تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
خطیب جمعه تهران:

«رسانه‌های آمریکا مردم را تحریک کردند»

احمد خاتمی، خطیب جمعه تهران، معترضان را «اندک جداشدگان از سیل خروشان ملت» نامید و خطاب به غربی‌ها گفت: «فکر نکنید در این‌جا خبری است.»

وی گفت: «یک جمعیت ۱۰۰ هزار نفری شکل می‌گیرد و یک تا دو هزار نفر نیز در گوشه دیگری یک شعار متفاوتی سر ‌می‌دهند. این موردی نیست که آمریکایی‌ها را امیدوار کند.»

در پنج ماه گذشته ایران شاهد اعتراضات گسترده مخالفان دولت نسبت به نتایج انتخابات و رویدادهای پس از آن بوده است. روز چهارشنبه، ۱۳ آبان شمار زیادی از معترضان در تهران و شهرهای دیگر ایران تجمع کردند. برخی خبرگزاری‌ها تعداد معترضان تظاهرکننده در ۱۳ آبان را صدها هزار نفر گزارش کرده‌اند.

احمد خاتمی، معترضان را «تعدادی اندک که در امتحان مردود شده‌اند» دانست و گفت که آن‌ها در مسیر نادرست قرار گرفته‌اند

خطیب جمعه تهران با اشاره به بیانیه اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره ایران، گفت: «وی به دروغ می‌گوید که ما در حوادث ایران دخالت نمی‌کنیم، دروغی به این بزرگی، به صراحت شما در حوادث پس از انتخابات دخالت داشتید و رسانه‌های شما تحریک کردند.»

وی در ادامه گفت که به باور او کنگره آمریکا هفته گذشته «بیش از ۵۰ میلیون دلار برای خرابکاری و جنگ نرم علیه ایران» تعیین کرده‌است.

کاخ سفید هم‌زمان با برخورد نیروهای امنیتی و شبه نظامی با معترضان در راهپیمایی ۱۳ آبان خواستار پایان خشونت‌ها در ایران شده‌است.

احمد خاتمی، معترضان را «تعدادی اندک که در امتحان مردود شده‌اند» دانست و گفت که آن‌ها در مسیر نادرست قرار گرفته‌اند.

آیت‌الله خاتمی خطاب به معترضان ادامه داد: «بررسی کنید که با شما چه کار می‌کنند، چه کسانی از شما حمایت می‌کنند، تمامی غرب در این جبهه است، کسانی را که امام مرتد خواند از شما حمایت می‌کنند، سلطنت‌طلبان نیز در این جبهه آمده‌اند.»

پیش از این نیز برخی حامیان دولت نسبت به آن‌چه «حمایت برخی گروه‌ها و افراد از معترضان در ایران» می‌نامند هشدار داده بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ملاي مفت خور و مزدور اگر راست مي‌گويي چرا براي مقابله با اين «یک تا دو هزار نفر» پنجاه هزار نفر سپاهي و بسيجي مزدور آورده بوديد. عينك‌هايت را بايد عوض كني تو لياقت ديدن شيرزنان و مردان ايران را نداري.

-- سرمدي ، Nov 6, 2009

نمي‌دانم چرا اين ملاي دروغگو و اربابش سعي دارند ملت ايران را كم شمار قلمداد كنند. به نظرم آرزو مي‌كنند چنين باشند. اما خوب مي دانند كه ما بيشماريم و براي روزهاي آتي و به ويژه 16 آذر روز شماري مي‌كنيم.

-- دانش ، Nov 6, 2009

بهتر است این رژیم یک قانون جدید به اجرا بگذارد و راستگویی را ممنوع و حرام اعلام کند تا خیال همه را راحت کند. این مردم نون به نرخ روز خور مثل همیشه با گفتارش مرا یاد وزیر چرندیات صدام می اندازد که آمریکایی ها وارد بغداد شده و نزدیک کاخ صدام بودند و او می گفت به پشت مرزها رانده شده اند. دروغ و بی شرمی تا به چه حد؟

-- داریوش ، Nov 6, 2009

پيش از روز 13 آبان خامنه‌اي سپاهيان و بسيجيان مزدورش را فراخواند و در نشستي كه در روز 12 آبان به عنوان ديدار با خانواده‌هاي شهدا و ... با آنها داشت فرمان سركوب شديد روز 13 آبان را با توجيهات شرعي‌اش صادر نمود. اين نيروها را از تهران و ساير استانها به حضور وي برده بودند. همانهايي كه به شهروندان بيگناه تهراني حمله ور شدند.

-- احمدعلي ، Nov 6, 2009

... به زودی خواهند دید چطور این تعداد دمار از روزگارشان در می آورند، آنوقت فرصت بیشتری خواهد داشت تا جبر و حساب بی آموزد برای شمردن!

-- یکی از میلیون ها معترض ، Nov 7, 2009

آقای احمد خاتمی!! ملای دروغگو! شما روز‌های ۲۴ و ۲۵ خرداد کجا تشریف داشتید؟ لابد از ترس تظاهرات میلیونی مردم تو زیر زمین خونتون قایم شده بودی، آخر تو خودت در نماز جمعه دستور دادی که با معترضان "با خشونت" و "بیرحمی" برخورد شود، اون ولی‌ به اصطلاح فقیه روز جمعه دستور کشتن جوون‌ها رو صادر کرد، حالا میگید موج سبز فقط ۱۰۰۰ نفرند؟؟ اگر ۱۰۰۰ نفرند پس چرا ۱۰۰۰۰ تا نیروی بسیجی‌ و سپاهی میریزید تو خیابون ها؟؟ اصلا چرا برای ۱۰۰۰ نفر ۵ ماه که دارید خودتون رو پاره می‌کنید؟؟ جمعیت ۱۰۰ نفری که دیگه اینقدر رجز خوندن و زندان و شکنجه و تجاوز و پلیس ضد شورش لازم نداره.

-- mehrnoosh ، Nov 7, 2009

برو بابا.جرات داری یک ربع بیا تو خیابان راه برو.

-- بدون نام ، Nov 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)