تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کروبی: آراء انتخابات سهمیه‌بندی شده بود

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی می‌گوید که آرای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری «سهمیه‌بندی» شده بود و سهم محمود احمدی‌نژاد در این تقسیم‌بندی، ۲۵ میلیون رای بوده است.

آقای کروبی، سهمیه خود را هم «۳۳۰ هزار رای» اعلام کرده است.


کروبی در جمع شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم(عکس از ادوارنیوز)

آمار ارائه شده از سوی دبیرکل حزب اعتماد ملی، آماری است که وزارت کشور اعلام کرده و از سوی شورای نگهبان نیز تائید شده است.

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۲۲ خرداد ماه، آیت‌الله علی خامنه‌ای نخستین کسی بود که یک روز بعد، با انتشار اطلاعیه‌ای از پیروزی احمدی‌نژاد با بیش از ۲۴ میلیون رای خبر داد و صحت انتخابات را تائید کرد.


مهدی کروبی، میرحسین موسوی و محسن رضایی سه رقیب احمدی‌نژاد، نتیجه انتخابات را نپذیرفتند، اما آقای رضایی بعد‌ها تصمیم گرفت تا از پیگیری شکایت خود صرف‌نظر کند.

اعتراض کروبی و موسوی به نتیجه اعلام شده همچنان ادامه دارد و آنها دولت برآمده از این انتخابات را «نامشروع» می‌دانند.

کروبی که در جمع شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم سخن می‌گفت، شرایط کنونی ایران را «بسیار حساس» توصیف کرده و گفته است که روی کار آمدن دولت دهم، نتیجه «یک یا دو شب برنامه‌ریزی» نبوده است.

«نظام جمهوری اسلامی متکی به یک فرد نیست، چرا که اگر بدین شکل بود، با رفتن یک فرد، جمهوری اسلامی هم باید از بین برود»

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات همچنین اظهار داشته که «دولت فعلی با این شیوه‌ها و اعمال این فشارها نمی‌تواند به وظایفی که قانون برای او تعیین کرده، عمل کند.»

در ایران طی چهارماه گذشته، معترضان به نتیجه انتخابات با برخورد‌های خشونت‌بار پلیس مواجه شده و تعداد قابل توجهی از آنها نیز کشته و زخمی شده‌اند.

کروبی گفته که «ما تصمیم داریم جمهوری اسلامی را که از محتوای واقعی‌اش منحرف شده است به مسیر اصلی بازگردانیم.»

به گفته رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی، «نظام جمهوری اسلامی متکی به یک فرد نیست، چرا که اگر بدین شکل بود، با رفتن یک فرد، جمهوری اسلامی هم باید از بین برود.»

کروبی همچنین گفته که «اگر همین قانون اساسی و همه اصول آن در طول این سال‌ها بند به بند اجرا می‌شد، امروز کشور با این مشکلات روبرو نبود.»

کروبی، شرایط کنونی ایران را «بسیار حساس» توصیف کرده و گفته است که روی کار آمدن دولت دهم، نتیجه «یک یا دو شب برنامه‌ریزی» نبوده است

او افزوده که «وضعیت اداره کشور به گونه‌ای است که ملت ما احساس حقارت می‌کند، اما بدانیم که در این سختی‌ها، برکت‌ها و ای بسا عبرت‌هایی برای همه ما نهفته است.»

آقای کروبی پیش‌تر در دیدار با جمعی از روزنامه‌نگاران گفته بود که دولت، «ناگزیر» به تغییر اوضاع کنونی و باز کردن فضا خواهد شد.

مهدی کروبی در دو ماه گذشته، به خاطر افشای «تجاوز» به برخی دختران و پسران در بازداشتگاه‌ها در جریان حوادث پس از انتخابات، از سوی محافظه‌کاران نزدیک به محمود احمدی‌نژاد تحت شدید‌ترین حملات قرار دارد.

او اعلام کرده که تسلیم این فشار‌ها نشده و به راه خود ادامه خواهد داد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به هر حال آراء آقای کروبی یا محسن رضایی چندان بالا نبوده و در شمارش آنها تقلب زیادی صورت نگرفته و این آراء موسوی بوده که حسابی دستمالی و پس از آن ماسمالی شده!

-- بهیموث ، Nov 1, 2009

اتفاقا به نظرمن این ارای کروبی بود که بخش عمدش به نفع احمدی نژاد یا همان پاپت خامنه ای مصادره شد چون تنها کسی که رودرروی خامنه ای به طور علنی ایستاد وایستاده بود (درجریان لقمانیان) خود کروبی بود لذا با جابجا کردن ارای وی رهبر پیغام خودش را به گوش کروبی رساند غافل از اینکه مردم پایمردی خود دردفاع ازکروبی را نشان میدهند

-- کیوان ، Nov 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)