تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
قائم‌مقام وزیر اطلاعات:

«ایران می‌خواهد قدرت منطقه شود»

مجید علوی، قائم‌مقام وزیر اطلاعات می‌گوید که هدف ایران از دستیابی به فن‌آوری هسته‌ای، حمایت از فلسطین و حضور در عراق و افغانستان، تبدیل شدن به «قدرتی در منطقه» است.

آقای علوی امروز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان تهران اظهار داشت با تبدیل شدن ایران به «قدرتی منطقه‌ای»، جمهوری اسلامی می‌تواند «نقشی تعیین‌کننده» در معادلات و امنیت جهانی داشته باشد.

«تاثیرگذاری در مناسبات کشور‌های منطقه و تعیین جهت‌گیری‌های آینده سیاسی آن»، از دیگر امتیاز‌هایی است که به گفته این مقام وزارت اطلاعات، ایران در صورت تبدیل شدن به قدرت منطقه‌ای، از آن بهره‌مند خواهد شد.


علوی همچنین اظهار داشت «هزینه‌هایی» که ایران در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای خود می‌دهد، «فقط برای به دست آوردن تکنولوژی نیست، بلکه برای تحقق گامی از قدرت منطقه‌ای شدن است.»

او در عین حال گفت که «مسئله فلسطین، فقط شعار آرمانی نیست»، بلکه «موضوع فلسطین، تبدیل شدن ایران به قدرت منطقه‌ای است.»

۱۸ شهریور ماه نیز سرلشکر حسن فیروزآبادی، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح گفته بود مردم فلسطین از امنیت جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند و «کمترین کاری» که ایران می‌تواند برای آنها انجام دهد، «حمایت معنوی» است.

مجید علوی گفت که «اقتدار داخلی»، مقدمه تبدیل شدن ایران به قدرت منطقه است و «دشمنان جمهوری اسلامی» از راه‌های گوناگون سعی دارند این اقتدار را هدف قرار دهند

این فرمانده نظامی افزوده بود که اگر جمهوری اسلامی «در مرزهای اسرائیل مقابل آنها نایستد، باید در مرزهای خود با آنها مبارزه کند.»

مقام‌های ایران همواره اعلام کرده‌اند که از فلسطین و حزب‌الله لبنان حمایت معنوی می‌کنند، اما اسرائیل ۱۲ آبان ماه امسال از توقیف یک محموله سلاح ایران به مقصد «سوریه یا لبنان» خبر داده است.

قائم مقام وزارت اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود افزود که حضور ایران در عراق و افغانستان، «بازوی دیگری» برای تبدیل شدن جمهوری اسلامی به قدرت منطقه‌ای است.

ایران همچنین از سوی آمریکا و برخی کشور‌های غربی متهم به حمایت از شورشیان در عراق شده است.
فرماندهان نظامی آمریکا می‌گویند که جمهوری اسلامی در انفجار‌ها و ناآرامی‌ها عراق دست دارد، اما تهران این اظهارات را رد می‌کند.

علوی اظهار داشت «هزینه‌هایی» که ایران در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای خود می‌دهد، «فقط برای به دست آوردن تکنولوژی نیست، بلکه برای تحقق گامی از قدرت منطقه‌ای شدن است»

مجید علوی در عین حال گفت که «اقتدار داخلی»، مقدمه تبدیل شدن ایران به قدرت منطقه است و «دشمنان جمهوری اسلامی» از راه‌های گوناگون سعی دارند این اقتدار را هدف قرار دهند.

در ایران بیش از پنج ماه است که اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ادامه دارد. محافظه‌کاران و نزدیکان به دولت محمود احمدی‌نژاد می‌گویند که غرب از معترضان به نتیجه انتخابات حمایت می‌کند.
مقام‌های جمهوری اسلامی کشور‌های غربی به خصوص آمریکا و بریتانیا را به دخالت در ناآرامی‌های اخیر ایران متهم می‌کنند.

مجید علوی نیز با تکرار اظهارات گذشته ایران، کشور‌های غربی به ویژه بریتانیا را متهم کرد که از یک سال پیش، برای انتخابات ایران برنامه‌ریزی کرده بودند.

به گفته قائم مقام وزارت اطلاعات در روز ۲۷ شهریور همزمان با برگزاری روز قدس، حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار شرکت کرده بودند که این تعداد در روز ۱۳ آبان به «چهار تا پنج هزار نفر» کاهش یافت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بگذاريد راحت خدمتون عرض کنم:
تا دل مردم رو بدست نياريد، تا ايرانی سالم، سرحال، خوشحال و اميدوار نداشته باشيد، با اين سخن پراکنيها به جايی نخواهيد رسيد.
عراقيها، افغانها و فلسطينيها با يک نگاه و با کمی تامل، پشت به ما ميکنند و خواهند گفت:
اول بدنبال فساد اداری خودتون، بدنبال تورم اقتصادی خودتون، بدنبال وضعيت اسفناک اعتياد خودتون، بدنبال بازار کار برای مردم خودتون باشين و بعد شايد ما درسی بگيريم...
آقايان تاريخ نشان داده حکومت ديکتاتوری مذهبی شما بجايی نمی رسه، دنيا ساليان سال آنرا داشته و با فضاحتی از اين رويه دوری کردند. تاريخ دوباره تکرار ميشه، ولی امروزه با فنآوری اطلاعاتی که در دسترس هست، مردم آگاهتر و مقتدرتر از قبل هستند.
بگوش باشيد سران چشم و گوش بسته، قدرت يک مملکت فقط توسط مردم آن قابل بررسی است، نه گفته شما. مردم هم وقتی احساس قدرت ميکنند که احساس آزادی بيان، فکر، خلاقيت در آنها کور نشده باشه و با امنيت خاطر در سلامتی و خوشحالی نسبتا بالا به کار، خانواده، رفت و آمد، و غيره برسند.
اين افراد قدرت يک ملت هستند و آن شايسته خودنمايی يک کشور...

-- محمد ، Nov 17, 2009

به همین زودی حکومت ایران یک ترقه ی اتمی در خواهد کرد و خودش ، خودش را قدرت اتمی منطقه اعلام خواهد نمود! تمام تجاوزات جنسی به دختران و پسران ایرانی و شکستن چوب جارو در مقعد تظاهر کنندگان ساکت در بعد انتخابات و دادن معترضین بدست برادران لبنانی و فلسطینی برای تجاوز و رو کم کنی و حامله شدن نیز در همین راستا بوده است! آنها دارند به ما گوشزد می کنند که کار ما مهم است، ما می خواهیم قدرت منطقه شویم، و روی شما پررویان را با تجاوز، با قتل عام با شکنجه با مسموم کردن، با هزار طرفند دیگر کم خواهیم کرد، وزارت اطلاعات به ایران و ایرانی اعلام جنگ داده تا مبادا که مردم در کارت فضولی و دخالت کنند، زیرا بمب اتم برایش مهم است، از طرف دیگر وزارت اطلاعات می خواهد کشورهای غربی را وادار به واکنش کند، تا در ایران وضع اضطراری ایجاد شود و بگویند ما وارد جنگ شده ایم ...وچه و چه، برای همین هم امروز باید با تمام توان هوشیاربخرج داد و در صحنه ی سبز باقی ماند، تنها راه رهایی مردم حضور یکپارچه و همگانی در سطح خیابانهای تهران و کرج، کرمان و یزد و کرمانشاه اصفهان و تبریز و مشهد و کردستان و لرستان و گلستان و مازندران و سیستان و بلوچستان و رشت و... سراسر ایران زمین است! در غیر این صورت ما هم جنگ داخلی خواهیم داشت و هم جنگ خارجی!
مردم ایران هوشیار باشید، این سخنرانی وزارتی اطلاعاتی زنگ خطر مهمی ست!
....
زنده باد جمهوری ایرانی

-- جمشید از تهران ، Nov 17, 2009

پدرجان،
شما فعلاً قاچ زین و بچسب، اسب سواری پیش کش!
دولت برآمده از کودتا توان برنامه ریزی و مدیریت یک سخن رانی را از دست داده و حالا.... در مورد قدرت منطقه ای صحبت می کنه!!

-- زوربای یونانی ، Nov 17, 2009

چرا اقایان میگفتند شاه شده اجان منطقه

-- Mehdi ، Nov 17, 2009

به لطف این انتخابات و به قول شاعر پرده ها برافتادند. این نظامی ها از بس که به خاطر توجهات حکیمانه آقا بهشون خوش می گذره که آنچنان جوگیر می شن که یادشون می ره که این حرفا همون اتهاماتیه که همیشه غربی ها به جمهوری اسلامی می زدن و اینها هم شدیدا رد می کردند.
دور از جون ... آدم یاد اون اسبهایی می افته که پس از یه مدت طولانی آوردنشون به یه چمنزار بزرگ.

-- امید ، Nov 17, 2009

یعنی چه ایران می خواهد...." ایران در طول
تاریخ همیشه قدرت منطقه بوده است. این دعواها و خصومت اسراییل و نوکرش غرب بر سر اینست که اسراییل تروریست و کولونیست را قدرت منطقه سازند. کمی تاریخ بخوان

-- بدون نام ، Nov 17, 2009

طبق ارقام و آمار خودتان بیست و سه درصد مردم شدیدا به مواد های های مختلف مخدر مثل تریاد و هریین و کراک و کوفت و زهر مار گرفتاری شدید دارند، سی هفت در صد مردم ایران یا تریاکیند و یا به مواد های دیگر معتادند اما می توانند سر پای حود بایستند! تهران از لطف امام زمان و نایب برحقش و شما تلکه بگیران اطلاعات و سپاه و بسیج تبدیل شده به فاحشه خانه! بله البته شما با پرویی مدعی اخلاق در جهانید اما شما شهر نو را بستید و روسپیانش را به فتوای امام خمینی آتش زدید اما دروازهای تهران و اصفهان سراسر ایران را باز کردید، روحانیون خودشان امروز تلکه ی عشق می گیرند، فقط این شغل شریف بایستی از دت قاسم کجدست، مصطفی بیدندون، و حاجی بیمکه، و مامان ساسان در بیآد و بیفته تو دست حج اسلام و الواط الله! بله شما درسهای زیادی دازرید به جهان بدهید: تجاوز سنگسار، حلق‌اوِز، تجاوز با باتوم، با سیانور، با دسته جارو، به تعویض قرص یک مریض و مسموم کردن او بابریدن سینه های زنان با شمشیر ...، با بریدن حلقوم مردن با ساطور ...، با تجاوز جماعتی با رقص مرگ بدارآویختگان در ملع عام ... ....شما روی استالین و هیتلر و لنین و چائشسکو و فیدل کاسترو و خلاصه تمامی سفاکان تاریخ را سفید کردید، آنان باید در همنشینی با امام خمینی از او تشکر کنند، ... واقعن کسی از خونخواران تاریخ نیست که برابر شما روسفید نشده باشد از این نظر شما مائده ی بزرگی برای آنها بوده اید!
بنا بر این شما بهتر است چنانکه کس دیگری در همین صفحه نوشته فکر دیگرا ن نباشید همین با ما هر چه می توانید بکنید شاید غیرت ما هم سرانجام بجوش آمد گل کرد، و نشان دادیم که آنقدر هم رهبری می فرماید بیغیرت نیستیم!
قرار ما شانزده آذر، قرار ما اول آذر که فروهر ها را با بسم الله الرحمن رحیم سر بریدید! و حاشا به مردم ایران که باز هم در این دین مبین باقی بمانمند و از این بسم الله الرحمن رحیم باز هم استفاده کنند! حاشا حاشا حاشا

-- بدون نام ، Nov 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)