رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۸۷

هفت نشریه برتر سال 86 معرفی شد

نشریه اینترنتی هفت سنگ، نشریات "بخارا"، "دنیای خودرو"، "دنیای فوتبال"، "زندگی ایده‌آل"، "شهروند امروز"، "همشهری جوان" و روزنامه "هم‌میهن" را به عنوان برترین رسانه های چاپی در سال 1386 معرفی کرد.

در میان روزنامه سراسری ابتدا سه روزنامه هم میهن و همشهری و اعتماد برگزیده شدند و از میان آنها روزنامه هم میهن به دلیل نوآوری درانتشار دو روزنامه مجزا در قالب یک روزنامه، به عنوان روزنامه سراسری برگزیده سال معرفی شد.

درمیان روزنامه های ورزشی، سه نشریه دنیای فوتبال،گل و خبرورزشی برگزیده شدند که از میان آنها روزنامه دنیای فوتبال به دلیل محتوای مستند، موشکافی در پرونده دوپینگ بازیکنان مس کرمان به عنوان روزنامه ورزشی سال انتخاب شد.

در میان مجلات ویژه جوانان از میان نشریات همشهری جوان، نسیم‌هراز و چلچراغ، نشریه همشهری جوان به دلیل پرداختن به موضوعاتی همانند مسائل جنسی که در جامعه ایران تابو هستند، به عنوان نشریه برگزیده جوانان انتخاب شد.

در حوزه نشریه فرهنگی ادبی از میان نشریات بخارا، فیلم و خردنامه همشهری نشریه بخارا به عنوان برترین نشریه فرهنگی سال انتخاب شد. این نشریه با مطرح کردن چهره های گمنام ادبای گمنام غربی مانند ادبای روسی و آلمانی و استمرار فعالیت با وجود مشکلات گرانی کاغذ و هزینه های چاپ به عنوان نشریه برگزیده سال معرفی شد.

زندگی ایده‌آل، زندگی مثبت و هفته‌نامه سلامت به عنوان برترین نشریات عامه پسند سال انتخاب شدند که از میان آنها نشریه زندگی ایده ال به عنوان نشریه برتر انتخاب شد. این مجله همه توصیه‌ها برای یک زندگی خوب و شیک را از زبان ستاره‌ها بیان می‌کند.

در میان نشریات که به موضوعات علمی تخصصی می پردازند نشریات دنیای خودرو، عکس و عصرارتباط به عنوان نشریات برتر انتخاب شدند که از میان آنها هفته نامه دنیای خودرو به دلیل ستونهای تحلیلی نویسندگانش در مورد خوردوها به عنوان برترین نشریه سال انتخاب شد.

اما در میان نشریات سیاسی اجتماعی، به ترتیب سه نشریه شهروند امروز، سپیده دانایی، زنان به عنوان نشریات برگزیده انتخاب شدند. در میان آنها نیز نشریه شهروند امروز به دلیل گفتگوهای تاثیر گذار همانند گفتگو با ابراهیم گلستان و سید حسن خمینی، نوه آیت الله خمینی به عنوان نشریه برتر سیاسی اجتماعی سال 86 معرفی شد.

مجله اينترنتی هفت‌سنگ هر ساله در هفت حوزه رسانه‌ای اقدام به معرفی برترين‌های سال می کند. برترين‌ها در هر حوزه با جمع‌بندی نظرهای کارشناسان و صاحب‌نظران آن حوزه و هيئت تحريريه مجله اينترنتی هفت‌سنگ انتخاب می شوند.

http://www.7sang.com

این برای سومین سال پیاپی است که در قالب نظرسنجی «برترین‌های رسانه‌ای سال» معرفی می شوند.