رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۵ آبان ۱۳۸۸

خشونت‌ها درافغانستان ۱۳ قربانی گرفت

هشت پلیس و پنج غیرنظامی افغان در نتیجه خشونت‌ها و انفجار مین در جنوب و غرب افغانستان کشته شدند.

ژنرال محمد زازی، فرمانده پلیس ولایت قندهار گفت در اثر حمله طالبان به یک پاسگاه امنیتی در شهرستان «ارغنداب»، هشت پلیس جان باخته و سه تن دیگر زخمی شدند.

وی درباره شمار کشته‌شدگان احتمالی طالبان نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد.


خشونت‌ها در افغانستان(عکس‌ها از زمانه)

شهرستان «ارغنداب» از جمله مناطق حاصلخیر جنوب افغانستان است که چندی پیش در عملیات مشترک نیروهای ارتش و نیروهای بین‌المللی از کنترل طالبان خارج شد، اما طالبان هنوز در این منطقه نفوذ دارد.

مقامات محلی می‌گویند نبود آموزش‌های لازم و تسلیحات پیشرفته، موجب ‌آسیب‌پذیر بودن بیشتر پلیس این کشور در مقایسه با سایر نیروهای امنیتی شده است.

قاری یوسف احمدی، یکی ازسخنگویان طالبان ضمن به عهده گرفتن این حمله گفت که ۱۲ پلیس نیز کشته و سلاح و مهمات آنها به غنیمت گرفته شده است.

همچنین مسئولین محلی ولایت «فراه» درغرب افغانستان می‌گویند دو تن از بزرگان محلی بعد از ربوده شدن، از سوی طالبان به شکل «فجیعی» به قتل رسیدند.


جنگجویان طالبان

سرهنگ جمعه خان معاون فرماندهی پلیس ولایت «فراه» به زمانه گفت «نثار احمد خان» و «سید احمدخان» که اعضای یک خانواده سرشناس بودند، امروز دوشنبه در شهرستان «خاک سفید» بعد از شکنجه زیاد به قتل رسیدند.

جان باختگان که فرزندان «گل احمدخان» نماینده پیشین مردم «فراه» در شورای ملی افغانستان بودند.

بر اساس خبر دیگری، سه غیرنظامی در اثر انفجار مین در ولایت زابل، نزدیک مرز مشترک با پاکستان، جان باختند و سه تن دیگر زخمی شدند.

طی سال جاری و با افزایش فعالیت طالبان و دیگر گروه‌های شورشی، شمار قربانیان نیروهای امنیتی افغان و خارجی افزایش یافته و حتی ادامه این خشونت‌ها، سبب افزایش روز افزون شمار تلفات غیرنظامیان شده است.

Share/Save/Bookmark