تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست خانواده‌های زندانیان سیاسی از دادستان

جمعی از خانواده‌های زندانیان حوادث پس از انتخابات، در نامه‌ای از عباس جعفری دولت‌آبادی خواستند که بستگان آنها را از شرایط «غیر انسانی و خطرناک» زندان نجات دهد.

در نامه این خانواده‌ها از دادستانی تهران خواسته شده که به طور فوری، به وضعیت زندانیان بند عمومی زندان اوین رسیدگی کند.

آنها در نامه خود خطاب به آقای دولت‌آبادی نوشته‌اند که «شما فرزندان و همسران ما را سالم تحویل گرفته‌اید، ما آنها را سالم از شما می‌خواهیم، اکنون سلامت تک تک آنها در خطر است.»

در این نامه همچنین آمده که زندانیان حوادث پس از انتخابات، در بند‌های عمومی زندان اوین به خصوص اندرزگاه‌های هفت و هشت از امکانات «رفاهی و بهداشتی» برخوردار نیستند و در شرایط سختی به سر می‌برند.

گزارش‌های رسیده از زندان حاکیست که حدود ۵۰ تن از بازداشت‌شدگان، هم‌اکنون در بند عمومی اوین به سر می‌برند و به دلیل نبود فضای کافی، به ناچار در سالن‌های اندرزگاه، می‌خوابند

گزارش‌های رسیده از زندان حاکیست که حدود ۵۰ تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات پس از انتخابات، هم‌اکنون در این بند به سر می‌برند و به دلیل نبود فضای کافی، به ناچار در سالن‌های اندرزگاه، می‌خوابند.

گفته می‌شود که زندانیان معترض به وضعیت این بند، در هفته‌های گذشته به دستور رئیس بند به سلول انفرادی انتقال یافته‌اند.

مطابق آیین‌نامه حقوق شهروندی قوه قضائیه، «فضای اختصاص یافته به هر زندانی می‌بایست حداقل یک مترمربع باشد»، اما خانواده‌های زندانیان سیاسی اعلام کرده‌اند که «عزیزان ما اکنون در سلول‌هایی جا داده شده‌اند که فضای اختصاص یافته به آنها گاه از نیم متر هم کمتر است.»

در بخش دیگری از نامه این خانواده‌ها آمده است که بستگان ما «در این هوای سرد، تخت ندارند و مجبورند روی زمینی که سوز سرما را برایشان دو برابر می‌کند، بخوابند.»

آنها اعلام کرده‌اند که بسیاری از «عزیزان ما(در زندان) مبتلا به آنفلوآنزای شدید شده‌اند.»

«شما فرزندان و همسران ما را سالم تحویل گرفته‌اید، ما آنها را سالم از شما می‌خواهیم، اکنون سلامت تک تک آنها در خطر است»

بند هشت زندان اوین، محل نگهداری مجرمان با جرایمی چون قاچاق مواد مخدر، قتل و .. است و به نظر می‌رسد انتقال زندانیان سیاسی به این بند در جهت اعمال فشار بیشتر به آنان صورت می‌گیرد.

در جریان حوادث پس از انتخابات ایران، بیش از چهار هزار نفر دستگیر شدند که دادگاه حدود ۱۰۰ تن از آنها تاکنون برگزار شده است.

برخی اعضای حزب مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب، حزب کارگزاران ایران اسلامی و مجمع روحانیون مبارز از مهمترین چهره‌های دادگاهی شده حوادث اخیر در ایران هستند.

خانواده‌های این زندانیان سیاسی در هفته‌های اخیر با تجمع مقابل دفتر دادستانی تهران و مجلس شورای اسلامی نسبت به ادامه بازداشت بستگان خود اعتراض کرده‌اند.

آنها در بیانیه‌ای که چندی پیش منتشر کردند، هشدار داده‌اند که چنانچه مسئولان، «تظاهر به ندیدن ما و نشنیدن پیاممان» کنند، در مرحله بعدی دست به «تحصن» خواهند زد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خانوادۀ زندانیان ازمزدورخامنه ای همان انتظاری راداردکه یک
چوپان ازگرگی که گوسفندش رابزیرچنگال خویش گرفته وازاو
خواهش میکندتابگوسفندش رحم کرده اورارهاسازد.براستی
این مادران بینواازاین ...بیابانگرد چه انتظاری دارند؟

-- دخترایران ، Nov 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)