رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۲ آبان ۱۳۸۸

اقتصاد هلند از رکود بیرون آمد

به گزارش دفتر مرکزی آمار هلند (س.ب.اس)، اقتصاد این کشور در سه‌ماهه سوم سال جاری نسبت به سه‌ماهه پیش، ۰.۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

افزایش صادرات باعث این رشد اعلام شده‌ است. اقتصاد شرکای تجاری اصلی هلند یعنی آلمان و فرانسه، در سه‌ماهه دوم سال جاری، از رکود درآمده ‌بود و تأثیر آن اکنون بر اقتصاد هلند مشهود شده‌ است.

بنا بر گزارش ‌آماری که امروز جمعه منتشر شده، اقتصاد آلمان در سه‌ماهه سوم ۰.۷ درصد و اقتصاد فرانسه ۰.۳ درصد رشد نشان می‌دهند.


رشد بزرگ‌ترین اقتصادهای اتحادیه اروپا رفته رفته در حال بیرون آوردن تمامی کشورهای عضو از رکود اقتصادی است. تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا نسبت به سه‌ماهه دوم ۰.۴ درصد رشد داشته ‌است.

با این حال برخی تحلیلگران در مورد اقتصاد هلند معتقدند که این اقتصاد هنوز به پویایی درونی نرسیده و رشد آن تنها به خاطر عوامل بیرونی مثل صادرات بوده‌ است.

مصرف‌کنندگان هلندی هنوز نسبت به هزینه‌ها محتاطانه عمل می‌کنند، چرا که مسئله افزایش بیکاری کماکان در این کشور حل نشده ‌است.

با این‌که آمارها نشان می‌دهد که نرخ افزایش بیکاری در هلند کمتر از آنست که پیش‌بینی شده‌ بود، مصرف خانوارهای هلندی در مجموع ۲.۶ درصد کاهش داشته ‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

باویران شدن اقتصادایران،اقتصادتمام دنیاروبه بهبودی میرود
اکنون برماعیان گشت که غیرازآخونداین جرثومۀ فسادوتباهی
دشمنان فراوانی جداازانگلیس وروس وآمریکاداریم.امروزتقدیر
خودراخودبایدرقم بزنیم زیراجزخودواهورای نگهبان ایران ووارث
وحافظ مهدتمدنمان فرزندشاهنشاه آریامهرهیچ حامی دیگر
نداریم.هرکس جزاین پندارددشمن ایران وایرانیهاست.

-- ایراندخت آریا ، Nov 13, 2009 در ساعت 08:05 AM