رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۸ آبان ۱۳۸۸

۱۹ کشته و ۵۰ زخمی در حمله به دادگاه پیشاور

در پی یک حمله انتحاری در شهر پیشاور پاکستان، ۱۹ نفر جان باخته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این انفجار امروز پنج‌شنبه مقابل ساختمان یک دادگاه در جاده خیبر رخ داد.

این انفجار از تاریخ ۱۷ اکتبر سال جاری به این‌سو، هفتمین اقدام تروریستی در پیشاور و حومه است. طی این هفت حمله تاکنون، ۱۱۰ نفر کشته شده‌اند.


پلیس پاکستان در حال بررسی محل انفجار(AFP)

عامل انتحاری امروز، در ساعات شلوغ بامداد در حالی که نگهبانان دادگاه در حال بازرسی بدنی از او بودند، کمربند انفجاری را کشید و خود را منفجر کرد.

پیشاور، مهم‌ترین شهر بزرگ در قسمت شمال غربی پاکستان است. این شهر به خاطر نزدیکی به مناطق قبیله‌ای مرز افغانستان که طرح‌های تروریستی طالبان در آن‌جا شکل می‌گیرد، در ناحیه‌ای آسیب‌پذیر واقع شده ‌است.

دولت پاکستان، امنیت اسلام‌آباد، پایتخت این کشور را به شدت افزایش داده ‌است و در نتیجه، نیروهای طالبان به هدف‌های دولتی مهم در پیشاور حمله می‌کنند.

جمعه گذشته یکی از دفاتر سازمان اطلاعات پاکستان در پیشاور، هدف حمله انتحاری قرار گرفت. افسران پلیس در منطقه نیز مورد حمله طالبان قرار گرفته‌اند.


AFP

حملات ماه‌های اخیر که مسئولیت آن‌ها به احتمال بسیار قوی بر عهده گروه اسلام‌گرای طالبان است، حملاتی به‌شدت مرگبار بوده‌اند که در مناطق پرتردد شهری انجام گرفته‌اند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده هفته پیش در نامه‌ای از همتای پاکستانی خود آصف‌علی زرداری خواسته تا عملیات ارتش این کشور علیه طالبان را به منطقه وزیرستان جنوبی محدود نکند.

ارتش پاکستان از ماه اکتبر تهاجم بزرگی را علیه نیروهای طالبان در وزیرستان جنوبی آغاز کرده ‌است.

Share/Save/Bookmark