رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷

ایران از نمایشگاه نظامی مالزی اخراج شد

مالزی روز پنج‌شنبه، شرکت‌های صنایع دفاع ایران را از یک نمایشگاه تجارت نظامی اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مالزی دلیل این اقدام خود را «نمایش تجهیزات کشنده و تهاجمی توسط ایران» عنوان کرد و این موضوع را «مغایر با تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل» دانست.

نجيب رزاق، معاون نخست‌وزير مالزی گفت: «به شرکت‌های ایرانی به وضوح اعلام شده‌است که شرط حضورشان در این نمایشگاه زیر پا نگذاشتن قطعنامه‌های سازمان ملل در زمینه عدم صدور اسلحه است. ولی متأسفانه آنها اقدام به نمایش موشک و سامانه‌های موشکی کردند.»

وی افزود: «ما در شرایطی قرار گرفتیم که راه دیگری به جز اخراج ایران نداشتیم، زیرا مالزی به قطعنامه‌های سازمان ملل احترام می‌گذارد.»

نظرهای خوانندگان

بشتابید
پیروزی دیگری از دولت نهم

-- مانی ، Apr 24, 2008 در ساعت 02:15 PM

من در کشور مالزی زندگی می کنم و می خواستم بگم که این کشور فقط ادعای مسلمانی دارد . تمام ریشه و پایه اینها را انگلیس و آمریکا بنا کرده اند و یکی از بردگان آنها هستند هم دولت و هم مردمشان که از لحاظ فرهنگی شیفته و مجنون فرهنگ غربی هستند . و از ترس انگلیس و آمریکا شرکت های ایرانی را از نمایشگاه نظامی اخراج کرده اند .

-- احسان ، Apr 24, 2008 در ساعت 02:15 PM

malezi to ham?!! khob tooye namayeshgahe nezami tajhizate tahajomi namayesh midan nokhod loobia ke namayesh nemidan!!vay khodaya che giri oftadim ba in aghaboftadeha!!!

-- بدون نام ، Apr 25, 2008 در ساعت 02:15 PM

چی بگم والا!

-- علی ، Apr 28, 2008 در ساعت 02:15 PM

منتظر باشید که مجلس مالزی بزودی با دولت درگیر میشه

-- علی ، May 19, 2008 در ساعت 02:15 PM