رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۵ آذر ۱۳۸۸

احمدی‌نژاد: کسی جرات حمله به ایران را ندارد

محمود احمدی‌نژاد، احتمال هر گونه حمله نظامی اسرائیل یا آمریکا به ایران را رد کرد و گفت آنها «جرات حمله» به جمهوری اسلامی را ندارند.

آقای احمدی‌نژاد روز گذشته (دوشنبه) در برازیلیا و در جمع خبرنگاران گفت که «دوره حمله نظامی دیگر تمام شده است. ما در دوره گفتگو و تفاهم هستیم. اسلحه و تهدید مربوط به گذشته است.»

به گفته وی، موضوع حمله به ایران «تفکرات آدم‌های عقب‌افتاده سیاسی» است.

اظهارات این مقام جمهوری اسلامی در شرایطی ایراد می‌شود که نیرو‌های نظامی ایران برای دفاع در برابر حملات احتمالی به تاسیسات هسته‌ای این کشور، رزمایش پنج روزه هوایی را آغاز کرده‌اند.

احمدی‌نژاد که به برزیل سفر کرده است، روز گذشته در گفتگوی سه ساعته خود با لوئی ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس جمهوری این کشور، درباره موضوع هسته‌ای ایران نیز بحث و تبادل نظر کرد.


لولا و احمدی‌نژاد(AP)

لولا در این دیدار، بر حق ایران برای داشتن انرژی هسته‌ای «غیرنظامی» تاکید کرد و در عین حال همتای خود را به یافتن راه‌حلی «عادلانه » با قدرت‌های جهانی در مورد پرونده هسته‌ای ایران فراخواند.

احمدی‌نژاد سومین رهبر بلندپایه منطقه خاورمیانه است که طی هفته‌های اخیر از برزیل دیدن می کند.

شیمون پرز، رئیس جمهور اسراییل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، پیش از احمدی‌نژاد به برزیل سفر کرده بودند.

برزیل، سومین کشور دنیا از لحاظ ذخایر اورانیوم است و این کشور اورانیوم را برای استفاده در برنامه تولید انرژی هسته‌ای (برق) غنی‌سازی می‌کند.

احمدی‌نژاد امروز سه‌شنبه از برزیل به بولیوی و ونزوئلا خواهد رفت تا حمایت رهبران چپ این کشورها در مورد برنامه هسته‌ای ایران در برابر غرب را بدست آورد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
مخالفت با حضور احمدی‌نژاد در برزیل

نظرهای خوانندگان

شعور چیز خوبیه. فکر نمیکنه که ؛‌آنها جرات و هم توانایی دارند- اما به دنبال جنگ نیستند. به اندازه کافی از دست دوستان فلسطینی شما عذاب کشیده اند!

-- بدون نام ، Nov 24, 2009 در ساعت 09:00 AM

حمله کردن مال انسان های عقب افتاده است! احمدی نژاد بلاخره یک جمله بدرد خور زد. او صریحاً اقرار کرد ،که با حمله کردن به مردم هم وطنش تا چه پایه عقب افتاده ، پوک ، پوچ ، عاطل و باطل وبدرد نخور است .

-- نادره ، Nov 26, 2009 در ساعت 09:00 AM