تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اخراج مدیر شبکه العربیه از ایران

بخش فارسی وب‌سایت تلویزیون العربیه اعلام کرد که مسئولان وزارت ارشاد جمهوری اسلامی به‌طور شفاهی از خبرنگار این تلویزیون خواسته‌اند ایران را ترک کند.

حسن فحص مدیر دفتر شبکه العربیه در ایران، امروز سه‌شنبه گفته است که این اقدام وزارت ارشاد در واکنش به «سیاست‌های کانال العربیه و عملکرد دفتر آن در تهران» بوده است.
وب‌سایت العربیه به جزئیات بیشتری در ابن‌باره نپرداخته است.

به نظر می‌رسد درخواست برای خروج خبرنگار العربیه از ایران در واکنش به پخش فیلمی درباره آیت‌الله روح الله خمینی صورت گرفته باشد که مقامات ایران آن را «توهین به مقام» وی دانسته‌اند.
در صورت تائید این خبر از سوی مقامات ایران، آقای فحص دومین خبرنگاری است که از وی خواسته شده تهران را ترک کند.

پیش‌تر در اوائل مرداد ماه سال‌جاری، ایران از استوارت ویلیامز، معاون دفتر خبرگزاری فرانسه در تهران خواسته بود ‌ از این کشور را خارج شود.

وب‌سایت تابناک نیز امروز در گزارشی با تائید این خبر اعلام کرده است که شبکه تلویزیونی العربیه در ایران سه سال پیش از این، به مدت 14 ماه تعطیل شده بود.
دلایل تعطیل این شبکه در آن سال، «انعکاس خبر رویدادهای خشونت‌آمیز شهر اهواز» اعلام شده بود.

شبکه العربیه یکی از شبکه‌های تلویزیونی خارجی است که اخبار و گزارش‌هایی از فعالیت گروه جندالله که دست به اقدامات مسلحانه علیه جمهوری اسلامی می‌زند را منعکس می‌کند.
شبکه تلویزیون العربیه از زیرمجموعه‌های شبکه «ام.بی.سی» است که در سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را در دوبی آغاز کرد.

از این شبکه، که با دو زبان انگلیسی و عربی فعالیت می‌کند، به عنوان رقیب اصلی تلویزیون الجزیره، که مقر آن در دوحه قطر است نام برده می‌شود.

رئیس شورای اداره این شبکه تلویزیونی برعهده ولید ابراهیم یکی از سرمایه‌‌داران عربستان سعودی است.
مدیریت این شبکه را نیز عبدالرحمن راشد‌، سردبیر تحریریه سابق روزنامه الشرق‌الاوسط برعهده دارد.

تلویزیون العربیه، برنامه پربیننده‌ای به‌نام پانوراما دارد که از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون پخش می‌شود.

در کنار برنامه‌ پانوراما، برنامه‌های دیگری نیز همچون «بالعربی»، «بالصراحة»، «العین الثالثه»، «السلطة الرابعه» و «اضاءات» از این تلویزیون پخش می‌شود که محتوای آن‌ها به نوعی با ایران مرتبط است.
شبکه تلویزیونی العربیه در واکنش به این اقدام وزارت ارشاد اعلام کرده است که «خود را پایبند به مسئولیت‌های حرفه‌ای در راستای انعکاس آراء وافکار مختلف به‌ شیوه‌ای متوازن» می‌داند.


در همین رابطه:
راه‌اندازی سایت‌فارسی‌زبان العربیه

نظرهای خوانندگان

با کمال تاسف بر خلاف ادعاهای رادیو زمانه، خبرهای درج شده در این سایت غالبا با اهداف سیاسی خاص و جهتدار درج می شود. حتی حاضر نیستید یک گروهک تروریستی را که دستش به خون جوانان و مردم بی دفاع کشورمان آلوده است را دشمن کشور و یک گروه تروریست بنامید. کلمات "اقدامات مسلحانه علیه جمهوری اسلامی!" (بدون درج کلمه ایران) نشاندهنده اهداف واقعی شما از درج خبرهای این چنینی است. ممکن است ما (یا حداقل بخشی از ملت ایران) با جمهوری اسلامی مشکلات حادی داشته باشیم اما این به معنای حمایت از گروههای جنایتکار که از سوی بیگانه حمایت می شوند نیست.

-- عادل ، Sep 3, 2008 در ساعت 01:23 PM

باسلام
به نظر اشتباهي در متن خبر پيش اومده وان اينكه شبكه اي كه مدت 14 ماه بعلت انعكاس حوادث اهواز دفترش در ايران تعطيل شد الجزيره بود نه العربيه.
با تشكر

-- ستار ، Sep 3, 2008 در ساعت 01:23 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)