رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۷

تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی آغاز به کار کرد

تلویزیون فارسی زبان بی‌بی‌سی از امروز چهارشنبه فعالیت خود را آغاز کرد.

برنامه‌های این شبکه تلویزیونی هر روز از ساعت پنج بعدازظهر تا یک بامداد به وقت ایران پخش می‌شود.

مسئولان بی‌بی‌سی اعلام کرده‌اند که این شبکه برای مخاطبان فارسی‌زبان ایران، تاجیکستان، افغانستان، آسیای مرکزی، خاورمیانه و اروپا همه روزه، هشت ساعت برنامه پخش خواهد کرد.

خبر، بخش اصلی برنامه‌های این شبکه تلویزیونی نوپا را تشکیل می‌دهد.

ساعاتی پیش از آغاز به کار این شبکه تلویزیونی، غلامحسین محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات ایران گفت که «بخش فارسی شبکه تلویزیون بی‌‌بی‌سی را مناسب برای امنیت کشور نمی‌دانیم و اقدامات لازم را در خصوص آن انجام خواهیم داد.»


دولت ایران، فعالیت این شبکه خبری در جمهوری اسلامی را ممنوع اعلام کرده است.

ماه گذشته نیز اعلام شد که چند ایرانی که در پوشش برنامه‌های بی‌بی‌سی قصد «جاسوسی به نفع بریتانیا» را داشته‌اند، دستگیر شده‌اند.

در وب‌سایت فارسی زبان بی‌بی‌سی آمده است که این شبکه تلویزیونی قصد دارد «معیارهای تازه‌ای را در عرصه پخش برنامه‌های تلویزیونی به زبان فارسی پدید آورد.»

بر اساس این گزارش، این تلویزیون، بخشی از سرویس جهانی بی‌بی‌سی است و سومین شبکه تلویزیونی بعد از شبکه تلویزیونی انگلیسی و عربی به شمار می‌رود.

بهروز آفاق، رئیس منطقه آسیای سرویس جهانی بی‌بی‌سی نیز در ابن رابطه گفته است که «پاسخگویی به نیازها و دغدغه‌های مخاطبان، محور اصلی کار سرویس چند رسانه‌ای بی‌بی‌سی فارسی است.»

تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی از طریق دو ماهواره قابل دریافت است: تله استار ۱۲، با زاویه آنتن ۱۵ درجه غربی و یا هات برد با زاویه ۱۳ درجه شرقی.

Share
در همین رابطه:
«دستگیری دو تیم خبری بی‌بی‌سی در ایران»
«‌بی‌بی‌سی فارسی در ایران مجوز فعالیت ندارد»