنم. به مادرم، به خواهرم و به همسرم و همه زنان آزاده.

-- يك انسان ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

من نمي‌دان اين آقاي حيدري از كجاي آقاي بني ‌صدر دهانش آب افتاد؟

-- بدون نام ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

دورود به تمامی آزادیخواهان
سالهاست خودم رو سرگرم کتاب خوانی و
گشت و گذار در اینترنت میکنم، سالهاست
به امید پیدا کردن راهی نو وگویا ورقهای دفترم
را سیاه میکنم ، اماحال به این نتیجه رسیدم
براستی جوانان آزاداندیش امروز ایران همیشه یک فکر
از من پیشترن،درود بر شما جوانان، که ایران فردا
را خواهید ساخت درهر لباسی، چه از روی اجبار و چه
دلبخواه.
پاینده باد ایران

-- کاوه ، Dec 11, 2009 در ساعت 08:54 PM

man ham zan hastam

-- yousef ، Dec 12, 2009 در ساعت 08:54 PM

اين حرکت بدرستی نشان از هوشمندی و حرکت رو به جلوی جنبش مردمی سبز دارد
تقابل حرکات تند و خشن و تکراری ،کلاسيک و قابل پيش بينی با حرکات مدرن و خلاقانه و تاثير گذار.
ايرانيان فصل جديدی در تاريخ مبارزات مردمی گشوده اند.باشد که نابخردان بياموزند.

-- پيکر ، Dec 12, 2009 در ساعت 08:54 PM

Doroud bar Majid Tavakoli. Au besiar Shoja mibashad

-- Davoud ، Dec 12, 2009 در ساعت 08:54 PM

ابتکار جالبی است ضمن احترام به زنان مبارز دهن کجی است به پوشش زورکی اسلامی.

-- bahram ، Dec 12, 2009 در ساعت 08:54 PM

من به هموطنانم افتخار میکنم

-- بخت النصر خراسانی ، Dec 12, 2009 در ساعت 08:54 PM

بخاطر همین کارهاست که می گویند ملت ایران بزرگ است. از اینکه یکی از شما هستم به خودم افتخار می کنم.

-- مانه ، Dec 12, 2009 در ساعت 08:54 PM

juiai haal majid hastam

-- بدون نام ، Dec 12, 2009 در ساعت 08:54 PM

به بلوغ این نسل جدید باید تبریک گفت و این نمایش بیسابقه و تاریخی را باید ستایش کرد.

نسل جدید ایرانی در حال عبور از مرزهائی است که که بازگشت از آن ابدا دیگر ممکن نیست. عبوری که همچون پرواز ققنوس, هیچ کفتار و کرکسی را یارای حتی درک و سنجش بلندای آن نیست تا چه رسد به امکان بزیر کشیدنش.

-- فرهاد ، Dec 12, 2009 در ساعت 08:54 PM

دوستان عزیز من در تعجبم که شما جواب آدم ...مثل این حیدری رو میدین. امثال این آقا هدفشون صرفا منحرف کردن افکار من و شما از مسال اصلی‌ هستش، وألله چنین کسی‌ رو چی‌ به رادیو زمانه!

-- khatami ، Dec 12, 2009 در ساعت 08:54 PM

خبطي كرديد و در آن مانده‌اييد. امانت مردم را دزديديد و حالا در آن مانده‌اييد. براي ماندنتان به خبط‌ هاي ديگري روي آورديد. مسير اصلاح مسير خواست مردم نجيب ايران است. علس خميني را پاره مي‌كنيد و در صدا و سيمايتان نشان مي‌دهيد و سپس به تمام ملايان و جارچيانتان مي‌گوييد كه جنجال و آشوب بر پا نمايند. كه حرمت شكني شده است. خجالت بكشيد با اين سياه بازي‌هايتان راه به جايي نمي‌بريد. چرا عكس خامنه‌اي را كه مردم در 13 ابان لگد مال كردند نشان نداديد. معلوم است كه كفگير بي اعتباري‌تان به ته ديگ خورده است كه از مرده خميني هم تغذيه مي‌كنيد. تا چند وقت ديگر امام زمان و پيغمبر و حسين و خداوند را هم خرج حكومت تقلب و تجاوز مي‌كنيد. اما كور خوانديد جز چند روضه خوان وملاي كوردل و اندك پاسداران و بسيجيان مزدور كسي ديگر به اين اراجيف توجه نمي‌كند. برويد سوراخي براي پنهان شدن بيابيد.

درود بر مجيد توكلي كه حرف‌هايش را در روز روشن و در برابر كوران و كراني چون شما زد و شما نامردان از ترس وي را در پوشش زنانه ربوديد تا يارانش نفهمند. اما مجيد در قلب ما ايرانيان جاي دارد. آيا رهبر شما چنين جايگاهيي دارد. هرگز.

-- كاوه ، Dec 12, 2009 در ساعت 08:54 PM

زنده باد ای مردان باشرف. حقا که که مرد واقعی شما هستید. به شما افتخار می کنیم. خوشحالم که ماهیت دروغگوی این نظام بر همگان روشن شد. خودشان تیشه به ریشه خودشان زدند و نشان دادند چقدر نادان هستند

-- حسن ، Dec 12, 2009 در ساعت 08:54 PM

درود بر آزاده زنانی که در آینده بسیار نزدیک با شجاعت بی پایانشان ایران همگی ما را از ستم و دیکتاتوری مدهبی آزاد خواهند کرد.
فرزاد آلمان.

-- فرزاد ، Dec 12, 2009 در ساعت 08:54 PM

درود به شرفش واون مادری که شیر پاک به این شیرمرد داد جزء این هم از یک دانشجوی جنبش سبز انتظار نمی رفت.سبز سبزی چون ریشه داری
به امید یه هوای تازه تر

-- رضی ، Dec 12, 2009 در ساعت 08:54 PM

در رابطه با اون کامنت بنام حیدری، شایعه ای شنیدم و از درستیش مطمین نیستم اون اینکه رژیم 1 سری رو اجیر کرده که تو وب به اصطلاح جنگ نرم بکنن و از قرار برای ترافیک وبسایت یا بلگشون بهشون پول میده. اینه که اینجور افراد بدشون نمیاد حتی افراد مخالف لینکاشونو کلیک کنن و نظر بزارن.

-- irani ، Dec 12, 2009 در ساعت 08:54 PM

آقای حیدری
آدم متاسف است از اینکه ببیند کسی از تاریخ میگوید ولی افکارش درگل مانده تحجر است از حیدر کرار بگوید که نکشت یعنی اینکه بهتر میبود میکشت یک جای ذهن شما را لکه گرفته مقصر شما نیستید مقصر متحجرانی هستند که روایات را بنام واقعیات تاریخی به خوردتان داده اند وبه شما قبولانده اند واز همین رو شما بیشتربا ملایان همسویی دارید تا با ایران پرستان وایران گرایانی که قرنها ست میمیرند اما ذلت گردن نهادن به شمشیر کشان عرب را نمیپذیرند دوست گرامی امروز مردی وجود ندارد که به مردی اش بنازد آن مردانی که درقم ومشهد وتهران نشسته ان وریشی وعبایی وتسبیحی بدست ادعای مردی ومردانگی میکنند از هر مردی نامرد تر ند مردان همان دختران نوجوان ما هستند که باتومهای این نامردان به کومایشان میبرد پاهایشان دستهایشان را میشکند وفرقشان را میشکافد وبه زندان میاندازد و به آنها چون ترانه تجاوز ومیکند آیا شما همین اندازه مردی؟ گمان نمیکنم شما به چه حقی به حرمت والای زنان توهین میکنی؟ زن از/ز ون درست میشود یعنی زندگی مرد از م/ور یعنی مرگ ما روایان مرگیم وزنان راویان باروری وزایش همانگونه که مادرت مقدسترین نزدیکت در جهان زایید وپا به پا برد تا تورا سخن گفتن آموخت اما اکنون نه حرمت مادرانه برایت مهم است نه تولید زنانه آیا اگر بنی صدر با لباس زنانه گریخت بدین معنی است که اگر شما در شرایط او بودی لباس زنانه برتن نمیکردی؟بگذریم که این حرف شایعه باشد تا راست من بدلیل همکاری بسیار نزدیک درانقلاب با ملایان بسیار ازاین دروغها را دررابطه با نظام پیشین دیدم واز همانجا بود که به دروغین بودن این نامقدسان رسیدم شما اگر دختری داری حتما درپستوی خانه ات پنهان خواهی کرد زیرا که زن است ما باید تا کی هنوز هزینه تحجر ملایان را بدهیم زمان عوض شده است بگذریم که تاریخ سرافرازمان در گذشته های دور زن را نه تحقیر کرده ونه توهین بنگرید به تاریخ پیش از اعراب ایران چگونه است که شمایی که ادعای تاریخ خوانی میکنی هنوز خبر نداری یا اینکه داری و روایات اعراب برایت مهمتر جلوه میکند چون از مرگ وزندگی پس از آن میترسی باید که گناهی به گردنت بیفتد ودر آتش جهنم بسوزی اما مجید توکلی زنی است بسیار مرد من به عنوان یک ایرانی زنی هستم مرد شما همان مرد بمان ودر قبیله نامردان میتوانی به جایی رسید اما زود گذر زیرا مجید ها چیزی جز برابری زن ومرد نمیخواهند تا مجید ها به زعم اطلاعاتی ها تحقیر شوند آنگاه که لباس زنانه بر تن میکنند میبینید که انسان اینجا دوگونه میشود انسانی که زن است وپست وانسانیکه مرد است ووالا که میتواند بگیرد بزند بکشد بمیراند بسوزاند این تمام مفهومی است که کج اندیشان تهی مغزانی که باوردارند ماندنی هستند از زن میدانند اما زنان ما نشان داده اند که خردمندانه میتوانند در تمام عرصه ها میگویم تمام عرصه ها به معنای مطلقش وارد عمل شوند وحتا از مردان نیز بهتر عمل کنند این زنان با هوش ما این شانس را از دست داده اند ننگرید به چند زن با عنوان دکتر که رژیم پست ومقامی به نامشان کرده است اینان همان آش نذری پزهایی هستند که اندیشه وافکارشان در همین جا متوقف میشوند وبا چادر وچاقچور میخواهند از تمدن وصنعت وعلم بگویند این ناشدنی است بنگرید به زنانی که در سراسر گیتی پای در حوزه مردانه گذاشته اند وموفق بوده اند زیرا تنها فیزیکی که طبیعت در شکل دادن انسان داشته ست نمیتواند کارایی ولیلاقت هر کس را مشخص کند هر ملتی الگوها ونشانهای خودش را دارد هر فرهنگی بر اساس نیاز ها ورفتارهای جامعه شکل میگیرد فردوسی بزرگ زنان زیادی را درست همانگونه که مردان زیادی را برای ما نشانه گذاشته است تنها رستم وسهراب نیستند که شمشیر میزنند گردآفریدهایی هم هستند واین نشانگر یگانگی وبرابری زنان ومردان مانیست ؟که شما تنها بخواهید که هرکس به مردانگی اش مینازد واین آقا به زنانه گی اش آیا بهتر نمیبود اول خوب میاندیشیدی وآنگاه مینوشتی بگذریم که شما هرچه در مذمت زنان بنویسی همانگونه که ملایان میگویند ومینویسند ره به جایی نخواهد برد زیرا این تحول عظیم فکری سیلی است طوفانی است که همه منفی ها ومنفیگرایان را حذف خواهد کرد وگریزی از آن نیست بنویسی و خودم را آماده فحش ها کرده ام چه فحشی مردم دانا به کوته اندیشان که فحش نمیدهند آنان خود به خود فحش وخوذ خود را تحقیر میکنند

-- دارا ، Dec 12, 2009 در ساعت 08:54 PM

اگر کسی دارای غیرت وشرف ایران دوستی است آیا فرقی می کند که زن است یا مرد؟

-- نوید ، Dec 13, 2009 در ساعت 08:54 PM

باید دید جنبشی که لباس زنانه می پوشد در جامعه ایران چقدر برد خواهد داشت.

-- میم ، Dec 13, 2009 در ساعت 08:54 PM