رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۴ اسفند ۱۳۸۷
اسرائیل با پخش اعلامیه بر فراز غزه اعلام کرد:

فاز جدید حملات علیه حماس

اسرائیل با پخش اعلامیه‌هایی بر فراز غزه، از ادامه حملات زمینی و هوایی علیه نیروهای حماس
خبر داده است.

به گزارش بی‌بی‌سی نیوز، مضمون این اعلامیه‌ها می‌تواند تاکتیک جدیدی در نبرد میان اسرائیل و حماس باشد.

بر اساس این گزارش، اسرائیل امروز (شنبه) مناطقی را که مدعی است شامل پایگاه‌های حماس، محل‌های پرتاب موشک، انبارهای اسلحه و مهمات و تونل‌های قاچاق بوده را مورد هدف قرار داده است.


تجمع مردم غزه برای دریافت غذا از امدادگران سازمان ملل

مقام‌های تل‌آویو نیز از پرتاب ۳۰ موشک از سوی نیروهای حماس به شهرک‌های اسرائیلی خبر می‌دهند.

علاوه بر اعلامیه‌ها، اسرائیل در پیام‌های تلفنی به زبان عربی از مردم غزه خواسته است که از پایگاه‌های حماس فاصله بگیرند.

در این پیام‌ها همچنین گفته شده است که اسرائیل شهروندان غزه را مورد حمله قرار نمی‌دهد و تنها هدف حملاتش، حماس و «تروریست‌ها» هستند.


تظاهرات مسیحیان اردن در محکومیت حمله اسرائیل به غزه

یکی از این پیام‌های تلفنی نیز شامل این جمله بوده است که فاز جدید عملیات اسرائیل به زودی آغاز خواهد شد.

رویترز هم نوشته است که با وجود صدور قطعنامه شورای امنیت، تبادل آتش میان طرفین درگیر در غزه ادامه دارد و تلاش‌های مصر برای راضی کردن حماس و اسرائیل به پذیرش آتش‌بس هنوز به جایی نرسیده است.

سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری به شدت نگران وضعیت غزه هستند و تیم‌های امدادی سازمان ملل از امروز به صورت محدود عملیات خود برای کمک به مردم این منطقه را آغاز کرده‌اند.

Share
در همین رابطه:
حملات به غزه وارد سومین هفته شد

نظرهای خوانندگان

سلام
چطوری می شود اشتراک دریافت اخبار زمانه از طریق زمانه را لغو کرد؟! همه جای سایت شما را گشتم پیدا نکردم

-- مهدی ، Jan 10, 2009 در ساعت 06:00 PM

اسرییل به مردم غزه می گوید خانه هایتان را ترک کنید چون امن نیست درحالیکه مرزها بسته است و ساختمان های سازمان ملل نیز مورد بمباران است. مانند زندانیانی که از همه طرف مورد حمله و کشتن قرار دارند .فقط چشمانتان را دمی ببندید و این را تجسم کنید که اسراییل و امریکا چه جهنمی برای فلسطینی ساخته اند.

-- بهروز ، Jan 10, 2009 در ساعت 06:00 PM

چشمهایتان را ببندید و در یک لحظه فرض کنید که جای اسرائیل با غزه از نظر قدرت نظامی عوض میشد.آیا جنگ سه هفته طول میکشید؟به استناد آیه : واعدولهم مستطعتم من قوه .... همان روز اول غزه اسرائیل را با بمب اتمی مورد حمله قرار میداد و در شب اول بعد از حمله همسر اولمرت ( اگر زنده میماند) باید در بستر از اوامر اسماعیل هنیه تمکین میکرد.

-- ایرانی ، Jan 11, 2009 در ساعت 06:00 PM

حمله به حماس یا مردم غزه؟ چرا اینقدر اخبارو به نفع اسرائیل تنظیم می کنید؟ شرمتون باد

-- علی ، Jan 11, 2009 در ساعت 06:00 PM

غزه به بزرگترین زندان جهان بدل شده است که از زمین و اسمان بر ان موشک و بمب میبارد ندیدن اینهمه درد و کشتار ایا نشان از فراموشی انسانیت ندارد. چرا هر کس دم از درد مردم غزه میزند برچسب طرفداری از جمهوری اسلامی به ان چسبانده میشود. ظاهرا تنها راه بهبود اوضاع پیشنهاد خانم یا اقای ایرانی است که چشم هایمان را ببندیم و فکر کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده و فرض کنیم همسر اولمرت در..... وقاحت و قلب واقعیت هم ظاهرا حدی ندارد.

-- Ali ، Jan 11, 2009 در ساعت 06:00 PM

اگر اسراپیل جنگجو بود و قصد حمله به مردم فلسطظین را داشت نه حماس - چرا این حملات در وست بنک انجام نمیگیرد و در غزه که حماس است انجام میگیرد. هر چه میخواهید بگویید اصل مطلب اینه که اگر حماس حمله نمیکرد این همه آدم بیگناه کشته نمیشدند. حماس باعث قتل مردم خودش شده تا جو عمومی را علیه اسراپیل تحریک کند. حماس فکر میکرد از شروع این جنگ بیهوده مردمش کشته نمیشدند؟ چیزی که مسلمه در جنگ حلوا پخش نمیکنند و حماس هم این را بخوبی میدانست. اسراپیل هم از این آتش بس های موقت و جنک و آتش س و دوباره جنگ خسته شده و سعی دارند که برای همیشه این مسپله را خاتمه دهند که متاسفانه این مردم بیگناه فلسطین هستند که این بها را میدهند. از سوی دیگر مردم غزه هم مانند وست بنک این انتخاب را دارند که درگیر این جنگهای دیوانه وار نباشند و در انتخابات بعدی به حماس که خواهان این جنگهاست و اسراپیل را به رسمیت نمیشناسد رای ندهند. چیزی که مسلمه اسراپیل آنجاست و جایی نمیرود پس این حملات حماس تنها نتیجه ای که دارد این است که باعث کشتن یک عده مردم بیگناه میشود.

-- بدون نام ، Jan 11, 2009 در ساعت 06:00 PM

این کاسه های داغ تر از اش زمانی که حماس راکت پرتاب می کرد کجا بودن که حالا بیدار شدن و غزه غزه میکنن .همین فلسطینیها در جنگ علیه ایران شرکت کردند و برای صدام عزاداری کردند وجزایر خلیج فارس رومال عربها میدوند و فقط خلیج عربی می شناسند.حالا هی بگید فلسطین فلسطین.افرین بر اسراییل .

-- IRAN ZAMIN ، Jan 11, 2009 در ساعت 06:00 PM

ایرانی! گرامی .کج بنشین اما راست بگو که سابقه چه نشان داده و چه طرفی بمب اتمی بر سر بقیه ریخته و فاش تهدید به بمباران اتمی می کند وچون دارد و می تواند. مسلمان نمی تواند کشتار جمعی کند ولی امریکا و اسراییل می تواند و می کند.

-- بهروز ، Jan 12, 2009 در ساعت 06:00 PM

بدون نام ! عزیز. واژه اشغال و محاصره برایتان معنی می دهد؟ ایا مردمسالاری را زره ای احترام می کنید؟ چون به محض انتخاب حماس به قدرت اسراییل غزه را محاصره کرد و نقشه از اول همین بوده که حماس/غزه را مجبور به کناره گیری کندو یا زهر چشم بگیرد و حتی این اسراییل بود که به بهانه تونل ها اتش بس را شکست و سپس انتظار کشید تا پیش از انتخابات خودش و رسمیت اوباما مردم غزه را برای سرپیچی از سیاستش تنبیه کند_بخوانید قتل عام کند_.

-- بهروز ، Jan 12, 2009 در ساعت 06:00 PM

خدا را شکر که غزه همواره مغلوب است واگرنه ما بیچاره تر بودیم.

-- آرش ، Jan 12, 2009 در ساعت 06:00 PM

شما خودت به عنوان یه ایرانی دوست داشتی یه مشت یهودی بریزن سرت و از خونت بیرونت کنن
آخرش هم سرزمینتو اشغال کنن آیا واقعا" قبول میکردی
مردم غزه با حماس موافق هستن و اونا جز حماس کسی رو ندارن که از سرزمینشون دفاع کنه در واقع حماس و گروهاشون تشکیل شده از همین مردم مردمی که نمی خوان زیر بار زور و ظلم برن
به قول دوستمون وقتی که از غزه و مردم مظلوم و بچه های بی گناه طرفداری میکنی پای جمهوری اسلامی رو میکشن وسط و میگن طرفدار جمهوریه اسلامیه
نه اینطور نیست انسانیت نمی تونه چنین ظلمی رو ببینه
و کسانی که از کشته شدن مردم و جنایت اسرائیل لذت می برن انسان نیستن و نفرین خدا به هر چی ظالمه
لابد مردمی هم که تو دنیا دارن از جنایات اسرائیل به خشم می یان هم طرفدارن جمهوریه اسلامی هستن!!!
اگه ذره ایی انسانیت تو وجودمون بود همه با آرامش زندگی میکردیم
مردم غزه حاضر هستن جونشون رو برای خاکشون فدا کنن از کوچک تا بزرگ
امیدوارم زودتر به آزادی و آرامش برسن

-- iran ، Jan 12, 2009 در ساعت 06:00 PM

انشالاه به زودي فلسطين ازاد ميسه

-- فرهاد ، Feb 18, 2009 در ساعت 06:00 PM

هرگز فلسطین ازاد نخواهد شد

-- nadr ، Feb 22, 2009 در ساعت 06:00 PM