تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ایران رزمایش پدافندی پنج روزه برگزار می‌کند

سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در نیمه‌ غربی خاک ایران، به مدت پنج روز رزمایش پدافندی مشترک برگزار می‌کنند.

گستردگی این رزمایش که نزدیک به ۶۰۰ هزار کیلومتر مربع اعلام شده است، از فردا (یکشنبه) آغاز خواهد شد.

سرتیپ خلبان احمد میقانی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ایران امروز شنبه به خبرنگاران گفت که این رزمایش، در سه مرحله «آماده‌سازی»، «شناسایی هواپیماهای دشمن» و «مقابله با هواپیماهای اخلالگر» برگزار می‌شود.


رویترز

به گفته آقای میقانی، این رزمایش گسترده‌ترین مانور مشترک پدافند هوایی با سپاه، بعد از تفکیک از نیروی هوایی ارتش است.

بخش پدافندی نیروی هوایی ارتش در اسفند ماه سال گذشته با هدف «ارتقای توان رزم و توسعه توان رزمی پدافند هوایی» ایران از این نیرو جدا شد.

در این ساختار جدید، تمامی تجهیزات، نیروهای پدافندی و سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی در اختیار قرارگاه پدافند هوایی قرار گرفته است.

آن‌طور که این فرمانده نظامی گفته است، این رزمایش در استان‌های بوشهر، فارس، یزد، اصفهان، مرکزی، قزوین، شمال کشور و منطقه غربی ایران برگزار خواهد شد.

به گفته سرتیپ میقانی، این رزمایش گسترده‌ترین مانور مشترک پدافند هوایی با سپاه، بعد از تفکیک از نیروی هوایی ارتش است

احمد میقانی در بخش دیگری از اظهارت خود گفت که ایران، توانایی ساخت موشک اس-۳۰۰ را دارد و از اینکه روس‌ها در تحویل این موشک‌ها به تهران تعلل می‌کنند، «گلایه» دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ایران، علت تاخیر روسیه در تحویل سامانه موشکی اس-۳۰۰ به جمهوری اسلامی را فشار و مخالفت اسرائیل عنوان کرد.

موشک‌ ضد هوایی اس۳۰۰ دارای سیستمی بسیار پیشرفته است، به‌طوری که می‌تواند هواپیمایی را در ارتفاع ۳۰ کیلومتر و در فاصله ۱۵۰ کیلومتر هدف قرار دهد.

فروش سیستم موشکی اس۳۰۰ به تهران، می‌تواند یکی از عوامل بازدارنده حمله هوایی آمریکا و یا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران باشد.

فروش این سیستم موشکی به ایران مدت زیادی است که در محافل خبری مطرح است، اما روسیه در خصوص واگذاری آن به ایران احتیاط می‌کند.

شیمون پرز رئیس جمهوری اسرائیل، در سفر به روسیه و در دیدار با دیمیتری مدودف همتای روس خود از وی خواسته بود که در خصوص فروش این نوع موشک به ایران تجدیدنظر کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سرتیپ خلبان احمد میقانی:« ایران، توانایی ساخت موشک اس-۳۰۰ را دارد و از اینکه روس‌ها در تحویل این موشک‌ها به تهران تعلل می‌کنند، «گلایه» دارد.» ؛ به حق چیزهای نشنیده. این آقای سرتیپ خلبان مثل اینکه همه مردم را مثل خودش ...میدونه. ...

-- کاوه ، Nov 21, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)