رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۸۷

عباس‌ پالیزدار زندانی شد

عباس پالیزدار که اتهاماتی را متوجه ۴۴ تن از مدیران ارشد جمهوری اسلامی کرده است برای پاره‌ای تحقیقات قضائی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار و پس از تفهیم اتهام به زندان منتقل شد.

آن‌طور که خبرگزاری فارس اعلام کرده است وی متهم به نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و سوء استفاده مالی شده است.

براساس گزارش این خبرگزاری پالیزدار با حکم دادسرای شعبه دو کارکنان دولت بازداشت و روانه زندان شد.

خبرگزاری فارس هیچ نامی از زندانی که پالیزدار به آن‌جا منتقل شده نبرده است.

خبرگزاری برنا که زیرنظر سازمان ملی جوانان (نهاد متعلق به دولت) فعالیت می‌کند، امروز (چهارشنبه) اولین رسانه‌ای بود که خبر بازداشت آقای پالیزدار را منتشر کرد.

مقامات قوه‌قضاییه تاکنون در مورد این خبر سکوت اختیار کرده و واکنش رسمی از خود نشان نداده‌اند.

این در حالی است که یک مقام بلند‌پایه قوه قضاییه با تأیید خبر احضار آقای پالیزدار به دادسرای عمومی و انقلاب تهران به رادیو زمانه گفت: «وی برای ارائه پاره‌ای از توضیحات به دادسرا احضار و سپس به دستور بازپرس بازداشت موقت شده است.»

به‌گفته این مقام قضایی بازداشت وی موقت است و پس از تحقیقات قضایی تصمیم نهایی مبنی بر بازداشت دائم یا آزادی موقت وی گرفته خواهد شد.

جنجال پالیزدار
عباس پالیزدار که در محافل داخل ایران به عنوان یکی از متحدین نزدیک محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران شناخته می‌شود، در یک سخنرانی در دانشگاه بوعلی شهر همدان، ۴۴ نفر از اعضای برجسته جمهوری اسلامی را به فساد مالی متهم کرد که در میان آنها نام چند روحانی بلندپایه نیز دیده می‌شود.

برخی روزنامه‌های ایران به این افشاگری بدون ذکر اسامی اشاره کردند، اما پایگاه‌های خبری اینترنتی ایران این مسئله را پوشش وسیع‌تری دادند.

وی بسیاری از مخالفان رئیس‌جمهور در اردوی محافظه‌کاران را که برخی از آنها متحدان سابق احمدی‌نژاد هستند به بهره‌برداری از ثروت این کشور برای منافع خود متهم کرد و گفت که منابع طبیعی ایران از قبیل الوار در منطقه خزر غارت شده‌اند و کارخانه‌ها با قیمت‌های پایه به افراد داخلی رژیم فروخته شده‌است.

پالیزدار همچنین گفت که قضات و سازمان‌های با نفوذ، صدها خودروی جدید ساخت ایران را با قیمت‌های پایین دریافت کرده‌اند.

وی از یک روحانی عالی‌رتبه هم نام برد که از حمایت دولت برای مراقبت از پسر معلولش برخوردار شد و سپس چهار امتیاز بسیار پرسود معدن‌داری را برای تأمین هزینه آن به‌دست آورد.

پالیزدار همچنین از یک روحانی بلندپایه دیگر صحبت کرد که ساخت یک دانشکده حقوق را برای زنان در شهر قم درخواست کرد و خواستار مالکیت یک کارخانه لاستیک برای تأمین مالی آن شد.

برخی از نزدیکان فعلی محمود احمدی‌نژاد در واکنش به اظهارات وی اعلام کرده‌اند که چنین شخصی وابسته به دولت محافظه‌کار نیست.

خبرگزاری فارس نیز روز گذشته با انتشار بخش‌های از پرونده آقای پالیزدار، اعلام کرد که وی شش میلیارد تومان به بانک ملت بدهکار است.

نظرهای خوانندگان

امیدوارم همه اینها سیاهکاری و جنگ زرگری برای بیشتر رنگ کردن این ملت بیچاره نباشد.

-- بهمن ، Jun 11, 2008 در ساعت 10:41 AM

به موضع سايت فارسي BBC در رابطه با اين شخص دقت كرديد؟ كمي عجيب نيست؟!

-- كيوان 1 ، Jun 12, 2008 در ساعت 10:41 AM

البته که نمیشود آقایان 44 نفر را دستگیر کرد.استغفرالله. بهتر است همان پالیزدار را زندانی کنند.

-- زهره ، Jun 12, 2008 در ساعت 10:41 AM

چرا بانك حالا يادش افتاده كه طلبكار است ؟ بانك توضيحي نداده است چرا الان ياد طلبش افتاده است؟

-- بدون نام ، Jun 12, 2008 در ساعت 10:41 AM

اگر کمی دقت کنید ملاحظه خواهید کرد که آقای پالیزدار هیچ حرف جدیدی نزده است این حرفها را سالهاست میشنویم و تاراج آقایان سخن جدیدی نیست. ولی آقای پالیزدار فقط یک آلبوم مختصر از تعدادی فساد های حضرات
را منتشر کرده است . فکر میکنید غیر از این است؟ کدامش را قبلا نشنیده بودید؟

-- نادر ، Jun 12, 2008 در ساعت 10:41 AM

كاش خميني زنده بود تا ببينه خامنه اي و دار و دسته اش چه بلايي سر مردم مي آورد حالا هي بگوييد شهيد داديم حالا هي بگوييد كه راي بدهييد حالا از اسلام بگووييد.
حالا از عدالت و امام زمان بگوييد.

-- محمود ، Jun 12, 2008 در ساعت 10:41 AM

آقایان و خانم هایی که می فرمایند می دانستیم از مدت ها پیش... چرا پس لال بودید تا این لحظه.
حتی همین الان هم نشستید ببینید که چه خواهد شد.
من ساکت نخواهم نشست. شما...

-- اردلان دانش ، Jun 12, 2008 در ساعت 10:41 AM

مافياي سوخته لو رفته است و مافياي بزرگ دفينه و نفت پنهان است.

-- داوود ، Jun 13, 2008 در ساعت 10:41 AM

این مملکت درست بشو نیست و روز به روز هم بدتر خواهد شد

-- مهدی ، Jun 13, 2008 در ساعت 10:41 AM

BBC زیر نظر کیست انگلیس یا ... واقعا موضعگیری عجیبی در برابر پالیزدار داشته ما رو بگو چی فکر می کردیم این بیبی سی که تهشه

-- علی ، Jun 13, 2008 در ساعت 10:41 AM

چكار بايد بكنيم؟؟؟فكرميكنم اگر اينها چندسال هم بمانند ايران رايكجا ميبلعند.كاش ميتونستيم ازخواب خرگوشييمان بيدار شويم. مرتضي

-- بدون نام ، Jun 13, 2008 در ساعت 10:41 AM

کسانی که سال 1359 به جمهوری اسلامی رای دادند حداقل 18 سال داشته اند و الان هم که 30 سال از انقلاب می گذرد و سن کوچک ترین آنها 45 سال می باشند و همه پیرو پاتال هستند . با توجه به 70 % قشر جامعه که جوان هستند . من دلیلی نمبینم این پیرو پاتال ها هنوز بخواهند بر ما حکومت کنند .
درود بر یک مرد > پالیزدار <

-- رسولی ، Jun 13, 2008 در ساعت 10:41 AM

سلام

-- بدون نام ، Jun 13, 2008 در ساعت 10:41 AM

سلام. بدهی به سیستم بانکی جرم نیست. مدیران بانک باید پاسخگوی اهمال در اخذ وثایق مطمئن باشند. مدعی العموم هم وظیفه دارد بررسی نماید آیا حقی از بیت المال ضایع شده یا خیر؟ ضمن اینکه پالیزدار هم پاسخ اظهارات خود را باید بدهد.

-- رضا ، Jun 14, 2008 در ساعت 10:41 AM

آقاي رسولي ما هنوز پير نشده ايم و راي ما به آزادي بود كه متاسفانه اشتباه كرديم . اما اين را بدان كه دري وري گوييهاي آقاي پاليزدار بي دليل نبوده است . مطمين باش كه ميخواهند دوره غارت يك عده را به عده اي ديگر منتقل كنند . تا زمانيكه ما مردم به جاي عمل كردن حرف بزنيم و زنده باد ومرده باد بگوييم ديگران به جاي ما تصميم ميگيرند.

-- پري علي ، Jun 14, 2008 در ساعت 10:41 AM

یک زمان هم می گفتند علی نماز نمی خواند.انسان باید تابع دلیل محکم باشد.

-- بدون نام ، Jun 14, 2008 در ساعت 10:41 AM

گر فشرد رستم گریبان پسر
گیر همچو سهراب گریبان پدر
یاد دار این بار گول پدر نخوری
زن بر پهلوی دروغ او خنجر

-- آرش شریف زاده عبدی ، Jun 15, 2008 در ساعت 10:41 AM

با سلام
اینا که کارشون همینه
وقتی یه سری دزد کنار هم میشینن همش وقتی به مشکی بر میخورن فقط زیراب همدیگر را میزنن اصلا چرا به نقل از ناجا نیوز باید 63 میلیارد ریال به بانک باشه رو چه حساب بهش دادن
حکایت جزایری میمونه اینها همشون مهره های خودشون هشتند هر موقع بخوان از بازی به هر طریقی خارجشون میکنن
به امید روزی که نسل هر چی نامرد و انسان نما برداشته بشه

-- مهدی ، Jun 15, 2008 در ساعت 10:41 AM

نظر ايت الله منتظري در اين زمينه چيست؟

-- اكبر ، Jun 15, 2008 در ساعت 10:41 AM

به خدا اینا اعتقاد راسخ دارن که ما گوشهامون درازه ، ( بیچاره ها حق هم دارن ها !) و الا این وسط بانک ملت نمی اومد بگه که ما به پالیزدار شیش میلیارد تومن ( تو رو خدا ببینین چقدر راحت از میلیارد حرف میزنن ) وام دادیم که اقساطش رو پرداخت نکرده ، یکی نیست بگه رو چه حسابی به این آدم که خودتون هم میگین به هیچ جا وصل نبوده و هیچکس هم نمیشناختتش و امروز هم معلوم شده که دشمن نظام هم بوده شیش میلیارد تومن وام دادین ولی وقتی میخواین به دو تا جوون که میخوان ازدواج کنن دو میلیون تومن وام بدین انقدر پدرشون رو در میارین که خیلی وقتا بی خیال اون وام میشن ، چرا وقتی یه بنده خدایی میره بانک و میگه دویست هزار تومن وام میخوام ، دست به سرش میکنین ؟ همه ی اینا غیر از مدارک و دلایل فساد اقتصادیه ... ؟

-- بهونه ، Jun 15, 2008 در ساعت 10:41 AM

جناب آقاي احمدي نژاد كه همواره از مافياي اقتصاد ومفاسد اقتصادي سخن ميگويد واز مبارزه با آن دم ميزند حال بايدحقايق را آشكار نمايد كه چه كسي راست ميگويد آيا پاليزدار يا متهمين اين پرونده سكه اي كه دارد ناخواسته رو ميشود چنانچه كسانيكه در سدد مبارزه با مفاسد اقتصادي هستند پس اين گوي وميدان ودادگاه علني برگزار شود تا سيه رو شود هركه در اوغش باشد

-- آفاق ، Jun 15, 2008 در ساعت 10:41 AM

چرا بعد ساختن تابوی مافیا توسط احمدی نژاد این افشاگری صورت گرفت؟
بعد هم کجای این حرف ها جدیده؟
...

-- محسن ، Jun 15, 2008 در ساعت 10:41 AM

اينها همش چرند . يعني اين ملت نميدانند كه رفسنجاني و يا طبسي. اموال اين مملكت رو بالا كشيدن؟ احمدي نژاد ديده هر روز دارن فحش خواهر مادرش رو ميدن.... گفته اين رو بگم كه بگن دمش گرم .... همه رو لو داد... حتي تظاهران ها هم كار خودشون......

-- fffff ، Jun 15, 2008 در ساعت 10:41 AM

شهیدان زنده اند

-- ع ، Jun 15, 2008 در ساعت 10:41 AM

آقا اگه مردای خداشون اینها هستند وای به حال ما

-- بدون نام ، Jun 16, 2008 در ساعت 10:41 AM

سلام
آنچه این آقا گفته قابل تأمل و بررسی است. البته تا مدارک و مستندات نباشد نمی توان قضاوت کرد.( آخر ما ایرانی ها در قضاوت کردن خیلی عجول هستیم.)
اما ای کاش کسی این به اصطلاح افشارگری را انجام می داد که خود شش میلیاذ تومان به بیت المال بدهکار نبود(که معلوم نیست با چه رابطه بازی آن را گرفته ؟!)
من فکر می کنم این از ترفندهای برخی مثل احمد توکلی ها باشد که او را جلو انداختند تا به خواست های سیاسی و یا تسویه حساب های جناحی خود برسند.
به هر حال نباید زود قضاوت کرد.

-- داود ، Jun 16, 2008 در ساعت 10:41 AM

چپاول و غارت اموال این مردم که کار اینها بوده و هست چیزی که مهمه آقای پالیزدار روشنتر این موارد را بیان کرده و بعضی ها را هم که اصلا فکرش نمی کردی دزد باشه لو داده حالا ما به این جریان بی تفاوت نباشیم کمترین کاری که می تونیم بکنیم متن کامل سخنرانی پالیزدار و بین اطرافیانمان پخش کنیم.
حالا کاری هم به خود پالیزدار و به وابستگی هاش نداریم فقط افشاگری را گسترش بدهید.
متشکرم

-- جیگر آتیش گرفته ، Jun 16, 2008 در ساعت 10:41 AM

مردم هوشيار باشيم حرف ملاك نيست

-- حسن ، Jun 16, 2008 در ساعت 10:41 AM

به نظر من این حرکت آقای پالیزدار صرفا نشانگر این مطلب است که یک جناح جدید به هر نحوی می خواهد ( حتی انتحاری ) خود را به قدرت و تقسیم درآمدها متصل کند.

-- بدون نام ، Jun 16, 2008 در ساعت 10:41 AM

اینها مسلمان نیستند.
اینها به خاطر منافع شخصی اسلام را هم عوض می کنند و می گویند تحریف نشده.
وای به حال ما مردم که در قیامت به خاطر سکوت عذابمان....
سکوت جایز نیست...
رسول الله نگران است...

-- حاج علی ، Jun 16, 2008 در ساعت 10:41 AM

از اول این فتنه روس انگلیس از این خبر ها کم نبوده هر گروهی که می خواد رقیب را از دور بیرون کنه به این روش که البته واقعیت هم دارد متوسل می شه ماجرای رفیق دوست و فاضل خداداد ماجرای ربودن ده تن طلای ... ودارو دسته اش ماجرای 300 میلیارد تومانی اقای ... مجرای 10 میلیارد دلاری ... ماجرای عروسی پسر ... واین هم ماجرای 44 نفر و ماجرای ثروتهای نجومی خانواده ... همه وهمه بخش نا چیزی از واقعیت است وتازمانیکه این مرده در این گورستان خفته اند این ماجراها ادامه خواهد یافت درعجبم از مردمانی که گرسنه اند و دزدان نان آنها را می رباید ولی آنها سکوت می کنند

-- امیر ، Jun 16, 2008 در ساعت 10:41 AM

فکر کنم سید مهدی هاشمی هم بخاطر اینکه جریان مک فارلین را لو داد اعدام کردند آقای پالیزدار هم اعدام می شود

-- احمد ، Jun 16, 2008 در ساعت 10:41 AM

فرداي قيامت بزرگواران مسئول بايد حساب و كتاب دوران مسئوليت خودشان را پس بدهند و آنوقت است كه ديگر برخي عناوين كذايي آبروي افراد و ... معني ندارد و تمام خلايق به نامردان روزگار لن و نفرين خواهند فرستاد . آقايان بروند به فكر شب اول قبر خوشان باشند .

-- بدون نام ، Jun 17, 2008 در ساعت 10:41 AM

قرار هست سر همه ما ایرانی ها گرم باشه تا
به فکر سازندگی کشور نباشیم
به نظر میرسد حرف های اظهار شده خیلی بزرگ وغیر واقعی است باید برای باور ان احتیاط کرد در ضمن مراقب دشمن خارجی باشیم که سو استفاده نکته

-- حسین ط ، Jun 17, 2008 در ساعت 10:41 AM

اين شعر از ديوان خيام حذف شده است
شيخي به زني فاحشه گفتا مستي
هر دم به دام ديگري دل بستي
گفت شيخا تو هر آن چه گویي هستم
آيا تو هر آن چه مي نمایي هستي

حافظ مي گويد
در ميخانه ببستند خدايا مپسند
كه در خانه تزويرو ريا بگشايند

-- بدون نام ، Jun 17, 2008 در ساعت 10:41 AM

اين مملكت دزد بازارترين كشور دنياست

-- ماهان ، Jun 17, 2008 در ساعت 10:41 AM

اينقدر پايه هاي آقايان متزلزل است كه حتي از آزادودرمعرض ديد بودن اظهارات ايشان ميترسند ،حداقل اين اظهارات را از اينترنت حذف نكنيد،قضاوت با مردم

-- علي ، Jun 18, 2008 در ساعت 10:41 AM

بر پدر ومادر انگلستان وطرفداران آنهااز قاجار تا امروز لعنت

-- ناشتاس ناشتاس ناشتاس ، Jun 18, 2008 در ساعت 10:41 AM

فردا که پیشگاه حقیقت شود عیان شرمنده رهرویی که عمل ازمجاز کرد

-- بهرام ، Jun 18, 2008 در ساعت 10:41 AM

گرقرارباشدکه مست گیرند درشهرهرآنکه هست گیرند!

-- نواده میرزارضای کرمانی ، Jun 18, 2008 در ساعت 10:41 AM

از قدیم گفتند:تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها

-- حسین ، Jun 18, 2008 در ساعت 10:41 AM

اي بابا شما چرا ناراحت مي شويد

-- بدون نام ، Jun 26, 2008 در ساعت 10:41 AM

بايددانشگاه ها وحوزه هاي علميه كار علمي روي آسيب شناسي هاي نظام اسلامي انجام دهند تا فاجعه طلحه الخير وزبير سيف الاسلام تكرار نشود ومردم اهل كوفه نشوند

-- بدون نام ، Jun 28, 2008 در ساعت 10:41 AM

دانشگاه هاوحوزه هاي علميه آسيب شناسي كنند تا داستان طلحه الخيروزبير سيف الاسلام درجنگ جمل تكرارنشود ومردم اهل كوفه نشوند كه علي تنها بماند وزهرا سيلي ...وحسن جگر...وحسين مظلوم...

-- بدون نام ، Jun 28, 2008 در ساعت 10:41 AM

با سلام نه گفته های آقای پالیزدار را تکذیب ونه تأیید می کنم حق یا عدم آن باید در محاکمه علنی و سالم ثابت بشود وتجربه نشان داده باتوجه به گند کاری... چنین اتفاقی نمی افتد

-- یک ایرانی ، Jul 11, 2008 در ساعت 10:41 AM

خدا به داد ما برسه؟

-- مهدي ، Jul 15, 2008 در ساعت 10:41 AM