رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۸۷

اخبار ضد و نقیض درباره استعفای معاون سیاسی وزارت کشور

در حالی‌که برخی خبرگزاری‌های ایران، از جمله ایسنا و فارس، امروز خبر استعفای معاون سیاسی وزارت کشور از سمت خود در این وزارتخانه را منتشر کردند، اما خبرگزاری ایلنا این خبر را تکذیب کرده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا افشار به این خبرگزاری گفته است: «استعفايی صورت نگرفته است. من به دعوت آقای احمدی‌نژاد در دولت نهم كه اميد مردم و رهبری است، توفيق خدمت پيدا كردم و تا هر زمان و هر كجا كه ايشان مصلحت بدانند، خدمتگزار خواهم بود.»

گفته می‌شود سرتیپ افشار، فرمانده سابق بسیج سپاه پاسداران روز چهارشنبه استعفای خود را به علی کردان، وزیر کشور، اعلام کرده، اما کردان تاکنون نظری در این باره نداده است.

در صورت پذیرفتن این استعفا، کردان به عنوان وزیر کشور موظف است فردی را برای معاونت سیاسی وزرات کشور انتخاب کند.


علیرضا افشار، از معاونت سیاسی وزارت کشور استعفا داد.

سال گذشته، پس از استعفای مجتبی ثمره‌هاشمی از این سمت، پورمحمدی، وزیر کشور وقت، عیلرضا افشار را به معاونت سیاسی وزیر کشور منصوب کرد.

ریاست ستاد انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از مهم‌ترین فعالیت‌های وی در طول یک سال گذشته است که ۲۴ اسفند ماه سال گذشته برگزار شد.

افشار در یکی از آخرین فعالیت‌های خود در وزارت کشور، تدوین «منشور اخلاقی انتخابات» را در دستور کار خود داشت. وی معتقد بود که این منشور اخلاقی می‌تواند برخی خلاء‌های قانون انتخابات در کشور را پر کند.

پیش از این افشار از واگذاری بازنگری در منشور اخلاق انتخابات به مرکز تحقیقات حوزه علمیه قم خبر داده بود.

او در این باره گفته بود که تجربه انتخابات مجلس هشتم پشتوانه محکمی برای تدوین منشور اخلاقی انتخابات است.

به گزارش ایرنا، همچنین سرتیپ افشار ریاست کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور را بر عهده دارد. اوایل ماه جاری، وی در یکی از جلسات رسمی این کمیسیون گفت: پس از تشکیل مجمع عمومی موسس، پروانه فعالیت گروه‌های سیاسی صادر خواهد شد تا از تشکیل احزاب و گروه‌های سیاسی مجازی جلوگیری شود.

خبرگزاری‌های داخلی پیش‌بینی می‌کنند که کامران دانشجو، استاندار فعلی تهران یکی از گزینه‌ها برای انتصاب در معاونت سیاسی وزارت کشور خواهد بود.

استعفای افشار هنوز از سوی مقامات رسمی تایید نشده است.

نظرهای خوانندگان

خداییش افت داره آدم زیر دست کسی کار کنه که مدرکش تقلّبیه. حالا این فرد هر کی می خواد باشه، حتّی افشار

-- مهتاب ، Sep 19, 2008 در ساعت 02:27 PM

كردان را اينقدر اذيت نكنيد خدايي دارد بس توانا

-- بدون نام ، Oct 2, 2008 در ساعت 02:27 PM