رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۶

بازداشت یک دختر16ساله در ورزشگاه آبادان

يك دختر شانزده ساله ايراني به سبب تماشاي يك مسابقه فوتبال در ورزشگاه شهر آبادان بازداشت شد.

اين دختر جوان كه خود را به شكل پسران درآورده بود براي تماشاي مسابقه ميان دو باشگاه محلي به ورزشگاه آبادان رفته بود، تماشاگران پس از شنيدن صداي نازك اين دختر حضور وي را به پليس ورزشگاه اطلاع دادند كه پليس نيز بلافاصله وي و دوستش را بازداشت كرد.

به گزارش روزنامه اعتماد‌ملی، ماموران پليس كه نمي‌دانستند با اين متخلف چه برخوردي بكنند با فرمانده خود تماس گرفتند و او به آن‌ها دستور داد اين دختر را به خانواده‌اش تحويل دهند.

این روزنامه می‌نویسد:"عموي اين دختر كه در غياب پدر وي براي تحويل گرفتن برادر زاده‌اش رفته بود با خنده به اين موضوع واكنش نشان داد."

زنان ايراني پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1979 از حضور در ورزشگاه‌ها منع شده‌اند. محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور محافظه‌كار ايران در آوريل سال 2006 به زنان ايراني اجازه داد در ورزشگاه‌ها حضور يابند، اما درپي اعتراض روحانيون از تصميم خود صرف نظر كرد. با این وجود، برخی مواقع دختران با تغيير چهره و لباس به سبك پسران در ورزشگاه‌ها حاضر مي‌شوند.

نظرهای خوانندگان

آفرین - قابل توجه بقیه خانمها اگر برید ورزشگاه دست آخر شما رو تحویل خونواده تون میدن . نمی کشنتون که . فعلا مرگ مال دانشجوها و اساتید است

-- پیروز ، Jan 30, 2008 در ساعت 02:02 PM

برخی موارد دیگر را هم میگفتید تا اطلاعات ما کامل شود . بدون مصداق که نباید مطلبی را اظهار کرد

-- بدون نام ، Jan 30, 2008 در ساعت 02:02 PM

باز هم سانسور؟؟؟ شاید هم نظرهای کم خطر و یا بیخطر را دوست دارید و منعکس میکنید!!!!

-- داریوش ، Jan 30, 2008 در ساعت 02:02 PM

گویا مردم در لو دادن دارن دست وزارت اطاعات را از پشت می بندند.

-- بهرنگ ، Jan 30, 2008 در ساعت 02:02 PM