تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
جعفری:

«سپاه هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد»

فرمانده سپاه پاسداران با مهم خواندن «تهدید‌های داخلی» به عنوان خطر پیش روی جمهوری اسلامی، گفت که سپاه «موظف» است به منظور مقابله با این «تهدید‌های نرم»، هر کاری را که لازم می‌داند انجام دهد.

سرلشکر محمدعلی جعفری که امروز شنبه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود که تهدید‌های داخلی علیه نظام جمهوری اسلامی «تمام شدنی نیست و باید آماده مقابله با آنها باشیم.»

به گفته آقای جعفری، دشمنان جمهوری اسلامی با علم به ناکامی در راه‌اندازی «انقلاب مخملی» در ایران، قصد اجرای چنین طرحی در جمهوری اسلامی را داشتند که موفق نشدند.

این فرمانده سپاه برای کسانی که به گفته او «فریب این حرف‌ها» را خوردند و گمان کردند که می‌توانند «سیاست‌های کلی نظام» را تغییر بدهند، اظهار تاسف کرد.

سردار جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث پس از انتخابات ایران اشاره کرد و گفت که «توطئه‌‌های» دشمنان در این انتخابات خنثی شد، اما «تبعات منفی و خسارت مادی و معنوی قابل توجهی» به دنبال داشته است.


عکس از رویترز

در ایران پس از اعلام نتیجه انتخابات اعتراض‌های گسترده‌ای شکل گرفت که منجر به کشته و زخمی شدن صد‌ها نفر شد.

نامزد‌های رقیب فرد «پیروز» در انتخابات، دولت وی را «نامشروع» دانسته و اعلام کرده‌اند که با آن مبارزه خواهند کرد.

فرماندهان سپاه می‌گویند که آنها در این انتخابات مانع شکل‌گیری «انقلابی رنگی» در ایران شده‌اند که از سوی میرحسین موسوی، نخست وزیر پیشین ایران «تدارک» دیده شده بود.

این در حالی است که آقای موسوی و برخی از رهبران اصلاحات این ادعا‌ها را رد کرده و گفته‌اند که در این دوره از انتخابات، «کوتایی مخملی» علیه مردم صورت گرفته است.

فرمانده سپاه که در هفته‌های اخیر کمتر در خصوص انتخابات موضع‌گیری کرده است، امروز بدون اشاره به نام فرد یا جریان خاصی اعلام کرده که «سپاه پاسداران برای مقابله با هرگونه تهدیدی موظف است هر کاری که لازم باشد را انجام دهد.»

تهدید دوباره اسرائیل
فرمانده سپاه پاسداران همچنین دولت اسرائیل را تهدید کرد که در صورت حمله به ایران، با واکنش سخت جمهوری اسلامی روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدعلی جعفری گفته که «ما مسئول حماقت دشمن نیستیم و این مسئله قابل پیش‌بینی نیست. اقدام نظامی علیه ایران منطقی و عقلانی نیست، ولی وقتی با حماقت همراه باشد، بعید نیست که هرگونه حماقتی را انجام دهند.»

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران، گفت: «یکی از توانمند‌ی‌های ما این است که تمام خاک اسرائیل زیر پوشش موشکی ماست و محدودیتی از این نظر نداریم.»

جعفری: «یکی از توانمند‌ی‌های ما این است که تمام خاک اسرائیل زیر پوشش موشکی ماست و محدودیتی از این نظر نداریم»

جعفری با اشاره به آزمایش‌های اخیر موشکی اسرائیل اظهار کرد: «آنها نتوانستند موشک اخیر خود را که گفته می‌شود شبیه به موشک شهاب ۳ است آزمایش کنند و مشکلاتی در این زمینه دارند.»

به گفته این فرمانده سپاه، «سپر موشکی آمریکا و اسرائیل بیشتر به یک ادعا شبیه است. آنها ممکن است اقدامات محدودی انجام دهند، ولی نمی‌توانند از موشک شهاب جلوگیری کنند.»

اسرائیل و گروهی از کشورهای غربی بر این باورند که برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند مقاصد نظامی داشته ‌باشد. ایران همواره این نگرانی را بی‌پایه دانسته ‌است.

۱۹ فروردین ماه سال‌جاری، جو بایدن معاون ریاست جمهوری آمریکا گفته بود که هرگونه حمله نظامی اسرائیل به ایران، عملی «نابخردانه» است.

نتانیاهو در همین ماه به هنگام معرفی کابینه خود به پارلمان، ایران را بزرگترین تهدید علیه تل‌آویو معرفی کرده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مهمترین درد سر رهبری نا فرزانه و فرماندهان سپاه و بسیج نه اغتشاشات خیابانی که خود بدنه سپاه و بسیجند. سپاه بزودی منفجر خواهد شد. سپاهیان از اینکه ابزار دست یکی از خونخوارترین دیکتاتوریهای جهان شده اند از خود شرم دارند. آقای جعفری به امید دیدار.
در ضمن از این سایت دیدن کنید:
http://emruz.net/

-- بدون نام ، Jul 25, 2009

آقای جعفری الحق که تو و سرداران دیگر هر چه را نتوانسته و نتوانید با دشمنان فرضی خود آمریکا و اسراییل که آنها البته هرگز اعلام جنگی به شما نکردند، و همچنین آنچه را نتوانستید با سربازان صدام بکنید بحق بصورت سبعانه ای با مردم بیدفاع ایران کردید. ولی یک سئوال اینجا مطرح است شما با کدام پشتوانه ی مردمی می خواهید بروید بجنگ اسراییل و آمریکا. اگر آمریکا و اسراییل را مجبور کردید و به ایران حمله کردند، و در بدر و کوچه بکوچه بدنبال شما کشتند در کدام خانه ، بگوید در کدام خانه بروی پاسداران باز خواهد شد، کدام مردم شما را پشتیبانی خواهند کرد.
آقای جعفری شما این ضرب ُ یضربون را برای فقط فرماندهان سپاه بخوانید، حتا بچه ی هفت ساله من هم به ریش شما و رهبری خونخوار و در عین حال مضحکتان می خندد. شما چاره ای جز برگذاری یک رفراندوم ندارید. البته امیدوارم این این تنها چاره تان باشد، در غیر این صورت چنانکه بخوبی آگاهی داریدکه انقلابی که دارد اتفاق می افتد نه یک انقلاب رنگی و مخملی که یک انقلاب واقعی ست و آنگاه این مردمند که حسابشان را با شما وا خواهند کند!
هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت!
و شما این خشونتی را که کاشته اید بزودی ببار خواهد نشست. شما ایران را سوزاندید ، و اینبار این ما هستیم که شما را خواهیم سوزاند. منتظر نمانید ما می آییم!

-- بدون نام ، Jul 25, 2009

درود
آقای جعفری یا ...تشریف دارند و یا خودشان را به نفهمی زده اند اسرائیل حتی اگر موشک مورد نیازش را نداشته باشد براحتی آب خوردن و سالم آن را از آمریکا و حتی روسیه خریداری میکند و هر وقت لازم بداند بدون ترس از هر مقامی علیه ایران استفاده میکند . بدبخت به ما مردم که چه آدمهای ...از ما دفاع میکنند

-- بابک ، Jul 25, 2009

آخ چشمم ...!!!
تو رو خدا رحم کن سردار...!!!
راست میگه بنده خدا سپاه هرکاری از دستش بر بیاد میکنه در جریان اکتشافات موشکی مگه ندیدین ...سه تا موشک که کمی بزرگتر از موشک های بچه ها در چارشنبه سوری بود به مدد فتوشاپ کردن 500 تا منتها اونقد شعور نداشتن عکس رو کمی طبیعی تر بسازن و نتیجه اینکه کل توان موشکی کشور صاحب الزمان به مدد آقایون یک ماهی دستمایه تمسخر و قهقهه محافل صهیونیستی و غربی بود یعنی از گاردین بگیر تا جروزالیم پست و از خبرگزاری فرانسه بگیر تا همدمی اسرائیل عکس ها رو البته در ستون طنز چاپ کردن و یوزر های سایت های مربوطه یه ماهی حالشو بردن ...حالا تصور کنین میخان همین 7 ، 8 هزار بسیجی شاخ شکسته رو ردیف کنن توصبحگاه عشرت آباد و یا پادگان امام حسن و به مدد همون فرمول ( فتوشاپ) تبدیلشون کنن به 7،8 میلیون بسیجی گوش شکسته !!! و میدون صبحگاه رو هم میکنن کویر لوط!! (از این احمقا بعید نیس )بعد هم لابد نه تنها مردم که ناتو و اسرائیل و حتی مریخی ها هم میترسن...بابا شعورتون رو عشقه...
آخه یه محلی بذارین امام زمان ظهور کنه ..!!

-- مبینا ، Jul 25, 2009

ایشان به نامی معروفند که نشانه خارج از عقل بودن است اما بدانند که در مقابل مردم مانند برف آب میشوند. مردم ایران خروشان یا ساکت برای گرفتن حقشان ایستاده اند. ضمن اینکه ایشان باید فکری برای بدنه سپاه و فرماندهانی که با نظر ایشان مخالفند باشند. ضمنا اگر همه شما را قبول دارند و به قول خودتان 40 میلیون نفر حکومت شما را قبول دارند دیگر لشگر کشی و شاخ و شانه کشیدنتان برای چیست. شما به شرف مردم ایران اهانت روا داشته اید و این بخشودنی نیست و مردم از طرق مسالمت آمیز در پی احقاق حق هستند و در غیر اینصورت همان مثل برف آب میشوید. تا اینجا هم شما چهار تکبیر بر به قول خودتان بر اولین حکومتی که قرار بود بر اساس قوانین (فقه ) اسلامی اداره شود زده اید و قبای ولایت فقیه بر تن آقای خامنه ای شما گشاد است و ایشان آخرین فقیه حاکم خواهند بود. شما از این به بعد اگر هم موفق به ادامه حکومت نامشروع خود شوید مانند بقیه دیکتاتورهای جهان فقط یک حکومت سرکوبگر خواهید بود که هیچ نسبتی با خدا و دین که شما مدعی آن هستید ندارد. خونهای به ناحق ریخته شده شما را رها نخواهد کرد و فکرش را نمیکردید که مردم اینگونه مقابل شما بایستند و شما مردم را بکشید. در هر صورت شما باخته اید مگر اینکه به رای مردم تمکین کنید که از دیکتارهای چشم و گوش بسته بعید است.به هر حال ادامه این وضعیت سودی برای شما ندارد و مردم ایران ایستاده اند که حقشان را بگیرند. من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم.

-- بدون نام ، Jul 25, 2009

سپاه یک نهاده سرکوبگر است و این چیزه جدیدی نیست که این مزدور می گوید. مگر در این ٣٠ سال سپاه هم کاری جز سرکوب ملته ایران کاره دیگری هم کرده. این مزدوران بیسواد فکر مکنند با ان شعارهای تو خالی متوانند.. این بار هم مردم را رنگ کنند. دوران شیادی بسر امده و این بار کارتو و اون دارودسته ولایته شیطانی تمام است.

-- فیروز ایرانی ، Jul 25, 2009

الان متوجه میشم چرا شما به عنوان فر مانده سپاه انتخاب شدی.

-- بی نام ، Jul 25, 2009

آقاي جعفري سپاه فكر نمي‌كني از زماني كه سپاه زن و مرد ايراني را در كوچه و خيابان هدف قرار داد ديگر آن ابهت سابق را ندارد. تو قرار بود حافظ جان و مال و ناموس مردم باشي نه خون آنها را در كوي و برزن بريزي. حالا ما براي شما «متأسفيم». آينده از آن ملت ايران است همانهايي كه ميليونها نفرشان را در خيابان ديدي. اميدوارم بماني و آينده را ببيني. در آن روز اميدوارم ملت تو را ببخشند و از سر تقصيراتت بگذرند. و همانند رفتار كنوني خودت با تو رفتار نكنند. آن وقت خودت هم بر گذشته خودت افسوس خواهي خورد. البته اميدوارم.

-- مسعود ، Jul 25, 2009

"سرلشکر محمدعلی جعفری که امروز شنبه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود که تهدید‌های داخلی علیه نظام جمهوری اسلامی «تمام شدنی نیست و باید آماده مقابله با آنها باشیم.»"
آنچه که تمام شدنی است «نظام شیطانی» «ولایت فقیه» است ولی «جمهوری» می ماند و «اسلام» هم تا ابد مانده و حافظ آن خالق آسمانها و عرش عظیم و برگزیندگانش است و نه شیطان معظم و نه اولیای شیطان و نه سپاه شیطان ونه نیروی بسیج شیطان. هیچ نیرویی هم قادر بسرکوبی بیدارگشتگان نیست وقتی که خدا را در کنار دارند حتی اگر تعداد آنها به اندازه انگشتان دست باشد.

-- بدون نام ، Jul 25, 2009

تا فروپاشی این نظام زمان زیادی باقی نمانده. سردار جعفری و باقی لات و لوت ها باید در فکر گرفتن ویزای مهاجرت کشور هایی چون سودان و وسومالی و ... باشن. البته نوار غزه هم بد جایی برای آقایون مفتخور نیست.

-- بیژن باباکوهی ، Jul 25, 2009

تو دشمن اصلی این آب و خاکی . خجالت بکش.شما فقط بلدید به روی مردم بی دفاع کشورتان اسلحه بکشید. ننگ بر شما

-- بدون نام ، Jul 25, 2009

انقدر سیاه دل هستید که قیافه هایتان هم مثل دلهایتان کریه و بد منظر شده. چهره های ترسناک و چشمان پراز خشم و عقده. مگراین ملت به شما چه کرده اند که اینطور به خونشان تشنه اید؟؟؟

-- N ، Jul 26, 2009

زمانه خواهش مي كنم سانسور نكن!
اجازه بده بگويم كه بايد خاك تمام عالم را بر سر اين موجود پست و حقير به نام جعفري ريخت كه با افتخار همان تهديدهايي را عليه مردم مطرح مي كند كه در طول تاريخ اشغالگران خارجي يعني مغولها، تاتارها و عربها عليه ملت ايران اعلام كردند.
او با زبان تبهكارترين اشغالگران طول تاريخ اين سرزمين سخن مي گويد.
فعلاً نوبت رجزخواني اين ستمگران است كه اين روزها دائماً مردم بي سلاح را تهديد مي كنند، اما همانگونه كه جنايتكاران نازي در دادگاه نورنبرگ و صدام و ياران جنايتكارش در عراق محاكمه شدند، نويت محاكمه اين خونخواران هم خواهد رسيد.
"زنده باد آزادي"

-- بدون نام ، Jul 26, 2009

یعنی این بابا و سپاه با این همه عظمت و نیرو و موشک و بمب اتمی میخوان به جنگ خس و خاشاک برن؟ عجب سلحشورانی!

-- Natural Born Killer ، Jul 26, 2009

از خون جوانان وطن لاله دمیده!

روزی نیست که بگذارد و از کشته شدن جوانی دیگر با خبر نشویم. انگار که هر روز باید چشممان را باز می‌کنیم باز خبر دیگری بشنویم از مرگ یک جوان دیگر در سرزمین ایران. تاسف بار تر آنکه پدران و مادران این کشتگان، حتا حق ندارند در سوگ عزیزانشان ناله سر دهند و فریاد بر کشند بر سر جلادانی که جگر گوشگانشان کشته اند. چه مصیبتی از این بزرگتر، که مادران و خواهران و برادران بسیاری که داغدار عزیزان خود هستند بی‌ آنکه بتوانند شیون کنند، باید در سکوت به سوگ آنها بنشینند. درد بزرگیست و دل آدم را سخت بدرد میاورد و جگر هارا خون می‌کند. مگر آنان به کدامین گناه کشته شدند؟ مگر جز آن بود که در گرفتن حقوق پایمال شدهٔ خود، با اعتراضی مسالمت جویانه، به خیابان آمده بودند؟ شرمتان باد ای شوربختان بی‌ دل‌، که چنان جوانان این مرز و بوم را به خاک و خون میکشانید و در بوق و کرنای خود دم از مسلمانی و خدا پرستی‌ میزنید! به چنین خدایی باید کافر بود و به ریش چنین ایمانی باید خندید! خدا و ایمانی که شما پاسدار آن‌ هستید، بی‌ خدایی و بی‌ ایمانیست! این لاله‌های سرخ، پایه‌های قدرتتان را سست خواهد کرد و همچون شاه، که با خون جوانان وطن و با خروش مردم خشمگین در بهمن ۵۷ ریشه کن شد، شما نیز با خفت خواهید رفت. الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم.

-- F.A.G ، Jul 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)