تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«اسرائیل خطر واقعی است، نه ایران»

عمرو موسی دبیر کل اتحادیه عرب می‌گوید که خطر واقعی، ناشی از برنامه هسته‌ای اسرائیل است و نه ایران.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، دبیرکل اتحادیه عرب که در میزگردی در خصوص آینده روند صلح خاورمیانه در مجمع جهانی اقتصاد در اردن سخنرانی می‌کرد، افزود: «زرادخانه اتمی اسرائیل خطری واقعی برای خاورمیانه است، نه برنامه هسته‌ای ایران.»

به گفته آقای موسی، سلاح هسته‌ای اسرائیل «خطری واقعی» برای صلح خاورمیانه به شمار می‌رود.

دبیرکل اتحادیه عرب اظهار داشت اکثریت کشورهای عربی معتقدند که موضوع برنامه هسته‌‌ای ایران، «مشکل اصلی» نیست.

وی در این سخنرانی گفت که «چرا درباره برنامه هسته‌ای ایران بحث می‌کنیم، در حالی که برنامه‌های هسته‌ای اسرائیل را نادیده گرفته‌ایم.»

موسی در عین حال تاکید کرد که خاورمیانه به کشور هسته‌ای دیگری نیاز ندارد.


همایش جهانی اقتصاد برای خاورمیانه (داووس خاورمیانه) جمعه گذشته در امان پایتخت اردن، آغاز به کار کرده است. در این همایش سه روزه حدود هزار و ‪ ۴۰۰‬ نفر از کشورهای مختلف شرکت دارند.

اظهارات عمرو موسی در حالی ایراد می‌شود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل چندی پیش گفته بود که اگر ایران تبدیل به قدرت هسته‌ای شود، اعراب را با خود علیه تل‌آویو متحد می‌کند.

اسرائیل همچنین به درخواست آمریکا در خصوص پیوستن به پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای (ان‌پی‌تی) جواب منفی داده است.

تل‌آویو به همراه هند، پاکستان و کره شمالی، چهار کشوری هستند که تاکنون به عضویت این پیمان بین‌المللی در نیامده‌اند.

فعالیت‌های هسته‌ای اسرائیل از سال ۱۹۶۰ و با همکاری فرانسه آغاز شده است و گزارش‌ها حکایت از آن می‌کند که تل‌آویو در این سال‌ها به ده‌ها کلاهک اتمی دست یافته است، امری که اسرائیل تاکنون به طور رسمی آن را تائید نکرده است.

پیمان ان‌پی‌تی، کشور‌های آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین را متعهد کرده است که برای کاهش سلاح هسته‌ای در جهان مشارکتی فعال داشته باشند.

این معاهده همچنین از آن دسته از اعضاء خود که به بمب اتم دست نیافته‌اند، می‌خواهد از انرژی هسته‌ای در بخش‌های غیرنظامی استفاده کنند.

Share


در همین رابطه:
نگرانی از مذاکرات احتمالی ایران و آمریکا
«اعراب مقابل ایران متحد شوند»

نظرهای خوانندگان

این عربها کی ازخواب غفلت بیدار میشوند!!!

-- بدون نام ، May 17, 2009

كتك كاري در مجلس و اقدام عبرت آموز يك مدير



۱۳۸۸/۲/۲۵


به گزارش رسانه به نقل از جهان روز گذشته كه پرويز فتاح وزير نيرو به همراه نامجو مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور براي پاسخگوي به سئوالات تعدادي از نمايندگان كه به مجلس رفته بودند، در نمازخانه خانه ملت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

بعد از پايان نماز جماعت ظهر و عصر "سيروس ب" نماينده بروجن و عضو فراكسيون اقليت در اقدامي زشت در برابر نمازگزاران بدون مقدمه اقدام به ضرب و شتم مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور كرد اما واكنش نامجو براي حاضران عبرت‌آموز بود.

اين مدير اصولگراي دولت نهم در اقدامي اخلاقي بدون هيچ گونه عكس‌العمل منفي در برابر نماينده هتاك، بلافاصله مشغول اقامه نماز شد و در پايان نماز نيز خطاب به نماينده هتاك گفت: هنگامي كه شما رفتار عصبي از خود بروز داديد، با خواندن دو ركعت نماز از خدا خواستم به من صبر و تحمل عنايت كند و از سر تقصير شما بگذرد.

اين رفتار مدير عامل شركت آب و فاضلاب كشور در برابر رفتار غيرقابل توجيه و دور از شأن اين نماينده سبب شد حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد نايب‌رئيس مجلس به منظور قدرداني از متانت نامجو، بر دست وي بوسه بزند.

نامجو از مديران باتجربه و صنعت آب و فاضلاب و برادر دو شهيد گرانقدر دفاع مقدس است كه به عنوان فردي اخلاقي و ارزشي شناخته شده و جالب اينكه نماينده بروجن براي توجيه بي‌ادبي خود نسبت به وي گفته بود چون از دفتر مديرعامل آب و فاضلاب وقت ملاقات خواسته بودم اما اين فرصت در اختيارم قرار نگرفت، با زدن وي به افرادي چون او درس به ياد‌ماندني دادم.

-- فریاد ، May 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)