آیتالله خامنهای: عواقب احتمالی متوجه فرماندهان پشت صحنه است
نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیتالله خامنهای، رهبر جمهوری اسلامی، اقامه شد.
محور اصلی سخنان آیتالله خامنهای در مورد جریانات چند روز اخیر و پس از اعلام نتایج انتخابات ریاستجمهوری بود.
وی ضمن محکوم کردن راهپیماییهای خیابانی اخیر تنها راه رسیدگی به شبههها را از مجاری قانونی توصیف کرد.
آیتالله خامنهای ضمن حمایت از محمود احمدینژاد، از اتهامات مطرحشده علیه علیاکبر هاشمی رفسنجانی و علیاکبر ناطق نوری انتقاد کرد.
«اگر خاتمه ندهند تبعات به گردن آنهاست»
آیتالله خامنهای خطاب به سیاسیون، نامزدها و گردانندگان احزاب و جریانات گفت:
«تن دادن به مطالبات غیر قانونی زیر فشار شروع دیکتاتوری است.»
«تن دادن به مطالبات غیر قانونی زیر فشار، شروع دیکتاتوری است»
وی گفت: «زورآزمایی بعد از انتخابات کار درستی نیست و به چالش کشیدن اصل انتخابات و مردمسالاری است. از همه میخواهم به این روش خاتمه دهند و اگر خاتمه ندهند تبعات آن به گردن آنها است. کسانی که بخواهند برای اصلاح ابرو چشم را کور کنند مسئول هر خونی که ریخته شود هستند».
«عواقب احتمالی متوجه فرماندهان پشت صحنه است»
رهبر جمهوری اسلامی در مورد تظاهرات و برخوردهای خیابانی گفت:
«این تصور غلط است که بعضی خیال کنند با حرکات خیابانی یک اهرم فشاری علیه نظام درست میکنند و مسئولان نظام را وادار میکنند به عنوان مصلحت زیر بار حرف آنها بروند. اولاً تن دادن به مطالبات غیر قانونی زیر فشار شروع دیکتاتوری است. این اشتباه محاسبهاست.»
نماز جمعه این هفته تهران (عکس از ایسنا)
وی ادامه داد:
«عواقبی اگر پیدا کند مستقیم متوجه فرماندهان پشت صحنه خواهد بود. اگر لازم باشد مردم اینها را در وقت خود خواهند شناخت. اگر کسانی بخواهند راه دیگری را انتخاب کنند من دوباره خواهم آمد و با مردم صریحتر صحبت خواهم کرد. این چند نفری که از مردم عادی و بسیج کشته شدند چه کسی جواب اینها را میدهد.»
آیتالله خامنهای در مورد حوادث اخیر اظهار داشت:
«از شلوغی استفاده کنند بسیج و نیروی انتظامی را ترور کنند. بروند در کوی دانشگاه و جوانها و دانشجوها را آن هم دانشجویان مؤمن و حرباللهی نه آن شلوغکنها را مورد تهاجم قرار دهند و شعار رهبری هم بدهند. دل آدم خون میشود.»
«اگر کسانی بخواهند راه دیگری را انتخاب کنند من دوباره خواهم آمد و با مردم صریحتر صحبت خواهم کرد»
آقای خامنهای در بخشی دیگر افزود: «تقصیر مردم چیست؟ این مردمی که خیابان محل کسبوکار و زندگی آنها است چه گناهی کردهاند. مردم چه گناهی کردهاند که ما میخواهیم طرفدارانمان را به رخ آنها بکشیم. برای نفوذیها و تروریستها چه چیزی بهتر از پنهان شدن در میان مردمی است که میخواهند راهپیمایی کنند.»
«سیاسیون افراطیگری نکنند»
رهبر جمهوری اسلامی افزود:
«آن کسانی از سیاسیون که به نحوی یک نوع مرجعیتی در افکار مردم دارند باید مراقب رفتار و گفتارشان باشند. اگر آنها افراطیگری کنند دامنه این افراطیگری در بدنه مردم به جاهای خطرناکی میرسید که گاهی خود آنها هم نمیتوانند جمعش کنند. اگر نخبگان سیاسی بخواهند قانون را زیر پا بگذارند، چه بخواهند و چه نخواهند مسئول خونها و خشونتها و هرج و مرجها آنها هستند.»
وی اظهار داشت:
«مردم اطمینان دارند، اما برخی طرفداران نامزدها هم اطمینان داشته باشند که جمهوری اسلامی اهل خیانت در آرای مردم نیست. سازوکارهای قانونی انتخابات در کشور اجازه تقلب را نمیدهد. آن هم در حد ۱۱ میلیون تفاوت رأی.»
رهبر جمهوری اسلامی ادامه داد:
«در عین حال من این را گفتم و شورای نگهبان هم قبول دارد اگر کسانی شبهه دارند و مستنداتی را ارائه میدهند، رسیدگی بشود. البته فقط از مجاری قانونی. بنده زیر بار بدعتهای غیرقانونی نخواهم رفت. امروز اگر چارچوبهای قانونی شکسته شوند در آینده هیچ انتخاباتی مصونیت نخواهد داشت.»
آیتالله خامنهای در مورد مسئله احتمال بازشماری آراء گفت:
«از شورای نگهبان خواستهایم اگر در مواردی خواستند، صندوقها را با حضور نمایندگان نامزدها بازشماری کنند.»
«موردی از هاشمی رفسنجانی سراغ ندارم»
آقای خامنهای با اشاره به مناظرات نامزدها در جریان تبلیغات انتخاباتی گفت: «این مناظرهها آن قدر شفاف و صریح بود که برخی به آن معترض شدند و تا حدودی هم حق با آنها است.»
وی در مورد هر چهار نامزد ریاست جمهوری اظهار داشت که «آنها جزو عناصر نظام هستند و رقابت آنها را در درون نظام است» ولی افزود که «همه دیدگاههای این آقایان را قبول ندارم و بعضی از نظرها و عملکردهایشان برای خدمت به کشور مناسب نیست.»
آیتالله خامنهای در مورد علیاکبر هاشمی رفسنجانی: «موردی از سودجویی او سراغ ندارم»
وی با بیان اینکه «در این مناظرهها از کسانی نامبرده شده که شخصیتهای نظامند و عمرشان را صرف نظام کردهاند،» به طور مشخص ازآقایان هاشمی رفسنجانی و ناطق برد و گفت: «آقای هاشمی را همه میشناسند و شناخت من هم از ایشان مربوط به بعد از انقلاب نیست.»
آیتالله خامنهای در مورد رئیس تشخیص مصلحت گفت:
«اکبر هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب اموال خود را صرف کمک به انقلابیون کرد. پس از انقلاب نیز موردی را سراغ ندارد که وی در صدد سودجویی برای خود باشد.»
با این حال رهبر جمهوری اسلامی افزود «در موارد متعددی با آقای هاشمی اختلاف نظر دارم و مردم نباید دچار توهم شوند و چیز دیگری فکر کنند.»
وی در رابطه با اختلافات محمود احمدینژاد و اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: «بین ایشان و رئیس جمهور از همان انتخابات سال ۸۴ اختلاف نظر بود و در زمینه مسائل خارجی، نحوه اجرای عدالت اجتماعی و مسائل فرهنگی با هم اختلاف نظر دارند.»
رهبر جمهوری اسلامی گفت که نظر وی به نظر محمود احمدی نژاد نزدیکتر است.
خطیب این هفته جمعه تهران در بخشهای پایانی نماز جمعه خطاب به امام زمان گفت:
«ما آنچه باید بکنیم انجام میدهیم و آنچه باید گفت گفتیم و خواهیم گفت. من جان ناقابل و اندک آبرویی دارم و همه اینها را در کف دست گرفتم و در راه انقلاب و اسلام فدا خواهم کرد. ما این راه را با قدرت ادامه خواهیم داد.»
تاکنون کمتر پیش آمدهبود که رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه تهران به عنوان خطیب، حضور یابد.
|
نظرهای خوانندگان
bejooz doroghe va khiant chizi digari az ounha bar nemiad.
-- ali ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMkamter dorogh bekoied
eie khiant karhie rahbari
30 سال تقلب و غصب حکومت و این انتخابات هم در ادامه راه گذشته است و از این جلادان توقعی بیش از این نیست. خوب برای خیلی از دوستان شاید دگر بهراه درسی باشد که تا این نظام بی نظام سر کار است بهتر است که در منزل سکنا کرد و به پای صندوق های رای نرفت. چه خوشحالم که روز انتخابات را نظاره گر بودم و رای به این نامردمی ها ندادم. اما امروز با مردم ایران همصدا هستم فریاد دادخواهی می کنم. و امید است که آقای موسوی و کروبی هم مردم را تنها نگذارند و به قول یک ضربالمثل آلمانی کاروان باید به راهش ادامه می دهد و سگها هرچقدر می خواهند پارس کنند. دیگر زمان ایستادن است و مقاومت ما ظالمان را به وحشت انداخته است.
-- داریوش ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMهمبستگی برای ایرانی آزاد و آباد
آقای خامنه ای امروز نقاب از چهره کریه خود برداشت و گور خود را کند به نظر ایشان مردم ایران کسانی هستند که هم نظر او هستند
-- آزاد ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMالان مشخص شد که خامنه ای خواهان احمدی نژاد است.ایشان اعلام کردند که مقابل طرفداران موسوی هستند.
-- شریعتی ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMو برای سرکوب خواسته بحق مردم از هیچ کاری ابا ندارند ایشان بعنوان همه کاره مملکت بجای همه ثصمیم میگیرند دیگر چه نیازی به رای دیگران دارند.تمامیت خواهی یعنی همین من ایشان را به خدا وامی گذارم خدا بر ظلمی که ایشان روا داشته اند آگاه است . بردلم گرد ستم هاست خدایا مپسند که مکدر شود آئینه مهر آئینم.
اره جونه ننت شنبه بهت نشون می دیم چه خبره
-- رضا ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMخودشو بیشتر خراب کرد
-- فرشید ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMzerechk!!!!
-- بدون نام ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMبفرمایید اینهم خط و نشان ولی فقیه. حالا باید دید جناب موسوی و کروبی که اینهمه بر اعتقاد و التزام به ولی فقیه و امام و ... تاکید میکنند چه میکنند.
-- alio ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMمن اگر بنشينم، تو اگر بنشيني
-- دانشجويان شيرازي ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMآن كه در ميآيد، پدر هر دوي ماست
ورود نوع جديدي از كودتا به واژگان سياسي جهان و نتايج مصيبتبار آن بر آيندهي ايران
شب و روز ملت ايران در حالي ميگذرد كه حكومتِ بهظاهر "جمهوري" اسلامي، با تقلب آشكار و كودكانهي خود در انتخابات 22 خرداد، نوع جديدي از كودتا را وارد واژگان سياسي دنيا كرده است. در اين نوع از كودتا، دولت حاكم، صرفا براي تثبيت پايههاي حكومت خود، عليه نزديكترين منتقدان خود وارد عمل ميشود. بدين ترتيب، دولت نامحترم محمود احمدينژاد و حاميان او، سركوب رسمي خود را به تنگترين دايرهي ممكن از مخالفان خود كشاندهاند. اكنون ميرحسين موسوي (با سابقهي نخست وزيري و...)، هاشمي رفسنجاني (با سابقهي رياست جمهوري، رياست مجلس، رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام و...)، محمد خاتمي (با سابقهي رياست جمهوري، و...)، ناطق نوري (با سابقهي رياست مجلس، و...)، كرباسچي و دهها نفر ديگر، جزو مخالفان دولتِ غيرقانوني و نامردمي احمدينژاد و حاميان او به شمار ميروند! چه بسا اگر رجاييها شهيد نميشدند، آنها هم جزو مخالفان بودند، نه مصادرهشدگان!
نتيجهي اين تحديد در دايرهي تنگ، بهعنوان يك حصر منطقي، نميتواند خارج از دو حالت باشد: 1. چيرگي محمود احمدينژاد، 2. پيروزي مخالفان مسلمان او. حالت دوم مطمئنا (و خوشبختانه) به تشكيل مجدد حكومت "جمهوري اسلامي" با امتيازاتي بيشتر از قبل براي مردم ايران منجر خواهد شد؛ و كساني همچون هاشمي رفسنجاني، اين بار بيش از پيش بايد هواي ملت را داشته باشند! اما حالت اول، متأسفانه، به شكافي بزرگ بين حكومت اسلامي و مخالفان دورتر حكومت ختم خواهد شد. عدم حضور مخافان نزديك به حكومت، يعني حذف واسطهي گفتوگوهاي ممكن ميان هستهي حكومت اسلامي و گروههاي دگرانديش! و اين بهنوبهي خود، يعني گشوده شدن راه خشونت براي حالي كردنِ مخالفت به حكومت! در يكچنين وضعيتي، شكلگيري گروههاي مبارزهي مسلحانه بنا به تعريف، اجتنابناپذير است! چيزي كه مطمئنا اسلاميت نظام، و احتمالا جمهوريت نظام را به خطر خواهد انداخت. و متاسفانه، آن چه كه در حال حاضر ديده ميشود، كلهشقي و سماجت دولت احمدينژاد براي خدمت (!) به مردم (!) است.
امروز، دمبهدم هندوانههاي آنچناني زير بغل ملت "شريف" جا ميدهند كه "حماسه"ي 22 خرداد را ساختند، اما همين مردم، روز 23 خرداد، بهعنوان "فريبخوردگان يا ايادي دشمنان و خارجيها" معرفي ميشوند! امروز، ملت و فرزندان او تهوع خود را از اين خدمت (!) در سنگفرش خيابانها بالا ميآورند، اما قيّمهاي ناخواستهي آنان، زورزورانه كمر به "خدمت" بستهاند! امروز، همهي آن چه كه جزو وحشيگريهاي ساواك شمرده ميشد، جزو محسنات نيروهاي ضدشورش جمهوري اسلامي، و نيروهاي بهاصطلاح لباس شخصي (شعبان استخوانيهاي مدرن، سگهاي تربيتشدهي قلعهي حيوانات) به حساب ميآيد! تمام آن چه كه زماني بهعنوان تحريكات رواني عناصر بيگانه معرفي ميشد، امروز بهصورت تاكتيكهاي مردمفريبانه، در خيابانهاي كشور به اجرا گذاشته ميشود: امروز بسياري از تخريبها و آسيبهاي وارد شده به اماكن عمومي، توسط نيروهاي لباس شخصي انجام ميشود، اما بهنام معترضين تمام ميشود، تا مگر كسبه و بازار را از ادامهي اعتراض حقطلبان خسته شوند. امروز همهي آن چه كه زماني جزو پليديها ياد ميشد، بهعنوان راه ميانبر براي نيل به يك حكومت اسلامي تلقي ميشود: گويي كه تقلب براي اسلام عبادت است! امروز دانشجو را كور ميكنند، فلج ميكنند، و ميكشند تا آموختههاي علمي و انساني خود را به كار نگيرد: گويي كه قيام عليه دروغ و وقاحت، چيز بدي است!
راست اين كه همهي ديكتاتورها، در همهي اعصار، در عينِ بهكارگيريِ شيوههاي موثر و متنوع ديكتاتوري، درست در مواقعي رو به زوال گذاشتهاند كه بهخاطر ذات قدرتطلبي (و بلكه فزونخواهي) خود، حتا مصالح شخصي خود را تشخيص ندادهاند! از اين رو، بهنوعي جاي بسي شكر است كه دولت ديكتاتورمسلك احمدينژاد، ماهيت پليد خود را بههمان صورت حقيقي خود به ملت ايران نشان داد، تا مگر مردم فلكزده و مصيبتزدهي ايران، شيونِ مرگ را به ادامهي زندگيِ تحت ستم ترجيح دهند! دانشجويان شيرازي
شاید تاریخ بشریت چنین مکار شعبده بازی بخود ندیده است . در حالیکه همه انتظار داشتند راه حل قابل قبولی برای حل مشکلات ناشی از تقلبات بزرگ در انتخابات ارائه دهد ، او در خطبه های شیطانی خود نشان داد که مرکز اصلی فساد خود اوست . او مکر و حیله را در حد اعلای آن که هیچ زبانی قادر به بیان آن نیست به نمایش گذاشت و دلهای مردمی را که صدای او را از دور می شنیدند از خون لبریز کرد . برای مردم روشن شد که اگر بخواهند خود را از دست این شیطان رها کنند چاره ای جز هدف گرفتن خود او ندارند . آیا کاندیداهای رئیس جمهوری که مورد تقلب قرار گرفته اند ننگ قبول هم صدایی با او را قبول خواهند کرد و به ملت خیانت خواهند کرد موضوعی است که در روزهای آینده روشن خواهد شد . ولی ما مردم اگر برای خود و فرزندان خود زندگی شرافتمندانه میخواهیم و مایل نیستیم زیر ننگ چنین کسانی مرده گی کنیم باید به حضور خودمان در صحنه شدت بخشیم و تا آزادی خود از پای ننشینیم .
-- رضا ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMهمانطوریکه شنیدیم آیت الله خامنه ای در خطبه دوم اعلام نمودند که ایشان آیت هاشمی رفسنجانی را از 52 قبل بعنوان یکی از ارکان انقلاب اسلامی میشناسند و اکنون هم در کنار رهبری هستند اما با توجه به اختلاف نظری که بین هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد چه در مسائل داخلی وجه سیاست خارجی وجود دارد آیت الله خامنه ای روش و سیاست احمدی نژاد را به سیاست و روش خودشان نزدیک تر می بینند تا روش و سیاست هاشمی رفسنجانی . این اعلام در ملاء عام نشان دهنده این است که آیت الله خامنه ای باتوجه به بیست و هشت سال گذشته که هشت سال آن وی رئیس جمهور بودند و آقای میرحسین موسوی نخست وزیر وبیست سال دیگر که وی رهبر در این مدت هشت سال آن آقای هاشمی رفسنجانی و هشت سال دیگر آقای خاتمی و چهارسال اخیر که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور بودند. این اولین بار است که کسی را پیدا کردند که صد در صد گوش به فرمان او باشد و دست بوس ایشان . لذا به هر صورت که شده اجازه نخواهند داد کسی دیگر جای احمدی نژاد رئیس جمهور شود که ایشان یعنی آیت الله خامنه ای بتوانند براحتی نطام جمهوری اسلامی را به حکومت اسلامی تبدیل کنند .حکومت حکومت خدا است و رای مردم فرمالیته و ایشان نماینده امام زمان است و لاغیر و به اصطلاح پادشاهان دوره صفویه ایشان سلطان و طل الله است یعنی سایه خدا و لاغیر مردم هم اعم از اقراد معمولی و علماء باید گوش به فرمان او باشند و هر کس تخطی کند مرتد است و مستوجب نفی و نهایتا اعدام.و هیچ کس رای مستقل نمی تواند داشته باشد و بقول محمد رضا شاه پهلوی به هنگام تاسیس حزب رستاخیز همه باید عضو این حزب شوند و هرکس علاقه ندارد میتواند کشور ایران را ترک کند . علی
-- علی ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMاین مرض خودبزرگ بینی که دیکتارها دچارش می شوند همیشه بدجوری کار دستشان می دهد و گویا هیچوقت هم عبرت نمی گیرند.
-- یک ایرانی ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMAlhaghgho valensaf ke Ruye Amro AAs va Moavie ro sefid kard .
Amro as inghadr neirangbaz nabud ke in aghaye seyd ali hast.
Aghaye seyd ali , ruze to ham khahad resid . har che bishtar dorugh pardazi koni oghubate sakht tari dar entezarat khahad bud.
-- Masud ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMدکتر علی شربعتی:
-- محمد شوری ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMرهبری با سیادت وآقایی وسرپرستی ونگهبانی فرق دارد. این ، دوبینش سیاسی مختلف است که در طول تاریخ وجود داشته است ودارد. بینشی طرفدار نگهبانی و حفظ و اداره جامعه وافراد است و حاکم را مدیر می داند و بیشنی که معتقد به تکامل بخشیدن و پپشرفت وترقی جامعه و فرد است وبه دلیل همین دو بینش است که دو اصطلاح سیاست و پلتیک بوجود آمده است. پلتیک به معنای شهر و شهر را اداره می کند و حکومت مملکت را. سیاست از حکومت مفهومی دیگردارد؛ عمل حکومت در اینجا اداره نیست .نگهداری مردم نیست که احساس خویشی و راحتی و آزادی مطلق فردی داشته باشند. هم چنین سیاست هدفش تحقق تمام حقوق فردی در جامعه نیست. بلکه تکامل و تربیت آنهاست.بلکه تکامل و تربیت آنهاست. این است که سیاست بازگوی طرزفکر ماست...کلمه سیاست در لغت به معنای تربیت است. مسأله رهبری هم با سیاست انسان مطرح است نه سیادت بر انسان!مفهوم سیاست که بر اساس رهبری وتربیت جامعه وتغییر دادن طرز تفکرو روح و اخلاق افراد انسان است به همان اندازه که از مفهوم پلتیک مترقی تر است بیشتر از آن قابل سوء استفاده است. چون ظاهرا شبیه استبداد است. و به تعبیر درست تر،استبداد شبیه به آن. یعنی دیکتاتوری راحت تر می تواند عمل خود را به مععنی رهبری « یا تربیت» جامعه توجیه کند و این است که در یونان، رم و غرب امروز که بر اساس بینش پلتیک به فلسفه حکومت می نگرند، دمکراسی پدیده آمده با آن سازگار است. و در شرق دو جلوه متناقض ولی به ظاهر متشابه یکی دیکتاتوری و دیگری پیامبری! (مجموععه آثار26،ص521، )
قبل از اقامه نماز و دعا، دروغ روی دروغ بافت و زمین و زمان را به سرکوب و کشتار تهدید کرد. ایشان توانایی رهبری همه اقشار ملت را ندارند
-- سهراب ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMواقعن هم که اندک آبرویی داری. با این حرفها آقا بار دیگر تاکید کرد که شمشیر را از رو بسته اند.
-- مریم رییس دانا ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMما ملت ایران هم به عنوان بالاترین نهاد مدنی اعلام می کنیم که هرگز گردن به دروغ و دزدی نخواهیم داد و عواقب آنچه که بعد از این پیش آید متوجه رهبری رییس جمهور و همه نظامیان خودفروخته خواهد بود. بیایید از کرده خود اظهار ندامت کنید و به دامن خلق بازگردید که امروز روزی است که راه دوست و دشمن این ملت جدا می شود.
-- داریوش ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
بنظر من این آقای خا منه ای اصلاً مردمی که در این راه پیمایی ها حضور داشتند را آدم حساب نکرد .از نحوه برخورد نیرو های دولت با مردم نیز صحبتی نشد. از خرابی هایی که نیروهای بسیج و دولتی به خانه های مردم هم وارد شد حرفی گفته نشد .ایشان یا در توهم به سر می برند یا خود را ولی و تصمیم گیرنده همه امور می دانند .امیدوارم راه مبارزه ادامه داشته باشد وگرنه نتیجه ای از این راه پیمایی ها گرفته نخواهد شد. سکوت نیز فایده ندارد.
-- علی ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMسلام. فرمودید اگر در کامنت توهین ، تهمت یا حمله شخصی باشد منتشر نمی شود. آیا زرشک، دیکتاتور، جلاد، کریه، مکارشعبه باز و ..... کلمات مودبانه شماست ؟؟؟!!!!! پذیرش شکست ظرفیت می خواهد و آدمهای بزرگ از شکست درس میگیرند . ممنونم.
-- امیرحسین احمدی ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMاللهم اشغل الظالمین بالظالمین .
-- قلی ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMخورده ها امروز برسر خوردن بیشتر بجان هم افتاده اند این وسط بیچاره مردم
من نگران دانشجویان عزیز کشورم هستم .خدای من جسد دانشجویی را در بیابان با 25 ضربه چاقو پیدا کردند. خدا میداند چند دانشجو را سر به نیست کرده اند و پس از این ناآرامیها چقدر از فرزندان این مرز و بوم را به بهانه اراذل و اوباش اعدام خواهند کرد . جوانان رعنای ایرانی که باید طعمه مارهای ضحاک شوند . من اصلا به کاندیداهایی فکر نمیکنم که مردم عزیزم را به بازی گرفته اند بلکه به جنبش دانشجویی فکر میکنم که تحت هر نامی دارند سران عزیزش و فرزندان ملت را به کام مرگ گشاندند. من عکسی از دانشجویی را دیدم که غداره بندان رژیم با تبر سینه این جوان رعنا را دریده بودند . اگر میخواهیم که جوانان بیشتری به کام مرگ فرستاده شوند ، هر چه زودتر باید کار را تمام کرد . در نمایش جمعه عجز رهبرشان را دیدید که چگونه خود را ناقص و علیل معرفی کرد در حالی که نگفت من مسبب نقص که چه بگویم جان گرفتن خیلی از مردم شده ام . شنبه را دریابید و همچنان با جامه های سیاه و دلهای سبز عرصه را بر معاویه صفتان تنگ نمایید .
-- فریادرس ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMمن نگران دانشجویان عزیز کشورم هستم .خدای من جسد دانشجویی را در بیابان با 25 ضربه چاقو پیدا کردند. خدا میداند چند دانشجو را سر به نیست کرده اند و پس از این ناآرامیها چقدر از فرزندان این مرز و بوم را به بهانه اراذل و اوباش اعدام خواهند کرد . جوانان رعنای ایرانی که باید طعمه مارهای ضحاک شوند . من اصلا به کاندیداهایی فکر نمیکنم که مردم عزیزم را به بازی گرفته اند بلکه به جنبش دانشجویی فکر میکنم که تحت هر نامی دارند سران عزیزش و فرزندان ملت را به کام مرگ گشاندند. من عکسی از دانشجویی را دیدم که غداره بندان رژیم با تبر سینه این جوان رعنا را دریده بودند . اگر میخواهیم که جوانان بیشتری به کام مرگ فرستاده شوند ، هر چه زودتر باید کار را تمام کرد . در نمایش جمعه عجز رهبرشان را دیدید که چگونه خود را ناقص و علیل معرفی کرد در حالی که نگفت من مسبب نقص که چه بگویم جان گرفتن خیلی از مردم شده ام . شنبه را دریابید و همچنان با جامه های سیاه و دلهای سبز عرصه را بر معاویه صفتان تنگ نمایید .
-- فریادرس ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMاز جمهوری اسلامی نمیدانم اما از حکومت اسلامی همه چیز بر می آید
-- بدون نام ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMاز آنجا که این دولت غیر قانونی است .اگر موسوی کوتاه بیاید پیشهاد مهمی دارم و آن برگزاری یک انتخابات در خارج از ایران برگزار شود زیر نطر یک سازمان بین المللی.در این راستا کاندید ها معاون و وزرای خود را هم معرفی کنند .رای گیری در خارج از ایران برگزار شود میان ایرانی های مقیم خارج به نمایندگی از مردم داخل ایران برای انتخاب دولت موقت یا آنهاهم با اینترنت شرکت کنند و این دولت تبعید باشد و همین طور برای انتخاب مجلس هم به همین ترتیب که شامل یک نماینده از همه اقوام و ادیان ایران و کارگران و زنان و..باشد و ان هم مجلس در تبعید باشد که جنبش دمکراسی خواهی در ایران را رهبری کند.
-- خیلی مهم لطفا به بحث بگدارید خواهشمندم ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMما به اذن رهبري به خيابان نيامده ايم كه حالا به فرمان ايشان بازگرديم. خون برادران شهيدمان را چون زهر شوكران در كام دجالان تماميت خواه خواهيم ريخت "كه به قول مولايم حسين عند الحيات ؛ عقيده الجهاد".
-- بابك ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMستمگر بس عبث پنداشت كشتن هست درمانش ....
ما به اذن رهبري به خيابان نيامده ايم كه حالا به فرمان ايشان بازگرديم. خون برادران شهيدمان را چون زهر شوكران در كام دجالان تماميت خواه خواهيم ريخت "كه به قول مولايم حسين عند الحيات ؛ عقيده الجهاد".
-- بابك ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMستمگر بس عبث پنداشت كشتن هست درمانش ....
خدمت برادر ذوب شده در حکومت اسلامی, امیرحسین احمدی
-- بدون نام ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMبیان کلمه دیکتاتورجرم نیست دیکتاتور بودن جرم است این رو به اون آدم بزرگت بگو تو کله خودت هم فرو کن
خامنه ای - این دوره بالاخره به سر می آید و مردم می فهمند که سالیان سال است شما آخوندها چه بلایی سر مغزشان آورده اید.
-- N ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMسی خرداد سال شصت خمینی تظاهرات صدها هزار نفری سازمان مجاهدین خلق ایران را به گلوله بست و فردا خامنه ای قصد سرکوب خونین مخالفنش را دارد. انتخابات زیر نظر ولایت فقیه بهتر از این هم نمی شود!
-- دکتر شعله اصفهانی مقد م ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMمقامات ارشد بریتانیا، فرانسه و آلمان به حوادث روزهای اخیر ایران و اظهارات آیت الله خامنه ای در نمازجمعه تهران واکنش نشان داده اند
-- N ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMخامنه ای در جایی از حرفهایش یک سوتی ِ خیلی بزرگ داد که البته در این متن چون خلاصه است نیامده و جملات دقیقش رو ندارم اما با لحنی تمسخر آمیز این مفهوم رو گفت که حرکتهای مردم و راهپیمایی آنها یک حرکت بیهوده در " کف خیابان" است، یکی نیست بهش بگه مگه غیر اینه که انقلاب ایران که خودت و هم پالکی هایت آنرا دزدیدید از همین "کف خیابان" بدست آمده!!!
-- آرزو آزادی ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMسی سال دروغ و خیانت به مملکت و ملت روا داشتین بدانید دیدگاه جهان نسبت به نظام اسلامی تغیر کرده سران کشور های تاثیر گذار در دنیا از امروز بگونه ای دیگر به حکومت اسلامی نگاه میکنند بهتر است رهبر نظام بگونه ای مناسب با این معضل بر خورد نمایند بدانند که این نیروهای تا دندان مسلحی که اماده رزم کرد ه اند در مقابل توده مردم تاب مقاومت نخواهند داشت من توصیه میکنم جناب خامنه ای بدوران سر نگونی نظام گذشته نظری جدی بیندازند تا دیر نشده مردم را به حال خود بگذارند و به کشور دست ساخته اش در لبنان عزیمت فرمایند و گوشه ای برای بقیه عمرش پیدا کنند در غیر اینصورت همه عاقلان میدانند که چه خواهد شد
-- محمد رضا ارین ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMخجالت بكشيد از اين كه اين همه مزخرفات را عليه رهبر خود نسبت مي دهيد!!
-- احمد - Tajikistan ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMمن ايراني نيستم ولي ايران را دوست دارم كه رهبري دارد مرشد و از نقشه شوم دشمنان آگاه و كاري نمي كند كه بر ضد ملت خود باشد بلكه واقعا راهنماي ملت به سوي خوبي هاست.
يك مشت آدماي غرب پرست شهوت پرست ساده لوح بازيچه دست دشمن شدند و نمي دانند به ضرر خود اقداماتي مي كنند؛ شما ملت گول اينهارا نخوريد!!!
مگر ايران فقط تهران است؟! چند تا خود فروشايي كه منافقنددر سراسر كشور توطئه مي كنند كه در انتخابات تقلب شده است. مگر ايران تها 5 يا 6 استان دارد؟! بريد ببنيد تمام استانها و شهرهارا كه كي به كي رأي داده است؟ اون وقت قضاوت كنيد!
رهبر عزيز ايران هم تصريح كردند كه شاكيان از راه قانون شكايات خودرا دنبال كنند. اين به نفع ملت و آرامش آنهاست!!
دقت كنيد! اگر قدر چنين رهبري دلسوزرا ندانيد گرفتار پيروي از كسي خواهيد شد كه زندگي شمارا تلخ تر از آن چه فكر مي كنيد مبتلا ميكند!!!
درود به ملت ايران كه مي فهمند و آگاهند و زير بار توطئه منافقان و بد خواهان دست نشاندگان سران استكبار نمي روند. سرنوشت خودرا به دست نا اهلان نمي سپارند.
آكاه باشيد و خدارا به ياد بياريد و از عذاب الهي پروا داشته باشيد كه در پيشگاه خدا پايخگو هستيد. آفات و بلاهاي اخر الزمان شمارا فريب ندهد و خود را با پيروي از رهبري فرزانه همچون آيت الله خامنه اي سربلند بداريد!
احمد جان شما به امور مملکت خودتان برسید و برای ما تصمیم نگیرید لطفا. اگر خیلی خامنه ای را دوست دارید می توانیم برایتان بفرستیم. با کمال میل.
-- N ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMجناب احمد تاجیکستانی!!!! (حداقل می گفتی افغانستان باورش راحتتر بود!) دقیقا ایران فقط تهران نیست چون 90 درصد آئهایی که من در مشهد با آنها سروکار دارم هم مثل من می اندیشند!
-- وحید - گینه بیسائو!! ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMشما بیا و لطفی در حق ما بکن (مثلا خامنه ای را مرشد خود می دانی) می شود فقط همین قضیه ی "دشمن" در جمهوری اسلامی که از متن سخنان ایشان حذف نمی شود را برای ما شرح دهی؟! چون من یکی که خطرناکتر از خود این حضرت! دشمن دیگری برای ایران و ایرانی نمی بینم!
امیرحسین احمدی
-- reza ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMنمیدانم وجدانت کجاست ولی پیدایش کن.
در زمانی که تمام انسانیت بخروش امده و بر علیه استبداد اخوندی قد برافراشته است بستن چشم بر حقایق نشان از وابستگی محض دارد. تمام دنیا پشت ملت ایران صدای ازادگی میدهد و هر ایرانی در هر گوشه این کره خاکی یکی شده است ولی شما به گل قالی چشم دوخته ای؟! عجب که شما فردا را نمیبینی. عجب که خامنه ای را نمیشنوی و کشته ها را نمیبینی و مثل رهبرت خوب در سیاهی مطلق افتاده ای!! وجدانت را باز یاب
احمد
-- reza ، Jun 19, 2009 در ساعت 10:22 AMتو ایران را دوست داری ما تمام مردم دنیا را با هر نژاد و مذهب. اری همه ایران تهران نیست و سرزمین گرم جنوب هم دارد که به لحظه ازادی نشسته است.
مگر ایران فقط دانشجویانند که به خاک و خون کشیده شده اند مگر ایران تبریز شیراز بوشهر و اصفهان و ارومیه و تبریز و مشهد و.... هست که برای دفاع از حق خود کشته میدهند؟!! امروز ایران تمام انسانیت است.
و اما ان مرشد تو که سالهاست با کلام قران تمام انسانیت را تهدید میکند و امثال تو را خام کرده است مرشدی که خون ملتش می ریزد و به جنگجویانش تزریق میکند تا جهان را نا امنتر کنند و با دنیا سر جنگ دارد.
او که امروز فراموش کرده همین مردم نا خواسته به او اعتمادکردند تا دنیایشان را بهتر کند امروز دیگر جلو ان مردم نیز میایستد.
و اما روز شکستن ان بت فرا رسیده است و جوانان ان مرز بوم از هر نقطه اش برخیزیده اند تا انسانیت را نجات دهند تا حق خود را که اولین و ابتدایی ترین حقوق انسانیست بازپس گیرند.
و اما شما که ما را ناشناته متهم میکنی ! شما میتوانی دوست او باشی تا مرشدت شود چون او هم قضاوتش در حد توست!!
شنبه! شنبه همه چیز مشخص می شه. دیکتاتور گور خودشو کند!
-- علی ، Jun 20, 2009 در ساعت 10:22 AMاتفاقاً احمد تا حدی درست می گوید که خیلی ها در بعضی از جاهای ایران طرفدار خامنه ای و احمدی نژاد هستند ولی این را نمی داند که آن "خیلی ها" به نسبت بقیه ایران در اقلیت کمیتی و حتی کیفیتی قرار دارند و از آنجا که درست یا نادرست، این نظام بر مبنای رأی گیری و حق اکثریت بر اقلیت می چرخد، اینک شاهد افول آشکار قدرت این رهبری توخالی و متظاهر و دروغگو هستیم. (البته اگر این "قدرت" وا قعی بوده باشد!)
-- عربزده ی غربزده ستیز! ، Jun 20, 2009 در ساعت 10:22 AMانالله وانا الیه راجعون
-- محمد ، Jun 20, 2009 در ساعت 10:22 AMبا کمال تاسف و اندوه ضایعه اعلام رسمی مرگ دموکراسی وتولد حکومت دیکتاتوری توسط حضرت ایت اله سید علی خامنه ای را به ملت همیشه داغ دار ایرن تسلیت عرض می نمایم به همین مناسبت مجلس یاد بود آن مرحوم(دموکراسی)به علت جشن تولد دیکتاتوری در هیچ کجا برگزار نخواهد شد.
من نمیدونم این ولایت غیر مشروع از جون مردم چی میخواد؟
-- خسته از ظلم ، Jun 20, 2009 در ساعت 10:22 AMصدها سال بعد وقتی مردم تاریخ زمان ما را میخونن با خودشون میگن که چه مردم نادانی بودن که ... آخوند اونا را بازیچه ی یه مشت خرافات کرده بودن.
خدایا به دادمون برسه که بدجور اسیر ظلم و بی عدالتی شدیم.
خدایاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا.
رهبر یکجانبه قضاوت کرد .خودشو در مقابل هاشمی قرار داد.
-- مسعود ، Jun 20, 2009 در ساعت 10:22 AMبا سلام به همه ایرانیان و آرزوی موفقیت برای آنها در راه رسیدن به دموکراسی واقعی .
-- کاوه دادخواه ، Jun 20, 2009 در ساعت 10:22 AMموضوع اینست که انقلاب اسلامی که برای ایجاد دموکراسی و آزادی بیان و بدست آوردن حق تعیین سرنوشت ، توسط گروههای زیادی ایجاد و به پیروزی رسید ، متاسفانه از همان ابتدا منحرف و توسط روحانیت مصادره گردید و بخاطر شور انقلابی مردم و محبوبیتی که قشر مزبور و مخصوصا آقای خمینی در بین مردم داشتند ،موضوع با مخالفتی روبرو نشد و اندک مخالفانی که وجود داشت یا سرکوب شدند و یا خاموش .مساله مهم دیگری که باعث انحراف بیش از بیش انقلاب از مسیر اولیه اش شد وارد کردن ولایت مطلقه فقیه در قانون اساسی بود که در آن زمان آقای خامنه ایی نیز با آن مخالفت کردند . با توجه باینکه قدرت فساد آور است و جمع شدن آن در یک فرد حتما منجر به استبداد می شود ولی این موضوع در زمان آقای خمینی بخاطر شخصیت کاریزماتیک ایشان و همچنین وجود حال و هوای انقلابی گری چندان بروز نکرد ،ولی بعد از ایشان آقای خامنه ایی که علیرغم نداشتن مرجعیت که در آن موقع شرط رهبری بود به کمک افرادی که شاخص ترین آنها آقای رفسنجانی بود ،به رهبری رسید ، بروز کرد و ایشان ندای انا ربکم اعلی سر داد که در همان موقع نهضت آزادی این موضوع را اعلام کرد . ولی بخاطر جو خفقانی که ایجاد شده بود و همچنین اعتمادی که در مردم نسبت به رهبر وجود داشت ،فریاد این انسانهای فرهیخته بجایی نرسید . رهبر با ایجاد گروههای خودسر (الله کرم ها) اندک صدایی را نیز خفه میکرد و همچنین اعضاء نهاد های مختلف را نیز کاملا از افرادی که همفکر او بودند انتخاب میکرد ، حتی کار بجایی رسید که مراجع تقلید را نیز خودش انتخاب و به مردم معرفی کرد . منتهی در این مسیر اشتباه بزرگی که مرتکب شد ، عدم جلوگیری از انتخاب شدن آقای خاتمی بود که انصافا تاثیر شگرفی در آگاهی و روشنگری جامعه ایجاد کرد و کمک بزرگی به حرکت حمهوری خواهی مردم ایران نمود ، ولی بعد از آن رهبر حواسش را جمع کرد و اجازه ندادکه این موضوع تکرار شود و کودتای اخیر که بر علیه رای مردم صورت پذیرفت از آن سرچشمه آب میخورد .
نکته امیدی که امروز وجود دارد اینست که سطح آگاهی مردم امروز بسیار بالا است و افرادی که به کاندیداهایی غیر از فرد مورد نظر رهبر رای داده اند انسانهایی با درجه شعور بالاتر هستند و این همان نکته امید است که با استفاده از این پتانسیل و شرایط عصر حاضر ( انفجار اطلاعات ) ما طوری حرکت کنیم که با کمترین هزینه به هدفمان برسیم. بالاخره رسیدن به دموکراسی هزینه ایی دارد که با همفکری و پشتیبانی همدیگر این هزینه کمتر میشود . من خواهشم از همه دلسوزان ایران اینست که بدون احساساتی شدن هر چه بیشتر روشنگری کرده و مسیر درست حرکت را نشان دهندو خواست مردم ایران را به گوش جهانیان و آزاداندیشان برسانند .
بامید پیروزی نهضت سبز دموکراسی خواهی ایران.
با سلام به همه ایرانیای عزیز!
در ابتدا برای عدم ایجاد سوء تفاهم در دوستان عزیز باید بگم که بنده از مخالفین سرسخت سیستم مدیریت کلان و سیاستهای کلی نظام حاکم بر ایران هستم....
دوستان نظرات جالبی رو مطرح کردن، اما من فکر می کنم ما ایرانیها کمی احساسی با خیلی از مسائل برخورد می کنیم و تحت تاثیر جوی که با برنامه ریزی ایجاد می شه قرار می گیریم. باید قبول کرد که این حرفها از روی شناخت واقعی افراد و با سیاست خاصی مطرح شده، و هدفش چیزی جز کنترل اوضاع که به نفع مردم هم هست، نیست.
مشکلات زیاده، جبر مذهبی، مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی، سطح پایین امنیت اجتماعی، اقتصادی و آتیه ای و ....
اما فکر می کنید با ایجاد شرایطی مثل شرایط پیش اومده طی چند روز گذشته، اتفاق مثبتی میفته؟
قطعا الان فکر کردن به ی تحول دیگه مثل انقلاب سال 57، اشتباهه، چون باز سالها جنگ داخلی، سالها تغییر ساختار و ... و بعدش هم ممکنه باز همین بشه و یا شاید به مراتب بدتر.
به هر حال فکر می کنم این آقای خامنه ای هم جای خیلی راحتی ننشسته،،،،
قطعا باید تحولات زیادی در سیستم برنامه ریزی، قانونگذاری و اجرایی ایجاد بشه لازمه اش هم مردم هستن هم دولت و حکومت...
*کشور مثل خانواده است اما با اسکیل بزرگتر، شما هیج وقت به خاطر اشتباه و غلط یکی دو نفر از خانواده، خونه رو آتیش نمی زنید، سعی می کنید با سیاست درست اصلاحش کنید، اشتباه سی سال پیش رو تکرار نکنیم...*
-- ا.ف (داوود) ، Jun 20, 2009 در ساعت 10:22 AMآقای کاوه دادخواه بررسی کوتاه اما بسیار خوبی از اوضاع ایران در سه دهه اخیر کرده اند. منتهی به نظر من مطلبی هست که از دید بسیاری از مردم پنهان مانده، حتی از دید این جمعیت پر شور و حقاً قهرمان و به راستی با شعور و توانا و خردمند که اینک اینچنین از جان گذشته به خیابانها ریخته اند. آن مطلب این است که انقلاب سال 57 به رهبری "کاریزماتیک" خمینی و با جمعیتی زیاد اما از نظر شعور نه چندان قابل مقایسه با جمعیت امروز رخ داد. با آنکه آن انقلاب ظاهری اسلامی و مستبدانه داشت اما در عمل به اشکال دیگری حرکت کرد و نهایتاً پس از سه دهه که از آن گذشته، به اینجا رسیده ایم که مردم شرکت کننده در تظاهرات، خواهان یک جمهوری دمکراتیک سکولار و غیر مذهبی هستند. اما آنچه که خیلی ها شاید به آن توجه نکنند آن است که حمایت پشت پرده از آن انقلاب که سرانجام به چنین جایی برسد، از سوی نیروهایی در منطقه و جهان انجام شده و می شود که بر خلاف شعاری که آن را در میان مردم و جوانان ایران پخش کرده و می کنند، نه تنها خواهان برقراری یک نظام دمکراتیک در ایران نیستند، که درست بر عکس، ترجیح می دهند این مردم در شرایط سخت اقتصادی و سیاسی و خفقان و اختناق قرار بگیرند تا در نهایت بهترین جوانانهایشان را وادار به واکنش و آشوب کنند تا ملت به دست خود، بهترین گلهایش را نابود کند.
این نابودی جوانان ایرانی به دست خود ایرانیان، سابقه ای بسیار کهن در این سرزمین باستانی داشته و اگر اغتشاشات داخلی باعث آن نشده نباشد، در جنگ با دشمنان خارجی نابود شده اند. یا همچون دوران اول پس از انقلاب، در جنگ با خارجی و اغتشاشات داخلی و زندان و اعدام و شکنجه، هر دو. انتخاب شدن و به قدرت رسیدن روسای جمهوری با ظاهر لیبرال همچون هاشمی و خاتمی یا حتی احمدی نژاد که این آخری با ظاهری فوق لیبرال اما با وعده های دروغین بر سر کار آمد و نهایتاً اوضاع را "با موفقیت" به همین جا کشانید نیز در همین راستا بوده است.
این افراد، منجمله خود رهبری، در حفیقت بازیگرانی هستند که با ناشیگری نقش خود را ایفا می کنند اما سناریوی از پیش نوشته شده توسط "قدرت واحد جهانی" را به هر حال به نتیجه رسانده اند، همانطور که خیلی از فیلمهای هالیوودی هم چندان با قدرت ساخته و پرداخته نمی شوند اما به هر حال مردم بسیاری به تماشای آنها می روند و پول خرج می کنند و به هرحال فیلم فروش خود را می کند و حتی جایزه هم می گیرد ...
البته ناگفته نماند که چنین سیاستهایی تنها در ایران اعمال نشده و نمی شود و بسیاری از کشورها و ملل دیگر نیز این تجربه تلخ را بارها و بارها تکرار کرده اند.
متاسفانه، اگر خود این مردم بر این موضوع آگاه نباشند، حتماً از حرکت راستین و شجاعانه آنان سوءاستفاده خواهد شد اما اگر بدانند که چه بازی بر سر آنان دارد می آید، آنگاه شاید بتوان امیدوار بود که در عین آنکه در یک انقلاب واقعی درگیر شده اند، همچنان با دید باز و نگرش عمیق و درست، خواهند توانست جلوی توطئه ها را بگیرند.
جو پلیسی یا نظامی حاکم بر بیشتر جوامع، از ابتدای پیدایش دولت-شهرها در گذشته های دور تا به امروز، بیشتر برای کنترل مردم آن جوامع بوده است و نه برای دفاع از حقوق آنان!
من فقط دعا می کنم این بار، این انسانهای والایی که همگی شاهد حرکت کم نظیر (اگر نه بی نظیر!) آنها در ایران هستیم، با هشیاری و آگاهی و درایتی که در آنها سراغ داریم، به پیروزی کامل برسند و بتوانیم شاهد پای گرفتن ایرانی به راستی نوین و سربلند باشیم! امیدوارم این نسل خوب و نازنین در جریاناتی که شاهد آن هستیم، به هدر نرفته و نابود نشود. اگر این حرکت به درستی پیش برود، ایران عزیز در آینده نزدیک، یکی از بهترین کشورهای دنیا خواهد بود.
-- شهاب منزوی ، Jun 20, 2009 در ساعت 10:22 AMدرود بر ملت فهيم ايران
-- صادق ، Jun 24, 2009 در ساعت 10:22 AM