رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ شهریور ۱۳۸۸
مهدی کروبی منتشر کرد:

روایت یک «قربانی تجاوز» در حوادث اخیر

مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات، متن اظهارات فردی که گفته شده پس از بازداشت در زندان مورد تجاوز قرار گرفته را منتشر کرد.

وب‌سایت سحام‌نیوز امروز دوشنبه با انتشار اظهارات این فرد که هویتش فاش نشده، به نقل از آقای کروبی گزارش کرده که «این مطلب تنها گوشه‌ای از مستنداتی است که منتشر می‌کند و چنانچه این روند ادامه یابد، مطالب دیگری را منتشر خواهد کرد.»

مهدی کروبی چندی پیش با انتشار نامه‌ای از تجاوز به برخی از دختران و پسران بازداشتی حوادث اخیر در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها خبر داده بود که این موضوع خشم محافظه‌کاران را در پی داشته است.

آنها از کروبی خواسته‌اند که مستندات خود را در اختیار کمیته حقیقت‌یاب مجلس قرار دهد. آن‌طور که رسانه‌ها گزارش می‌کنند، این کمیته امروز دوشنبه در دفتر آقای کروبی با وی دیدار و گفتگو کرده است.


جزئیاتی از مذاکرات این جلسه تا لحظه تنظیم خبر منتشر نشده است.

متنی که مهدی کروبی برای انتشار در اختیار وب‌سایت سحام‌نیوز قرار داده، مربوط به روایت یکی از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر از نحوه برخورد ماموران قضایی با وی است.

این فرد نوشته که به دستور آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس سابق قوه قضائیه، با نماینده قربانعلی دری‌نجف‌آبادی دادستان سابق ایران دیدار کرده و جزئیات رفتاری که با او در یکی از بازداشتگاه‌ها شده را تشریح کرده است.

او همچنین افزوده که ۲۹ مرداد ماه در دفتر کروبی از سوی سه مامور قوه قضائیه «بازجویی» شده است و در جریان بازجویی سه ساعته، از وی درباره نحوه رابطه با مهدی کروبی و حزب اعتماد ملی سئوال‌های گوناگونی پرسیده‌اند.

«آن‌جور که من احساس می‌کنم دوستان آقای مرتضوی نظرشان این است که با تخریب شخصیت اینجانب، موضوع را به سمتی سوق دهند که من از آقای کروبی پول گرفتم یا آقای کروبی تطمیعم کرده تا این ادعا را بکنم»

این فرد نوشته که ماموران قضایی هزاران سئوال غیر مرتبط با موضوع «تجاوز» از او پرسیده‌اند که منجر به تخریب بیش از پیش روح و روانش» شده است.

آن‌طور که این فرد نوشته است، ماموران از او سئوال کرده‌اند که «دخول تا کجا بوده و آیا آن شخص ارضا شده است یا نه؟»

به روایت این فرد بازداشت شده، ماموران پس از پرسش‌های فراوان به وی گفته‌اند که «ما نمی‌دانیم تو راست می‌گویی یا نه. تو ادعای سنگینی می‌کنی. کل نظام مقدس را زیر سئوال بردی. ما از کجا بدانیم که تو را تطمیع نکرده‌اند؟»

وی اضافه کرده است: «آن‌جور که من احساس می‌کنم دوستان آقای مرتضوی نظرشان این است که با تخریب شخصیت اینجانب، موضوع را به سمتی سوق دهند که من از آقای کروبی پول گرفتم یا آقای کروبی تطمیعم کرده تا این ادعا را بکنم.»

وب‌سایت سحام‌نیوز به نقل از آقای کروبی گزارش کرده که «این مطلب تنها گوشه‌ای از مستنداتی است که منتشر می‌کند و چنانچه این روند ادامه یابد، مطالب دیگری را منتشر خواهد کرد»

این فرد همچنین نوشته که پس از پایان سئوال‌ها، با ماموران به پزشکی قانونی رفته است و در میانه راه، بحثی با یکی از ماموران در خصوص انتخابات داشته که این مامور، در دفاع از صحت انتخابات گفته است: «وقتی رهبری فرمودند انتخابات درست بوده، یعنی بوده.»

این فرد در بخش دیگری از روایت خود می‌نویسد که ماموران، در پزشکی قانونی نامه‌ای را که پزشک معالج به وی داده بود تا پس از شرح درمان پزشکانی که پیش از این او را معاینه کرده بودند، نظر خود را بدهد، گرفته و تحویلش نداده‌اند.

این فرد اضافه کرده که مامور مذکور پس از گرفتن نامه پزشکی قانونی به وی گفته است: «اگر اتفاقی هم افتاده نباید می‌گفتی، باید به خدا واگذار می‌کردی. الان ببین آبروی خودت و خانواده‌ات را برده‌ای.»

وی در پایان اظهارات خود خطاب به سه ماموری که نامی از آنها نبرده، نوشته است: «من زندان بودم چشمان و دستهایم بسته بودند؛ به حد مرگ مرا زدند و بدتر از همه کاری با من کردند که نزد تمام بی‌دینان و بت‌پرستان مذموم است و من تنها جرات این را داشتم که آقای کروبی را از این موضوع مطلع کنم. من از شخص حقیقی شاکی نیستم چرا که می‌دانم متاسفانه همیشه در کشورمان گناه به گردن یک شخص رده پایین یا یک گروه پایین رتبه می‌اندازند و هیچ‌وقت با مسببین اصلی برخوردی درخور انجام نمی‌شود.»

نامه کروبی به احمد توکلی
در پیوند با این گزارش، مهدی کروبی همچنین با انتشار نامه‌ای به انتقاد‌های احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس پاسخ داد.

آقای توکلی هفته گذشته با انتشار نامه‌ای از اقدام کروبی در افشای تجاوز‌ به برخی بازداشت‌شدگان حوادث اخیر در بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها انتقاد کرده بود.

این نماینده مجلس، آقای کروبی را از سقوط به «چاه ویل» برحذر داشته است.

کروبی: «آیا ما بی‌قانونی کردیم یا آنها که صرفا قانون را در جهت منویات و در خدمت مقاصد خود می‌پندارند»

مهدی کروبی در واکنش به نامه توکلی، در نامه‌ای خطاب به وی نوشته است که اگر سکوت کند، «خلاف مصلحت» است.

او در نامه خود با برشمردن اتفاقاتی که طی دو ماه گذشته رخ داده، از توکلی پرسیده است: «آیا این وضعیت تاسف‌بار را نمی‌بینید؟ چگونه است که از کنار این مسائل تلخ به راحتی عبور می‌کنید؟»

دبیرکل حزب اعتماد ملی پرسیده که «آیا ما بی‌قانونی کردیم یا آنها که صرفا قانون را در جهت منویات و در خدمت مقاصد خود می‌پندارند؟»

کروبی در بخش دیگری از نامه خود از توکلی سئوال کرده است: «آیا اکنون و با وجود فشارهای سیاسی وارده، مجلس می‌تواند همان نقش واقعی خویش که امام دنبال می‌کرد را ایفا نماید؟»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

متاسفانه امثال توکلی خط قرمزی دارند به نام ولایت مطلقه آقای خامنه ای که دفاع از آن حاشیه امنیت ایشان را تامین می کند و حاضرند بر هر جنایتی - جنایتی بزرگتر از تجاوز به عنف در اسلام هم داریم؟ - به خاطر حفظ این حاشیه امنیت سرپوش بگذارند.

-- مهدی ، Aug 24, 2009 در ساعت 04:00 PM

این نامردان پیرو علی و نایب برحقش خامنه ای ...با این سوالها خواسته اند از یک طرف این پسر شجاع را دچار عذاب وجدان کنند و از طرف دیگر او را بترسانند و هم اگر حتا با حرف هم شده یک بار دیگر از طرف امام زمانم عج و نایب بر حقش به این طفل معصوم آزار جنسی و روحی برسانند. خوشبختانه با روح بزرگ این پسر و شجاعتش نقشه و فتوای ولی عصرشان نا کارآمد افتاده است. ....بر این حکومت اسلامی ...بر خامنه ای نامرد ....بر روحانیت مفتخوری که اینک ساکت مانده.
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Aug 24, 2009 در ساعت 04:00 PM

....هرآن که رفت فروماند! هرآن که ماند نیارست! کسی به روز واقعه از چشمه سار نیامد خدا به آن دیار نیامد! ... "حبیب نی چی"

-- بدون نام ، Aug 24, 2009 در ساعت 04:00 PM

كِي اين كابوس تموم ميشه؟

-- ري را ، Aug 24, 2009 در ساعت 04:00 PM

"مهدی کروبی در واکنش به نامه توکلی، در نامه‌ای خطاب به وی نوشته است که اگر سکوت کند، «خلاف مصلحت» است."
"کروبی در بخش دیگری از نامه خود از توکلی سئوال کرده است: «آیا اکنون و با وجود فشارهای سیاسی وارده، مجلس می‌تواند همان نقش واقعی خویش که امام دنبال می‌کرد را ایفا نماید؟»"
گفتار کروبی در بالا بخوبی نشان دهنده آنست که همانند دیگر سرکردگان نظام هر گونه ظلم و ستمی که بر ما مردم رود افشای آ ن فقط با در نظر گرفتن «مصلحت» جایز است و اینکه «خدمت به هم نوع و هموطن خود» یعنی «خدمت به امام» (حتی اگر خودم امام هم ظالم و فاسق و ولی شیطان باشد) و نه خدمت به خدا و رضای او. معنی اسلام آخوندی روز به روز خدا را شکری شفافتر و واضحتر می شود.

-- بدون نام ، Aug 24, 2009 در ساعت 04:00 PM

زنده باشی قهرمان. از نظر من تو قهرمانی چون بعد از این وضعیت بد روحی به خودت مسلط شدی و حالا با وجود وضعیت خطرناک و تجربه بدی که داشتی داری از حق خودت و صدها نفر دیگر دفاع می کنی .واقعاً مردی .بهت افتخار می کنیم. تو باعث اعتبار کلمه قهرمانی.

-- مریم ، Aug 24, 2009 در ساعت 04:00 PM

به وجودت افتخار میکنم هموطن, مبادا تهدید و شکنجه های ددمنشان تو را از پای درآورد یا نا امید شوی .. بزودی تمامی غاصبان و جانیان نیز آمران آنان بوسیلۀ خود ملت محاکمه خواهند شد. پایدار باشی جوان. بدرود

-- ساناز ، Aug 24, 2009 در ساعت 04:00 PM

درود بر تو اي دليرمرد ايران

-- رضا ، Aug 24, 2009 در ساعت 04:00 PM

دوستان پیش از آنی که این فیلم را قاتلان و متجاوزان مردم ایران بر دارند نگاه کنید. اینجا همانجایی ست که پیکر دختران و پسران ما مردم را بعد از هزار بار تجاوز جنسی توسط پاسداران و بسیجیان و برادران لبنانی و حماس فلسطینی و قتل آنها در این مکان به خاک سپرده اند. لطفا هر چه زودتر ببینید. اما پیش از دیدن مرگ بر حکومت اسلامی و مرگ بر روحانیت شنیع و خاموش رابخاطر بسپارید و بر هر دیوار و هر اتوبوس و هر کامیون بنویسید.
http://emruz.net/ShowItem.aspx?ID=23840&p=1

-- بدون نام ، Aug 24, 2009 در ساعت 04:00 PM

تا این بلا سر بازجوها و خود سعید مقدم و رادان و احمدی مقدم نیاد، نمی فهمن که این بیچاره چی میگه!!!
اینا خوب میدونن که تجاوزها واقعا بوده! وگرنه اینقدر دستپاچه نمی شدن و اینقدر ناشیانه تکذیب نمی کردن! منتها برای اینکه آبروشون نره خودشونو زدن به کری!!!

-- بدون نام ، Aug 24, 2009 در ساعت 04:00 PM

ba dorood be rohe pak shahidan rah azadi nang bar diktatoran jomhorie nangin zende bad azadi va jomhorie irani bashad rozi ke in dezhkhiman khodeshan be chah bioftand va melat azad gardand

-- mahnmaz ، Aug 25, 2009 در ساعت 04:00 PM

سلام بر شيخ اصلاحات جناب اقاي كروبي
باعث تشكر از جنابعالي ميباشد كه اين مسائل را با شجاعت پيگيري فرموده ايد
اگر يك هزارم اينمسائل در گذشته اتفاق ميافتاد تمام مراجع باعتراض بلند ميشدند
حالا اين مراجع معضم كجا هستند
چرا سكوت كرده اند ايا فقط منتظرند مردم مسائل شرعي را سئوال نمايند يا وظايف ديگري را هم دارند
درخاتمه از شجاعت ابراز اين برادر مان هم تشكر كرده واين قابل احترام براي تمام ايرانيهاي غيور ميباشد

-- كمال ، Aug 25, 2009 در ساعت 04:00 PM

خدایا این لواط کاران و شکنجه گران را برانداز

-- اکبر ، Aug 25, 2009 در ساعت 04:00 PM

جوان درود بر تو. تو صدای هزاران اسیر در بندی هستی که هر روزمورد شکنجه و تجاوز این رژیم قرار گرفته ومیگیرند .به امید پیروزی هر چه زودتر حق بر باطل

-- dad khah ، Aug 25, 2009 در ساعت 04:00 PM

من متاسفم كه اين مردشريف راتاكنون نميشناختم

درودبرتوكه مظهر شرافت شده اي

-- ناصر ، Aug 25, 2009 در ساعت 04:00 PM

این مامور، در دفاع از صحت انتخابات گفته است: «وقتی رهبری فرمودند انتخابات درست بوده، یعنی بوده.»
----------------------------------------------------
آخیش !
خیالمون راحت شد !
ما رو باش که فکر می کردیم تقلب شده !

-- نیما ، Aug 25, 2009 در ساعت 04:00 PM

با درود بر این جوان دلیر وشیر زنان مبارز در راه آزادی کشورمان به ویژه بانو آل کنعان وکتایون نازلی.بهرام بیضائی در نامه ای به .... نوشته بود....آیا شما فاتحید و ما مغلوب و .....با پوزش از کسانیکه با کوفتن سرو کله ی خود بدیوار میخواهند از اسلام نمونه های عدالت وتحمل دگر اندیشان و گذشت و جوانمردی بیرون بکشند خواهش میکنم به تاریخ تبری و نوشته های ابن خلدون نگاهی بیاندازند تا رفتار مسلمانان را با مردم زیر یوغ اسلام را بهتر بدانند وبیشتر بشناسند .نخستین کار مسلمانان تقسیم غنائم جاندار وبی جان بود پس از فرستادن سهم امیر المو منین .ودر همان حال تجاوز به زنان ودختران بعنوان غنیمت جنگی وسپس کشتن پیر مردان وپس از آن فروختن مردان و زنان بنام کنیز وغلام در بازارهای مصر وشام وحلب وبغداد و....آیا هیچ معروف خمینی را بیاد دارید او هیچ دوستی با ایران وایرانی نداشت درست مانند اجداد مسلمانش.نمونه این بیدادگری خونریز اسلامی کشتن ارتشیان بود که بیطرفی اعلام کرده بودند و خمینی قول آقا شدن به انها داده بود.همانگونه که ابو مسلم خراسانی را بدام انداختند .بنا بر این تا هنگامیکه دارودسته ی خمینی وپرستندگانش در ایران نفت میفروشند وخون میریزند ملت ایران روی خوشی و آزادی نخواهد دید .در بهترین حالت ملت باید ساکت باشد و جزیه بپردازد....

-- behnamm ، Aug 25, 2009 در ساعت 04:00 PM