رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۷
وزارت اطلاعات ایران خبر داد:

«پخش اعترافات متهمان شبکه براندازی»

وزارت اطلاعات اعلام کرد که «اعترافات چهار عضو شبکه براندازی نرم» از تلویزیون ایران پخش خواهد شد.

این متهمان که مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات تائید کرده است که آرش و کامیار علایی نیز جزء آنها هستند، از سوی دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به حبس محکوم شده‌اند.

مدت حبس این افراد تاکنون از سوی مراجع قضایی اعلام نشده است.

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات، امروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران می‌کرد، افزود: «بخشی از اعترافات این افراد از صدا و سیما پخش خواهد شد.»

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات گفته است که در این پرونده، نام ده‌ها تن دیگر نیز وجود دارد

کشف این «شبکه براندازی نرم» برای نخستین بار هفته گذشته از سوی سخنگوی قوه قضاییه ایران اعلام شد.

بنابر اعلام مقام‌های اطلاعاتی، دکتر کامیار و آرش علایی دو برادر پزشک نیز که از تیرماه امسال دستگیر شده‌اند، به همراه دو تن دیگر که هویت آنها فاش نشده است، از «سازمان‌دهندگان این شبکه» بوده‌اند.

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات گفته است که در پرونده این متهمان، نام ده‌ها تن دیگر نیز وجود دارد که «سیستم اطلاعاتی با برخی از آنها برخورد» کرده است.
به گفته وی، برخورد با برخی از این افراد بعد از آن‌که مشخص شد «نیت سوئی» نداشته‌اند، متوقف شده است.

به گفته این مقام، در میان این افراد، «طراح لباس، نخبگان علمی، پزشکان، اساتید دانشگاه، روحانیون، ورزشکاران، هنرمندان و چند گروه اجتماعی دیگر» وجود داشته‌اند.

این مقام اطلاعاتی همچنین افزود که چهار عضو بازداشت شده «این شبکه، عامدانه با عناصر اطلاعاتی آمریکا در منطقه همکاری داشته و خواسته‌های آنان را مو به مو اجرا می‌کردند.»

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات در عین حال اظهار داشت که افراد بازداشت شده، «تخلفات امنیتی، مالی و اخلاقی» داشته‌اند.

به گفته وی، این افراد با آموزش‌هایی که در آمریکا دیده بودند، قصد داشته‌اند در ایران «بحران‌های اجتماعی» ایجاد کنند.

«ویلیام برنز، گلی عامری، رامین عسگر و تعدادی از عناصر وابسته به سرویس اطلاعاتی آمریکا در منطقه، در این پروژه نقش مستقیم داشته‌اند»

آن‌طور که این مقام اطلاعاتی گفته است: «این شبکه تاکنون ۳۲ میلیون دلار» برای پیشبرد برنامه‌های خود در ایران هزینه کرده است.

این مقام اطلاعاتی همچنین بنیاد سوروس، موسسه آی‌رکس و بنیاد وودرو ویلسون را از جمله مراکزی در آمریکا معرفی کرده است که با «این شبکه براندازی» همکاری می‌کرده‌اند.

وی در عین حال افزوده است: «افرادی از جمله ویلیام برنز، گلی عامری، رامین عسگر و تعدادی از عناصر وابسته به سرویس اطلاعاتی آمریکا در منطقه، در این پروژه نقش مستقیم داشتند.»

مدیر کل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات گفت: «وزارت اطلاعات به زودی درباره تحرکات جدید اسرائیل و انگلیس علیه ایران اطلاع‌رسانی می‌کند.»

ایران، همواره آمریکا، اسرائیل و بریتانیا را متهم می‌کند که با تشکیل «شبکه‌های جاسوسی و براندازی»، قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی را دارند.
آمریکا اتهامات اخیر ایران را رد کرده است.

Share
در همین رابطه:
حکم «متهمان شبکه براندازی» صادر شد

نظرهای خوانندگان

دگر قصه ای از قصه های هزار و یک شب نظام در جهت خواب ویا خام کردن ما ملت افسانه دوست!!

-- بدون نام ، Jan 19, 2009 در ساعت 04:00 PM