رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۱ آبان ۱۳۸۸

حبس ابد برای قاتل زن محجبه مصری

قاتل زن مسلمان محجبه‌ مصری که چندی پیش از سوی یک آلمانی کشته شد، روز چهارشنبه ۱۱ نوامبر از سوی دادگاهی در آلمان به حبس ابد محکوم شد.

مروه شربینی، ماه ژوئن جاری در صحن دادگاه مورد حمله آلکس وینز قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات چاقو جان‌باخت.

این زن مصری مقیم آلمان قصد داشت با حضور در دادگاه علیه آلکس وینز، شهادت دهد. آلکس وینز، پیش از آن به خاطر «تروریست» خواندن، این زن محجبه از سوی دادگاه مجرم شناخته شده و محکوم به پرداخت ۷۵۹ یورو جریمه شده بود.

به گفته دادستان این پرونده، انگیزه این قتل «نفرت از مسلمانان» بوده و به همین دلیل آلکس وینز، سزاوار اشد مجازات در کشور آلمان است

در پی اعتراض آلکس وینز و تشکیل دادگاه تجدیدنظر، وی با حمله به مروه شبینی ۱۸ ضربه چاقو به بدن او وارد کرد. این زن مصری در هنگام کشته شدن باردار بود.

بنا به حکم صادر شده از سوی دادگاه، «جنایت» آلکس وینز به قدری «وحشیانه» بوده‌است که احتمال بسیار کمی برای ترخیص پیش از موعد وی وجود دارد.

به گفته دادستان این پرونده، انگیزه این قتل «نفرت از مسلمانان» بوده و به همین دلیل آلکس وینز، سزاوار اشد مجازات در کشور آلمان است. وی همچنین به خاطر حمله به شوهر این زن نیز مجرم شناخته شده‌است.

شوهر خانم شربینی در هنگام نجات همسرش مورد حمله آلکس وینز و همچنین هدف گلوله پلیس آلمان قرار گرفت. پلیس آلمان می‌گوید، گمان کرده این فرد نیز قصد حمله به زن مصری را دارد و پای وی را هدف گلوله قرار داده‌است.

آلکس وینز که از آلمانی‌تبارهای روسیه است در جلسه دادگاه گفت که تصمیم قبلی برای حمله و کشتن این زن مصری نداشته‌است.

در مصر مروه شربینی، «شهید حجاب» نام گرفته و گروهی در آن کشور اعتراضاتی علیه آن‌چه «اسلام‌ستیزی در غرب» می‌دانند، انجام داده‌اند.

دولت آلمان پیش از این نیز اعلام کرده بود اگر مشخص شود که این قتل به دلیل انگیزه‌های نژادپرستانه بوده، واکنش مناسب را به آن نشان خواهد داد.

هزاران نفر از مردم مصر با شرکت در تشییع جنازه این زن محجبه، به کشته شدن وی اعتراض کردند. در آلمان نیز در مراسم یادبود مروه شربینی که ۱۲ ژوئیه برگزار شد، هزاران نفر از جمله سفیر مصر در برلین شرکت کردند.

همزمان با برگزاری دادگاه در روز چهارشنبه، نزدیک به دویست نفر با تجمع در برابر دادگاه خواستار مقابله دولت آلمان با نژادپرستی و اسلام‌ستیزی شدند.

محمود احمدی‌نژاد خواستار تحریم دولت آلمان شده‌است در حالی که این دولت فرد قاتل را دستگیر کرده و اکنون به حبس ابد محکوم کرده‌است

وزرات خارجه ایران این حادثه را «شهادت ناجوانمردانه» نامید و نشانه‌ای از «گسترش فضای تنفر از اقلیت‌های نژادی در غرب» عنوان کرد. ایران همچنین سفیر آلمان در تهران را به دلیل این واقعه احضار کرد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم چندی پیش در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس آمریکا درباره کشته شدن ندا آقاسلطان، عکس مروه شربینی را نشان داد و گفت که این زن هم در دادگاه آلمان با چاقو کشته شده‌است.

وی همچنین با انتقاد از دستگاه قضایی آلمان از سازمان ملل خواست به خاطر قتل این زن مصری‌تبار، تحریم‌هایی علیه دولت برلین اعمال کند.

این در حالی است که دولت آلمان فرد قاتل را سریعاً‌ دستگیر کرده و با پیگیری‌های این دولت، دادگاه آلمان امروز برای او حبس ابد مقرر کرده‌است.

ندا آقاسلطان در جریان راهپیمایی معترضان به نتایج انتخابات کشته شد. هیچ یک از افرادی که به سوی این زن ایرانی و سایر شرکت‌کنندگان در تجمعات اعتراضی اخیر، شلیک کرده‌اند، هنوز محاکمه نشده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای احمدی نژاد قاتل مروه شربینی محاکمه شد.قاتلان ندا و سهراب و...چه شدند؟

-- بهاری ، Nov 12, 2009 در ساعت 05:10 PM

یک مرد روسی، یک زن مصری را در آلمان کشت، مجرم هم به حبس آباد محکوم شد. احمدی‌نژاد، دولت آلمان را محکوم کرد! عجب منطقی‌

-- Irani ، Nov 12, 2009 در ساعت 05:10 PM