رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۲ مرداد ۱۳۸۸
محمد عطریانفر خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای:

«ای پیشوا در برابر تو تسلیم هستیم»

محمد عطریانفر عضو ارشد حزب کارگزاران گفت که با «فرود آوردن سرمان مقابل نظام» باید «بگوییم ای رهبر، ای پیشوا در برابر تو تسلیمیم و همچون حر ابن ریاحی خودمان را تسلیم می‌کنیم.»

آقای عطریانفر که پس برگزاری اولین جلسه محاکمه ۱۰۰ متهم ناآرامی‌های اخیر در جمع رسانه‌های محافظه‌کار سخن می‌گفت، خطاب به آقای خامنه‌ای گفت: «ای رهبر، ای پیشوا ما اعلام می‌کنیم این شمشیر و این کتاب خدا. به این کتاب خدا ما را ببخشید و میدانی فراهم کنید تا به آغوش نظام برگردیم یا ما را مجازات کنید.»

این عضو ارشد حزب کارگزاران در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات دستگیر و نخستین جلسه محاکمه او به همراه گروهی دیگر امروز شنبه برگزار شد.


او گفت که در عرصه رقابت‌های انتخاباتی «انحرافی بزرگ در تاریخ سیاسی ایران» رخ داد که آقای خامنه‌ای توانست با کمک نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی آن را کنترل کند.

عطریانفر افزود که در جریان انتخابات، جریان‌های سیاسی باید «همراه و همسو» با رهبر انقلاب می‌بودند، اما «نه تنها همراهش نبودند، بلکه یک عامل مزاحم و نقطه‌ مقابل بودند.»

او تاکید کرد که «اقدامات تخریبی» زمانی روی داد که فعالان سیاسی در زندان بودند و «به صفت فردی خودم تخلفی فردی منجر به تغییر نداشتم.»

عطریانفر گفت که در جریان انتخابات، جریان‌های سیاسی باید «همراه و همسو» با رهبر انقلاب می‌بودند، اما «نه تنها همراهش نبودند، بلکه یک عامل مزاحم و نقطه‌ مقابل بودند»

آقای عطریانفر همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «داوری همه‌جانبه و کارشناسانه و مبتنی بر موازین بر روی هاشمی را فقط شایسته مقام معظم رهبری» می‌داند.

وی اظهار داشت که «آقای هاشمی و خاتمی آدم‌های عادی نیستند که به شکل آدم‌های عادی موضع‌گیری کنند.»

انتقاد از محمد خاتمی
محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز نیز در اظهاراتی که پیش‌تر در وبلاگش منتشر کرده بود، از مواضع انتخاباتی محمد خاتمی انتقاد کرد.

آقای ابطحی گفت که میرحسین موسوی قبل از اعلام نتیجه انتخابات، «توهماتی» داشت و بعد از آن «روی مسئله‌ تقلب تاکید کرد.»


او افزود که از عملکرد مثبت اصلاحات دفاع می‌کند و به موارد «مشکل‌دار» این جبهه انتقاد دارد.

عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی اظهار داشت: «برخی از دیدگاه‌های قبلی را قبول داریم و برخی مطالب را که قبلا شجاعت طرحش را نداشتیم، اکنون با شجاعت بیان می‌کنیم.»

اظهارات بهاری و تاجبخش
مازیار بهاری خبرنگار مجله و سایت نیوزویک در ایران و فیلمساز شبکه‌های بی‌بی‌سی و کانال چهار بریتانیا که از متهمان امروز در دادگاه بود، پس از برگزاری جلسه اول محاکمه در اظهاراتی به تشریح مبانی و مشخصات انقلاب‌های مخملی پرداخت.

آقای بهاری گفت که در انتخابات اخیر ایران، «انقلاب رنگی و مخملی» رخ داد، اما با شکست مواجه شد.


مازیار بهاری و کیان تاجبخش

او در بخش دیگری از سخنان خود به مسئولان جمهوری اسلامی توصیه کرد که «کنترل بیشتری» در مورد حضور رسانه‌های خارجی یا مقیم در ایران داشته باشند.

بهاری همچنین از آیت‌الله خامنه‌ای به خاطر «صدماتی» که به کشور زده است، عذرخواهی کرد.

خبرنگار نیوزویک در بخش دیگری از سخنان خود به ناآرامی‌های پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: «مقام معظم رهبری به خوبی توانسته این مسئله را جمع کند و کشور را به سامان برساند.»

خبرنگار نیوزویک در بخش دیگری از سخنان خود به ناآرامی‌های پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: «مقام معظم رهبری به خوبی توانسته این مسئله را جمع کند و کشور را به سامان برساند»

کیان تاج‌بخش، پژوهشگر دانشگاه نیز در این نشست مطبوعاتی گفت: «اتفاقات انتخابات اخیر یک تصادف نبود، نتیجه یک برنامه‌ریزی نسبتا درازمدت است.»

به گفته آقای تاج‌بخش‌ «مقصران اصلی اغتشاشات در مجموعه دستگاه‌های دولتی، شبه دولتی و سرویس‌های دولتی ریشه‌دار در آمریکا و غرب دارد.»

تا‌ج‌بخش افزود: «عوامل و ریشه‌های اصلی اغتشاشات اخیر را شناسایی، محاکمه و مجازات کنید. من از هرگونه ارتباط و همکاری با این مجموعه‌ها پشیمان هستم و از ولایت فقیه و مردم تقاضای عفو دارم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فکر کنم اگه شکنجه گرهای گرامی بیشتر روی زبان شخص مورد شکنجه کار کنند بهتر میتونن متنی بنویسند که به متهم بخوره. اگه عطریانفر به زبون چینی حرف میزد بیشتر ادم باور میکرد که اینا حرفای خودشه

-- مژده ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

با توجه به سخنان اقای عطریانفر متوجه میشیم که حر هم زیر شکنجه آقا امام حسین متوجه اشتباهش شد و به لشکر امام حسین پیوست.

-- مژده ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

hich kas in mozakhrafato ghabool nadare harki 40 rooz taht shekanje bashe bahezar jor tahdih be harche nakardas eteraf mikone
margh bar dictator
in hokomat baiad bere gomshe
mardom dighe azash nemitarsan

-- بدون نام ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

با اين نمايش‌ها نمي‌توان خواست واقعي مردم ايران را براي تغيير ناديده گرفت. تمام اين سياه بازي‌ها براي باقي ماندن در قدرت است. ما براي تغيير اين و آن راي داديم و اهميتي به اين شوي تلويزيوني نمي‌دهيم. ما از مطالباتمان دست برنمي‌داريم.

-- الهه ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

مضحکه! یک شوی مسخره!

-- چاوش ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

yek kalameh az in "eterafat" ghabele bavar nist.

-- بدون نام ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

باز هم جمهوری اسلامی روی شاه را سفید کرد. حداقل دادگاه گلسرخی به متهم امکان دفاع بر مبنا اعتقادات خود را داد. حتی متهمان آن زمان از متهمان امروز صادق تر بودند.

-- بدون نام ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

ای بابا! اینقدر از این نمایشهای بی مزه پخش کردن که حال آدم به هم میخوره! نمیدونن کی میخوان این کاراشون رو تموم کنن و از این مملکت گم شن.

-- سعید ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

چه شباهت وحشتناکی با اعتراف کردن های زمان محمد رضا شاه دارد! البته یک فرق اصلی با ان زمان دارد ! انزمان شاه تاج بسر بر تخت شاهی و ساوک و بی مخ ها میزدند و شکنجه میکردند و اعتراف میگرفتند ! اکنون سلطان امامه بسر بر تخت خلافت و پاسدار و بسیج چماق بدست میزنند و شکنجه میکنند و اعتراف میگیرند! چه شباهت وحشتناکی! ملت ایرا ن بارها این تکرار های تاریخی را بیاد دارند! از سرنوشت محمدرضا عبرت نگرفتید! سرنوشت شما اقای خامنه ای و احمدی نژاد ها ودیگر هم مسلکانشان جز زباله دان تاریخ جای دیگری نخواهد بود! بترسید از ان زمان که ملت ایران امامه هایتان را بجای طناب دار استفاده کنند!
موسی

-- بدون نام ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

اینها البته اینها همه از معجزات اسلام ناب محمد است! اگر اینطور زورکی نبود که ما حالا اینهمه مسلمان در کشورمان نداشتیم! اسلام دین زورکی ست. آنرا به تو حقنه و حتا بدتر از آن می کنند. املا یک مسئله ی ظریف در اینجا هست و آن این است که همه ی این حرفها دیکته بودنش مثل روز روشن است. عطریانفر که آدم بسیار با هوشی ست ملات را آنقدر کلفت و بو دار گرفته است که هیچ کس آنرا باور نکند. او با زیرکی خارق العاده ی رهبر را با هیتلر مقایسه کرده است، در زمانی که چند انقلابی را گرفته بودند و هیتلر برای آنها یک داده گاه نظیر همین دادگاه تشکیل داد، دوافسر نازی همین گونه از پیشوا تقاضای عفو کردند. این مزخرفات دیکته شده بیشتر از آنی که افشا گری باشد تفی ست بصورت رهبری. تفی که حتا رهبری هم آنرا به عنوان تف باور دارد و نه اقرار به گناه. تمامی خبرنگران مزدور هم به بی اساسی آن ایمان کامل داشته و دارند. مردم ایران روشن شده اند و ریشه ی این نظام خونخوار را خواهند کند. البته که این ریشه کنی طول خواهد کشید ولی این مسئله حتمی ست. خونخواری چون رهبری و سپاه پاسداران نمی توانند تا این اندازه تا این اندازه خونخوار باشند و بر قدرت بمانند. ...

-- بدون نام ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

با وجود اینکه یقین داریم این سخنان در چه شرایطی بیان می شود و می دانیم پس از آزادی پس گرفته خواهد شد ، اما برای میلیون ها جوانی که در سراسر جهان در اعتراضات هر روزه شان به حکومت از رهبران اصلاحات نیرو می گرفتند ، این اعترافات و خودزنی ها ، جزیبزاری به همراه نخراهد داشت.
پخش این محاکمات فرمایشی از طریق رسانه ها جز فریب دادن مردم و به ضعف کشیدن جنبش چه دستآوردی خواهد داشت ؟ این کار رادیو زمانه نیز ناخواسته در پیوند با خواست رژیم قرار می گیرد که با اشتباهی استراتژیک در جهت همان سیاست جمهوری اسلامی گام بر می دارد.
پوشش ندادن به این بی دادگاه ها اثرات کار تبلیغی رژیم را از بین می برد ، بخصوص در میان ایرانیان خارج از کشور.

-- M.H.Pakbin ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

بايد از حالا برای روزی که الين آقايان بتوانند اين نظرات را بخوانند به آنها اطمينان بدهيم که ما اين اظهارات را سخنان آنها نمی دانيم و ذره ای از احترامی که برای شان قايل بوديم کم نشده است. هرگاه که آزاد شوند با آغوش باز آنها را می پذيريم و هر گاه که خود احساس راحتی کنند، می توانند دوباره فعالانه در جامعه مشارکت داشته باشند.

-- منور ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

پس از اين نمايش همه شما در نيمه شعبان مشمول عفو رهبري خواهيد شد تا از رأفت اسلامي ايشان بي‌ نصيب نمانيد. حالا كمي ديرتر يا زودتر اين بازي هميشگي است ما با آن آشنا هستيم.

-- رحمت ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

تمام این حرفا درست ...ما که میدونیم طرف حسابمون چه حیواناتی هستن ..ما که میدونیم سراسر این کشور باغ وحشی بفرمان ولایت است همه ملت را گوسفند میپسندند.. ولی نمیدونم چرا یکیشون حتی یک موی نجس خسروگلسرخی نشده...چرا..؟
خسرو که مارکسیست بود و شیعه نبود ...
مگر ما احدی الحسنین نداشتیم ...پس چی شد لذت شهادت ...!!!
مگر قرار نبود دوطرفه پیروز باشیم چه بکشیم چه کشته شویم ...این جا که معرکه ای یک طرفه بود و شهادت آسونتر...
یک جای کار میلنگه ...کجا بعدا گندش درمیاد که با چه ترفند کثیفی این حرفا رو تو دهن این بندگان خدا گذاشتن...

-- مبینا ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

ای پیشوا در برابر تو تسلیمیم؛
پیشوا...عجب کلمه ای؛ عجب نطقی؛ عجب بازی ای؛ به نظر بازی عطریانفر توی این شوی مزخرف به کارگردانی دست نشانده های پیشوا از بقیه بهتر بوده؛ منو یاد هیتلر انداخت و تمام خاطراتی که خوندیم و دیدیم از زمان هیتلر؛ پیشوا!!!

-- نازلی ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

راست گفته اند که انسان غریق برای فرار از غرق شدن به هر گیاهی چنگ خواهد زد حالا بحث این رژیم در حال غرق شدنه که به هر تلاشی بیهوده ای برای بقا متوسل میشود .

-- ناقوس مرگ آور ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

از ساحت پیامبر معذرت می خواهم
با این تفاسیر پیامبر انسان موفقی نبود چون نتوانست سران کفر را طی 23 سال به راه راست هدایت کنداینها که 45 روزه انجامش می دهند فکر کنم برای جورج بوش و .....نهایتا دو ماه کافی باشد شما چی فکر می کنید

-- مجتبی ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

يک سوال مهم:
چرا جمهوری اسلامی نمی تواند اين آدم ها را در شرايط عادی وادار به اعتراف کند. چرا آقايان عطريان فر و ابطحی قبل از زندان از اعتقادات خود برنگشتند؟
چرا جمهوری اسلامی به توانايی اش در اعتراف گيری از مخالفانش در زندان و در شرايط غير طبيعی افتخار می کند؟

-- بدون نام ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

سلام
جالب است که برخی دوستان بجای پذیرش صادقانهء واقعیت از آن فرار می کنند و به خودفریبی می پردازند. دلیلش هم این است که این دوستان نمی خواهند قبول کنند جنگ موجود بین دو جناح غالب و مغلوب رژِیم بر سر قدرت است نه بر سر حق و باطل و نه منافع مردم و کشور. به این دلیل شفاف که امثال بهزاد نبوی و ابطحی و بقیهء عناصر باصطلاح اصطلاح طلب خودشان شریک جرم این رژیم بوده و هستند بنابر این چرا از این افراد انتظار بیجا دارید و تمام تقصیر رژیم را به گردن یک جناح آن می گذارید؟ درست است که سنت ضد بشری شکنجه و اعتراف گیری رژِیم که سی سال پیش توسط امثال بهزاد نبوی و سعید حجاریان پایه گذاری و عملیاتی شده همچنان ادامه دارد اما چرا از خود نمی پرسید در حالی که نوجوانان و پیران مجاهدین خلق در برابر شدیدترین شکنجه ها سالها مقاومت کرده و می کنند چرا این مدعیان مغرور و مشهور اصلاح طلبی و دمکراسی مثل سران حزب توده یک ماه هم دوام نیاوردند. مگر اینکه باز ادعا کنید که به آنها دوا خورانده اند تا حاضر به توبه شده اند. آیا دوای زندان های رژیم فقط روی توده ای ها و اصلاح طلبان اثر می کند؟ دل بستن به جنبشی که سران آن در عرض یک ماه تواب می شوند و به آرمان های مردم پشت می کنند اشتباه بزرگی است. جنبش سالم به رهبران سالم ، مقاوم و صادق احتیاج دارد.

-- فریدون ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

این نظام آخوند مسلک بی همه چیز به شرف و شعور مردم توهین کرد و آن را نادیده انگاشت.
ما برای موسوی و کروبی سینه را چاک ندادیم.ما برای برقراری صلح و آزادی و اعتماد از بین رفته مردم و این که همه برای یکی ، یکی برای همه را در اذهان مردم بیدار کنیم و اینکه در این چهار سال و علی الخصوص در این سی سال رنج و محنت مفتضحانه چه بر سر مردم بیچاره آورد.
نصر من الله و فتح قریب
...

-- خسرو ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

هر چقدر هم بگیم این اعترافات تحت شکنجه بوده باید به حال این ملت بیچاره افسوس خورد که اینچنین رهبران ترسو و سست عنصری داره؛بالاتر از سیاهی که رنگی نیست میتونستند بمیرن ولی مردونه بمیرن اگر عرضه تحمل شکنجه نداشتند ...علم مخالف برداشتند بازم آفرین به شرف و غیرت امثال باطبی که 9 سال شکنجه شدند و دم نزدند؛افسوس هزاران افسوس..........

-- آلنی ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

یه سوال از جناب مقام معظم رهبری.
وقتی شما چنین سخنوران و دانشمندانی دارید که در عرض چند روز افرادی با سابقه سیاسی چندین و چند ساله را اینگونه بسرعت آگاه و ارشاد می کنند که با چرخش 180 درجه ای به اشتباهات خود اعتراف می کنند.
چرا این سخنوران قابل و مجرب را به صدا و سیما دعوت نمی کنید تا بقیه مردم نا آگاه را هم ارشاد کنند؟ آی این بدور دور از عقل و انصاف نیست که مردم در گمرا هی بمانند؟
چرا از این علما فقط برای ارشاد زندانی ها استفاده می شود؟
مگر اینکه نحوه ارشاد این افراد بگونه ای باشد که نتوان آنرا در ملاء عام بکار برد. یعنی بسیار متفاوت تر از آنچه که در خیابانها از آن برای ارشاد مردم استفاده می کنند.!!!!!

-- مردم ایران ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

واقعا که تاسف آوره. این مسئولان نظام دیگه دارند متوسل به هر راه و روشی میشند تا بلکه بتونند یه جوری اوضاع رو کنترل کنند. گاهی با در باغ سبز نشون دادن، گاهی با ایجاد ترس و رعب و وحشت و گاهی هم نمایش دلقک بازی هایی از این قبیل و نا امید کردن مردم. اما زهی خیال باطل!!!
این مردم دیگه نمیخواند از حق و حقوقی که 30 ساله توسط این رژیم ظالم پایمال میشه بگذرند و این راه رو تا آخر ادامه میدند و این رژیم منحوس رو بالاخره سرنگون میکنند.

-- رضا ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

ای پیشوا ما در برابر تو تسلیم هستیم! و این یعنی بزرگترین توهین برهبری! یعنی اینکه رهبری یک... آدمکش ... است، و تیغ تیز محمد را از دست علی گرفته و گذاشته زیر گلوی ما و ما حالا بر برابر ذات مقدس این راهزن آدمربای و از سر ترس می گوییم : ای پیشوا، ای رهبر ای خدا، ای الله ما در برابر ذات مقدس تو کرنش می کنیم!! آری برادران و خواهران این است معنی حرف جناب عطریانفر. و اما حرف ابطحی نیز بسیار سنجیده و مهم است! او با اینکارش به رفسنجانی فهمانده که بابا بیا ببین با من که از خودیها بوده ام چه کرده اند که چنین می گویم وای بحال بقیه. در هر حال امشب مرگ بر دیکتاتور فضای تهران را لرزاند. مرگ بر دیکتاتور.

-- بدون نام ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

حکایت آن پادشاه که گو...ن را ممنوع کرد,که نمیدونم نویسنده با ذوقش کیه

در گذشته های دور پادشاهی بی گانه بر سرزمین مادری مسلط شد. او بد خواه و در عین حال زیرک بود. و وزیری داشت از خودش بسی بد خواه تر و زیرک تر. به او امر کرد که راهی بیاب تا بر روح و جان این مردمان مسلط شوم بدون آنکه بفهمند و اعتراضی بکنند. وزیر تفکری کرد و طوماری بنبشت و به جارچیان داد تا در سراسر شهرها و دیهات ها بخوانند. قوانین جدید اعتقاد به دین قدیم و سواد آموزی را غیر قانونی اعلام کرد. و مالیاتها را به سه برابر ا1زایش داد. شب زفاف عروس از آن شاه بود و ارزش جان مردمان به اندازه چهارپایان کشور همسایه که موطن اصلی شاه بود اعلام شد. هر گونه اعتراض و مخالفت با این قوانین مجازات مرگ داشت و در نهایت طبق این قوانین ..... و ...... هم ممنوع اعلام شد.

پادشاه گفت: ای وزیر این همه فشار آنان را به شورش وا خواهد داشت و مگر قرار نبود انقلاب مخملی کنیم؟ وزیر گفت: نگران نباشید اعلیحضرت. به بند ... دقت نف مودید. همان سوپاپ اطمینانیست که انرژی اعتراضشان را خالی کنند.

و چنین شد که وزیر گفت. مردم لب به اعتراض گشودند که این ظلمی آشکار است. این طبیعی است که پادشاه بخواهد مردم را به دین خودش در آورد و یا سواد خواندن آنان را بگیرد. همچنین افزایش مالیات همیشه مطلوب شاهان بوده و مالکیت در شب زفاف هم رسمی قدیمیست. و بی ارزش بودن جان ما در مقابل جان مردمان همسایه هم از وطن پرستی شاه است اما د=D Bگر منع ... خیلی زور است. و تازه مگر پادشاه می تواند در تمام مستراح های این سرزمین نگهبان بگمارد. آنان که باسواد تر بودند داد سخن دادند که تازه جانم خالی نمودن باد روده برای سلامت مفید است و هیچ قبحی در آن نیست. و اینان متحجرانی بیش نیستند که سرشان را در تنبان خلایق فرو می کنند. با کلی کیف به خاطر این تفسیر علمی و کلمه متحجر سر تکان می دادند و خودشان را روشنفکر می نامیدند.20وگفتند تازه مگر خود شاه ..... جک های بسیاری ساختند در مورد شاه که از فرط ... ترکیده, یا .....نگهبانان حکومت در سراسر سرزمین پخش شدند تا اجرای قوانین را تضمین کنند. هر از چند گاهی بی خبر به مستراح ها یورش می بردند و افراد ... را د ستگیر می کردند و به منکرات می بردند. اما مردم همچنان به .... در خفا ادامه می دادند و این صداهای بویناک روده شان را اعتراضی عظیم به حکومت می دانستند. مردم به صحراها می رفتند و ..... در کوچه های شهر نگاهی به این ور و آنور می انداختند و پیفی می دادند. حتی مهمانی های زیر زمینی می گرفتند لوبیا می خوردند و گروپ ... راه می نداختند. بعد از مدتی دیگر کسی آن ماجرای منع سواد و دی=D 9 اجباری و کاپیتولاسیون و عروس دزدی و مالیات را به خاطر نیاورد و همگان سعی کردند از این آخرین حق بدیهی خوشان دفاع کنند. و در همین احوال پادشاه و وزیرش در قصر قهقهه سر می دادند که چه زیرکانه مردمان را در بخارات اسیدی خودشان غرق کرده و همگان را ... کرده اند.

-- حبیب ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

ایران کشور مادها و پارسیان است، کسانیکه به زبان عربی برای مردم سخنرانی و روضه می خوانند و از اسلام ناب محمدی به زبان عربی مثال می آورند و هر کسی هر طور بخواهد آیات قران را تفسیر می کند، گورش را گم کند و کشور ایران را ترک کند و برگردد به زادگاه اجدادشان. ملت ایران و جهان از این دین جنگ طلب و خونریز به سطوح آمده است. بوی تعفن شما پیام آوران مرگ در همه جا پیچیده است. دست های شما و حکومت کثیفتان به خون مردم بی گناه و بی دفاع آلوده است.
جبهه پیام آوران مرگ

-- The death ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

واقعآ این آقایون باید از هیکل خودشون خجالت بکشن و یک نگاه به جوانانی که در این راه جون خودشون رو از دست دادن و هر کدوم حداقل یک سوم سن این آقایون رو داشتن بکنن که حتی با شکنجه هم حاظر به گفتن همچین مزخرفاتی نشدن

-- علی ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

با اینحال کاربرد کلمه پیشوا توسط عطریانفر بسیار هوشمندانه و با معناست

-- فرنگیس ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

I am smiling while reading their 'confessions'.
By directly talking to 'rahbar' they are smartly pointing everyone in the right direction. If they are apologizing to 'rahbar' it means that all the crackdown and confession show is being down by him. I love it how they are directing everyone's attention toward him.

-- Ali ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

kheili bacheganaaaaaaas kheili,bacheye 4sale ina ro bavar nemikonew!ahmaghan fek mikonan kole adama mesle khodeshun ahhmaghan!

-- بدون نام ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

با درود بیکران به تمامی دربندیان زندانهای ولایت فقیه/ اعتراف کنید به انچه از شما میخواهند وبدانید که ذره ای از محبوبیت شما نزد ملت ایران کاسته نخواهد شد . این ابلهان خودشان هم به این شو ها باور ندارند اگر غیر از این بود از خبرنگاران خارجی دعوت بعمل میاوردند . حتی یک خبرنگار بیطرف ایرانی هم جضور نداشت. به امید ازادی زندان بزرگی بنام ایران با تمام زندانیهای سیاسی اش.

-- kjevne@yahoo.com ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

سراپا دروغه اگر خودشان هم ذره ای به این اعترافات باور داشتند همه خبرگزاریهای دنیا را به ایران دعوت میکردن

-- kjevne@yahoo.com ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

اگه تحقیق کنید لقب پیشوا به کی اختصاص داشته، منظور حرف عطریانفر و تیتر رادیو زمانه رو متوجه می شید. دیگه از این واضح تر واسه این بیچاره ممکن نبود.

-- کامران ، Aug 1, 2009 در ساعت 06:00 PM

اصلا هدف اين ها از برگزاري اين نمايش مضحك ، نا اميد كردن و سرخوردگي مردم هست...
نميدانند كه مردم ما تصميم گرفتند با تنها سلاح آنها ، نااميدي مبارزه كنند.

-- بدون نام ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

Einstein:

"if your theory does not fit the fact, change the fact."

-- Samad ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

تو بگو اگر ذره ای،سر سوزنی از احترام من به همه این مردان بزرگ کم شده باشد که هیچ تازه بیش از پیش به ماهیت نفرت انگیز اعتراف گیرنده های مزد دور واربابان کثیفشان پی بردم.آن ها این نمایش مهوع را تنها برای جلوگیری از فرو پاشی آخرین نیرو هایشان به راه انداخته اندتاشاید یکی دو روز دیگر بر مسند قدرت (آنهم برای حفظ جان خود)باقی بمانند،وگرنه کجا می توانند با این ترفند های نخ نما شده موجب کندکردن حرکت رو به جلوی جنبش سبز بشوند.اله اکبر های خشمگین دیشب پاسخ کوبنده ای بودبه نظام مبتنی بر خشونت و اعترف گیری دشمنان اصلاحات وایران . پاینده باد لبخند پاک،معنا دار ودوست داشتنی ی حجت الاسلام والمسلمین ابطحی وهمه اعتراف کننده های ای که در رسواکردن حاکمیت زور وظلم وتزورامروز نقش ایفا کردند!

-- مهتاب ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

یک ورزشکار کوهنورد تحت شکنجه در زندان اوین
سایت موج آزادی: کاظم فریدیان، قهرمان کوهنوردی ایران، 45 روز است که در زندان اوین است. این کوهنورد را امروز به جلسه دادگاه فرمایشی آورده بودند تا بدون توجه به افتخارآفرینی‌های او برای کشور، به گناه ناکرده محاکمه شود.

به نقل از خانواده‌ی فریدیان، این کوهنورد نامی در شامگاه 26 خرداد ماه، هنگام بازگشت به منزل در حوالی میدان ونک بدون هیچ تفهیم اتهامی به شکل غیر قانونی و نامتعارف دستگیر شده و تاکنون هم به رغم وعده‌های مکرر مسئولان آزاد نشده است.

در تصاویری که از جلسه امروز دادگاه فرمایشی منتشر شده، چهره‌ی رنج کشیده و تکیده‌ی این ورزشکار ملی که آثار لطمات روحی و جسمی بسیار در آن آشکار است، به چشم می‌خورد.

کاظم فریدیان هم اکنون در بند 7 زندان اوین به سر می‌برد و به گفته‌ی مادرش که اخیرا یک بار با او ملاقات حضوری داشته است، کاظم به‌رغم فشارهای زیاد تاکنون حاضر به پذیرش هیچ اتهام و امضای اعتراف‌نامه‌ای نشده است و به همین دلیل پرونده‌اش بدون هرگونه رسیدگی پس از نزدیک به 50 روز، کماکان بلاتکلیف مانده است.

اطلاعات رسیده نشان می‌دهد که این قهرمان فاتح قله‌های هیمالیا که بارها نام ایران و ایرانی را در جهان بلندآوازه کرده، پیش از این همواره در فصول صعودهای هیمالیا در صدر اخبار کوهنوردی رسانه های گروهی قرار داشته است. فریدیان تنها فاتح ایرانی دشوارترین قله‌ی جهان 2K است. او در سال 1386 توانست این دومین قله‌ی بلند جهان را که 8611 متر ارتفاع دارد، به صورت فردی و در قالب تیمی بین‌المللی صعود کند و با غلبه بر قله‌ای که به نام شاه کوهها و کوه قاتل مشهور است، رویای کوهنوردان ایرانی را به بار بنشاند. فریدیان در سال 1387 نیز با سرپرستی فنی تیمی شش نفره از ایران، توانست قله‌ی نانگاپاربات را که 8126 متر ارتفاع دارد و دومین کوه دشوار جهان است، در کشور پاکستان به همراه 4 تن از همنوردانش فتح کند.

بر اساس اطلاعات موجود، کاظم فریدیان در میان کوهنوردان ایرانی، مشهور به فردی است که قادر است دشوارترین و خطرناک‌ترین مسیرهای سنگی و یخی را در کوهستان مقهور خود سازد. او با فعالیت ورزشی خود در قالب تشکلهای مردم‌نهادی همچون باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند و انجمن کوهنوردان ایران، همواره در تلاش برای ارتقای جایگاه کوهنوردی مستقل و رشد قوانین حاکم بر این ورزش در داخل بود و از سیاست‌های محدود کننده‌ی فدراسیون کوهنوردی فاصله گرفته و در ادوار مختلف انتقادهای صریحی را در رسانه ها به مسئولان این ورزش داشته است.

-- بدون نام ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

آقای ابطحی در مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت که شرایط زندان مناسب بوده و برخورد بازجوها مودبانه. ولی رنگ رخساره خبر میدهد از سر درون. فکر کنم تو این یک ماه حداقل 20 کیلو وزن کم کرده بود.

-- نوید ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

مرغ پخته که هیچ همه ی ما را به خنده انداخت.

-- sassan ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

در زندان چه به اینها نشان دادند که فهمیدند در انتخابات تقلب نشده؟ در خارج از زندان نمیشد این کار را کرد؟ چرا سند و مدرک سلامت انتخابات را به مردم نشان نمیدهند؟ حتماً آدم باید زندان برود تا از حقیقت باخبر شود؟!

-- بخت النصر خراسانی ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

- اگر به خامنه اي يك دهم اين فشارها و شكنجه ها را اعمال مي كردند، اعتراف مي كرد و به خدا قسم مي خورد كه او امام حسين را با همكاري شمر كشنه است.

-- رضا ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

بهرگونه که میلتان میکشد از این لطیفه برداشت کنید به خودتان مربوط است!.
اقای ساده دلی در خیابان به خانمی برخورد کرد و او را به سینما دعوت نمود ( در زمان ان خدا بیامرز البته ! ) ، در راه سینما از ان خانم نامش را سؤال نمود و ایشان جواب داد که نامش « غزال » هست. بلاخره به سینما وارد شدند و سر جاهای خود قرار گرفتند و بعد زمانی که گذشت ان اقا برای انکه بیشتر جلب نظر ان خانم را کرده باشد تصمیم گرفت که برای او نوشیدنی سفارش بدهد اما هرچه کرد نام او را بیاد نیاورد ! و تنها بخاطر میاورد که نام وی در ردیف « اهو » و اینجور چیزهاست. از این نظر رو به ان خانم کرد و پرسید « اهو خانم نوشابه میل دارید ؟ ». ان خانم که به او بسیار بر خورده بود که چرا ان اقا نام وی را عوضی صدا میکند با تغییر به او گفت « خجالت نمیکشی که به همین زودی نام مرا فراموش کردی ؟! » . مردک بیچاره هم که دید الان است که ماهی صید شده از دستش فرار کند با شرمندگی از ان خانم نام اصلیش را پرسید و او در جواب « غزال » را یاد اوری وی کرد !.
مرد ساده دل نفس راحتی کشید و به ان خانم گفت * خانم جان چرا ناراحت میشی چه اهو باشد و چه غزال بالاخره هر دو حیوانند ! » .
داوید- تنه نزن

-- Daveed ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

اين تازه اول داستانه و طعم لذيذ حكومت اسلامي به رهبري فعلي خامنه اي كم كم داره ميره زير دندون كساني كه باور داشتند حكومت را ميتوان با دين درآميخت ! سي سال جيغ زدند و فرياد زدند و همه را در گلو خفه كردند ولي به گوش شنوائي نرسيد ! حالا از خودشان شروع كردند و ببينيد چه شقاوتي خرج كرده اند كه اينان خامنه اي را كه ميدانند منبع فساد و حماقت وجنايت است پيشوا خطابش ميكنند عذر گناه ناكرده خواسته جرائم پيشوا و دارودسته او را بگردن ميگيرند در حالي كه ميدانند اين راهي براي خلاصي نيست .

-- فرياد ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

Aghayan tori nazar dadeh and mesle inkeh Iran 70 milioon eslah talab ast wa faghat aghaye khameheh e wa 500 shekangeh gar mokhalefe oon 70 milion hastand.. Intor nist. Man fekr konam agar shantaj syasi nabashad wa beh dele mardom bargardim oon ha az adam haye monafegh wa hochi gar mesle nabavi wa abtahi wa gheyre bizarand wa nesbate oon ha 70% rahbari ast wa 30% hochigaran, eslah talaban, wa sazman haye syasi hastand..

-- Dr Sadegh ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

لنگی که لقد شد همه را نقش بر آب کرد / این رهبر فرزانه چه خاکی سر ما کرد

خامنه ای به حق نشان داده، که از هر چی شاه و ایناست، مردتره.
تا حالا تو زندگیم مرگ کسی رو نخواستم، ولی امیدوارم با همین مردم تو رو به سزای اعمال پلیدت برسونیم.

-- بدون نام ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

اسلام با خون رشد کرد. (امام خمینی) خودم اینو رو دیوار دیدم که نوشته بود البته اوایل انقلاب کاش ازش عکس گرفته بودم

-- نویسنده ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

در کامنت های این خبر خواندم که هموطنی اقای عطریانفر و سایر معترفین را بی لیاقت کم ضرفیت و نمیدانم چه خطاب کرد!! میخواهم بپرسم ایا هرگز در شرایط انها قرار داشته ای ؟ایا هرگز تو را به اینکه چیزی را مثلا یک بطری به نشینت فرو کنند تهدید شده ای؟ !!
احمد باطبی را به عنوان اسوه مقاومت ٩ ساله میشناسی و من فقط بااحترام به ایشان میگویم که یا طریقه شکنجه ایشان فرق داشته و یا از بطری قابل تحمل استفاده شده بوده است!!
خدا میداند که ذره ای از ارزش این انسانها کاسته نیست فقط برای لحظه ای خود را جای انها بگذارید !!چه بسا انان که در روزهای اخیر در زیر شکنجه کشته شدند را در مقابل اینان نکشته باشند که اینچنین در هم شکستهاند

-- haach ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

هه هه هه !! این جملات قصار یعنی چی :
«به صفت فردی خودم تخلفی فردی منجر به تغییر نداشتم.»
«ای رهبر، ای پیشوا»
هه هه هه !! از این عطریانفر خوشم اومد

-- بی نام ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

مرگ بر شکنجه گر
مرگ بر دیکتاتور

-- بی نام ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

طاقت بیار رفیق... ما بیرونیم و در راه آزادی شما بی گناهان و آزادی ایران سبزمان می کوشیم...شما آنجا تنهایید و از بیرون بی خبر..ما می دانیم راه را به کجا ببریم...شما طاقت بیارید ... ما پیروزیم و سبز خواهیم ماند

-- laleh ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

هه هه هه
بیشتر از ایلنا : «وي (عطریانفر) با تاكيد بر اين كه هيچ نفاق سياسي نبايد باشد گفت: چرا نگاهمان اين بود كه به ظاهر به قانون التزام داشته باشيم اما در رفتار و گفتارهاي خود تزلزل‌هايي انجام مي‌داديم. من اعتراف مي‌كنم كساني كه مي‌خواهند ولايت را حذف كنند معنويات نظام را مي‌گيرند. امام خميني به اين دليل فرياد ولايت‌فقيه را برمي‌آورد كه جلوي ديكتاتوري، رئيس‌جمهور، نخست‌وزير و مجلس را بگيرد. اگر قطعات نظام حقوقي را بخواهيم كنار هم بچينيم اركان مادون بايد قرباني مافوق شوند.»
ها ها ها هه هه هه

-- بی نام ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

آقاي خامنه‌اي و احمدي‌نژاد و سايرين حلقه ارتجاع كه دستتان به خون جوانان ايران زمين آلوده است روزي هم شما در برابر ملت اعتراف خواهيد كرد البته در يك دادگاه واقعي و دادستان و مدعي العموم خود ملت ايران است نه مترسك‌هاي شما. مي‌ـوانيد از وكلاي روسي، چيني، لبناني، كره شمالي، يا ونزوئلايي و ... خودتان بهتر مي‌شناسيد استفاده كنيد. بمانيد و ببيند. البته ايرانيان جوانمرد شما نامردان را شكنجه نمي‌كنند چون در آيين ايشان شكنجه و تجاوز جايي ندارد. ديدار با شما در دادگاه عدل ملت ايران.

-- marmar ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

فکر نمیکردم نظرم را درج کنید با تشکر از شما خواستم بگویم :
نظریه من مبنی بر اینکه افرادی که زیر شکنجه کشته شده اند وجان خود را به انقلاب سبز تقدیم کرده اند همچو فرزند اقای روح الامینی هزینه شده اند تا عطریانفر ها چنین در هم ریخته و بعد از لقب امام به خمینی چشممان به لقب پیشوا برای خامنه ای روشن شود...عطریانفر اینچنین بار دیگر دنیا را به ظهور پیشوایی دیگر بعد از هیتلر نهیب میزند...

-- haach ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

یکبار دیگر پیامها را بخوانید! چه عنصری باعث هه هه و ها ها و لبخند و قهقهه ها و تمسخرات شده؟ ظاهرا بی مغزی! اما آیا علی و رضا، ساسان و بی نام و "مخترع" چندین و چند نام جعلی به نتیجه کار خود می خندد و یا به مضمونی دیگر؟
چرا مقایسه رهبری فاشیستی خامنه ای و از نوع هیتلری برایمان سئوال برانگیز نیست؟ چرا شخصی چون منصور اسالو( یا اسانلو - اصانلو) در این دادگاه حضور ندارد؟ آیا این "دادگاه" طبقاتی نیست؟ فعالین زن "متهمه" کجایند؟ آیا این "دادگاه" مردااانه است؟

-- بدون نام ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

شما می دونید وقتی که آدم توی زندانه ، بچه هاش رو بیارن جلوش لخت کنند که اعتراف کنه یعنی چی؟؟

-- بی نام ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

ای پیشوا....! ای کاش پیشوا اقلا عرضه هیتلر رو داشت.
حواسمان باشد که با اینها وقتی آزاد شدند بدرفتاری از طرف مردم نشود. نمایش در هم شکستن مردان مشهور و خوش نام خباثت خاصی می طلبد.

-- ممدآقا ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

فقط می‌تونم بگم که قطعه نمایشنامه‌ای بود براساس کتاب ۱۹۸۴! که بسیار هم بد کارگردانی شد.

-- بدون نام ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

دوستان /برادران اگر هزاربار هم در چنین بیدادگاهی به اعتراف/ گناه نکرده بنشینید برای ما همچنان قهرمانید.

-- reza ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

درود بر رضا پهلوی
تنها اوست که تحمل مخالف را دارد
http://www.rezapahlavi.org
/پیام شاهزاده رضا پهلوی در مورد شرایط مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف

-- کیانا ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

می خواهم بدین وسیله از ماموران ساواک دوران شاه عذرخواهی کنم. در آن زمان مخالفان را شکنجه میکردند برای بدست آوردن اطلاعات و نه برای عوض کردن اندیشه آنان،شاهد هم،
آن همه دفاعیات است. بچه های زندان زمان شاه این نکته را خوب بیاد دارند. حالا کی بود که می گفت: تاریخ به عقب نمیرود؟ بفرما رفتیم به قرون وسطی و انگیزاسیون...تازه آنهم برای مسلمان ها، وای بحال دگراندیش!
همایون

-- Homayoun ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

من یکی که 30 دقیقه غلط می زدم از خنده ... یاد شخصیت جان نثار در شبهای برره افتادم که برای سردارخان پاچه خواری می کرد و هم سردارخان می دانست که این حرفهایش الکی است و هم خود جان نثار و هم اهالی برره . جمهوری اسلامی داره به سمت نمایش های 90 قسمتی صدا و سیما می ره . من که می گم مهران مدیری کنار بکشه و علی خامنه ای از این به بعد واسه مردم سریال 90 قسمتی بسازه . ایول سید علی . حال دادی با این نمایشی که راه انداختی ؟ ......

-- بدون نام ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

گالیله: در هفتادمین سال زندگی در مقابل شما به زانو درآمده‌ام و در حالی که کتاب مقدس را پیش چشم دارم و با دستهای خود لمس می‌کنم توبه می‌کنم و ادعای خالی از حقیقت حرکت زمین را انکار می‌کنم و آنرا منفور و مطرود می‌نمایم

-- ایران ، Aug 2, 2009 در ساعت 06:00 PM

در كتاب " بر فراز خليج " جناب آقاي نجات حسيني نوشته اند كه در ايران اگر يك نفر به زندان مي رفت و اعتراف مي كرد از جانب دوستانش طرد مي شد ( زمان شاه ) ولي در فلسطين اگر يك نفر توسط اسرائيل دستگير مي شد و اعتراف هم مي كرد انگار نه انگار كه اتفاقي افتاده دوستانش گرم تر از گذشته پذيرايش مي شدند چون شرايطي را كه آن فرد در آن قرار داشته مي دانستند . بايد متوجه باشيم كه اين عزيزان در چه شرايطي 50 روز به سر برده اند ، من كه به شخصه اگر يك روز در آن شرايط به سر ببرم به آدم نبودن خودم هم اعتراف مي كنم چه برسد به جاسوس بودن ، پس بياييد با آغوش باز پذيراي مبارزان زندان كشيده باشيم و از آنان به عنوان قهرمان تجليل كنيم .

-- بدون نام ، Aug 3, 2009 در ساعت 06:00 PM

این مثلا" محاکم ، محکوم هر وجدان و خرد انسانی و از ابداعات دهه 1930 شوروی است و لی انصافا" اگراین آدمها آنوقتی که درقدرت،آن هم دو دوره متوالی بودند،به حد اقل مطالبات مشروع و منطقی ملت بطور جدی و اساسی می پرداختند، امروز ما و ایشان دچار چنین فجایعی بودیم؟!

-- پرنده خوار و زار! ، Aug 3, 2009 در ساعت 06:00 PM