رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۸۷

خطیب جمعه تهران: هجوم به اسرائیل به مصلحت کشور نیست

آیت‌الله امامی کاشانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در مورد چگونگی برخورد ایران با اسرائیل اظهار داشت که سیاست ایران باید سیاست صبر باشد و نه سیاست فریبکاری و هجوم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) وی در این باره گفت: «ما خوشحالیم که اوباما در نطقش اعتراف کرد که زمان عوض شده است؛ البته سیاست ما باید صبر باشد و نه مداهنه و هجوم.» وی افزود: «اگر مداهنه باشد با شخصیت و کیان نظام اسلامی نمی‌خواند و سیاست هجوم هم به مصلحت کشور نیست.»

باراک اوباما درباره سیاست خارجی جدید آمریکا در قبال ایران از رویکردی متفاوت با روش دولت جرج بوش یادکرده، اما هنوز جزئیات این سیاست را اعلام نکرده است. با اینحال نامزد وزارت خزانه داری این کشور دیروز تاکید کرد که آمریکا سیاست فشار مالی بر ایران را ادامه خواهد داد.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به گرایش بخشی از ایرانیان به آمریکا و غرب در این باره گفت: «قبل از آمدن بوش، در کشور ما کسانی بودند که می‌گفتند آمریکا چنین و چنان است و حالت غربی داشتند. اما همه این‌ها از بین رفت. آن‌چنان آمریکا عقب افتاد و سقوط کرد که وقتی اوباما می‌آید در ورودش جشن می‌گیرند و شعارهایی می‌دهند.»

امام جمعه موقت تهران همچنین برخی از کشورهای عربی را متهم به حمایت از «جنایات جنگی اسرائیل» کرد و افزود: «زمان می‌گذرد، این‌گونه باقی نمی‌ماند و زمان از دست باطل بیرون می‌آید و به دست حق قرار می‌گیرد.» وی ادامه داد: «باید از زمان استفاده کرد، عبرت گرفت و سران کشورهای اسلامی و دیگران بفهمند مردم عوض شده‌اند. این می‌تواند کلیدی برای ترقی و تکامل باشد.»

Share

نظرهای خوانندگان

بعد از اتمام سخنراني جناب كاشاني هم مردم همگي با هم تكبير گفتند طبق معمول

-- l,lk ، Jan 24, 2009 در ساعت 02:05 PM