رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۸۷

قطعنامه علیه هتک حرمت دینی تصویب شد

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز در اقدامی سریع، قطعنامه پیشنهادی کشورهای اسلامی را که در آن مصرانه از کشورهای جهان خواسته شده هتک حرمت ادیان را ممنوع کنند، تصویب کرد.


به گزارش آسوشیتدپرس از ژنو، قطعنامه پیشنهادی کشورهای اسلامی در شورای حقوق بشر سازمان ملل با ‪ ۲۱ رأی موافق در برابر ۱۰ ‪رأی مخالف کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله فرانسه ، آلمان و انگلیس و نیز کشور کانادا به تصویب رسیده است .



اتحادیه اروپا اعلام کرده است که در متن این قطعنامه به صورت یک جانبه عمل شده زیرا به طور اساسی تمرکز آن بر اسلام است.

پیش از این دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گفته بودند قصد دارند از روند روبه‌گسترش جهانی که در آن از قوانین ضد توهین مذهبی برای محدود کردن آزادی بیان استفاده می‌شود جلوگیری کنند.
قطعنامه پیشنهادی کشورهای اسلامی در متن خود نگرانی عمیق خود را نسبت به "کوشش برای یکی دانستن اسلام و تروریسم، خشونت و تجاوز به حقوق بشر" ابراز نموده است.

با این‌که در این قطعنامه مکرراً به حراست از تمامی ادیان اشاره شده، ولی تنها دینی که مشخصاً در ۸ پاراگراف به عنوان دینی مورد حمله توصیف شده دین اسلام است.

به گزارش نشریه یو‌اس‌ای تودی، نماینده هندوستان به عنوان یکی از کشورهایی که رأی ممتنع داده اظهار داشت: متن این پیشنهاد، مشکل موجود را تنها از دیدگاهی بسیار تنگ‌بینانه مطرح می‌کند.

نظرهای خوانندگان

به به، به سلامتی و ميمنت برای حمايت نا بخردانه ی کشور های غربی از خشونت مخفی که با اين قوانين
همه ی آزادی ها را از بين خواهد برد جميعا يک صلوات قرّا مرحمت بنماييد .

-- Emad Irani ، Mar 28, 2008 در ساعت 08:03 PM

این موضوع کار غلطی است زیرا در واقع اسلام زاینده دیکتاتوری و ضدیت با حقوق بشر استو این مصوبه خودش بر علیه ازادی بیان است که شورای حقوق بشر می باید از همه بیشتر حساس باشد.این یک اقدام سیاسی است و ربطی بحقوق بشر ندارد.اسلام و هر آئین ضد بشر باید محکوم شود.مرتد کشی خمینی بنام اسلام را اگر شورای حقوق بشر محکوم نکرده است با این مصوبه اش مرتد کشی وی را تایید کرده است.با این مصوبه شدیدا باید مخالفت شده و آن را باید محکوم کرد.

-- افشا ، Mar 29, 2008 در ساعت 08:03 PM

islame nabe mohamadi yani koshoonat

-- irani ، Mar 29, 2008 در ساعت 08:03 PM