تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده پلیس:

«پزشک کهریزک احضار و تهدید شده بود»

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده پلیس، گزارش‌ها درباره احضار رامین پوراندرجانی، پزشک بازداشتگاه کهریزک و تهدید وی به پنج سال حبس را تائید کرد.

رامین پوراندرجانی پزشک بازداشتگاه کهریزک، سه‌شنبه هفته گذشته در استراحتگاه خود در ساختمان بهداری نیروی انتظامی تهران بزرگ جان باخت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای احمدی‌مقدم امروز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که این پزشک وظیفه، به عنوان متهم احضار شده و با قرار آزاد بود.


رامین پوراندرجانی

به گفته فرمانده پلیس ایران، این پزشک جوان در وصیت‌نامه خود از تهدید‌هایی که علیه او وجود داشت، خبر داده و از آن «گلایه» کرده بود.

احمدی‌مقدم اظهار داشت که پوراندرجانی در وصیت‌نامه خود نوشته که به «پنج سال زندان» تهدید شده بود و در صورت موافقت مقام قضایی، متن وصیت‌نامه وی منتشر خواهد شد.

رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان گزارش کرده‌اند که رامین پوراندرجانی پیش از مرگ در گفتگو با دوستان و نزدیکانش از «در خطر بودن جانش» ابراز نگرانی کرده بود.


اسماعیل احمدی‌مقدم

سرتیپ احمدی‌مقدم، همچنین درباره علت مرگ این پزشک وظیفه گفت که «فکر می‌کنم دلیل خودکشی، انگیزه شخصی یا از دست دادن روحیه بوده و این‌که مرگ، مشکوک عنوان می‌شود، درست نیست.»

آن‌طور که فرمانده پلیس می‌گوید، پوراندرجانی پزشک مستقر در بازداشتگاه کهریزک نبوده و هفته‌ای «دو یا سه‌بار» در این بازداشتگاه حضور می‌یافته است.

مجلس پیگیر علت مرگ پوراندرجانی
در پیوند با این گزارش، خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از فرهاد تجری، عضو کمیته ویژه مجلس، از پیگیری علت مرگ رامین پوراندرجانی در این کمیته خبر داد.

براساس این گزارش، پرویز سروری رئیس کمیته ویژه، روز گذشته درباره علت مرگ پزشک بازداشتگاه کهریزک با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح دیدار و گفتگو کرده است.

به گفته آقای تجری، کمیته ویژه مجلس، پیگیر موضوع مرگ رامین پوراندرجانی است و «نسبت به آن حساس» است.

وب‌سایت موج سبز آزادی، روز گذشته نوشته بود که پوراندرجانی پیش از مرگ، «در جلسه کمیته ویژه مجلس، جزئیات مرگ روح‌الامینی و جنایات کهریزک را فاش کرده بود.»

به گفته فرمانده پلیس ایران، این پزشک جوان در وصیت‌نامه خود از تهدید‌هایی که علیه او وجود داشت، خبر داده و از آن «گلایه» کرده بود

این سایت همچنین اعلام کرده که «به همین دلیل، زنده ماندن پزشک وظیفه کهریزک به معنای فاش شدن نام بسیاری از عاملان جنایت‌های مخوف بازداشتگاه کهریزک بود.»

موج سبز آزادی به نقل از منابعی که آنها را «آگاه و موثق در مجلس هشتم» معرفی کرده، افزوده که این پزشک در جلسه کمیته ویژه مجلس، نحوه درگذشت محسن روح‌الامینی را به صورت کامل تشریح کرده بود.

بازداشتگاه کهریزک که زیر نظر پلیس اداره می‌شد، در ناآرامی‌های اخیر تهران، محل نگهداری گروهی از معترضان بازداشت‌شده بود.

از این بازداشتگاه، گزارش‌هایی مبنی بر «قتل، شکنجه و تجاوز جنسی» به بازداشت‌شدگان منتشر شده است.

اسماعیل احمدی‌مقدم، همچنین گزارش‌ها درباره صدور قرار التزام برای احمدرضا رادان جانشین فرمانده پلیس در رابطه با مسائل بازداشتگاه کهریزک را رد کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سرتیپ احمدی‌مقدم، درباره علت مرگ این پزشک وظیفه گفت که «فکر می‌کنم دلیل خودکشی، انگیزه شخصی یا از دست دادن روحیه بوده... ولی در مورد مشکوک بودن این مرگ از روی اطمینان خاطر می گوید که آنچه عنوان می‌شود، درست نیست.
چرا این همه اطمینان در مورد دوم به این احمدی ... دست داده نمی دونم!

-- مسعود ازپارس ، Nov 18, 2009

کشور در دست اسلامی‌ها برگشته به قرون وسطی. متاسفم از آن نمازهایی که در زندگی‌ام خوانده‌ام. همه را پس می‌گیرم.

-- نامسلمان ، Nov 18, 2009

درخبرها آمده بود که مجلس علت مرگ پوراندرجانی پیگیری خواهد کرد ؟فراموش کردند که اراین قولهازیاد داده شده مثل پیگیری قتلهای زنجیره ای .حوادث کوی دانشگاه .وحوادث کهریزک .مجلسی که بایک تشر رهبر کودتاسردرلاک خودفرو میبرد .مجلسی که نمایندگی مردم را یدک میکشد ولی وام دار کودتاچیان است چگونه میخواهد بدون اذن اربابان خود پیگرد حوادث تلخ درکشورباشد.درکشوری که تملق وچاپلوسی حرف اول رامیزندجایی برای پیگری گزارش‌هایی مبنی بر «قتل، شکنجه و تجاوز جنسی» به بازداشت‌شدگان درکهریزک وجودندارد .

-- ملکی ، Nov 18, 2009

واقعاً متحیّرم چه بنوسم قلب انسان از شنیدن و دیدن این اخبار بدرد میاید واین سؤال پیش میاید که آیا این بود آن شعارهای آزادی و عدالت که سی سال پیش توده های نا آگاه را به خیابانها کشانده بود؟ هر انسانیکه ذره ای وجدان در اعماق وجودش سو سو بزند چطور راضی میشود چنین جوان پزشک باوجدانیرا که نه تنها امید یک خانواده تبریزی بلکه چشم و چراق تمام ملت ایران بود اینگونه نا جوانمردانه برای پرده پوشی برجنایات خود حذف فیزیکی نماید؟ آیا این قوم ظلوم میتوانند با فرزند خود که با هزار زحمت وآرزو به تحصیل خود پایان داده وعضو مفیدی برای جامعه شده ( البته فرزندان آنان هم ازقماش خودشان مشتی جاقو کش و اراذل واوباشند) به همین وضع رفتار نمایند؟ جنایت تا کی و این سبعیت نا چند میتواند ادامه داشته باشد؟ بترسید از روزیکه آه سوزان این پدران ومادران هستیتان را به آتش کشد و سیل خروشان اشگ یتیمان بنیادتان از بیخ و بن بر کند, با کفر میتوان حکومت کرد ولی با ظلم نمیتوان!!!

-- ناظر ، Nov 18, 2009

جوان مردم را كشته‌اند حالا شما هي بشينين حدس و گمان بزنين. كشتن براي اين رژيم كاري نداره. وقتي هزاران نفر بيگناه را در 1367 در بيخبري اعدام كردند هم همين طور حدس و گمان مي‌زدند. هنوز هم ادامه دارد. چند نفر ديگر بايد كشته شوند تا شما به ماهيت غير انساني اين رژيم ضد بشري و غير دموكراتيك ملايان و پاسداران (ائتلاف حوزه و پادگان) پي ببريد.

-- عليرضا ، Nov 18, 2009

تسلیت به خانواده رامین و تبریک به آقا یا خانم نامسلمان پشیمان از نماز که سرانجام از خواب مذهبی بیدار شده اند. کاش هر چه بیشتر از ایرانیان نیز هرچه زودتر به واقعیت هولناک اسلام پی برده و دست بدست هم داده و ایران را تا خیلی دیر نشده از دست این طالبان صفتها نجات دهند.

-- آگاه بیدین ، Nov 18, 2009

درود بر همه بزرگواران که نظراتتان با ارزشی داده اید!
من هم فکر می کنم همه ایرانیها باید آگاه شوند و هیچ مذهبی را در حکومت خویش وارد نکنند. و تتها ایرانی بودن هست که بدرد ما می خورد! دیگر شعار اسلامی را هم همگی با هم کنار بگذاریم! و این اصلاح طلبان هم کمتر روی کارهای بد این نظام را بپوشانند چرا که تا میشه بهتر است با خودمون رو راست باشیم. دست کم مانند مردم دنیا آزادی و آزادیخواهی را زمزمه کنیم و امید وار باشیم که یک روزی مردم کشور ما هم اگر جمهوری می خواهند داشته باشند از نوع آزاد و بدون قید و بندش داشته باشند! و آن جمهوری ایرانی است.
همجنان که جمهوری چک برای مردم چک هست برای مردم ما هم جمهوری ایران و ایرانی باشد.

-- مسعود ازپارس ، Nov 18, 2009

در دهه ۶۰ هزاران نفر را در داخل و همچنین در خارج از کشور در سفارتخانها در پاکستان هند و غیره میکشتن و در صندوق با ایران ایر به کشور میفرستادن .کشور به دست ...است كه رویه ا س اس آلمان را سفید کردن.

-- شرمنده از 57 ، Nov 18, 2009

با "تبریک به آقا یا خانم نامسلمان پشیمان از نماز که سرانجام از خواب مذهبی بیدار شده اند" و دیگران، امیدوارم این "بیدار شدن از خواب مذهبی" به پرتاب شدن در مذهبی دیگر منجر نشود همانطور که بسیاری از ایرانیان وقتی از خواب مذهبی دوران ساسانی بیدار شده و حتی بر آن شوریدند، در خواب مرگ اسلام فرو افتادند!

-- ایرانی ، Nov 18, 2009

چنان می فرمایند که مجلس حساس است و پیگیری می کند که آدم فکر می کند منظورشان ممالک کفار است که صاحب دارد و حساب کتاب و نماینده ای و حرف حسابی!
ببخشید مگه ما تو ایران مجلس داریم؟.... آهان، اونو می گید؟!!

-- ممدآقا ، Nov 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)