تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مراسم تحلیف محمود احمدی‌نژاد برگزار شد

مراسم تحلیف محمود احمدی‌نژاد در مجلس شورای اسلامی تحت شدید‌ترین و بی‌سابقه‌ترین تدابیر امنیتی برگزار شد.

از ایران گزارش می‌رسد که پیش از برگزاری این مراسم، نیرو‌های امنیتی و انتظامی بسیاری در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف مستقر شده بودند، به طوری که محمود احمدی‌نژاد مجبور شد با هلی‌کوپتر وارد محوطه مجلس شورای اسلامی شود.

به گزارش وب‌سایت آینده، خیابان‌های اطراف میدان بهارستان و محل مجلس شورای اسلامی «مملو از صدها نیروی مختلف امنیتی اعم از پلیس، بسیج، سپاه و راهنمایی و رانندگی» بود.

بنابراعلام این وب‌سایت، بیشتر نیروهای بسیجی، لباس کامل پلنگی و یا کاور پلنگی بر تن داشتند و اکثر نیروها نیز مجهز به کلاه‌خود، باتوم و سپر بودند.

براساس این گزارش، خط‌دهی تلفن‌های همراه پیش از آغاز مراسم و بعد از آن در محدوده بهارستان قطع شد و متروی تهران نیز در دو ایستگاه ملت و بهارستان توقف نمی‌کرد.


عکس‌ها از AP

مراسم تحلیف آقای احمدی‌نژاد برخلاف مراسم تنفیذ، به طور مستقیم از شبکه شش تلویزیون ایران پخش ‌شد.

بنابراعلام گزارشگر تلویزیون ایران، در این مراسم ۲۴۴ نماینده مجلس، رئیس قوه قضائیه، اعضای شورای نگهبان، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرماندهان نظامی و برخی سفرای کشور‌های خارجی حضور داشتند.

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و علی‌اکبر ناطق‌نوری از مهمترین شخصیت‌هایی بودند که حاضر به شرکت در این مراسم نشدند.

این شخصیت‌ها روز دوشنبه نیز حاضر نشده بودند در مراسم تنفیذ آقای احمدی‌نژاد شرکت کنند.

در آغاز این مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی به آقای احمدی‌نژاد توصیه کرد که موضوع «برنامه‌ریزی، حرکت قانونمند و به کارگیری متخصصان در اداره امور» را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش واحدمرکزی خبر، آقای لاریجانی گفت که «مجلس بر همکاری صمیمانه قوای سه‌گانه تاکید دارد تا فرصت و زمینه مساعد برای رفع مشکلات مردم فراهم شود.»


او افزود که مجلس در دادن رای اعتماد به کابینه دهم، سه اصل «اصالت دینی، سابقه روشن انقلابی و کارآمدی» را مدنظر قرار خواهد داد.

پس از سخنان آقای لاریجانی، آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه در سخنان کوتاهی از مشارکت مردم در انتخابات تقدیر و بخش‌های از قانون اساسی که مرتبط به وظایف رئیس جمهوری است را قرائت کرد.

آقای شاهرودی به تمام مسئولان جمهوری اسلامی توصیه کرد که با حفظ «وحدت و یکپارچگی» برای اعتلای ایران بکوشند.

رئیس قوه قضائیه افزود که برنامه‌ها و سرفصل‌های کاری آقای احمدی‌نژاد که مورد تائید رهبر جمهوری اسلامی هم قرار گرفته است «باید با قوت و همت هر چه بیشتر دنبال شود و با همکاری و کمک سایر قوای کشور هر چه سریعتر به نتیجه برسد.»

ادای سوگند محمود احمدی‌نژاد
پس از پایان سخنان رئیس قوه قضائیه، محمود احمدی‌نژاد به عنوان «دهمین رئیس جمهوری ایران» سوگند یاد کرد که پاسدار «مذهب رسمی، نظام، قانون اساسی و حافظ حقوق مردم در چارچوب قانون» باشد.

آقای احمدی‌نژاد پس ادای سوگند، طی سخنانی، مشارکت مردم در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را «حماسه‌ای بی‌نظیر» خواند که به گفته وی باعث تحولات عمیق «در ایران و صحنه جهانی» خواهد شد.

او افزود که «من جز به پیروزی و اعتلای کشور و مردم نمی‌اندیشم و خود را به همه آرمان‌ها و مطالبات برحق در مقابل خدای بزرگ، ‌شما ملت و نمایندگان ملت متعهد می‌دانم.»

به گفته آقای احمدی‌نژاد، دولت مصمم است با تمام توان در صحنه خدمت به مردم حاضر شود و همه ظرفیت‌های کشور را فعال سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برخی برنامه‌ها که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در اولویت دولت دهم قرار دارد، پرداخت.

«کسی در ایران منتظر تبریک گفتن شما نیست و ملت ایران نه برای اخم‌ها و تشرهای شما ارزشی قائل است و نه برای تبریک‌ها و لبخند‌های شما ارزشی قائل خواهد بود»

احمدی‌نژاد گفت که «هیچ کس نباید احساس کند حقی از او دریغ شده یا فرصت شکوفایی نداشته است. هیچ احدی نباید احساس تبعیض کند یا احساس کند کرامت او مخدوش شده است.»

وی ادامه داد که «زنان و دختران این سرزمین، پاک‌ترین، مهربان‌ترین و شریف‌ترین زنان و دختران هستند و باید زمینه نقش‌آفرینی سازنده‌تر و گسترده‌تر آنان در همه عرصه‌ها» فراهم شود.

احمدی‌نژاد اظهار داشت که «باید غل و زنجیر مقررات و سازوکارهای تحمیلی، بی‌حاصل و استعدادکش را از دست و پای مردم و نیروی انسانی ارزشمند، باز کرد تا فرصت پرواز پیدا کنند و ایران را به اوج برسانند.»

بخش دیگری از سخنان احمدی‌نژاد به سیاست‌خارجی دولت نهم اختصاص داشت. وی گفت که «در برابر زورگویان می‌ایستیم و برای اصلاح ساختارهای تبعیض آلود جهانی به نفع ملت‌ها و اصول خود، تلاش خواهیم کرد.»

آقای احمدی‌نژاد افزود که «ما در برابر قانون‌شکنی، مداخله‌گری و سوء‌استفاده از ساختارهای بین‌المللی، تجاوزات و بی‌عدالتی‌ها، سکوت نخواهیم کرد.»

آقای احمدی‌نژاد همچنین به تبریک نگفتن برخی کشور‌های غربی واکنش نشان داد و گفت: «کسی در ایران منتظر تبریک گفتن شما نیست و ملت ایران نه برای اخم‌ها و تشرهای شما ارزشی قائل است و نه برای تبریک‌ها و لبخند‌های شما ارزشی قائل خواهد بود.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نامردا. بالاخره نوبت مردم هم میرسه.

-- LEILA ، Aug 5, 2009

ما از دهه ها پیش و بنا بر مکتب تقلید ولایت هرکدام به تقلید از جاه جمکران در خانواده دست کم یک چاه جمکران کنده ایم، ما بزودی ترا و رهبرت را و لایت را و ولایتش را در این چاههای جمکران خانه هامان خواهیم انداخت ..... زنده باد جمهوری ایرانی!

-- یک حزب الهی سابق!! ، Aug 5, 2009

او باز هم آشکارا دارد می‌گوید که مقررات کشور برایش «غل و زنجیر» و سازوکارها برایش «تحمیلی» است. این فرد کاملاً قانون‌گریز و بی‌بندوبار است. وای بر کشور ما که به دست چه فرد و طایفه‌ای افتاده.

-- فرین ، Aug 5, 2009

بدون تفسیر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمود احمدی نژاد در مراسم تحلیف گفت: (...... زنان ودختران این سر زمین پاکترین مهربان ترین زنان و دختران هستند.....)
در بازداشتگاه کهریزک:
(.......به راحتي جوانان مردم را آنقدر زدند تا كشته شوند ،تجاوز گروهي به دختري معصوم در حد پارگي رحم و مقعد و بعد هم سوزاندنش........)
موسی

-- بدون نام ، Aug 5, 2009

شب دراز است و قلندر بیدار

-- امیر ، Aug 5, 2009

tigh borran gar be dastat dad charkhe ruzgar
harche mikhahi bebor amma nabor nane kasi

-- ehsan zare ، Aug 5, 2009

تهران حکومت نظامیه.ننگ تحلیف رو به همه ایرانیان تسلیت میگم. لشکریان یزید در خیابان های تهران جولان میدن.

-- بی نام ، Aug 5, 2009

درگيري بين مردم و نيروهاي امنيتي در ساعت 11 صبح ، حدفاصل چهار راه مخبر الدوله تا ميدان بهارستان شديد بود . 2 نفر دستگير شدند .

-- wer ، Aug 5, 2009

تجربه را تجربه کردن خطاست.مردم بالاخره اینها رو سر جاشون خواهند نشاند.قرن 21 دیگر قرن دیکتاتوری نیست.

-- وحید ، Aug 5, 2009

Ey dozdha va gedayane hokoomati , Shoma az irame azima ma raftani hastid . Eye dozdane jenayatkar

-- Kaveh ، Aug 5, 2009

nang bar shoma bad
mellate iran saket nakhahad neshast
ruzi jawab-guye aamale khod khahid bud
az an ruz betarsid
belakhare zamani jalladan wa hamiane shoma ham poshtetan ra khali khahand kard
wa iraniane dakhel wa kharej hichgah shoma ra rahat nakhahand gozasht
ma piruz mishawim

-- azadi ، Aug 5, 2009

- من به احمدي نژاد ايمان دارم و مي دونم وقتي از كنار زدن غل و زنجير صحبت مي كنه منظورش اينه كه سراغ هركسي كه با سو استفاده از بيت المال، مال و منالي به هم زده خواهد رفت حتي كسايي مثل آيتالله يزدي، جنتي و كاشاني. فقط هاشمي و پسراش نيستند!

-- منصور ، Aug 5, 2009

امروز صبح از میدان 17 شهریور وسپاه عبور کردم و هزاران نیروی باطوم به دست همراه با لباس شخصی ها و نیروهای گارد و موتوری ها را دیدم که ایجاد رعب و وحشت و فضایی امنیتی کرده بودند آیا اگر این رئیس جمهور رای مطلق را آورده است نیاز به این همه نیرو برای سرکوب مردوم دارد؟

-- علی ، Aug 5, 2009

حاج محمود رئیس جمهور انتخابی ولی فقیه ظالم و جنایتکار: «کسی در ایران منتظر تبریک گفتن شما نیست». تا چه اندازه آدم می تواند اینقدر وقیح و... و پررو و مزخرف گو باشد؟ مسلم است آدمی که با حقه بازی و تقلب این مقام را دزدیده است، نباید منتظر تبریک گفتن دیگران باشد.
دزدان سر گردنه ولایت اسلامی،

-- Dozdan Eslami ، Aug 5, 2009

«من جز به پیروزی و اعتلای کشور و مردم نمی‌اندیشم و خود را به همه آرمان‌ها و مطالبات برحق در مقابل خدای بزرگ، ‌شما ملت و نمایندگان ملت متعهد می‌دانم.»
من به عنوان یکی از افراد ملت ایران استعفای بی شرط شما را مطالبه می کنم. به سوگندت عمل کن.

-- دوست ، Aug 5, 2009

دیکتاتور خائن!
امیدوارم گلوله هایی که در سر و سینه پسرانمون نشست پسر خودت رو هم از پا در بیاره و بلایی که سر اون دختر معصوم اومد سر دخترت بیاد و خودت زنده بمونی و تا آخر عمرت داغشونو داشته باشی و زجر بکشی.

-- مرد عصبانی ، Aug 5, 2009

به زودی این مزدورهای حقیر ج.ا. را محاکمه خواهیم کرد. زنده باد ایرانی آزاده.

-- فرزاد ، Aug 5, 2009

این حکومت رفتنیه .چون ما نمی خواهیمشون.دیر و زود داره ولی حتما رفتنین .میندازیمشون بیرون.به پیروزی که زودتر اتفاق بیفته.پیروزی ما حتمیه

-- بدون نام ، Aug 5, 2009

به نام خداوند جان و خرد
سیمرغ های سپیدجان سرزمین پارس !
هنگام آن رسیده است که "مافیای فریب و کشتار و دروغ" که همان اسلام ...باشد ، به پایمردی و دلیری تان در هم کوبیده شود .با شرمساری تمام می گویم که تا پیش از بیست و دوم خرداد ، مسلمان بودم ، ولی امروز به روشنی آفتاب فهمیدم که اسلام ، دین نبوده و نیست و در شگفتم که ایرانیان هوشمند چرا تاکنون چنین رهیافت و رویکردی را در دیدگاه هایشان بازتاب نداده اند؟؟ مگر چه اتفاق دیگری باید بیفتد تا آن " دروغ بزرگ " آشکار شود ؟ آیا ساکنان کره ی زمین متوجه خطری هولناک به نام اسلام هستند ؟ اهالی خانه ی پدری چطور؟ آیا آگاه هستند از روزی که این جغد شوم بر بام سرای ایران لانه کرده است ، جز بدبختی و پریشانی و عقب ماندگی و مرگ و اندوه ، چیزی به ارمغان نیاورده است ؟ چنین می اندیشم که امروزه دیگر دل های داغدار و روح های مجروح و تبدار ایرانیان دربند و اسیر باید روانه ی تخت جمشید و آتشکده ی همیشه روشن یزد گردد . شعله ی آن ایمان پاک را باید در دل های مان دوباره مشتعل کنیم . تا چنین نکنیم تا ابد گرفتاریم . مگر حافظ آن قلندر رند ایرانی نگفت :
از آن به دیر مغانم عزیز می دارند
که آتشی که نمیرد همیشه در دل ماست
فرزندان راستین ایران زمین ! نگاه نگران کوروش و داریوش و آرش و آریوبرزن - قهرمانان و بزرگان این خاک ناسپاس - به من و شماست . آیا آن پدر و پسر ایراندوست را با فریب آخوندهای جنایتکار باند مخوف تشیع ، ناکام و اشکبار روانه ی سرنوشتی تلخ کردید تا .... چون خمینی و خامنه ای و احمدی نژاد بر سرنوشت شما چیره شوند . یعنی درست همان خطای پدرانمان در هزار و چهارصد سال پیش !؟ با آن کار ، چه گوهرهای عقلانی از دست دادیم و چه خرمهره های خرافی به گردن آویختیم ؟ آیا دیگر وقت آن نرسیده است که در آستانه ی هزاره ی سوم بیدار شویم و جامه ی جان مان را از ... به نام اسلام پاک نماییم ؟؟؟

-- مازیار ایراندوست ، Aug 5, 2009

میدانید دوستان،

پدر بزرگ‌هایمان در ۱۲۰ ساله پیش در نهضت مشروطیت، برای دموکراسی پارلمانی جنگیدند و با خود آگاهی‌ به مشروعیت مخالفت کردند. پس از سالها بد بختی تاریخی‌، ما ملت ایران هنوز گرفتار "اسلام عزیز" هستیم که بجز دیکتاتوری مذهبی‌ برایمان چیزی به ارمغان نیاورده است. این روز ننگین را به هموطنان آگاه تسلیت میگویم.

-- میر حسین ، Aug 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)