تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ادوار تحکیم: با تمام توان ایستادگی می‌کنیم

سازمان ادوار تحکیم وحدت، در واکنش به بازداشت تعداد دیگری از اعضای خود با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با تمام «توان تشکیلاتی، در برابر زیاده‌خواهی‌ها و خودکامگی‌ها» خواهد ایستاد.

در اطلاعیه این سازمان، دستگیری دو تن از اعضای شورای مرکزی و چند عضو شعب و سابق سازمان ادوار تحکیم وحدت در روز ۱۲ آبان ماه، «برگ سیاهی» در دفتر «روسیاهی‌های دولت کودتا» خوانده شده است.

حسن اسدی زید‌آبادی و محمد صادقی دو عضو شورای مرکزی ادوار تحکیم، حجت شریفی عضو سابق شورای مرکزی سازمان و نفیسه زارع کهن، کوهزاد اسماعیلی و موسی ساکت، اعضای سازمان ادوار تحکیم، هفته گذشته بازداشت و زندانی شده‌اند.


سازمان ادوار تحکیم وحدت، بازداشت این فعالان دانشجویی را محکوم و اعلام کرده که در کنار رهبران جنبش اعتراضی مردم ایران برای «بازستاندن مفاهیم غصب شده‌ای همچون جمهوریت، اسلامیت و عدالت که در سال‌های اخیر، بازیچه دست مشتی قدرت‌طلب شده، تلاش خواهد کرد.»

۱۷ آبان ماه نیز فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر (FIDH) و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه (OMCT) اعلام کرده‌اند که نگران «شکنجه و بدرفتاری» با اعضای بازداشت‌شده سازمان ادوار تحکیم وحدت هستند.

در این اطلاعیه آمده که بازداشت این افراد تنها به دلیل فعالیت‌های «مسالمت‌آمیز» آنها صورت گرفته است.

ادوار تحکیم اعلام کرده که مقام‌های ایران با «گردن نهادن به خواست مشروع و قانونی مردم مبنی بر حق حاکمیت ملی، بحران حاصل از بی‌خردی را به طوفانی هولناک برای خویش بدل نسازند

این دو سازمان مدافع حقوق بشر همچنین از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته‌اند که «تحت هر شرایطی، سلامت جسمانی و روانی» این افراد را «تضمین» کرده و بدون هیچ قید و شرطی آنها را آزاد کنند.

سازمان ادوار تحکیم وحدت نیز در اطلاعیه خود با طرح مجدد درخواست آزادی اعضای خود اعلام کرده که مقام‌های جمهوری اسلامی با «گردن نهادن به خواست مشروع و قانونی مردم مبنی بر حق حاکمیت ملی، بحران حاصل از بی‌خردی را به طوفانی هولناک برای خویش بدل نسازند.»

در بخش دیگری از اطلاعیه این سازمان اشاره شده که با افزایش سرکوب‌ها و خشونت‌های دولتی، «کمیت» معترضان و «کیفیت» خواسته‌های آنها «بنیادی‌تر و رادیکال‌تر» شده است.

«تلنبار سال‌ها تجربه شکست و پیروزی‌ها، هر یک از این مردم را رهبرانی پیشرو ساخته است که عنداللزوم تصمیمات جدید می‌گیرند»

این اطلاعیه افزوده که «تلنبار سال‌ها تجربه شکست و پیروزی‌ها، هر یک از این مردم را رهبرانی پیشرو ساخته است که عنداللزوم تصمیمات جدید می‌گیرند.»

ادوار تحکیم وحدت همچنین آورده است: «مردم بالغ شده‌اند و دیگر رفتار کودکانه از آنان خواستن، امری بعید به نظر می‌رسد.»

احمد زیدآبادی، دبیرکل و عبدالله مومنی، سخنگوی ادوار تحکیم وحدت بیش از چهار ماه است که در زندان به سر می‌برند. آنها جزو بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات هستند که تاکنون اتهام‌شان مشخص نشده است.

ادوار تحکیم وحدت اعلام کرده که طی پنج ماه گذشته بیش از نیمی از اعضایش بازداشت و زندانی شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود بر دانشجويان مبارز، در برابر زياده‌خواهي‌هاي كودتاگران و رهبر بي خردشان همراه هميشگي‌تان هستيم.

-- سند زنده ، Nov 11, 2009

16 آذر به ياد هموطنان شهيد، مفقود، اسير و دربندمان همه مي آييم.
كي مي خواد من و تو ما نشويم... خانه‌اش ويران باد. ياد همه آزادمردان و آزادزنان خفته در خاك كه بدست دژخيمان حكومت ملايان جانشان را از دست دادند گرامي باد.

-- محمد ، Nov 11, 2009

سلام بر تحکیمیان دلاور! تنها ره رهایی جمهوری ایرانی!

-- بدون نام ، Nov 11, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)