رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۸۶

بوش: باید با خطر ایران مقابله کرد

جورج بوش رییس جمهور آمریکا که در چهارمین روز از سفر منطقه ای اش وارد ابوظبی شده بود در سخنانی بار دیگر ایران را پشتیبان و پیشتاز حمایت از تروریسم در جهان خواند.

بوش در سخنان خود گفت: ایران امنیت جهانی را تهدید می کند و آمریکا و متحدانش باید "پیش از آنکه خیلی دیر شود" ، با خطر ایران به مقابله برخیزند.


بوش در چهارمین روز از سفر منطقه ای خود بار دیگر زبان به انتقاد از حکومت ایران گشود

بوش گفت که تا زمانی ‌که مخالفان دولت‌ها در زندان‌ها به سر می‌برند منطقه خاورمیانه آینده ای ندارد.

او گفت برخورداری از آزادی حق طبیعی ملت‌های آسیا است و آمریکا از آزادی و دموکراسی در خاورمیانه حمایت می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا خطاب به مردم ایران گفت: شما مردم ایران که در فرهنگ و استعداد غنی هستید حق دارید دولتی داشته باشید که به حرف هایتان گوش کند. ما از رژیم تهران می خواهیم به خواسته های شما ترتیب اثر بدهد.

برخی ناظران پیش بینی کرده بودند که سفر جرج بوش به منطقه روی ایران متمرکز خواهد بود و برخی نیز وی را متهم کرده اند که در این سفر قصد بررسی اقدام نظامی علیه ایران را دارد.

بوش که سخنانش مستقیم از چند شبکه تلویزیونی خبری بین المللی پخش می‌شد، افزود: ایران در صدر کشور های حامی تروریسم است و درحالی که مردم ایران در تنگنای اقتصادی به سر می برند، دولت آن کشور هزینه زیادی صرف حمایت از تروریسم می کند.

وی همچنین آرزو کرد که روزی برسد که مردم ایران دولتی داشته باشند که به آزادی و عدالت پایبند باشد و به گفته وی ایران به کشورهای آزاد بپیوندد.

او گفت که ایران تلاش دارد همسایگان خود را با سخنان تند به هراس بیاندازد و با شفافیت خواسته‌های هسته‌ای مخالف است. بوش در ادامه سخنانش گفت ایران از شیعیان عراق و تروریست‌ها درآن منطقه حمایت می‌کند.

بوش با اشاره به این‌که تندروها و تروریست‌ها ثبات منطقه را در معرض خطر قرار داده اند اعلام کرد: رژیم ایران نیز همین کار را می‌کند. ایران به گروه‌های تروریستی در افغانستان و عراق و تندروها در منطقه خاورمیانه کمک می‌کند.

بوش خطاب به مردم ایران گفت: دولت و رژیم ایران باید به شما ملت احترام بگذارد و آینده‌ای خوب را برای شما و فرزندانتان فراهم کند، اما دولت شما وقعی به خواسته شما نمی‌گذارد. بوش در ادامه افزود: دولت ایران باید حق آزاد زیستن ملت پر استعداد ایران فراهم کند.

او خطاب به مردم ایران گفت: شما دوستی بهتر از آمریکا ندارید.

جورج بوش در کاخ امارات، هتل سه میلیارد دلاری ابوظبی سخنرانی می کرد که برخی دیوارهای آن از طلا ساخته شده اند و هزینه هر شب اقامت در آن 2450 دلار است.

نظرهای خوانندگان

اينطور که بوش حرف زده و بوش مياد خطر جنگ خيلي جدي تر از سابق شد. اوضاع خرابه!

-- طاها بذري ، Jan 13, 2008 در ساعت 08:17 PM

salam. kamelan ba ishan movafegh hastam va az poshtibani mojadad ishan az mardom iran motshakeram. rezhim akhondi iran baes e bad bakhti mardom iran ast va tavajohi beh khaasthaaye anhaa nadarad.

-- mehrdad kashani ، Jan 13, 2008 در ساعت 08:17 PM

Regim e Esllami Iran ra eshghal e nezami karde. Inha zede Iran hastand va na namayandeye mardom.

-- Hossein ، Jan 13, 2008 در ساعت 08:17 PM

در هیچ حالتی آمریکا بهترین دوست ملت ایران نخواهد بود!

-- حمید رضا راهنمایی ، Jan 14, 2008 در ساعت 08:17 PM

یکی نیس به این مرتیکه بگه اصن تو کی هستی که از طرف مردم ما حرف میزنی من خودم از تو بیشتر با رژیم ایران مشکل دارم جناب بوش ولی بدون اگه روزی تو قرار باشه واسه نسل من تعیین تکلیف کنی همین مستبدهای خودخواه رو به توی اجنبی ترجیح میدم . عجب گیری افتادیم به ولله این از حکومت جلاد اینم از این مردک فرصت طلب کاش یه جو عقل تو کله ی دولتمردای ما بود که اینجوری آتو دست امثال بوش نمیدادن

-- ستاره رهنما ، Jan 14, 2008 در ساعت 08:17 PM

منظور از زندانی کردن مخالفان زندان گوانتانامو و زندانهای مخفی بوده و منظور از حمایت از تروریسم و ترور اقدامات سازمان سیا در تمام نقاط دنیاست
منظور از ایران کشوری آزاد و دموکراتیک شود یعنی اقتصاد ما در خطر است و بیاییم نفت و معادن شما را غارت کنیم
منظور از دلسوزی برای اعراب این است ایران با کشورهای آمریکای جنوبی چه کار دارد به اسرائیل چه کار دارد تازه اعراب میتوانند از سلاحهای جدید آمریکا برای خرید قرارداد بنویسند
منظور از هراس در منطقه این است که کارخانه های اسلحه سازی فشار میآورند پس تو چه کاره هستی ما میخواهیم اسلحه بفروشیم
منظور از شما با فرهنگ و غنی هستید یعنی حق تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران از طرف آمریکا محفوظ است
منظور از دوست خوب یعنی ما رو هم ببینید ما کلی خودمونو تحویل میگیریم اما شما باطن ما را میبینید کمی ظاهربین باشید خسته شدیم از بس به ما گفتید شیطان بزرگ
منظور از حمایت از شیعیان عراق یعنی کاری کردیم خودمون هم توش گیر کردیم پس شما تروریستید
منظور از برخورداری از آزادی حق ملتهاست یعنی ما استسمار میکنیم در محدوده اختیاراتی که به کشور ها میدیم آزادند فقط انتقاد نکنند ما قوانین برای همه میگذاریم ولی فقط خودمون میتونیم اونو هر وقت خواستیم نقض کنیم
منظور از تندروها این است چرا مردم و روشنفکران گول نمیخورند قبول کنید بجای ما میتونید از خودتون انتقاد کنید

-- بدون نام ، Jan 14, 2008 در ساعت 08:17 PM

جرج بوش بازیچه است سیاستمداران اصلی جای دیگری هستند اگر نتواند خواسته آنها را برآورده کند یا اوضاع بحرانی شود گوشمالی میشود
او فقط در حد یک مجری کودن سناریوی ثروت و قدرت قرار دارد و ممکن است بعضی اوقات خلاقیت خرج کند یا خرابکاری کند

-- بدون نام ، Jan 14, 2008 در ساعت 08:17 PM

این آقا دیگه پاشو داره از گلیمش درازتر میکنه لازمه یکی از خودشون جوابشو بده کاسبی قواعدی داره فرصت طلب میخواد اسلحه بفروشه راههای دیگری هم هست نباید میرفت اسرائیل جوگیر بشه روش دشمن فرضیش بیشتر جواب میداد تا...
توسط زیردریایی جنگ الکترونیک تو منطقه راه انداخته میگه تقصیر ایرانه دروغ احمقانه تنگه هرمز راه میاندازه سیاستهای شکست خورده را تکرار میکنه چی باید گفت بهتره بره کاسب نیست

-- حسین رحیمی ، Jan 14, 2008 در ساعت 08:17 PM

ستاره جون جوش نزن، عصبی نشو اين آشو خودمون پختيم من و تو و نه بابامون پختن. ت. نمی تونی سی سال هم به ملت خودت توهين کنی هم اونا رو زندونی و شکنجه و تجاوز کنی هم سی سال مرگ بر آمريکا بگی و پرچمشونو بسوزونی هم ترور کنی و انقلاب صادر کنی هم تشکليل باز نويسی تار[ اوروپا و جهان رو بکنی و کنفرانس هولاکوست تشکيل بدی و هم تو تمام جهان دخالت کنی بد هم بگی ما خودمون می دونيم و رژيم. نه قربانت گردم يا ما می تو خيبون و اين رژيمو سرنگون می کنيم و يا به همه خواطی که برات گفتم مي آيند و برای ما سرنگونش می کنند. آری اين چنين است ستاره ی راهنما. و راه اين است!

-- جم ، Jan 14, 2008 در ساعت 08:17 PM

اين آشو خودمون پختيم من و تو و نه بابامون پختن. تو نمی تونی سی سال هم به ملت خودت توهين کنی هم اونا رو زندونی و شکنجه و تجاوز کنی هم سی سال مرگ بر آمريکا بگی و پرچمشونو بسوزونی هم ترور کنی و انقلاب صادر کنی هم تشکليل باز نويسی تار[ اوروپا و جهان رو بکنی و کنفرانس هولاکوست تشکيل بدی و هم تو تمام جهان دخالت کنی بد هم بگی ما خودمون می دونيم و رژيم. نه قربانت گردم يا ما می تو خيبون و اين رژيمو سرنگون می کنيم و يا به همه خواطری که برات گفتم مي آيند و برای ما سرنگونش می کنند. آری اين چنين است ستاره ی راهنما. و راه اين است!

-- جم تصحيح شده ، Jan 14, 2008 در ساعت 08:17 PM

جم عزیز! متاسفانه اصن باهات موافق نیستم. بابای من و تو هم به تنگ اومده بودن و مریض نبودن که انقلاب کنن. اونا هم به تنگ اومده بودن و نمیتونی الان سرزنششون کنی. باید همینی که هست رو درست کرد .. همین قدر میدونم که وکیل وصی نمیخوام!!!! بوش اگه عرضه داره بره توی مملکت خودش دموکراسی برقرار کنه.... دیدیم توی پاکستان چه گندی بالا آورد!!!!‌اینه نیتجه ی دموکراسی آمریکایی برادر من ... حالا تازه وایسا بقیش رو هم ببین .

-- ستاره رهنما ، Jan 14, 2008 در ساعت 08:17 PM

البته جناب بوش قصدشون از این سفر ایجاد سلح در خاورمیانه است. واسه همین در سفرشون به عربستان نامه صلح رو با یه قرارداد خرید اسلحه 123 میلیون دلار ی تقدیم فهد جون نمی دوند تا بهشون بگن جنگ چقدر چیز بدیه.

به نقل از بی.بی.سی
آمریکا معامله فروش سلاح به عربستان را تایید کرد


جورج بوش در حال دیدار از کشورهای خاور میانه بوده است
درست ساعاتی پس از ورود جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا، به عربستان سعودی در آخرین مرحله از سفر او به خاور میانه، دولت آمریکا می گوید کنگره را از قصد خود برای فروش مقدار زیادی سلاح به عربستان آگاه کرده است.
این مجموعه از سلاح های پیشرفته که بخشی از یک معامله چند میلیارد دلاری واشنگتن با متحدانش در منطقه خلیج فارس است، شامل فروش حدود 123 میلیون دلار فناوری بمب های هدایت شده دقیق به ریاض می شود.


-- مرتضی از ملبورن ، Jan 15, 2008 در ساعت 08:17 PM

اي روزگار!

-- علي ، Jan 21, 2008 در ساعت 08:17 PM