رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۸۷

«مصلحت این است که دولت عوض نشود»

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اعلام حمایت از محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران گفت که تغییر دولت محافظه‌کار وی به مصلحت نیست.

مجتبی ذوالنوری گفته است در صورتی که به همراه آقای احمدی‌نژاد کسان دیگری نامزد پست ریاست‌جمهوری شوند به «انقلاب و اصول‌گرایان» خدمت نکرده‌اند.
دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران کمتر از ۹ ماه دیگر در این کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش امروز دوشنبه خبرگزاری ایسنا، آقای ذوالنوری که در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله سخنرانی می‌کرد، در تشریح مخالفت خود با حضور سایر نامزدها در انتخابات سال آینده ایران گفت: «احمدی‌نژاد کارهایی را شروع کرده که مصلحت و منفعت کشور ایجاب می‌کند که در یک دوره چهار ساله دیگر به نتیجه برسد.»

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: «الان کار در مرحله‌ای نیست که تغییر دولت داشته باشیم و مصلحت این است که دولت عوض نشود.»

این برای نخستین بار است که یک روحانی بلند‌پایه عضو سپاه پاسداران به طور صریح حمایت خود را از رئیس‌جمهور محافظه‌کار این کشور اعلام و خواستار ابقای وی در پست ریاست‌جمهوری برای چهار سال آینده می‌شود.

پیش‌تر برخی از فرماندهان سپاه حمایت تلویحی خود را از دولت احمدی‌نژاد اعلام کرده بودند، اما چنین اظهارات صریحی از سوی یک عضو وابسته به سپاه کمتر سابقه داشته است.

برخی اصلاح‌طلبان و رقبای جریان سیاسی محافظه‌کار در ایران معتقدند که نیروی‌های سپاه پاسداران با «دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم» باعث پیروزی آقای احمدی‌نژاد شده‌اند.

در جمهوری اسلامی دخالت نیروهای نظامی در سیاست ممنوع است، اما سپاه پاسداران معتقد است که به عنوان «چشم» جمهوری اسلامی عمل می‌کند و مسئولیت حفظ «دستاورد‌های انقلاب اسلامی» را بر عهده دارد.