رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۸ شهریور ۱۳۸۸

تهران جمعه ناآرامی را پشت سر گذاشت

گزارش‌های رسیده از تهران حاکی است که نقاط مختلف پایتخت ایران، بعدازظهر جمعه شاهد تجمعات پراکنده معترضان بود.

ده‌ها هزار تن از معترضان شرکت کننده در راهپیمایی روز قدس، تا ساعاتی پس از پایان نمازجمعه، در خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) چهارراه جمالزاده، تقاطع خیابان مطهری، فاطمی و دوطرف چهارراه نواب به سمت آزادی و میدان صادقیه، شاهد تجمعات معترضان بود.

برخی گزارش‌های تائید نشده نیز حاکی از برپایی تجمع در میدان ونک و راهپیمایی به سمت ساختمان صدا و سیما در خیابان ولی عصر تهران است.

ایرنا همچنین از تجمع ۸۰۰ نفر در برابر ساختمان این خبرگزاری خبر داده ‌است. بر اساس این گزارش، نیروهای یگان ویژه با پرتاب گاز اشک‌آور، اقدام به متفرق کردن معترضان کرده‌اند.

خبرگزاری فارس از حمله به میرحسین موسوی، سید محمد خاتمی و مهدی کروبی در جریان تظاهرات امروز خبر داده‌است

معترضان به نتیجه انتخابات از ساعت ۱۱ صبح امروز به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند که از سوی پلیس و نیروهای لباس شخصی، اجازه نزدیک شدن به دانشگاه تهران را نیافتند.

به گزارش شاهدان عینی در گفتگو با زمانه، شعارهای «ای رهبر کودتا این آخرین پیامه، جنبش سبز ایران آماده قیامه»، «منتظری زنده باد ،کروبی پاینده باد» و «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»،«حجاریان زنده باد،موسوی پاینده باد» از جمله شعارهای امروز معترضان بود.

وب‌سایت ادوارنیوز نیز از درگیری نیروهای پلیس و معترضان در حدفاصل میدان هفت تیر تا مقابل پارک لاله در بلوار کشاورز گزارش داده ‌است. بنا به این گزارش، نیروهای بسیج در مقابل پارک لاله اجازه ادامه راهپیمایی را به معترضان ندادند و با شلیک گاز فلفل و گاز اشک‌آور، با آنان درگیر شدند.

خبرگزاری فارس از حمله به میرحسین موسوی، سیدمحمد خاتمی و مهدی کروبی در جریان تظاهرات امروز خبر داده ‌است.

بنا به خبرهای رسیده از تهران، درگیری در خیابان‌های مختلف شهر تا ساعت ۱۷ ادامه داشته ‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کودتاگران پس از فیلتر دهها سایت خبری پس از کودتای خود در هفته گذشته به وبلاگهای سیاسی نیز حمله کرده و بسیاری از انها را نیز فیلتر کردند و عجیب اینکه امروز جمعه سرویسهای ایمیل و جی میل نیز مسدود شده است و اینها همه با هدف قطع ارتباط مردم با هم انجام میگیرد

-- ب ، Sep 18, 2009 در ساعت 05:25 PM

لیبرالیسم حاکم بر تفکر محوری جنبش راه برون رفت از چرخه خشونت انقلابی و غیرانقلابی است۰
جنبش دارد عمیقتر می شود۰ مردم علیه منافع بیشرمانه روسیه و چین شعار می دهند۰ از دخالت دولت در کشورهای دیگر ابراز انزجار می کنند۰ به خشونت متوسل نمی شوند۰ هیچکدام از جنبش های قبلی ایران این سه خصوصیت را تواما نداشته ۰ بنابراین می شود به نهادینه شدن دموکراسی و تلاش مستمر برای احقاق حقوق شهروندی به جای احساسات کور و خصومت ورزی بی هدف و ماجراجویی شبه روشنفکرانه امیدوار شد۰ چه شعار های خوبی:
نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران
مرگ بر روسیه مرگ بر چین

-- sami ، Sep 19, 2009 در ساعت 05:25 PM