تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

جاسبی منتقدانش را «حشره» نامید

عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این‌که مدیران و کارمندان این دانشگاه جزء «سربازان گمنام امام زمان» هستند، منتقدان خود را به «حشره» تشبیه کرد.

ایسکا نیوز «باشگاه خبرنگاران دانشجویان ایران» وابسته به دانشگاه آزاداسلامی، امروز شنبه به نقل از آقای جاسبی گزارش داد: «این دانشگاه شجره طیبه و از افتخارات انقلاب اسلامی است و مدیران و کارکنان این دانشگاه سربازان گمنان امام عصر (عج) در سراسر کشور هستند.»

«سربازان گمنام امام زمان» عنوانی است که از سوی آیت‌الله روح‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی به نیروی‌های وزارت اطلاعات داده شده و این برای نخستین‌بار است که به کارکنان یک نهاد آموزشی چنین عنوانی داده می‌شود.

اظهارات آقای جاسبی ظاهرا در واکنش به انتقاد‌ات تند چند نماینده محافظه‌کار از عملکرد دانشگاه آزاد ایراد شده است.

جنجال‌ میان این نمایندگان و دانشگاه آزاد، در اوایل امسال و پس از آن‌که عباس سلیمی‌نمین یک عضو محافظه‌کاران انتقادات تندی متوجه عملکرد دانشگاه آزاد کرد، بالا گرفت.

سلیمی نمین گفته بود: «در این دانشگاه تخلفات بسیاری صورت گرفته و بعضی از وزرا و وکلا از این دانشگاه به عناوین مختلف مدرک گرفته‌اند.»

در واکنش به چنین اظهاراتی آقای جاسبی از عباس سلیمی نمین شکایت کرد، اما آقای نمین در ۱۴ اردیبهشت ماه با ارسال نامه‌ای به سعید مرتضوی دادستان تهران اعلام کرد که از نظر وی جاسبی رئیس دانشگاه آزاد نیست و نمی‌تواند علیه‌ او شکایت کند.


آقای جاسبی که در مراسم افتتاحیه پروژه‌های عمرانی واحد فیروزآباد سخن می‌گفت، افزود: «من متأسفم برای کسانی که خدمات و دستاوردهای نظام را زیر سئوال می‌برند و آنها مثل حشراتی هستند که فقط روی نارسایی می‌نشینند.»

وی هیچ اشاره‌ای به نام منتقدان نظام جمهوری اسلامی و عملکرد دانشگاه آزاد نکرد، اما در عین حال گفت که این افراد «مسئولین را زخمی می‌کنند و دستاوردهای نظام را زیر سئوال می‌برند.»
رئیس دانشگاه آزاد افزود که منتقدانش نمی‌خواهند «سر به تن» او باشد.

دانشگاه آزاد در اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ با حمایت آیت‌الله خمینی راه‌اندازی شد و هم‌اکنون با ۲۳۵۰ واحد و مرکز دانشگاهی، یک میلیون و۴۰۰ دانشجوی در حال تحصیل دارد.

براساس آمار‌ها، تاکنون حدود دو و نیم میلیون نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.
این دانشگاه همچنین ۶۰۰ مدرسه و ۵۰ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش خود دارد.

نظرهای خوانندگان

همين جاسبي با راه اندازي اين دانشگاه جيب هاي خودشو اطرافيانش رو كه اونا هم مثل خودش هستند با رقم هاي نجومي پر پول كنه.
والا تو اين 25 سال كه مثل بختك نشسته رو اين دانشگاه چيزي جز افزايش فسادا نديديم.

-- امين ، Sep 20, 2008 در ساعت 02:09 PM

باشگاه خبرنگاران ربطی به دانشگاه آزاد نداره. باشگاه متعلق به نهاد صدا و سیما است.

-- رضا ، Sep 20, 2008 در ساعت 02:09 PM

این دانشگاههای آزاد با یک و نیم میلیون دانشجو چند تا آزمایشگاه و کارگاه و لابراتوار و ... و استاد حسابی دارند؟
با کدام تجهیزات, اطلاعات و با تایید کدام مرجع این دانشگاه مدرک دکترا و کارشناسی ارشد صادر میکند؟ لابد با تایید آقای دکتر کردان !!

-- علی ، Sep 21, 2008 در ساعت 02:09 PM

گذاشتن اسم حشره بر روی مخالفان سابقه تاریخی دارد وایشان از بزرگترانشان پیروی میکنند مخترع این نوع اد بیات اقای خمینی بود که با خراب شدن اوضاع مالی مردم در مقابل انتقادات گفت اقتصاد مال خره ؟نمیدانم پیروانش کماکان جرئت ابراز این نظریه را دارند یا نه ولی از نظر فرهنگی هنوز از ان لغات استفاده میکنند

-- حسن ، Sep 21, 2008 در ساعت 02:09 PM

بنظر شما حشره بهتره يا بزغاله؟!!

-- بدون نام ، Sep 21, 2008 در ساعت 02:09 PM

Ma hasharat enghadr ziad khahim shod ke in ... ra az zendegi bizar konim.

-- Hashareh ، Sep 22, 2008 در ساعت 02:09 PM

همین آقایان مخالف دانشگاه آزاد که پز سهم مقالات چاپ شده ایران در نشریات را میدهند به این مهم نیز توجه کنند که نویسندگان عده‌ای از این مقالات محصول دانشگاه آزاد میباشند.
پاینده باد تمام مراکز علمی ایران

-- آریا ، Sep 25, 2008 در ساعت 02:09 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)