رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱ شهریور ۱۳۸۸

راه حل هاشمی برای شرایط کنونی ایران

اکبر هاشمی رفسنجانی گفت که ایجاد فضای نقادی آزاد، برخورد با قانون‌شکنان و احقاق حقوق افرادی که حقشان ضایع شده، راه‌گشای مسائل کنونی ایران است.

آقای هاشمی امروز شنبه در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام از صاحبان «نفوذ، تریبون و رسانه» خواست به «تفرقه» دامن نزنند و در جهت «وحدت» حرکت کنند.

اظهارات رئیس مجلس خبرگان رهبری مشابه سخنانی است که وی ۲۶ تیرماه گذشته در خطبه‌های نماز جمعه تهران ایراد کرده بود.


هاشمی در آن روز از مسئولان جمهوری اسلامی خواسته بود که بازداشتی‌های مرتبط با انتخابات را آزاد کنند، فضایی باز در اختیار معترضان قرار بدهند و از آسیب‌دیدگان نیز دلجوئی کنند.

این پیشنهاد با واکنش تند برخی جریان‌های محافظه‌کار مواجه شد و تاکنون از سوی مقام‌های امنیتی و قضائی نیز مورد توجه قرار نگرفته است.

این برای دومین بار است که آقای هاشمی پیشنهاد‌های خود برای حل و فصل «بحران‌های» موجود در ایران را مطرح می‌کند.

هاشمی اظهار امیدواری کرد مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور شخصیت‌های نخبه و فراجناحی بتواند در «حل و فصل بحران و حفظ وحدت، پیش‌قدم» باشد

او گفت که در شرایط کنونی «رهنمود‌های» آیت‌الله علی خامنه‌ای نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و «هر کس در هر مقامی خود را ملزم به رعایت آنها بداند.»

هاشمی اظهار امیدواری کرد مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور شخصیت‌های نخبه و فراجناحی بتواند در «تحقق این مهم پیش‌قدم» باشد.

اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی ایراد می‌شود که جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران در پایان سی و یکمین نشست سالانه خود با انتشار بیانیه‌ای از پیشنهاد‌های وی برای حل و فصل مسائل کنونی کشور حمایت کرده است.

حزب کارگزاران سازندگی نیز امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای، گام نخست برای برخورد عاقلانه با چالش‌های موجود را استفاده از «سرمایه بزرگ خرد و خردورزی نظام، صرف‌نظر از حضور آنان در حاکمیت یا تعلق ایشان به جمع گسترده منتقدان» دانسته است.

این حزب اظهار امیدواری کرده که جمهوری اسلامی ایران باوجود همه مشکلات و پرداخت «هزینه‌های سنگین و نابجا» می‌تواند با «تدابیری جامع و عاقلانه» از فرصت‌های باقی مانده برای «اصلاح واقعی نظام و پایداری و سربلندی» آن استفاده کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من نميدونم اينهايي كه در دوره انقلاب 57 بودند و تا ديروز صداشون گوش فلك رو كر كرده بود كه ببينيد ما چه رستم هايي بوديم كه شاه نتونست جلوي ما وايسه ‚امروز چطور تو لاك خودشون خزيدن و فقط يه هاي و هوي الكي ميكنن و به ناف خلق بينوا مي بندن كه ما هنوز پشت شماييم . و اون حديث پيغمبر رو نشنيدن كه هر كس صداي مظلوم رو بشنوه و و صداش در نياد مسلمون نيست . بخدا من اين روزها حتي فكر ميكنم يه مرد هم تو مملكت ما نيست .

-- nasser hashemzadeh ، Aug 22, 2009 در ساعت 03:00 PM

آقای هاشمی رفسنجانی وقت زیادی ندارید! اگر نجنبید شما و نظامتان را همان دستهای مرموزی که خودتان بهتر می دانید خواهند برد! بخودآیید تا دیر نشده یکسر با مردم همراه شوید. خامنه ای نامردتر از این است که شما فکر کرده اید. او پوست شما را و فرزندانتان را خواهد کند و در آن کاه خواهد کرد. بخودآیید. دیری ست که دیر شده، ولی این روزها را دریابید. اگر چه می دانم که می دانید، اما می دانم که نمی دانید که میدانید. نوعی مسامحه در شماست. که از کودکیان می آید سالها پیش در کرمان پیرمردی بنام صالحی که چون دیگر نیست و بچه هایش هم امریکا هستند نامش را می برم آری او می گفت که اکبر آقا آخرش مو را در ماست خواهد گذاشت! آقا صراحت داشته باشید. شما کدام نظام را می خواهید نجات دهید. نظامی که به پسرک پانزده ساله 43 بار در عرش یک هفته تجاوز شده، نظامی که فرمانده بسیجش و فرمانده پاسدارش به پسران و دختران ایران تجاوز جنسی می کند و تنازه همدست هم از لبنان و فلسطین می آورد. و تازه ما مردم نامحرم به امور خودمان یک از هزارانش را می دانیم. آقای رفسنجانی این است و این بود سیمای عفاف مذهب محمد و علی؟ این است و این بود معنی گشت هایی که ما را ارشاد می کردند؟؟ آقای رفسنجانی این بود معنی عدالت اسلامی شیعی؟ آقای رفسنجانی من نمی دانم آیا شما اهل خجالت هم هستید یا نه! رها کنید این نظام خوناشام را، این نظام تجاوز گر جنسی و غیره را، این نظام سنگسار را، این نظام شما سی سال است که تجاوز جنسی را با حکم ائمه می کند آقای رفسنجانی، سی سال است که ترور می کند که جنگ می کند، که در ملع عام اعدام می کند، که در ملع عام شلاق می زند، که در ملع عام دست می برد، که زندانی می کند، که شکنجه می کند. آقای رفسنجانی شما را بخدا شما ستمگرید یا شاه ستمشاه بود، خمینی شما ملعون است یا شاه. آقای هاشمی رفسنجانی نظام شما روی نظامهای استالین و هیتلر و پلپوت را سفید کرد. چه برسد به شاه که در برابر شما و آنها فرشته بود. آری آقای رفسنجانی باور کنید در همین جهان مکافاتی هست، بترسید از آن مکافات من ئیک جمهوریخواه ایرانیم، به خدا ایمان ندارم، ولی به تاریخ ایمان دارم تاریخ پر است از خونخوارانی که سرانجام با زلت و خواری از قدرت کنار زده شده اند. شما روحانیت با همه ی سماجتتان نمی توانید سمج تر از تاریخ و جبر و جبروت آن باشید. برای دیگر تکرار می کنم تا دیر نشده خودتان را از زیر چنبره رهبر مخنث انقلاب بیرون آورید فردا بسیار دیر خواهد شد.

-- بدون نام ، Aug 22, 2009 در ساعت 03:00 PM

پیوند دوباره تان با جانیان حاکم مبارک! عمر آزادی طلبی شما خیلی‌ کوتاه بود اگرچه همه از همان اول هم میدانستیم که روی جنابعالی نیز نمی‌‌توان حساب کرد. گفتیم ببینیم چی‌ کار می‌کنید. حالا هم ببینیم دیگه کی‌ مردم رو وسط راه ول می‌کند و کی‌ تا آخر کنار مردم می‌‌ماند!

-- ستاره ، Aug 22, 2009 در ساعت 03:00 PM

آقای هاشمی کدام نظام؟ مصلحت کدام نظام؟ نظامی زور و ریاکاری و دروغ و تجاوز به همه حقوق انسانی؟ وقتی که کار را به اینجا رساندند که هر کودک دبستانی و کودکستانی شعار مرگ بر دیکتاتور را زمزمه می کند دیگر این نظام محکوم به فنا است و این دست و پا زدن ها بیفایده. شما هم با این آقایان که کنار هم نشسته اید اگر کنار بیایید خیانت به مملکت کرده اید. می خواهید از حداد ناعادل دلجویی کنید یا از لاریجانی ظالم؟ یک لحظه هم که شده به وجدان خود رجوع کنید و ببینید که چه بر مردم گذشته. ببینید که کدامین قشر و طبقه از دست اراذل و اوباش این رژیم در امان است. وقتی که این رژیم خودی های خودرا سر به نیست میکنند وای به حال من غریبه.
ایرانی دیگر بیدار شده اصلا فکر مصلحت این بی نظام نباشید و سعی در نجات این ضحاک و ضحاکیان نکنید که آنها در گرداب اسیرند و دیر یا زود به ذباله دان تاریخ خواهند رفت. باید فکر بعد از این رژیم باشیم و باید الان برنامه ریزی کنیم که چه کنیم که دوباره نسل های بعدی به دام ظالمان نیافتند. باید خواست مردم را بر آورده کنیم که همانا استقلال آزادی جمهوری ایرانی است.
اگر الان پیشگیری نکنید بدانید که اسلام شما هم بر باد خواهد رفت و وقتی مردم آگاه شوند که 30 سال تحت دین اسلام دروغ و نیرنگ تحویلشان شده است دیگر به حرف به هیچ آخوند و ملایی گوش نمی دهند. همانطور که در انقلاب 57 تجربه شد نظام شاهنشاهی با آنهمه دبدبه کبکبه فراموش شد.

-- داریوش ، Aug 22, 2009 در ساعت 03:00 PM

Rafsanjani is wasting time. No one in the system currently listiens to logic. I suggest that Mr. Rafsanjani exercise his power to vote Khamenei out ASAP. Every hour passes by these animals get more established and extrengthen thei footing. Bahram G

-- Bahram G ، Aug 22, 2009 در ساعت 03:00 PM

خیلی زور زدین متن رو جوری بنویسید که حمایت مستقیم هاشمی از رهبری برداشت نشه؟!
به کوری چشم دشمنان وحدت ملت!
..اخه اینقدر هم ناشیانه عمل می کنید که اعتبار خودتون رو زیر سوال می برید!

-- sina ، Aug 22, 2009 در ساعت 03:00 PM

عجب نبوغی!

بیخودی نیست عده ای رمال و آیت اله و دکتر و مهندس و استاد دانشگاه میشوند و بقیه عالم عمله و کارگر و بدبخت بیچاره باقی می مانند!

فقط در حیرتم که آیا ایشان چشم بسته غیب گفته اند یا کسی هم در بیان کردن این کلمات قصار یاری شان کرده است؟

-- خرس رمال ، Aug 22, 2009 در ساعت 03:00 PM

After thirty years people realize The Shah was not all that bad.At least SAVAK did not rape anyone or they didn't summary execute people in 15 minutes.Oh well, what can you do? There is a good saying:"Once Molla gets on the donkey the only way for the donkey to be free is either the Molla to die or the donkey to die.Ask yourself this "Do I still believe in Arab GOD and Islam, if not then burn the Qoran .

-- بدون نام ، Aug 22, 2009 در ساعت 03:00 PM

بیچاره انها که هنوز به رفسنجانی ....دل بسته اند کسی که بنیانگزار و ایدیولوگ ریا و جنایات ٣٠ سال گذشته بوده. بیچاره انها که فراموش کرده اند که النون عین اکبر است !!!

-- D.J. ، Aug 22, 2009 در ساعت 03:00 PM

man motawaje nemisham chetor in mardom va khyliha cheshm be in Robahe makar dokhteand!!! yadetan nist ke in agha dar ghatlhaye dahe 60 dar iran dast dashte.in agha dar azlle Banisadr dast dashte va yeki as baniane edame jang bin iran va irak bode.hal chegone ma as roshanfeker ta siasy va ghyro del be ouz basteim.kesi ke ba makari va hile khameni ra be velayat resand.hal aye delsostar as madar shode ast.in akhonhaye shieh kareshan faght dorogh va shayadi ast.in daghalkaran baraye baghaye khod dast be har kari misanand bikhod khod ra be in shayadan nabandim zira oftadan dar dame inha hamana marg va edam ast.be omide azady iran as change akhond va rohaniate shayad.Saeid Alman

-- بدون نام ، Aug 22, 2009 در ساعت 03:00 PM

man nemidoonam chera hame fakr mikonan in rafsanjanee masalan ghodrat dare ooza ro dorost kone, baba oonam hich karast, nirooye entezamee daste rahbare va hich kasee hich karee az dastesh bar nemiayd ke mosalemat ameez beshe rahbaro bardasht

-- farshid ، Aug 22, 2009 در ساعت 03:00 PM

بنام خدای توانا

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برتمامی مسلمین مبارک باد.

در ارتباط با موضع رفسنجانی این را همه بدانند امر غریبی اتفاق نیفتاده . او همان است که با اکبر گنجی مشابه همین بگیر و ببندها را کرد..............اگر فشار خانواده اش نبود........زودتر از اینها اعلام موضع میکرد.....ووو

-- بدون نام ، Aug 22, 2009 در ساعت 03:00 PM

هاشمی‌ کسی‌ است که برای ناا بودی مردم این سرزمین همه کار کرده و از این به بعد هم خواهد کرد. اون یک ....است.

-- بدون نام ، Aug 23, 2009 در ساعت 03:00 PM

Mr. Rafsanjani Thank you for showing your real face to tjhe people. you never were with the people.

-- moe ، Aug 23, 2009 در ساعت 03:00 PM

سياست در ايران حيدري حسيني است٠
عملگرايي سازشكاري و خيانت است٠
اعتدال و تساهل و تسامح نامش بي عرضگي است٠
اگرمنافع گروهي ايجاب كند موسوي اصولگرا به عرش اعلا ميرسد و گنجي و زيد آبادي به قعر زمين فرو ميروند٠
رفسنجاني تمام اميد جنبش سبز ميشود و گنجي خرابكار تكرو٠

-- hooshang ، Aug 23, 2009 در ساعت 03:00 PM

Mr. Rafsanjani, people of Iran will neve forgive you after what you said today. You're telling everyone to listen to Khamenei after all the rapes, killings, tortures, and imprisonment that were done by his direct order. Shame on all of you. You will see your punishment for all the crimes done by you,, your children, khamenei, ahmadinejad, and others in this bloody government.

-- p. ، Aug 23, 2009 در ساعت 03:00 PM

مولانا در کتاب مثنوی جلد اول موقعیت اًقای رفسنجانی را به خوبی توصیف کرده است

کار آقای هاشمی بیشتر به شیر علم می میماند


حمله مان پیدا و ناپیداست باد جان فدای آنکه ناپیداست باد>

آقای هاشمی در خیال خودشان دارند به اصطلاح مردم را سر کار میگدارند. البته این کار ایشان بسیار قابل توچیه است. زیرا هیچیک از قوای انتظامی یا ارتش را ندارد و رهبرعلی میتواند با یک اشاره او را و خانواده اش را از میان بر دارد. حال چرا آقای هاشمی پس از مرگ خمینی این آخوند فکلی را بر اریکه قدرت نشاند بماند. در واقع با همان دستی که داد حالا دارد پس می گیرد
باز هم به قول مولانا:
این جهان کوه است و فعل ما ندا باز می آید نداها را صدا

-- nameless ، Aug 23, 2009 در ساعت 03:00 PM

رفسنجانی همان چیزی که در نماز جمعه گفته بودید را تکرار کرد. رفسنجانی سالها عمر و جانش رو برای این نظام گذاشته عاقلانه است که خودش تیشه به ریشه آن بزنه . او میخواد همین نظام را از درون خودش اصلاح کنه البته مطابق آنچه به نظر خودش می رسه. از این آدم با آن پیشینه چه توقعی دارید. اصلا اومد و این نظام به هم ریخت تازه اول بدیختی ملت و دعوای جناح های مختلف و دخالت خارجی و ... است بابا اگه کمی بیندیشیم متوجه می شیم راهی جز اصلاح درونی نظام نیست. بله یک وقت است که شما می گویید نه کار به جایی رسیده که چاره ای جز براندازی نیست خب آن چیز دیگری استولی رفسنجانی چنین فکری نکرده و نمی کند. او در چار چوب نظام روحانیت دنبال راه حل می گردد. تازه او علیه خامنه ای صریحا حرف بزند بعدش چی؟ چی کار کند؟ بالاخره الان یکی هست در ارکان بالای نظام گاهی کوک مخالفت ساز می کنه همینش غنیمته. شاید من اشتباه می کنم.

-- امین ، Aug 23, 2009 در ساعت 03:00 PM

bah bah midunestim ke hamatun sar ta tah yek karbasid.vali bedunid mardom hamatun ro shenakhtand va dige kutah nemiyand.hamuntor ke dar tabestane 67 khune mardaom ro rikhtid hala ham darid ruye khune mardom rah mirid.lanat bar hokumate dini

-- بدون نام ، Aug 23, 2009 در ساعت 03:00 PM

به نظرم زمان امید بستن به شخصیتهای این نظام بی نظام از معمم و مکلا برای حل کردن مشکلات ایران گذشت است. امید واهی به ناامیدی می انجامد .ایا منطقی است به کسی امید ببندیم که از سرنوشت خود در ایران فردای بدون این نظام مطمین نیشت?مساله اینست رفسنجانی بچه که نیست میداند که سقوط سریع این سازمان دزدی و جنایت منجر به از بین رفتن سریع خودش به عنوان یکی از استوانه های ان خواهد شد .ایا کسی را دیده اید که قلبا او را دوست داشته باشد?او را نمی توان همسنگ خاتمی یا میر حسینی دانست که نه به دزدی و جنایت بلکه در سختگیرانه ترین حالت به ترس,چیزی که همه ما در این سالها بسیار داشته ایم متهم بوده اند. علاوه بر اینکه شیوه سیاست ورزی رفسنجانی همواره مبهم و دوپهلو بوده است نمی توان منکر این شد که رفسنجانی به شدت از اینده نامعلوم خود نگران است.او اولین بار است که می خواهد بر سر سرنوشت خود و نه زیر دستان قمار کند.طبیعیست که قاعده این بازی جدید را نداند و در رو کردن کارتهای بر خلاف باور عموم نه چندان پر شمار خود ,با مهارت همیشگی بازی نکند.سر گردانی او بین مردم و ولایت از سیاست پیشگی نیست.رفسنجانی پیر به حالت کودکی ترسیده و هنوز نمی داند در اغوش کدام دایه خود را رها کند.دایه ای پیر که معلوم نیست زود تر از او نمیرد یا دایه ای که همیشه جوان است و بسان جوانان فردا ممکن است هوسی تازه کند و چه بسا پیرمرد را هم از خانه بیرون پرت کند.
به نظرم ما ایرانیها نباید منتظر کسی باشیم که حرفی که ما جرات زدنش را نداریم بزند به خصوص رفسنجانی.اگر او را مفید میدانیم که به نظر من هست(نمی گویم مهم) باید دست پیش را بگیریم و با اعتماد ب نفس و بزرگواری او را ببخشیم ,به او اطمینان بدهیم که در فردای این خانه نه کاخ اما اطاق مرتبی برای او و بچه ها هست که البته صد بار بهتر از قبرستان مجللیست که انهم شاید از ولایت مداری تصیبش شود.

-- بدون نام ، Aug 23, 2009 در ساعت 03:00 PM

مطالبات ملت ايران حتي از جريان اصلاحات هم گذشته است. پيشنهادهاي اقاي رفسنجاني هم فقط و فقط شايد مسكن‌هاي موقتي باشد. البته اگر عملي شود. با اين حجم جنايت و تجاوز به حقوق ايرانيان روحانيت اعتبارش را در ايران از دست داده است. اين دست تلاش ها توسط رفسنجاني هم نمي‌تواند آبروي رفته را باز گرداند. ايران كنوني همان ايران قبل از 22 خرداد نيست و ايرانيان نيز آن ايرانيان نيستند. آنها اكنون آگاهانه در ساخت سرنوشت و آينده خود شركت مي‌كنند. تمام نهادهاي متجاوز نظير سپاه و بسيج و ... مشروعيتشان را نزد مردم از دست داده‌اند. اين حركت مزورانه رفسنجاني تلاشي براي نگاهداشتن رژيم فروپاشيده‌اي است كه ديگر جايي در ميان ايرانيان و جهانيان ندارد. ممكن است در روزهاي آينده ولي مطلقه فقيه نيز به ميمنت ماه مبارك رمضان بذل و بخشش ملوكانه‌آي نمايند و يا عفو عمومي و چيزي مشابه اين را دستور فرمايند. و مكرر بگويند كه بياييد در زير يد واحده. اما ايرانيان ديگر فريب اين نيرنگ‌ها را نمي‌خورند. ايرانيان با صبر بر شهدا و كشتگانشان به آينده‌اي مي‌انديشند كه هيچكدام از اين قاتلان و متجاوزان نباشند. در اين روزها و ماهها و حتي سال‌هاي پيش رو بايد هوشيار بود و در جهت ساخت ايراني آزاد هر كجا هستيم روشنگري نماييم تا از اين حكومت نكبت و تجاوز رها شويم. دون شأن ما ايرانيان است كه اين الوات و ....بر ما حاكم باشند. فرزند ايران نيستيم اگر اين ماردوش را عادلانه مجازات نكنيم. ايرانيان هوشيار باشيد و فريب نخوريد. هوشيار باشيد تا حسرتي به حسرت‌هاي تاريخي‌مان اضافه نشود. اكنون اين رژيم با تمام دنباله‌ها و تركيبش در حال فروپاشي است. اين يك آرزو نيست بلكه يك واقعيت است و تك تك ما در تسريع اين امر نقش داريم. پس هوشيارانه عمل نماييم. تا آينده را براي فرزندان ايراني‌مان آنگونه كه شايسته است بسازيم.

-- بدون نام ، Aug 23, 2009 در ساعت 03:00 PM

....آقای هاشمی! آخوند باشرف!بگذشته از تن وجان در ره هدف! یک حرف شاعرانه چاکر نثارتان:"با این زبان چرب خواهد گرفت درآینده کارتان!!"تهران بهار 1358 پس از سخنرانی وی در حضور رهبر وقت به مناسبت ترور آیت ا... مطهری"حبیب نی چی"

-- بدون نام ، Aug 23, 2009 در ساعت 03:00 PM

راه حل برای خروج از شرایط کنونی ایران و خاتمه دادن بجنایات بیشمار، بدادگاه کشاندن علی خامنه ای است.حکمش را دادگاه و قضات و شکنجه گران گهریزک بدهند. خلع ید علی خامنه آی از ارکانهای مملکتی خواست اولیه ما است. آقای رفسنجانی این خود دانی و مهلت اقامتت در این دنیا باخررسیده.

-- حافظ تاریخ ، Aug 23, 2009 در ساعت 03:00 PM

چرا اين قدر ما زود قضاوت مي كنيم. آيا تنها به اين دليل كه وي از رهبري نام برده است بايد نظرمان به كلي از وي برگردد؟آيا انتظار داريم او همواره هم چون آخرين خطبه اش حرف بزند . كمي صبر و ديدن باز خورد گفته هايش بد نيست.در هر صورت تا همين جا هم او به جنبش سبز كمك كرده است و عجيب است كه چرا تنها يك جمله يك طرف را اين قدر ناراحت و آن طرف را تا اين حد خوشحال كرده است.اين خو شحالي را آشكارا در ميان محافظه كاران مي توان ديد.آن ها از وحدت حرف مي زنند .كدام وحدت ؟ وحدت متجاوز باتجاوز شده ؛وحدت دزد با مالباخته ؛ وحدت راستي با دروغ يا وحدت ستمگر با ستم ديده؟

-- بدون نام ، Aug 23, 2009 در ساعت 03:00 PM

اگر هدف اصلي جنبش سبز محدودسازي قدرت سياسي و پروژه اصلي آن مشروطيت باشد بايد در راستاي دستيابي به آن از هر ابزاري استفاده كرد . به نظر مي رسد هاشمي رفسنجاني نيز تنها نيرويي است كه با توجه به جايگاهي كه در در ساختار قدرت دارد امكان ياري جنبش را دارد . ما پس از صدسال تجربه مشروطيت و انقلاب اسلامي و آسيبهايي كه از انتقام جويي كوركورانه ديده ايم به اين سطح از عقلانيت رسيده ايم كه از روشهاي راديكالي كه درنهايت هوده اي جز تخريب مملكت ندارند فاصله بگيريم. اي كاش مشروطه خواهان پس از پيروزي در ماجراي استبداد صغير به جاي انتقام جويي از محمدعلي ميرزا و شيخ فضل الله به آينده ايران مي انديشيدند. اي كاش در سيزده آبان كه شاه اعلام كرد صداي ملت را شنيده است از او استقبال مي كرديم . دست كم از تجربه گذشته در بازسازي منطق مبارزه خود در وضع كنوني عبرت بگيريم و به جاي انتقام جويي به فكر اينده ايران باشيم .

-- بدون نام ، Aug 23, 2009 در ساعت 03:00 PM

شاه با آنهمه جنایاتی که درسی و هفت سال مرتکب شد و موقع مردنش ثروتی معادل ٥٠ میلیارد دلار (آنموقع) که بعد از کودتای ننگین ٢٨ مرداد ١٣٣٢ برای خود وخانوادهاش جمع کرده بود، باز موفق نشد از چنگ عزرائیل جان سلامت ببرد. شما هم مستثنا نیستید. ثروتهای بیحد را باخودتان بگور نمیتوانید ببرید لااقل سعی کنید در روزهای آخرعمر یک کار مثبت بنمائید. اگر شهامت برداشتن علی خامنه ای .... را ندارید و مردم ایران را از یک جانی همانند خمینی نجات بدهید، بیائید بعنوان اعتراض باین سیستم استبدادی خودتان را آتش بزنید و دامن پر از گناهتان را پاک نمایید.شاید در این کار پیشنماز بقیه آخوند ها مخالف حکومت عدل علی خامنه ای بشوید.

-- محمد عزراییل طلب ، Aug 23, 2009 در ساعت 03:00 PM

ما باید میدانستیم که قدرت رفسنجانی سالهاست تحلیل رفته و دیگر نشانی از آن هاشمی دهه 70 وجود ندارد. به مثابه سایر عملکردهای قبلی، ایشان همچنان به سیاستهای قبلی ادامه میدهد حال آنکه تاریخ مصرف آن سالهاست که تمام شده است! هاشمی نیز در شمارش معکوس حذف کامل قرار گرفته است و اگر هرچه زودتر خود را از منجلاب خودساخته خارج نسازد در همان جا خفه خواهد شد. بر ماست که بدون چشمداشت به حمایت چنین فردی به اعتراضات سبزمان ادامه دهیم به خاطر ایرانمان، به خاطر سهراب ها و نداها و دیگر جوانان دربند و افسرده از بیداد زمانه و هیچگاه امیدمان را از دست ندهیم.
به امید ایرانی همیشه سبز و پایدار

-- رضا ، Aug 23, 2009 در ساعت 03:00 PM