رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۹ آبان ۱۳۸۸

شادی صدر جایزه «لاله حقوق‌بشر» را دریافت کرد

شادی صدر، وکیل و فعال حقوق زنان در ایران، جایزه «لاله حقوق بشر» را طی مراسمی در شهر لاهه هلند دریافت کرد.

به گزارش رادیو زمانه، خانم صدر امروز یکشنبه هنگام دریافت جایزه خود در نطق کوتاهی گفت که موضوع حقوق بشر در ایران باید مثل فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی مورد مذاکره قرار گیرد.

این فعال حقوق زنان همچنین خواستار تحت تعقیب قرار گرفتن کسانی شد که دستور خشونت‌های گسترده و سیستماتیک در ایران را صادر کرده‌اند.

خانم صدر گفته که دولت‌های غربی مثل دولت هلند می‌توانند از شورای امنیت بخواهند که رسیدگی به نقض گسترده حقوق بشر در ایران را در دستور کار خود قرار دهند.


ماکسیم فرهاخن وزیر خارجه هلند، جایزه شادی صدر را به وی اهدا کرد(AP)

در این مراسم، ماکسیم فرهاخن وزیر خارجه هلند، جایزه «لاله حقوق بشر» را به شادی صدر اهدا کرد.

آقای فرهاخن نیز در نطق کوتاهی در این مراسم گفت که دولت هلند از فعالان حقوق بشر در ایران و سایر کشور‌های جهان حمایت می‌کند.

او افزود که به سفارت‌خانه‌های هلند در سراسر جهان ابلاغ شده که از فعالان حقوق بشر حمایت کنند.

۱۱۶ نفر از ۶۳ کشور، نامزد دریافت این جایزه بودند که وزارت خارجه هلند، شادی صدر فعال حقوق زنان را شایسته دریافت آن دانسته است.

فعالیت در زمینه حقوق بشر و شرایط سیاسی کشور محل زندگی نامزد‌ها از جمله معیار‌ها برای اهدای این جایزه به نامزد نهایی است.

خانم صدر هنگام دریافت جایزه خود در نطق کوتاهی گفت که موضوع حقوق بشر در ایران باید مثل فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی مورد مذاکره قرار گیرد

سال گذشته، ژوستین ماسیکا فعال حقوق زنان از کنگو، برنده اولین جایزه «لاله حقوق بشر» شده بود.

شادی صدر دومین فردی است که موفق به دریافت این جایزه می‌شود.

این جایزه شامل، «لاله حقوق بشر» و ۱۰ هزار یورو وجه نقد برای برنده و امکان دریافت سوبسیدی به مبلغ ۱۰۰ هزار یورو برای ارائه پروژه‌ای در حوزه فعالیت‌های برنده سال است.

آن‌طور که در اطلاعیه سازمان‌‌دهندگان این جایزه آمده است، خانم صدر به خاطر فعالیت‌های حقوقی، انتشار مقالات انتقادی در سایت‌های مختلف و همچنین کمپین مبارزه با سنگسار و فعالیت در انجمن «راهی»، برنده نهایی این جایزه معرفی شده است.

شادی صدر پیش از این، به همراه دو فعال حقوق بشر (رویا و لادن برومند) برنده جایزه لخ والسا در سال ۲۰۰۹ شده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به جای این کارای مسخره یه فکری به حال ما بکنن.

-- بدون نام ، Nov 9, 2009 در ساعت 03:00 PM

انسانهایی مانند خانم شادی صدر که در راه احقاق بشر و برقراری عدالت در ایران بی باکانه و پرتوان فعالیت می کنند بايد حمايت شوند تا رژیم ولایت فقیه نتواند گزندی بر آنها وارد کند.

-- major ، Nov 9, 2009 در ساعت 03:00 PM

آقای فرهاخن نیز در نطق کوتاهی در این مراسم گفت که دولت هلند از فعالان حقوق بشر در ایران و سایر کشور‌های جهان حمایت می‌کند.
امیدوارم یادتان نرود که فردا کی مهمان آقای فرهاخن است. یا به مولا اجزاه نمی دهند. منافع هلند. نه ما آزاد و رها...

-- بدون نام ، Nov 9, 2009 در ساعت 03:00 PM

الان طبق فرمول حسین شریعتمداری ، یحتمل باید شروع کنند خط و نشون کشیدن برای شادی و ترسوندنش تا ببینه اگه از هلند برگرده باید بره دادگاه ! ... و از برگشتن به ایران منصرف بشه ... بعد از دو هفته بعدش هم بگند "عنصر فراری کمپین!" که به هلند گریخت! ....
روشهای فاشیستی از یک قرن قبل همین بوده تا حالا ....

-- هیم ، Nov 10, 2009 در ساعت 03:00 PM

شاید به نظر شما مسخره باشه ولی این فعالان حقوق بشر اگر سریع کاری نتوانند بکنند ولی اطمینان داشته باشید برای ازادی اینده ایران خیلی موثر خواهند بود دیکتاتورهای جهان راحت نرفتند اما در اخر بازنده بودند من خیلی امید وارم که این مزدوران هر چی سریعتر به زباله دان تاریخ بروند و خوشحالم کسانی متل خانم صدر چهره اینها رو بهتر در خارج به نمایش میگذارند.

-- م ، Nov 10, 2009 در ساعت 03:00 PM