رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۶

نشریات گل‌آقا تعطیل شد

ماهنامه گل‌آقا پس از ۱۷سال (۱۹۶شماره) و هفته‌نامه بچه‌های گل‌آقا در آستانه ده سالگی (۳۸۵شماره) به علت آن‌چه که "مشکلات مالی" و "نوسانات انتشار" اعلام شده است، دیگر منتشر نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "علی زراندوز" سردبیر هفته‌نامه بچه‌های گل‌آقا، گفت: "مسائل مالی و بالا و پایین‌های عرصه نشر مجله از مهم‌ترین دلایل این تصمیم بودند كه باعث شد شماره‌های نوروزی ماهنامه و هفته‌نامه بچه‌های گل آقا آخرین شماره‌های آن باشد."

به گفته سردبیر این هفته‌نامه، شماره‌های پیشین این نشریات با هزینه شخصی خبرنگاران تهیه و منتشر شده است. "زراندوز" اظهار امیدواری کرده است، این مسئله به منزله پایان کار موسسه گل‌آقا نباشد.

لینک‌های مرتبط در بالاترین

"پوپك صابری‌فومنی" نیز در وب‌سایت گل‌آقا با تائید خبرِ توقف انتشار نشریات این موسسه اعلام کرد، در سال جدید با وفاداری به اصول سابق و با اتفاقی تازه کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی تاریخ اعلام خبر این اتفاق جدید را ۱۱اردیبهشت سال ۱۳۸۷در هفته‌نامه گل‌آقا كه هر سال یك شماره آن به یاد کیومرث صابری فومنی (در سالگرد درگذشتش) به چاپ می‌رسد، اعلام كرد و گفت:" تا اردیبهشت‌ماه علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت گل‌آقا از آخرین اخبار این مؤسسه مطلع شوند."

کیومرث صابری فومنی، در سال ۱۳۶۹هفته‌نامه فکاهی گل‌آقا را بنیان گذاشت که تحولی در ادبیات طنز و کاریکاتور ایران به حساب می‌آمد. صابری بعدها ماهنامه گل‌آقا و سپس بچه‌های گل‌آقا را منتشر کرد.

در این هفته‌نامه عده‌ای از طنزنویسان برجسته ایرانی از نسل‌های مختلف مانند؛ ابوالقاسم حالت، محمد پورثانی، مرتضی فرجیان، سید ابراهیم نبوی، ابوالفضل زروئی نصر آباد و کاریکاتوریست های برجسته ای مانند نیک آهنگ کوثر، احمد عربانی، ناصر پاک شیر، پروین کرمانی... فعالیت داشتند.

کیومرث صابری فومنی کیست؟/ ویکی پدیا
وب‌سایت رسمی موسسه گل‌آقا

طنزی ظریف از گل‌آقا

نظرهای خوانندگان

اين تصميم بايد زودتر از اين ها گرفته ميشد!

-- خواننده اسبق ، Mar 11, 2008 در ساعت 07:36 PM

در کشوري که سابقه انتشار نشرياتي مثل «باباشمل» و«توفيق»و«حاجي بابا»را داشته است وبا توجه به فضاي اخمو وآخوندي بعداز انقلاب،فکر انتشار يک نشريه فکاهي،خودبه خود بسيار خنده دار بود و ديديم که باهمه کمکهاي مالي و معنوي و تبليغاتي مقامات،هرگز نتوانست درقلب جامعه جايي براي خود پيدا کند و بقول پيام گذاري که خود را «خواننده اسبق»ناميده است:اين تصميم بايد زودتر از اين ها گرفته ميشد!

-- شاهد ، Mar 11, 2008 در ساعت 07:36 PM

متاسفم... تلخی روزگار ما لبخند گل آقایی را هم به هق هق بدل کرد...

-- افشین پرورش ، Mar 11, 2008 در ساعت 07:36 PM

فکر می کنم عاقبت همه مطبوعات آزاد کشور که روندی آزاد دارند همین باشد. یا خودشان باید تعطیل کنند یا به زور آنها را مجبور به تعطیلی اجباری می کنند. من سابقه همکاری با 17 نشریه تعطیل شده را دارم. حتی با نشریاتی که اکنون در حال کار کردن هستم همگی اخطارهای چنین و چنان دریافت کرده اند. این هم از بد روزگار ما بدبخت بیچاره های زورنالیست است!!

-- محمد ، Mar 11, 2008 در ساعت 07:36 PM

بروید خدا را شکر کنید شما کشوری دارید که نماینده هایش را امام زمان انتخاب می کند . کابینه اش را امام زمان انتخاب می کند . و هر ساله امام زمان تمام مصوبات مجلس را امضا و تایید می کند . به اینکه پس دیگر چه احتیاجی به مجلس و انتخابات است کاری نداشته باشید هر چند که اینها همه وسیله هستند برای اعلام و ابراز آن تاییدات. مثلا شما همین بودجه امسال را در نظر بگیرید ببینید چرا اینقدر سریع و بدون معطلی تصویب شد چون از ناحیه امام زمان بوده است . ولی در دولت قبلی اینگونه نبود . البته به اینکه چرا در کشور امام زمان دولت غیر امام زمانی بر سر کار بوده است و اوضاع کنونی نیز مورد تایید ایشان هست هم مثل قبل کاری نداشته باشید . ولی این را بدانید اگر کاری انجام می شود حتما مورد تایید امام زمان است . ولو انتخاب علی دایی .

-- پزنگ ، Mar 12, 2008 در ساعت 07:36 PM

خيلي متاسف و متاثر شدم.
چرا دولت به اين نشريه كمك نمي كند؟
يارانه ها و كاغذهاي وزارت ارشاد بايد فقط به نشريات نور چشمي برسد.

-- بدون نام ، Mar 12, 2008 در ساعت 07:36 PM

نشریات گل آقا شد!!! نشریات جمع است پس شدند. پیروز باشید

-- Hossein ، Mar 12, 2008 در ساعت 07:36 PM

hamoun behtar ke tatil shod majalehi ke faghat table to khali bish naboud. gol agha ro marhoum saberi ba khodesh be oun donya bord khoune jigar khord ta gol agha gol agha shod ye mosht oumadan neshtesan hey vase khodeshoun jalase mizaran , hey mitying midan hamoun behtar ke khamoush she shoma ha aberouye tanzo darin mibarin berin paye dardo dele naser pakshir va aghaye ziaye beshinid bebinid che khabare to oun shish tabaghe sakhtemoun gol agha khiaboune zagros pelake 7

-- farhang niaz mehr ، Mar 15, 2008 در ساعت 07:36 PM