رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۵ آذر ۱۳۸۸

وزیر علوم: كاپيتولاسيون دانشگاهي نداريم

کامران دانشجو، وزیر علوم با نفی آنچه «کاپیتولاسیون دانشگاهی» نامید، گفت که اجازه نمی‌دهیم کسی هر کاری که می‌خواهد در دانشگاه‌ها بکند.

وی که روز گذشته در همایش تجلیل از اساتید مشاور برتر دانشگاه‌ها، سخن می‌گفت، افزود: «کاپیتولاسیون دانشگاهی نداریم و هر کس به دلیل این‌که در دانشگاه است، هر کاری که دلش خواست نمی‌تواند انجام دهد.»


کامران دانشجو، وزیر علوم

در چند ماه گذشته، بسیاری از دانشجویان و استادان معترض به نتیجه انتخابات و وقایع بعد از آن، بازداشت و با احکام سنگین محرومیت از تحصیل مواجه شده‌اند. در حال حاضر ۹ نفر از اعضای سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) در بازداشت هستند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، کامران دانشجو، وجود «آزادی» در دانشگاه را مشروط به «حرکت دانشگاه در راستای جهان‌بینی اسلام» دانست و افزود: «دانشگاه‌ها باید علم را در کنار ایمان داشته باشند، در غیر این صورت بین دانشگاه‌های ما و دانشگاه‌های غرب تفاوتی وجود نخواهد داشت.»

به گفته وزیر علوم، علم در دانشگاه‌های غرب برای «سلطه بشریت» است.

«دانشگاه‌ها باید علم را در کنار ایمان داشته باشند، در غیر این صورت بین دانشگاه‌های ما و دانشگاه‌های غرب تفاوتی وجود نخواهد داشت»

پیش‌تر نیز آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، تحصیل دانشجویان در رشته‌های علوم انسانی را «نگران‌کننده» دانسته و موجب ترویج «شکاکیت و تردید در مبانی دینی و اعتقادی» عنوان کرده بود.

کامران دانشجو در ادامه سخنان خود، بدون نام بردن از شخص خاصی، برخی معترضان را مورد خطاب قرار داد و گقت: «آن آقایی که ادعا می‌کند شاگرد امام هستم، آیا شاگرد امام این اندازه نمی‌داند که رفتن پیش کسی که امام را به مرحله‌ای رساند که طلب مرگ از خداوند کردند، روح امام را می‌آزارد؟»

وی که به مکاتبات مهدی کروبی و میرحسین موسوی با آیت‌الله منتظری از مراجع شیعه، اشاره داشت، افزود: «حالا یک عده‌ از همین آدم‌ها رهنمود می‌گیرند.»

آیت‌الله منتطری، روحانی منتقد به جمهوری اسلامی، در چند ماه اخیر از معترضان به نتیجه انتخابات حمایت کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای دانشجو خیال می کند مردم به این زودی فراموش کرده اند که ایشان یکی از عمله های کودتای ننگین ٢٢ خرداد علی خامنه ای بوده اند. ایشان بایستی بداند اگر در شمارش ارا تقلب نشده بود. جامعه با ریاست جمهوری آقای موسوی در ارامش کامل بود و بسیاری از مسائل کشور وجود نداشت و احتیاجی به یک نظامی خائن در رأس وزارت علوم نبود . علی خامنه ای با این کودتا کشور را با بحرانی همه جانبه مواجه کرده است . ضمنأ خمینی در حرفهایش چپ و راست آرزوی مرگ میکرد که نبایستی معیار قرار گیرد . مثلأ نوشیدن جام زهرش که در صدا وسیما هم پخش شد و نمی شود بر اساس این حرف خمینی دوباره وارد جنگ با عراق شد.خداوند به ایران آرامش و به دروغگویان کودتاچی یک جو عقل عطا فرمید.

-- احسان از نیویورک ، Nov 26, 2009 در ساعت 12:15 PM

وزير متقلب تو خودت مصداق اصلي كاپيتولاسيون هستي. وقت چنداني نداري كه بخواهي براي فرهيختگان و دانشجويان ايراني خط و نشان بكشي.

-- بدون نام ، Nov 26, 2009 در ساعت 12:15 PM

ببین ای دانشجو آدمهائی مثل تو شانس میارند که آبی گل آلود میشه و ماهی گیر میشن و یاتقلب میکنن از تور دیگران ماهی کش میرن . شانس تو در انگلیس جنجال سلمان رشدی بود و بعد ماجرای اخراج و دکترا مدل مرحوم کردان مثل مرجعیت رهبر که ... بعد ماجرای اجرای انتصابات جدید دوره دهم کی مهندسی کرد؟ تا آخر عمر دانشجو میمانی .... شاعر میگه چون پرده بیفتد نه تو مانی و نه علی گدا یا اوستا محمود دلاک.!!!

-- نادر ، Nov 26, 2009 در ساعت 12:15 PM