رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۹ آبان ۱۳۸۸

بازداشت شماری دیگر از دانشجویان

ماموران امنیتی، شب گذشته پنجشنبه، هفت نفر از اعضای «دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال دانشگاه‌های تهران» را بازداشت کردند.

به گزارش ادوارنیوز، این افراد که برای گفتگو با یکدیگر در منزل احسان دولتشاه، از اعضای این گروه دانشجویی گردهم آمده بودند، هنگام خروج از منزل دستگیر شدند.

مهرداد بزرگ، سورنا هاشمی، علیرضا موسوی، فرزان رئوفی، احسان دولتشاه، سینا شکوهی و البرز زاهدی، اسامی دانشجویان بازداشت شده است. از وضعیت بهزاد مهرانی، یکی دیگر از دانشجویان عضو این گروه اطلاعی در دست نیست.

ماموران امنیتی همچنین با مراجعه به منزل مهرداد بزرگ و سورنا هاشمی، لوازم شخصی این دو فعال دانشجویی را تفتیش کردند.

دانشجویانی که برای گفتگو با یکدیگر در منزل احسان دولتشاه، گردهم آمده بودند، هنگام خروج از منزل دستگیر شدند

عباس حکیم‌زاده، دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت نیز هفت صبح روز پنجشنبه از سوی ماموران امنیتی در منزل شخصی‌اش دستگیر شد.


خبرنامه امیرکبیر از بازداشت ندا اسکندری و خدیجه قهرمانی، دو دانشجوی دانشگاه شیراز در روز سه‌شنبه ۲۶ آبان خبر داده ‌است.

بنا بر این گزارش، این دو دانشجو که برای پیگیری احکام صادر شده برای خود، به کمیته انضباطی دانشگاه مراجعه کرده بودند، از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند.

ندا اسکندری، به دو ترم محرومیت از تحصیل و خدیجه قهرمانی، به دو ترم محرومیت از تحصیل و محرومیت از امکانات رفاهی دانشگاه محکوم شده بودند.

ندا اسکندری و خدیجه قهرمانی که برای پیگیری احکام صادر شده برای خود، به کمیته انضباطی دانشگاه مراجعه کرده بودند، از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند

پس از تجمعات اعتراضی ۱۳ آبان در دانشگاه شیراز، شمار زیادی از دانشجویان این دانشگاه احضار و بازداشت شده‌اند.

گزارش‌ها از ایران همچنین حاکی از بازداشت رسول عالی‌نژاد و بهروز فریدی، از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز است.

بر اساس این گزارش، این دو دانشجو که از روز چهارشنبه ناپدید شده بودند، روز گذشته در تماس تلفنی با خانواده‌هایشان گفته‌اند که در بازداشتگاه وزارت اطلاعات هستند.

به گزارش تارنمای نوروز، پایگاه خبری جبهه مشارکت، امیرعلی سلطان، عضو ستاد جوانان حامی خاتمی و موسوی (ستاد ۸۸) نیز روز گذشته بازداشت شده است. از وضعیت این فعال سیاسی که در دفتر مرکزی ستاد فعال بود، اطلاعی در دست نیست.

در حال حاضر ۹ نفر از اعضای سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) در بازداشت هستند. دادگاه انقلاب، عبدالله مومنی، سخنگوی این سازمان را به هشت سال زندان محکوم کرده ‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هر چقدر ما و دوستانمان را بيشتر بگيرند ما محكمتر مي‌شويم و عليه ستم حكومت ملايان فاسد متحدتر مي‌شويم. روزي همه با هم دست در دست يكديگر اين مايه‌هاي ننگ و اين لكه‌هاي چرك را از ايران پاك و سرزمين اجدادي‌مان را از اين متجاوزان و غاصبان گروگانگير پاك مي‌كنيم.

-- زهرا علي محمدي ، Nov 20, 2009 در ساعت 12:15 PM