رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ مرداد ۱۳۸۸

هاله سحابی و کاوه مظفری آزاد شدند

هاله سحابی و کاوه مطفری دو فعال حقوق زنان با تامین وثیقه از زندان آزاد شدند.

خانم سحابی در روز تحلیف محمود احمدی‌نژاد در میدان بهارستان، با ضرب و شتم ماموران بازداشت شد و روز گذشته آن‌طور که عزت‌الله سحابی پدر وی به رادیو زمانه گفته است با تامین وثیقه آزاد شد.

کاوه مظفری از دیگر فعالان حقوق زن است که در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات دستگیر شده بود. وی نیز روز گذشته با تامین وثیقه آزاد شد.


هاله سحابی

آقای مظفری هفته گذشته در نامه سرگشاده‌ای به رئیس قوه قضائیه، ضمن اشاره به موارد «نقض حقوق شهروندی و مغایر با قانون در طول مدت بازداشتش»، خواستار رسیدگی به وضعیت پرونده‌اش شده بود.

این فعال حقوق زنان، ۱۸ تیرماه در حالی که تنها دو هفته از آزادی‌اش می گذشت، دستگیر شد و تا شب گذشته در زندان به سر می‌برد.

ژیلا بنی یعقوب روزنامه‌نگار و سردبیر سایت کانون زنان ایرانی از دیگر فعالان حقوق زن است که از حدود نزدیک به دو ماه پیش به همراه بهمن امویی همسرش در زندان اوین به سر می‌برد.

به گزارش وب‌سایت مدرسه فمینیستی، محمد قوچانی، شیوا نظرآهاری، سمیه توحیدلو، کیوان صمیمی، محمدرضا جلایی‌پور و مهسا امرآبادی از دیگر روزنامه‌نگاران و وب‌نگارانی هستند که در حوادث پس از انتخابات دستگیر شده‌اند و خانواده‌هایشان روز گذشته موفق به دیدار با آنها شده‌اند.


کاوه مظفری

در جریان ناآرامی‌های انتخاباتی در ایران در حدود چهار هزار نفر دستگیر شدند که در میان آنها برخی فعالان سیاسی و مدنی نیز حضور دارند.

قوه قضائیه ایران اعلام کرده که بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان را آزاد کرده است و مابقی به اتهام دخالت در «کودتای مخملی» محاکمه خواهند شد.

محاکمه برخی از این بازداشتی‌ها که در تلویزیون ایران نیز پخش شده، با واکنش‌های زیادی مواجه شده است.

منتقدان می‌گویند که این دادگاه‌ها «نمایشی» بوده و به منظور تخریب چهره اصلاح‌طلبان صورت می‌گیرد، اما موافقان معتقدند که این افراد مرتکب «قانون شکنی» شده و باید محاکمه شوند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بنام نامی ملت ایران

کارکنان محترم مناطق نفتخیز شرکت ملی نفت ایران،همکاران عزیز، ای آنانیکه درواحدهای بهره برداری مناطق نفتخیز دراهواز،مارون،آغاجاری،گچساران،مرکزی،فلات قاره، شیرهای چاههای نفت، این گلوگاه شریانهای حیاتی رژیم منحوس ضدبشری وضداسلامی ومذهبی دردستهای شماقراردارد، بیادآورید سالهای 56و57 را که شما چه شرافتمندانه وشجاعانه بابستن چاههای نفت وقطع کامل شریانهای حیاطی رژیم شاهنشاهی، باعث سقوط نظامی شدید که نه بصورتی که امروز به خواهران وبرادران وشرف وناموسمان تعرض میشود،تعرض میشد ونه مثل امروز آنچنانکه چماقداران این رژیم ، ددمنشانه رگباربرروی ملت شریف ایران میگشایند،میگشود.ولی متاسفانه وصدهزارتاسف برخلاف خواستمان رژیم خونخوار وخونریزووحشی ووحشی پروری راجایگزین کردیم، که تا آمدیم بخودآییم، اول شورای صنعت نفت را که از بتن اعتصابات شکل گرفته بودمنحل کردند،سپس به خانه نشین کردن وبگیروببندکردن سران اعتصابیون پرداختند.پس برشماست امروز که ملت ایران دربرابراینهمه بیدادسالیان رژیم سفاک وضدخدایی وضدبشری که انسان را به جرم گفتن الله اکبر به گلوله میبندند،قدعلم کرده است وفریادبرآورده است"مرگ بردیکتاتور" ، دست به اعتصاب عمومی زده وبابستن چاههای نفت این سرمایه ملی را برروی نظام منحوس ضدبشری وضدایرانی بسته، بطوریکه نتواند با اين پولهای نفت تولید شده بدست شماعزیزان،پولهای کلانی را به فلسطين و لبنان و سودان و سوريه بدهد و يا ۱۸ و نيم ميليارد دلار پول و شمش طلا به سوی لبنان بفرستد که در ترکيه کشف و ضبط بشود.
بااعتصاب خود وقطع شیرهای نفت اين نظام ديگر نخواهد توانست با پولهای ملت ما، برای دختران در سوريه و لبنان و سودان جهيزيه تهيه کند و آنها را به خانه بخت بفرستد و در عوض، دختران و حتی پسران زندانی ما را در اختيار مزدوران لبنانی و اردنی و سوری قرار دهد تا آنها را مورد تجاوز قرار دهند. همچنين باقطع پشتوانه مالی ، رهبری این نظام رانت محورراساقط سازیم.
پول نفت اصلی ترين ابزار قدرت نظام است که با تکيه برآن کشورهای حريصی مثل سوريه و روسيه و چين و ونزوئلا و کوبا و... راتطمیع مینماید و برای گروههای تروريستی مثل حزب الله لبنان و حماس فلسطين، پولهای کلان میفرستدتا بااتکاءبه آنان و با سرکوب ملت ایران بوسیله آدمکشان و شکنجه گرانی که درروسيه آموزش می بینند وبا آدمخوارانی راکه از لبنان و اردن و سوريه گسیل میداردووارد کشور می کنند تا ملت را سرکوب کنندونظام خودرادوم وقوام ببخشند. حال مابا اعتصاب عمومی خودوبابستن شیرهای چاههای نفت می خواهيم اين نظام نامشروع را تسليم خواست ملت کنيم .یادتان نرود که چشمان آن مظلومانی که امروز در زیرشکنجه گاههای رژیم درزیر سفاکانه ترین شکنجه ها موردتجاوز جنسی قرارگرفته اند بردستان توانمندشما کارکنان صنعت نفت دوخته است که همگام با ملت ایران وهمگام با فرهنگیان عزیز وهمگام بادانشجویان ودانشگاهیان بزرگوار ازاول مهرماه دست به اعتصاب عمومی خواهیم زدکه صدالبته همچنان که دراعتصابات سال 56و57 نشان دادیم توان اینکارراداشته وداریم وانجام خواهیم داد.


جمعی ازکارکنان صنعت نفت مناطق نفتخیز جنوب

-- جمعی ازکارکنان صنعت نفت ، Aug 18, 2009 در ساعت 11:00 AM