رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۵ آبان ۱۳۸۸

هشدار مجدد آمریکا به حامد کرزی

در پی فشارهای گسترده کشورهای غربی به حامد کرزی مبنی بر لزوم کاهش فساد اداری در این کشور، وزیر خارجه آمریکا نسبت به قطع کمک‌های غیر نظامی به افغانستان هشدار داد.

هیلاری کلینتون در مصاحبه با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» گفت که ما پیام خود را اعلام کردیم، در حالی که انتخابات در افغانستان به پایان رسیده، انتظار داریم دولت این کشور هر چه بیشتر و بهتر بتواند نیازهای افغان‌ها را برآورده کند.

وی خاطر نشان کرد تا زمانی که حامد کرزی و وزیرانش پاسخگو نباشند، آمریکا از دادن کمک‌های غیرنظامی بیشتر به افغانستان خودداری خواهد کرد.


هیلاری کلینتون می‌گوید که آمریکا علاقه‌ای به ماندن در افغانستان ندارد(AFP)

کلینتون افزود که آمریکا نمی‌خواهد بار دیگر افغانستان به مقر اصلی طراحی عملیات «تروریستی» تبدیل شود.

وی عین حال افزود که ما علاقه چندانی به ماندن در افغانستان نداریم، این به نفع ما نیست که برای مدت طولانی در این کشور بمانیم.

پیش ازاین کای آیده، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و گوردون براون نخست وزیر بریتانیا و نمایندگان ارشد آلمان و فرانسه به کرزی در مورد ضرورت اصلاحات و مبارزه با فساد در حکومت آینده افغانستان هشدار داده بودند.

این اظهارات با واکنش شدیدالحن حکومت افغانستان روبرو شد و مقامات افغان آن را «فراتر از عرف بین‌المللی و نوعی دخالت» توصیف کردند.

Share/Save/Bookmark