تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

موسوی از شجاعت کروبی قدردانی کرد

میرحسین موسوی در نامه‌ای از «شجاعت و تعهد» مهدی کروبی در افشای تجاوز به برخی بازداشت‌شدگان در زندان قدردانی کرد و گفت که در نظام جمهوری اسلامی، «اصل»، مردم هستند.

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی چندی پیش در نامه‌ای خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تجاوز به برخی دختران و پسران در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها خبر داد و خواستار تشکیل هیاتی ویژه برای بررسی این موضوع شد.


نامه آقای کروبی با واکنش تند برخی محافظه‌کاران و ائمه جمعه ایران مواجه شد تا جایی که روز گذشته دادسرای کارکنان دولت دستور توقیف روزنامه اعتماد ملی، وابسته به این نامزد معترض به نتیجه انتخابات را صادر کرد.

حملات تند علیه مهدی کروبی با واکنش مجمع روحانیون مبارز که از سوی محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران اداره می‌شود، مواجه شده است.

این مجمع در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر کرده، حملات علیه کروبی را «جنایت» خوانده است.

نخست‌وزیر پیشین ایران در بخش دیگری از نامه خود اعلام کرده که از کسانی که در زندان‌ها مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، خواسته شده است که «چهار شاهد عادل» ارائه کنند

میرحسین موسوی نیز امروز سه‌شنبه، نامه مهدی کروبی را باعث «دستپاچگی رسانه غیرملی و روزنامه‌های کودتاچیان» دانسته و اعلام کرده که «این همه دستپاچگی، حاکی از خبرهای وحشتناکی است که ما هنوز اطلاعی از آنها نداریم.»

به نوشته آقای موسوی، دستپاچگی‌ها از انتشار این نامه نشان از«دروغی دارد که چون چرکی مسموم روز به روز دامنه خود را گسترش می‌دهد و به بهانه دفاع از اصل نظام، غافلان را به حمایت از خود فرامی‌خواند.»

نخست‌وزیر پیشین ایران در بخش دیگری از نامه خود اعلام کرده که از کسانی که در زندان‌ها مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، خواسته شده است که «چهار شاهد عادل» ارائه کنند.

موسوی با تقبیح چنین اقدامی از مقام‌های جمهوری اسلامی، سئوال کرد که «آیا آنان برای بازداشتن دست خود از گناه هم چهار شاهد می‌طلبند؟ اینهایی که مرتکب جرم شده‌اند، ایادی حکومت بوده‌اند. آیا حکومت علاقه ندارد بداند دستان او با مردم چه می‌کنند؟»

موسوی، نامه مهدی کروبی را باعث «دستپاچگی رسانه غیرملی و روزنامه‌های کودتاچیان» دانسته و اعلام کرده که «این همه دستپاچگی، حاکی از خبرهای وحشتناکی است که ما هنوز اطلاعی از آنها نداریم»

وی با اظهار تاسف از «بی‌طاقتی» متصدیان در برابر «تذکر‌ها» اضافه کرد که جمهوری اسلامی نمی‌تواند با «پول و زور» آسیب‌های وارده به مردم را جبران کند و تنها راه دلجویی از خانواده‌های آسیب‌دیده «رسیدگی سریع، صریح و دقیق به دادخواهی» آنها است.

رئیس فرهنگستان هنر در پایان نامه خود آورده که وظیفه روحانیت شیعه در برابر وقایع رخ داده، همان چیزی است که مهدی کروبی انجام داده است، بدون آنکه «از زورگویان و دروغ‌زنان و متجاوزان، از تهدیدها و تضییق‌ها و از هیچ چیز دیگری» بترسد.

هشدار نسبت به برخورد با رهبران اصلاحات
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) نیز امروز در بیانیه‌های جداگانه‌ای از مواضع اخیر مهدی کروبی حمایت کردند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هشدار داده که «تعرض علیه چهره‌هاى برجسته و شاخص انقلاب و نظام» همچون خاتمی، موسوی، کروبى و هاشمى مى‌تواند «عواقب نگران‌کننده و خطیرى در پى داشته» باشد

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بیانیه خود انتشار نامه آقای کروبی مبنی بر تجاوز به برخی از بازداشت‌شدگان را اقدامی «شجاعانه» خوانده که موجب «خشم و عصبانیت توام با ترس و وحشت اقتدارگرایان» شده است.

این شورا هشدار داده که «تعرض علیه چهره‌هاى برجسته و شاخص انقلاب و نظام» همچون خاتمی، موسوی، کروبى و هاشمى مى‌تواند «عواقب نگران‌کننده و خطیرى براى نظام و انقلاب در پى داشته» باشد.

در بخش دیگری از این بیانیه پیشنهاد شده است که کمیته‌ای «مرکب از چهره‌هاى وجیه و قابل اعتماد» برای بررسی موضوع تجاوز‌ در زندان‌ها تشکیل شود تا افکار عمومی در این زمینه را قانع کند.

ادوار تحکیم وحدت و دفتر تحکیم وحدت نیز در بیانیه‌ای مشترک درخواست‌ها برای برخورد با میرحسین موسوی و مهدی کروبی را «زمزمه‌هایی شوم» دانسته‌اند.

ادوار تحکیم و دفتر تحکیم وحدت به «گردانندگان امور و تصمیم‌گیران»، نسبت به عواقب غیرقابل پیش‌بینی هرگونه برخوردی با کروبی و موسوی هشدار داده و متذکر شده‌اند که یک‌بار دیگر «فریب سناریوهای خطرناک و بی‌پایه» را نخواهند خورد

در این بیانیه آمده است: «امروز توهین‌ها و تهمت‌های ناروایی که به کروبی نسبت داده می‌شود و جفاهایی که بر او می‌رود، در واقع چیزی نیست جز پاشیدن خاک بر چهره آفتاب و کوششی قبیح برای انکار جنایاتی که وجدان مشترک یک ملت را متاثر کرده و لکه ننگی بر تاریخ این کشور گذارده است.»

صادرکنندگان این بیانیه به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داده‌اند که «راهی که در پیش گرفته‌اید، جز فساد و تباهی بیش از پیش برای شما ثمری ندارد.»

آنها همچنین به «گردانندگان امور و تصمیم‌گیران»، نسبت به عواقب غیرقابل پیش‌بینی هرگونه برخوردی با کروبی و موسوی هشدار داده و متذکر شده‌اند که یک‌بار دیگر «فریب سناریوهای خطرناک و بی‌پایه» را نخواهند خورد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود درود بر مردان دلیر آفرین بر ما که چنین رهبرانی داریم که نه برتر از ما که کنار ما و مدافع ماهستند

-- بدون نام ، Aug 18, 2009

زندان تیرچه بلوک بروجرد ...کهریزکی دیگر این بار در حوزه ریاست کمیسیون امنیت ملی آقای بروجردی جواب گوباشید....

حسن سوری، از فعالان اصلاح‌طلب شهرستان بروجرد بازداشت شد
وی که از فرهنگیان باسابقه و از مبارزین سال‏های انقلاب و جنگ تحمیلی می‌باشد، در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم، از اعضای ستاد میرحسین موسوی در بروجرد بوده است. حسن سوری صبح امروز دوشنبه 26/5/88 دستگیر شد.

بنابر گزارش‏ رسیده به موج سبز آزادی، محمدحُجر سوری، فرزند وی، با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بروجرد، چندین بار حسن سوری را احضار و مورد بازجویی قرار داده‏است گفت: "در بازجویی‌ها، اتهام پدرم را توهین به رهبری در جریان انتخابات عنوان کرده‏اند که هر بار ایشان این اتهام را تکذیب کرده و خواستار ارائة سند و مدرک شده است."

محمدحجر سوری اضافه کرد: "تنها دلیلی که برای بازداشت پدرم عنوان شده‏است، شهادت دادن کسی است که هیچ‌کس از هویت او اطلاعی ندارد. سؤال من این است که با یک نقل قول از یک شخص ناشناس که مسؤولین حتی نام او را اعلام نمی‌کنند، می‌توان کسی را که سوابق انقلابی او در بروجرد و استان لرستان بر هیچ‌کس پوشیده نیست، دستگیر کرد و به زندان انداخت؟ آیا مسؤولین به صرف شهادت دروغ یک شخص بی‌نام و نشان باید هر کسی را متهم می‌کنند و به زندان می‌اندازند؟ در این صورت آیا هر کسی نمی‌تواند علیه شخصی که با او خصومت دارد، شهادت بدهد و او را زندانی کند؟"

حسن سوری در حال حاضر در زندان "تیرچه بلوک" شهرستان بروجرد، که محل نگهداری معتادان و اشرار می‌باشد، در بازداشت موقت به سر می‌برد.

-- زندان تیرچه بلوک بروجرد ...کهریزکی دیگر این بار در حوزه ، Aug 18, 2009

درود بر این دو شجاع ایرانی.
ننگ بر خامنه ای و دار و دسته لات و آدمکشش که دشمنان ملت ایراننند و در حال ترس و فروپاشی.

-- تکرو ، Aug 18, 2009

"در این بیانیه آمده است: «امروز توهین‌ها و تهمت‌های ناروایی که به کروبی نسبت داده می‌شود و جفاهایی که بر او می‌رود، در واقع چیزی نیست جز پاشیدن خاک بر چهره آفتاب و کوششی قبیح برای انکار جنایاتی که وجدان مشترک یک ملت را متاثر کرده و لکه ننگی بر تاریخ این کشور گذارده است.»"
گرامی باد یاد شهیدانی چون میرزا رضا کرمانی و میرزا کوچک خان جنگلی و حلاج و دیگر سلحشورانی که بجای نامه نگاری و روزنامه چاپ کردن و انشا نویسی و رنگ آمیزی خلق خود و دیگر وقت تلف کردنها خود به تنهایی در برابر ظلم و ستم و فساد حکمرانان قد علم کرده و از جان و مال خود مایه گذاشتند.

-- بدون نام ، Aug 18, 2009

..... بر ضد ولايت فقيه

-- علي از هند ، Aug 18, 2009

موسوی، از کسانی که در زندان ها مورد تجاوز قرار گرفته اند، خواسته شده است که «چهار شاهد عادل» ارائه کنند! چطور ممکن است چهار شاهد آنهم عادل در زندان های مخوف نظام اسلامی پیدا کرد؟
این بیماران جنسی در زندان با قربانی خود تنها بوده اند و هر عمل شنیعی که می خواستند انجام داده اند. شاهدی به جز خود قربانی وجود ندارد! این حرف یعنی از محاکمه این حیوانات وحشی می خواهند صرف نظر کنند چون افشاء نام بسیاری از آمران کثیف و بیمار این وحشیگری و جنایات به میان خواهد آمد.
جمعیت شاهدان و بازجویان متجاوز جنسی نظام اسلامی،

-- Motejavezan Bimar Eslami ، Aug 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)