تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نگرانی از «شکنجه» اعضای ادوار تحکیم

فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر (FIDH) و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه (OMCT) اعلام کرده‌اند که نگران «شکنجه و بدرفتاری» با اعضای بازداشت‌شده سازمان ادوار تحکیم وحدت هستند.

حسن اسدی زیدآبادی، محمد صادقی، کوهزاد اسماعیلی و حجت شریفی از اعضای شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت هستند که هفته گذشته از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه، در اطلاعیه‌ای، نگرانی شدید خود از بازداشت «خودسرانه» این افراد را اعلام کرده‌اند.


در این اطلاعیه آمده که بازداشت این افراد تنها به دلیل فعالیت‌های «مسالمت‌آمیز» آنها صورت گرفته است.

این دو سازمان مدافع حقوق بشر همچنین از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته‌اند که «تحت هر شرایطی، سلامت جسمانی و روانی» این افراد را «تضمین» کرده و بدون هیچ قید و شرطی آنها را آزاد کنند.

در بخش دیگری از اطلاعیه این دو سازمان، از بازداشت حجت شریفی و نفیسه زارع کهن نیز ابراز نگرانی شده است.

نفیسه زارع کهن، همکار بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب و وبلاگ‌نویس «روزمره‌گی‌ها» به همراه همسرش حجت شریفی یکی از فعالان دانشجویی ۱۳ آبان، بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است.

این دو سازمان مدافع حقوق بشر از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته‌اند که «تحت هر شرایطی، سلامت جسمانی و روانی» این افراد را «تضمین» کرده و بدون هیچ قید و شرطی آنها را آزاد کنند

احمد زیدآبادی، دبیرکل و عبدالله مومنی، سخنگوی ادوار تحکیم وحدت بیش از چهار ماه است که در زندان به سر می‌برند.

آنها جزو بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات هستند که تاکنون اتهام‌شان مشخص نشده است.

فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه اعلام کرده‌اند که آقایان زید‌آبادی و مومنی در زندان «مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند تا اعترافات دروغین» را بپذیرند.

سازمان ادوار تحکیم وحدت از نهاد‌های دانشجویی منتقد در جمهوری اسلامی شناخته می‌شود.

این سازمان هفته گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای از مردم خواسته بود که با شرکت در مراسم روز ۱۳ آبان، علیه «حاکمان بی‌کفایت، مستبد و تائید‌گر جنایت»، فریاد «آزادی‌خواهی» سر دهند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آزاد کنید این آزادمردان را. اینها سرمایه ایرانند.

-- دادخواه امروزی ، Nov 8, 2009

نيروهاي انتظامي با لباس كار پاركبانان شهرداري با اندامهاي درشت و پوششي مثل ساموراييها . هر يك از آنها مثل غواصها كپسولي بر پشت بسته بود. اين ريخت، آدم را به ياد فيلم جنگ ستارگان مي انداخت. يك آن فكرم رفت پيش ازغدي كه شب پيشش جوانان جنبش سبز را سوسول ناميده بود. با خود گفتم اين چه جور سوسول هايي هستند كه براي مقابله با آنان تا اين حد مي بايست مجهز مي شد... لباس شخصی در پوشش هاي رسمي اما متفاوت ديده مي شدند.

-- نيروهاي انتظامي با لباس كار پاركبانان شهرداري با اندام ، Nov 8, 2009

من با حقوق بشر گزینشی موافق نیستم. شکنجه برای همه بد است . چه اعضای تحکیم وحدت و چه زندانیان کرد در معرض اعدام و چه آنها که کسی اسمشان را نمیداند که در خیابانها به جرم شرکت در تظاهرات و یا حتی رد شدن از خیابان و یا به جرم این که یکی از اعضای خانواده اشان در خارج ازکشور مخالف جمهوری اسلامی است و یا در اشرف است دستگیر شده اند. چه آنها که جرمشان بهایی یا مسیجی یا سنی بودن است. میدانم شما خبر را فقط منتشر میکنید اما لطفا در گذاشتن تیتر اخبار کمی دقت کنید. با آرزوی آزادی همه زندانیان سیاسی و با آرزوی اینکه شکنجه و اعدام در ایران از بین برود.

-- golku ، Nov 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)