تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ایجاد ناامنی برای منازل مسکونی در ایران

پنج‌شنبه‌شب نیز هم‌چون شب‌های گذشته در تهران و دیگر شهرها فریاد الله اکبر از بام خانه‌ها شنیده می‌شد.

بنابه گزارش ها، حمله افراد لباس شخصی به منازل مسکونی طی شب‌ها و روزهای اخیر ادامه داشته‌است.
گزارش‌های رسیده هم‌چنین حاکی از تهدید ساکنان خانه‌هایی که شعارها و صدای الله اکبر از آن‌ها شنیده می‌شود از سوی لباس شخصی هاست.

هم‌چنین نیروهای دولتی، امروز پنج‌شنبه نیز اقدام به جمع‌آوری بشقاب‌های گیرنده ماهواره از منازل مسکونی کردند. طی ساعات روز زنگ در بسیاری از منازل به صدا در می آید و ساکنان تهدید می‌شوند تا دست از شعار دادن از بام خانه‌های خود بردارند و بشقاب‌های ماهواره‌های خود را نیز جمع کنند.


حمله به درون منزلی در مجتمع سبحان

در طی راهپیمایی‌های اخیر نیز منازل کسانی که افراد مورد ضرب و شتم و در حال فرار را در منزل خود پناه داده‌اند با تخریب شیشه‌ها مواجه می‌شود. نیروهای وابسته به بسیج و لباس‌شخصی با ضربه‌های شدید باتوم به تخریب خانه‌های مسکونی دست می‌زنند. به اتوموبیل‌های شخصی پارک‌شده در خیابان‌های این منازل یا پارکینگ‌های آن‌ها نیز آسیب فراوانی زده‌شده‌است.

روزنامه‌های هوادار دولت محمود احمدی‌نژاد نیز به این تخریب اموال و خودروهای مردم اذعان کرده‌اند ولی آن را «نتیجه رفتار میرحسین موسوی» دانسته‌اند. چنان‌چه روزنامه کیهان در خبر اول شماره چهارشنبه خود نوشت: «ده‌ها کشته و زخمی، تخریب گسترده اموال عمومی، آتش‌سوزی‌های وسیع و صدها مورد تخریب خودوهای مردم حاصل دو هفته قانون‌گریزی و خودخواهی میرحسین موسوی است.»

سرتیپ علی فضلی، فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران، روز چهارشنبه گفت که در جریان اعتراضات اخیر «حدود ۳۰۰ نیروی بسیجی توسط سلاح گرم و سرد مجروح و هشت بسیجی نیز کشته‌شده‌اند.»
از سوی دیگر رسانه‌های گوناگون طی روزهای اخیر از کشته‌شدن ده‌ها تن از معترضان توسط نیروهای بسیج و دولتی خبر می‌دهند.

فرمانده سپاه سیدالشهدای تهران هم‌چنین هشدار داد که در صورت ادامه حضور معترضان در خیابان‌ها، «بسیج واکنشی قاطع» از خود نشان خواهد داد.

اعتراض‌ها
به گزارش تارنمای تابناک، محسن رضایی، از نامزدهای اصولگرای دهمین دوره انتخابات ریاست جهوری امروز در جمع طلاب قم گفته‌است: «در هفته‌های اخیر هم به مردم ظلم شده‌است و هم نظام جمهوری اسلامی تضعیف شده‌است.»

وی افزوده‌است: «مسئله مهمتر از انتخابات جان، مال و ناموس مردم و اعتبار و حیثیت جمهوری اسلامی است که طی هفته‌های اخیر آسیب دیده و باید کاری کرد که جلوی این خسارات گرفته شود.»

آیت الله منتظری، از مراجع تقلید شیعه نیز امروز، پنج‌شنبه در بیانیه‌ای در مورد عملکرد نیروهای دولتی گفت که «آن‌ها تهران و برخی شهرهای بزرگ دیگر را به یک پادگان بزرگ تبدیل‏ ‏کرده‌اند» و «با راه انداختن مأموران لباس شخصی «خاطره ‏ ‏چماقداران شاه را در اذهان تداعی می‎کند.»

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، چندین روز پیش در نطقی از حمله لباس شخصی‌ها به کوی دانشگاه و مجتمع‌های مسکونی (به ویژه مجمتع مسکونی سبحان در قیطریه تهران) انتقاد کرد و «یک کمیته حقیقت‌یاب» برای رسیدگی به این منظور تشکیل داد.
آقای لاریجانی به همراه ۱۰۰ نفر از مجلسیان ایران امروز پنج‌شنبه از حضور یافتن در ضیافت «پیروزی» محمود احمدی‌نژاد در ساختمان ریاست‌جمهوری در خیابان پاستور تهران خودداری کردند.


از خودروهای شخصی تخریب‌شده توسط نیروهای بسیج در تهران

سازمان‌های حقوق بشر و دولت‌های غربی نیز نسبت به سرکوب و ایجاد ناامنی برای معترضان به نتایج انتخابات در ایران اعتراض کرده‌اند. کشورهای عربی و آسیایی تا کنون در این باره سکوت کرده‌اند.

در تحولی دیگر، روز چهارشنبه قدرت‌الله علیخانی نماینده مردم قزوین در جلسه علنی مجلس، در سخنرانی‌اش خود را هوادار میرحسین موسوی نامید. این نطق باعث فریادهای نمایندگان هوادار محمود احمدی‌نژاد و بر روی میز کوبیدن از سوی آن‌ها و به هم ریخته شدن صحن مجلس شد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی دیروز چهارشنبه گفت که حکومت ایران در برابر اعتراضات کوتاه نمی‌آید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

lotfan chehreye afrad ro neshoon nadin, man nemidoonam chi mikhad be sare in agha biad !!

-- بدون نام ، Jun 26, 2009

راه مقابله آژیر و نورافکن و آب ریختن و سیم برق انداختن روی سرشونه تا یک کمی برق رای مردم بگیردشون.

-- ایرانی ، Jun 26, 2009

خامنه ای ... منتظر روزی باش تا ...مردم .....

-- بدون نام ، Jun 26, 2009

dorosteh, pas farda miran in agha ro migiran hezar joor eteham behesh mizanan.

-------------------------------------------------------------
زمانه: سپاس از نظر شما. با وجود این‌که این فیلم در بسیاری از سایت‌ها پراکنده است ولی برای احترام به نگرانی شما آن را از صفحه برمی‌داریم. ممنون از توجه شما.

-- بدون نام ، Jun 26, 2009

ديروز (پنج شنبه) نيز ريختن داخل ساختمون ما (خ فرجام) (نيروي انتظامي بود با لباس سبز پسته اي بهمراه 2 لباس شخصي ديگر) ديش ها رو شكسته يا خم كردن ، ال ان بي ها رو جمع كردن و بردند.

-- بدون نام ، Jun 26, 2009

وبلاگ زیر هم تحلیل های خوبی داره:

www.emshab1388.blogspot.com

-- جمال ، Jun 26, 2009

آیه اول از سوره انبیا.حساب بندگان نزدیک است ولی...

-- بهمن ، Jun 26, 2009

الان حدود ساعت یازده صبح در تهرانه. در محله ی عباس آباد و سهروردی شمالی دارن با استفاده از ماشین های ردیاب ماهواره ها رو جمع می کنن. همسایه ها به هم خبر می دن تا اصلا درها رو باز نکنن. ارعاب مردم و اعمال محدودیت ها ادامه داره. به همه ی دنیا خبر بدین ما داریم در چه شرایطی زندگی می کنیم. درخانه هایی که روشون ضربدر دارن؛ ماشیناشونو ضربدر می زنن و روی لباس مردمی که توی اعتراضات شرکت می کنن رنگ می پاشن تا به راحتی برای لباس شخصی ها قابل شناسایی باشن تا توی کوچه های اطراف محل های اعتراضات خیابونی بزننشون و دستگیرشون کنن؛ براشون با تلفن پیام های از پیس ضبط شده ی تهدید آمیز تلفنی می فرستن.... "دگر" زیستن ما خودش شده مبارزه.... دیگه مبارزه ی مردم ایران به خاطر انتخاب شدن احمدی نژاد نیست... ما همه از خط قرمز عبور کردیم. اعتراض ما به سیستم پلیسی و تمامیت خواه ایرانه!!!!! به خبر رسانی درباره ی مردم ایران ادامه بدید!

-- جیرجیرک خانوم ، Jun 26, 2009

با سلام به یاد شهدای ایران زمین!
بنده از این سایت و این امکان استفاده کنم و به مردم شریف ایران بگویم که حکومت اسلامی برای اینکه مهاجمینش از هیچ رحم و مروتی در رابطه با مردم ما نداشته باشند از فلسطینی ها و لبنانی ها استفاده می کند. من البته چند روزر پیش این مطلب را برای دوسه سایت از تهران فرستادم. من خود شاهد بودم که دو گروه از مهاجمین فارسی بلد نبودند و تنها با استفاده از حداقل فارسی وانمود می کردند که ایرانیند. حکومت به سید حسن نصرالله و فضل الله و گرو حماس و حزب الله گفته است که اگر احمدی نژاد رییس حکومت نشود ناندانی شما و اسلحه خانه ی شما از بین خواهد رفت. در واقع این گرگان هار را حکومت از لبنان و فلسطین آورده تا از بانکشان ایران محافظت کنند. بر مردم است که هر طور شده چند نفر از آنها را دستگیر کنند، بجای امنی ببرند، با آنها مصاحبه کنند و بفرستند به سایتهای داخلی و خارجی تا مردم از هویت واقعی آنها آگاه شوند. مرگ بر گروه حزب الله و سرکرده ی اصلی آن خامنه ای! ما مردم چقدر بدشانسیم که گروهی را و فرقه ای را با دست خودمان سرکار آوردیم تا حالا بر سرکوبمان از آنهایی کمک بگیرد که از جیب ما به آنها تا توانسته پول داده است. در ضمن توجه داشته باشید که آنچه رهبری را واداشته تا به انگلیس فحاشی کند همانا پولهای نفت است که از حسابهای خانواده ی رهبری و خصوصا پسرانش مسدود شده است. حداد عادل نیز از حدود چهل سال پیش با انگلیس در پیوند تنگاتنگ است یک حساب چند صد ملیونی داشته که آنهم در حال مسدود شدن است. شخصی مطلع می گفت که همه ی ماجرا از تظاهرات مردم سرچشمه گرفت و آن زمانی بود که مجتبی خامنه ای خواست پولها را جابجا کند و انگلیس هم جنبیدن باد بد بر حکومت را احساس کرد و حسابها را بست، گویا مجتبی می خواست پولها را به بانکهای چین بفرستد... در هر حال بر مردم است که این مذدوران عرب را دستگیر کنند و از آنها فیلم و صدا تهیه کنند و برای جهانیان بفرستند، هر ایرانی یک مامور افشاگری ست. هیچکس نباید بگوید که آن دیگری می کند نیازی به من نیست، همه باید بصئورت انفرادی و دسته جمعی هر کاری از دستمان بر می آید بکنیم.

-- سرمدی از تهران .دستگیر کنیم فلسطینی ها و لبنانی های نمک ، Jun 26, 2009

ایجاد ناامنی توسط نیروهای بسیجی است که از روستاها ی دور و نزدیک به تهران می آورند.و یا برخی کارخانه ها . اگر کسی باور نمی کند تماسی با کارخانه های شهر صنعتی ساوه و البرز.. روستاهای قاقازان (حوالی لوشان)..

-- ا.و ، Jun 26, 2009

ایجاد ناامنی توسط نیروهای بسیجی است که از روستاها ی دور و نزدیک به تهران می آورند.و یا برخی کارخانه ها . اگر کسی باور نمی کند تماسی با کارخانه های شهر صنعتی ساوه و البرز.. روستاهای قاقازان (حوالی لوشان)..

-- ا.و ، Jun 26, 2009

در دادگاهی ویژه که انشاالله بزودی برقرار خواهد شد همه رهبران این جنایات ضد انسانی باید پاسخگو باشند.
اما حساب خامنه ای جداست او نه تنها جنایتکار است بلکه به جان و مال و حریم خصوصی و قانون و مذهب و ... تجاوز و خیانت کرده است. او را نباید اعدام کرد بلکه باید بلایی سرش اورد که باعث سرمشق همه دیکتاتورهای دنیا شود.
نظام ج ا رو به انهدام است. هم وطنان عزیز از هر قوم و مذهب و ایدیولوژی هستید و در هر جای دنیا که هستید اتحاد خود را از دست ندید و به مبارزه ادامه دهید.
پیروزی نزدیک است!!!

-- Nam ، Jun 26, 2009

ba salam be neda aziz..marg bar to khamenei ... va gatel..zendebad iran..marg bar in arabe...

-- arbab ، Jun 26, 2009

کامنتی که از ((ایرانی)) در مورد استفاده از سیم برق درج کردین مصداق بارز دعوت به جنایته کدوم عقل سلیمی درج این کامنت رو قبو ل می کنه ؟

-- احسان ، Jun 26, 2009

man faghat yek chiz migam azizan hava daraneh mosavi az haghe shahidani ke ahmadi nejad be ghatl resoondeh defah konid
khone onha khone ma hast

-- milad ، Jun 26, 2009

ma ke dige az kheire eslamo khoda va peighambara gozashtim. hatman oona ham mesle ina boodan kasi che midoone !!1

-- reza derafshi ، Jun 26, 2009

baba hameye moetarezin beran khodeshoono be kalantari va zendan moarefi konan va mohkam began in sistemo nemikhan
dige niyazi be tazahorato kotak khordan ham nist
in hokomate namotaadel va anormal ke nemitoone 20milyouno zendani kone
man khodam ye bar in karo kardam
raftam kalantari va.....goftam agha man doshmane in system hastam eghrar mikonam
yala mano begirin zendani koni
na kardan chon age IN KAR BAB BESHE CHE SAFAYI JOLO KALANTARIHA TASHKIL MISHE
AZ MARG KE BALATAR NIST
MARG YE BAR SHIVAN YE BAR
YA ALI

-- arefd ، Jun 26, 2009

دوستان بور کنید در خانه ی همسایه ما که آمدند واقعا عربی حرف می زدند!! شما را بخدا بگویید که از حماس و حزب الله لبنان کمکی آورده اند تا بعدا کسی آنها را نشناسد، بگویید که پاسدارانی که این زلت و این ظلت را قبول کرده و یا خود چنین می کنند از شرف ایرانیت بدورند! بگوییدشان که آنها هر چه را نتوانستند با سربازان صدام بکنند و من خود در جبهه ها شاهد بود را اینک با مردم خودمان می کنند! آخر بگویید اینها را شما را بخدا سانسور نکنید. دیگر باید چه بکنند که این خائنین را شما خائن بدانید! هان!!!
مردم متحد شویم!!

-- بدون نام ، Jun 26, 2009

دوستان زمانه با سلام کسانی که برای شما آأرس میل می فرستند، اول شما خودتان بازش کنید بعد آنرا روی خط بگذارید. نمی دانم در همین صفحه بود یا جایی دیگر یک آدرس بد خیم بود که کامپیوتر دوسه نفر را از کار انداخت! در ضمن شما به مردم دنیا بگویید که ما در شرایط بسیار وحشتناکی قرار داریم. اما آیا کسی می تواند برای ما کاری بکند! یک روحانی که باید پر از مهر و محبت باشد شدید ترین تهدیدهای بمرگ را همین امروز بر ما روا داشت تحدیدهایی که همینک در حال اجراست! مردم ایران باید یکپارچه بپا خیزد. تمامی کسانی که فکر می کنند رژیم با آنها کاری ندارد بزودی خواهند فهمید که پوست همشان را خواهد کند. مگر اینکه مردم با یک خیزش بزرگ تمامی ممنوعیتهای این حکومت را بشکنند! همین!

-- بدون نام ، Jun 26, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)