تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دادگاه محمدعلی ابطحی برگزار شد

دادگاه محمدعلی ابطحی، از چهره‌های جنبش اصلاحات در ایران، روز گذشته ۱۳ آبان در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش تارنمای نوروز، پایگاه خبری جبهه مشارکت، آقای ابطحی به «اجتماع و تبانی با هدف اقدام علیه امنیت داخلی کشور، فعالیت تبلیغاتی علیه نظام و توهین به رئیس جمهور» متهم شده ‌است.

محمدعلی ابطحی یک روحانی اصلاح‌طلب و مشاور محمد خاتمی در دوره ریاست‌جمهوری وی بود. آقای ابطحی در دوره دهم ریاست جمهوری، از مهدی کروبی،‌از کاندیداهای اصلاح‌طلب حمایت کرد.

«اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده» از دیگر اتهامات وی است.

بنا به این گزارش برخی مطالب منتشر شده در وبلاگ آقای ابطحی، شرکت در راهپیمایی ۲۵ خرداد، شرکت در جلسه مجمع روحانیون مبارز و همچنین مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی فارسی در تاریخ ۲۵ خرداد از جمله «مستندات» اتهامات این فعال سیاسی عنوان شده‌است.

آقای ابطحی به «اجتماع و تبانی با هدف اقدام علیه امنیت داخلی کشور، فعالیت تبلیغاتی علیه نظام و توهین به رئیس جمهور» متهم شده ‌است

به گفته آقای سیمایی، وکیل محمد علی ابطحی، دادگاه موکلش به ریاست قاضی صلواتی و به صورت غیرعلنی برگزار شد.

محمدعلی ابطحی پیش از این با حضور در دادگاه دسته‌جمعی متهمان رویدادهای پس از انتخابات و همچنین حضور در برابر تلویزیون دولتی ایران اتهاماتی را متوجه خود و برخی اصلاح‌طلبان کرده بود.

این عضو ارشد ستاد انتخاباتی مهدی کروبی، ۲۶ خرداد ماه جاری دستگیر شده بود.

دومین جلسه دادگاه بهزاد نبوی
دومین جلسه دادگاه بهزاد نبوی، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی یک‌شنبه هفته آینده، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار می‌شود.

صالح نیک‌بخت، وکیل آقای نبوی با اعلام این خبر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت که موکلش تقاضای علنی بودن دادگاه را کرده‌است ولی تا کنون جوابی به این درخواست داده نشده‌است.

آقای نبوی به «شرکت در راهپیمایی اعتراضی به نتیجه انتخابات در روزهای ۲۳ و ۲۵ خردادماه، اخلال در ترافیک در روزهای مذکور، تبلیغ علیه نظام و نگهداری اسناد محرمانه» متهم شده‌است.

این فعال سیاسی از دو روز پس از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر شد و طی چهار ماه گذشته در زندان اوین بازداشت بوده‌است.نخستین جلسه دادگاه وی دهم آبان ماه برگزار شد.

خبرگزاری ایلنا نیز از برگزاری دومین جلسه دادگاه هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار خبر داده‌است.

بنا به این گزارش اتهام خانم شهیدی، «اجتماع و تبانی با هدف اقدام علیه امنیت داخلی کشور از طریق حضور در اغتشاشات، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، توهین به رئیس‌جمهور و اخلال در نظم عمومی» اعلام شده‌است.

هنگامه شهیدی ۱۰ آبان ماه پس از چهار ماه بازداشت در زندان اوین با وثیقه ۹۰ میلیون تومانی آزاد شد.


طی ناآرامی‎های پس از انتخابات، بیش از چهار هزار نفر از معترضان بازداشت شده‌اند. تا کنون شماری از متهمان رخدادهای پس از انتخابات طی چهار جلسه دادگاه دسته‌جمعی محاکمه شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)