رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱ شهریور ۱۳۸۸

هشدار درباره اعتراف‌گیری‌ها از زنان

جبهه مشارکت ایران اسلامی نسبت به اعتراف‌گیری «اخلاقی» از «زنان پاکدامن» و برگزاری دادگاه‌های «ضربتی چند دقیقه‌ای» برای گروهی از فعالان سیاسی هشدار داد.

در بیانیه‌ای که این جبهه سیاسی امروز یکشنبه منتشر کرده، اعلام شده که «گروهی قلیل» با تمرکز بر دو شیوه «تفتیش عقاید» و «اجبار بازداشت‌شدگان، به خصوص زنان پاکدامن و نستوه اسیر، به اعترافات ساختگی در خصوص مسائل اخلاقی» باب جدیدی را در روند «نجات کودتا» آغاز کرده‌اند.

در این بیانیه آمده که «دستگیری برخی از زنان در حوادث اخیر، تنها و تنها بدین منظور انجام شده است تا با فشار طاقت فرسای روحی و جسمی به حریم خصوصی و خانوادگی آنها، آنان را مجبور به اعتراف اخلاقی علیه خود و افراد دیگر کنند.»

جبهه مشارکت بدون اشاره به نام این «گروه قلیل»، افزوده که آنها با نگهداری رهبران اصلاح‌طلب در «انفرادی‌های روح‌شکن و بی‌خبری محض» قصد دارند در پروسه طولانی «تفتیش عقاید» این رهبران را از پای در بیاورند.


آن‌طور که در بیانیه مشارکت آمده است، بازجویی‌ها در زندان «حول مسائل ایدئولوژیک دور می‌زند» و تلاش می‌شود تا از زبان «اسیران آزاده» جمله‌ای در تائید «عقاید باطل و ظالمانه فرقه کودتا» به دست آورده شود.

این جبهه سیاسی در بخش دیگری از بیانیه خود پرسیده است: «به راستی اگر کوچکترین سند مستدل و محکمه پسندی در اختیار بازجویان بود، آیا به این اقدامات شنیع و ضدشرعی و ضد قانونی و ضداخلاقی دست میزدند؟ آیا جز این است که می‌خواهند با حربه‌های این‌چنینی، اراده پولادین اسیران خود را بشکنند؟»

«دستگیری برخی از زنان در حوادث اخیر، تنها و تنها بدین منظور انجام شده است تا با فشار طاقت فرسای روحی و جسمی به حریم خصوصی و خانوادگی آنها، آنان را مجبور به اعتراف اخلاقی علیه خود و افراد دیگر کنند»

این برای نخستین‌بار است که یک حزب سیاسی درباره نحوه اعتراف‌گیری‌ها از زنان زندانی هشدار می‌دهد.

آمار دقیقی از تعداد زنانی که طی دو ماه گذشته از سوی ماموران انتظامی و امنیتی بازداشت شده‌اند در دست نیست و بسیاری از خانواده‌های آنها اطلاع کاملی از محل نگهداری بستگانشان ندارند.

جبهه مشارکت، هدف چنین برخورد‌هایی با زنان زندانی و فعالان سیاسی را راهی برای خلاص شدن از «شر پرونده زندانیان سیاسی که روز به روز، بیشتر مایه رسوایی آنها می‌شود»، اعلام کرده است.

در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است که «با مغشوش کردن فضا و مشوش کردن افکار عمومی و مخلوط کردن حق و باطل» قصد دارند این پرونده‌ها را با «کمترین هزینه‌ای» ببندند.

جبهه مشارکت همچنین خبر داده که در یکی از جلسات محاکمه قرار است متنی از قول سعید حجاریان قرائت شود که معلوم نیست «به لحاظ جسمانی و روحی» در چه شرایطی به سر می‌برد.

این جبهه با محکوم کردن چنین اقداماتی، از سران قوای مقننه و قضائیه و کمیته‌های پیگیری حوادث اخیر خواسته که «مانع از فرار به جلوی کودتاچیان شوند.»

مشارکت اعلام کرده که «گروهی قلیل» با تمرکز بر دو شیوه «تفتیش عقاید» و «اجبار بازداشت‌شدگان، به خصوص زنان پاکدامن و نستوه اسیر، به اعترافات ساختگی در خصوص مسائل اخلاقی» باب جدیدی را در روند «نجات کودتا» آغاز کرده‌اند

جبهه مشارکت ایران اسلامی همچنین خواستار آزادی بی‌قید و شرط همه زندانیان سیاسی و رسیدگی به نحوه بازداشت، بازجوئی، و چگونگی رفتار با این افراد در زمان بازداشت آنها شده است.

محسن میردامادی دبیرکل این حزب، جزو کسانی است که در جریان حوادث اخیر بازداشت و در زندان به سر می‌برد.

عبد‌الله رمضان‌زاده و محسن صفایی فراهانی از دیگر اعضای این جبهه سیاسی به شمار می‌روند که هم‌اکنون در زندان به سر می‌برند.

برگزاری جلسه محاکمه برخی از فعالان سیاسی بازداشت شده حوادث اخیر با واکنش‌های منفی برخی از مراجع تقلید شیعه، احزاب سیاسی اصلاح‌طلب و سازمان‌های مدافع حقوق بشر مواجه شده است.

آنها خواستار رسیدگی «عادلانه» به اتهامات وارده شده به بازداشت‌شدگانی هستند که تمام مراحل دستگیری تا اعتراف‌گیری‌شان «غیرقانونی» بوده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

شما را بخدا نگاه کنید در حالی که فرزندان ایران زمین در زندانهای حکومت الله و بدستور روحانیت و در راس آنها خامنه ای قواد منورد تجاوز قرار می گیرند رهبر ظالم حکومت اسلام ناب محمد ببیند چگونه .... می کند:
‌رهبر انقلاب:بايد با دشمنان سرسخت و با دوستان مهربان بود

در اولين روز از ماه مبارك رمضان ، ‌ماه رحمت و ضيافت الهي و بهار قرآن، حسينيه امام خميني (ره) عطرآگين از رايحه آيات نوراني قرآن شد و جمعي از قاريان ممتاز،‌ استادان و حافظان كلام‌الله مجيد، با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ، آياتي از قرآن كريم را تلاوت كردند. به گزارش ايسنا، در اين محفل معنوي و انس با قرآن، كه بيش از سه ساعت و نيم به طول انجاميد، گروه‌هاي جمع‌خواني نيز به تلاوت آياتي از قرآن، مدايح نبوي و ابتهال پرداختند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين جلسه معنوي و پر فيض "با اشاره به ارتقاي كيفيت تلاوت قرآن در كشور" توجه به لحن، تجويد، نحوه اداء و قرائت آيات متناسب با مفاهيم و مضامين را مقدمه‌‌ امر مهم ديگري يعني انس جامعه با قرآن دانستند و خاطرنشان كردند: هنگامي كه انسان با قرآن مأنوس مي‌شود، سخن قرآن را در زمينه مسائل گوناگون زندگي و جامعه مي‌خواهد و مي‌شنود. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: لحن و آهنگ خوب،‌ قرآن را شيرين مي‌كند و بر نفوذ قرآن در دل‌ها موثر است اما قاريان خصوصا جوانان، قرآن را به نحوي تلاوت كنند كه دل را به ياد خدا بيندازد و خشوع ايجاد كند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اينكه خشوع در برابر آيات قرآن، زمينه‌ساز هدايت قرآني است، افزودند: وقتي آيات شريفه قرآن به عنوان الهام‌الهي بر دل نازل مي‌شود جذب و هضم دل مي‌شود و قلب و دل متناسب با آيات الهي تحول پيدا مي‌كند. ايشان با اشاره به توصيه قرآن به وحدت و اعتصام به حبل‌الله خاطرنشان كردند: دل‌هايي كه پيام مهم قرآن را درك كرده‌اند، به خاطر اغراض و مسائل شخصي وحدت عظيم ملي را به هم نمي‌زنند. ايشان به پيام مهم ديگر قرآن يعني تعيين الگوي رفتاري مومنين در مواجهه با دشمنان و دوستان اشاره و خاطرنشان كردند: براساس مفاهيم قرآني، بايد با دشمنان سرسخت و غيرقابل نفوذ ‌و در نقطه مقابل،‌ با دوستان مهربان و نرمخو بود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: اگر دل‌هايمان را ظرف پذيرنده باران و رحمت الهي و هدايت قرآن قرار دهيم، پذيرش پيام‌هاي قرآن آسان مي‌شود و منافع و اغراض شخصي، قدرت و پول طلبي مانع عمل به آيات الهي نمي‌شود. رهبر انقلاب اسلامي، آيات قرآني را مانند آب، حيات‌بخش دانستند و افزودند:‌ قرآن هميشه مورد نياز و تاثير آن هم به تدريج و در طول زمان است ضمن آنكه مفاهيم قرآني بي‌انتهاست و با انس قرآن مي‌توان ابواب جديدي را گشود و گره‌ها را باز كرد.


نسیم شمال گفته بود:
پدر ملت ایران اگر این بیپدر است

بر چنین ملت و گور پدرش باید .....
اما خوشبختانه ملت ایران این ....مجسم را پدر خویش نمی داند، گر چه او خود، خود را رمال عالم بشریت بداند!

-- بدون نام ، Aug 23, 2009 در ساعت 03:00 PM

تفتیش عقاید از مشخصه های ذاتی دین های ابراهیمی (مسیحیت، یهودیت، اسلام) است.

-- شایا ، Aug 23, 2009 در ساعت 03:00 PM