رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۴ خرداد ۱۳۸۸

درگیری‌های گسترده در تهران

گزارش‌ها از درگیری‌های پراکنده و شدیدی در خیابان‌های مرکز و شمال شهر تهران حکایت دارد.

درگیری‌ها از صبح امروز شنبه پس از آنکه اعتراض‌ها به نتایج شمارش آراء انتخابات بالا گرفت، آغاز شده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به این اعتراض‌ها با انتشار پیامی، نتایج شمارش آراء را تائید و اعلام کرد که محمود احمدی‌نژاد با ۲۴ میلیون رای پیروز انتخابات است.


گروهی از هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی از صبح امروز با حضور در خیابان‌های تهران، اعتراض خود را به نتایج انتخابات اعلام کرده‌اند که با یورش نیرو‌های پلیس مواجه شده‌اند.

آن‌طور که شاهدان عینی از سطح شهر تهران گزارش می‌دهند، اوضاع در خیابان ولیعصر، زرتشت، فاطمی، میدان انقلاب، میدان ونک و چهارراه جهان کودک نا‌آرام است.


در خیابان تخت طاووس و میرزای شیرازی تهران نیز درگیری‌ها به شدت در جریان است و بخش‌هایی از خیابان به آتش کشیده شده است.

معترضان با به آتش کشیدن سطل‌های زباله، کندن تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نیز شکستن شیشه‌های اتومبیل‌ها راه ورود خودروهای پلیس به این خیابان را بسته‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز از آتش زدن لاستیک از سوی معترضین به نتیجه انتخابات مقابل ساختمان وزارت کشور خبر داده و نوشته که در برخی نقاط شهر تهران آسیب‌هایی به ساختمان‌های دولتی وارد شده است.


نیرو‌های پلیس و گارد ویژه با استقرار در خیابان‌های مرکزی شهر تهران به گفته شاهدان عینی با معترضان به شدت برخورد می‌کنند.
شدت برخورد‌های پلیس با تجمع‌کنندگان با استفاده از باتوم و گاز اشک‌آور «کم‌سابقه» گزارش می‌شود.

گزارش‌های تائید نشده‌ای هم از بروز برخی درگیری‌ها در شهر اصفهان و سنندج حکایت دارد.


آن‌طور که شاهدان عینی در اصفهان گزارش می‌دهند، بازار این شهر در اعتراض به نتایج آراء تعطیل است.

سعید رضوی فقیه سخنگوی حزب اعتمادملی نیز اعلام کرد که اعضای این حزب در «عزای انتخابات آزاد و جمهوریت»، از این پس در محافل و تجمعات خود لباس سیاه به تن می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مردم دیگر به چه زبانی به این رژیم بفهمانند که آنها را نمی خواهند؟ واضح تر از این؟

-- بدون نام ، Jun 13, 2009 در ساعت 05:15 PM

بر کلیه به اصطلاح اصلاح طلب ها مانند خاتمی وطرفتدارانشان که خیلی دوست داشتند رای بهند واصلاح بکنند مبارک باشد مطمن باشند اسمشان درتاریخ ایران تبت شد وتازه اول کاراست وبرای صدها جوان پاک قلبم سوخت ویادتان باشد اقایان نبوی وبابک داد وسروش شما که درایران نیستید وشب هم در میمهانی های خودمانی ولی اولین شعار را توجه بکنید که مردم در خیابان فاطمی دادند وازخواب بیدار شویدوهر چند فکر نمی کنم امتال شما هیهات. اماشعار مردم موسوی موسوی رای ما رو پس بده با تشکر از رادیو زمانه که ازاین تاریخ توقع داریم رسالت بیشتری نسبت به مردم نشان دهد چه قلب شکسته ما فقط شمارا دارد.

-- کورش ، Jun 13, 2009 در ساعت 05:15 PM

لطفاَ به آقایان موسوی. خاتمی. كروبي و سایر اصلاح طلبانی که در این مدت بر علیه فریب و دروغ سخنرانی کردند بفرمایید الان وقت عمل است اگر کوتاه بیایید مردم هرگز شما را نمی بخشند و فاتحه اصلاح طلبی را خوانده اید. اگر تن به شکست بدهید و این ننگ بزرگ را بپذیرید معلوم می شود که شماها به نحوی به بدنه فاسد نظام متصلید و برایتان حفظ این شالوده کثیف مهم تر از رای و نظر مردم است. شما رابه خدا جنبشی را که به این جا آورده اید رها نکنید به خاطر خدا. به خاطر شهدا. به خاطر آبروی اصلاح طلبی. به خاطر مردمی که صادقانه و بی ریا سالهای سال از شما حمایت کردند و سختی کشیدند.

-- Ali ، Jun 13, 2009 در ساعت 05:15 PM

سلام چرا طرفداران آقاي موسوي نمي خواهند بدانند که در ميان مردم جايگاهي ندارند و بايد به فکر تغيير اخلاق و رفتار خود باشند

-- محمد رضا تقي پور ، Jun 13, 2009 در ساعت 05:15 PM

ای خدا ببین چه به سر بهترین مردان و زنان عالم اومده.تورو به بزرگیت ببین چیشده.ای خدا چرا این عربها.... دست از سر ما بر نمی دارند.مگه ما اختیاری به دنیا نیومدیم؟
باید این نظام له بشه.وگرنه باید بمیریم

-- حامد ، Jun 13, 2009 در ساعت 05:15 PM

ممنون از رادیو زمانه که نشان داد با مردمه. جالب اینه که بی بی سی اصلا اعتراضات مردمی رو پوشش نمیده! حالا معلوم می شه از کجا آب میخوره!

-- Alireza ، Jun 13, 2009 در ساعت 05:15 PM

محمد رضای تقی پور- بهتر است مغز خودت و امثال خودت را تغییر بدهی. امثال تو این مملکت را به باد فنا دادند.

-- N ، Jun 13, 2009 در ساعت 05:15 PM

دوستان رژیم دیکتاتوری اسلامی ایران از اصل و اساس خرابه. اصلاح طلباشم با بقیشون همدست هستند. دروغی که این رژیم به مردم گفت جنبه های مثبتی داشت. اصل و اساسو به شدت زیر سوال برد. باعث بدبین تر شدن مردم به رژیم شد و خوشبختانه دشمنای دیکتاتوری اسلامی بیشتر شدند. پیروز شدن افرادی چون آقای موسوی بهبود اوضاع اجتماعی ایران به دست ایشون و راضی شدن اکثریت مردم ظلم بزرگی بود در حق زندانیان سیاسی و دانشجویانی که به دست این رژیم کشته شدند. خوشبختانه امروز خشونت نیروی انتظامی به افرادی که وحشی گری های قبلی رو باور نمی کردند ثابت شد.

-- بهاره ، Jun 13, 2009 در ساعت 05:15 PM

مردم باید بلایی به سر احمدی بیارند که خودش فرار کنه بره! همه جا آبروش رو ببرند!

-- بدون نام ، Jun 13, 2009 در ساعت 05:15 PM

راه قانونی و دموكراتیك بر كنار كردن احمدی نژاد

دوستان به منظور بر كنار كردن قانونی احمدی نژاد و به پایان رساندن دولت دروغ، تقلب و خیانت با نمایندگان خود در مجلس تماس گرفته و خواهان استیضاح ، رای عدم اعتماد و بركناری رییس جمهور شوید. در صورت بركناری رییس جمهور ، برگزاری انتخابات مجدد امكان پذیر است. لطفاْ با همه ی رسانه های ارتباطی از جمله فیس بوك، اوركت، وبلاگ ها و تویتر خواستار استیضاح احمدی نژاد به علت ضعف در عملكرد اقتصادی، اجتماعی وسیاست خارجی شوید.
رای ما فقط استیضاح

-- غزل خاموش ، Jun 13, 2009 در ساعت 05:15 PM

سلام ازسال 69 تاحالا توی تمام انتخاباتی که بوده شرکت کردم ولی امروز میروم وشناسنامه
المثنی میگیرم ودیگر اگه پیغمبر هم بیادتوی ایران کاندید بشه بهش رای نمی دم.

-- رهی ، Jun 14, 2009 در ساعت 05:15 PM

آقای حامد با عرض معذرت این حرف که فرمودید بهترین مردان و زنان دنیا اشتباه بزرگییه. آنها اگه بهترین بودند چنین فریب نمیخورند ....

-- سئودا ، Jun 14, 2009 در ساعت 05:15 PM

این تاریخه...
این صدای شکست حکومت فاشیستی دینیه...
مردم حکومتو به لبه پرتگاه بی اعتباری کشوندن...
تحریمیها به مردم و تلاششون احترام بذارید...
با ما همراه بشید... حتی این حکومتو می شه له کرد.... هنوز اول داستانه...

-- مهدی ، Jun 14, 2009 در ساعت 05:15 PM

...
خشت اول گر نهد معمار كج
تا ثريا مي رود ديوار كج
مگر همين خامنه اي از خدا بي خبر نبود كه با هزاران ترفتند و حيله آقاي منتظري را كه نايب بر حق امام خميني بود كنار زد و خودش مانند پادشاهان جلاد بر مسند قدرت نشست . حال به جاي اينكه مردم را داشته باشد. يك مشت ارازل و اوباش سپاهي و گروه فشاري را اطراف خود جمع كرده تا خون جوانان اين وطن را بريزند.
يا امام زمان خودت به داد اين مردم مظلوم برس

-- امين ، Jun 14, 2009 در ساعت 05:15 PM